Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guided Laksetur!

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Guided Laksetur!
    Sendt: 06 Dec 2011 kl. 20:03
Hej.
 
Er der nogen der kan anbefale en guidet laksetur til et eller andet tilfældigt sted Wink
 
Jeg er interesseret i alt muligt, men prisen må helst ikke komme langt over 5000 kr. (gerne billigere)
 
Vi er to på 17 og 18 år, som gerne vil afsted.
 
Fisker både med flue og spin, så alt er en mulighed, men allerhelst fluestangen!
 
MVH
Frederik  Smile 
Til top
Hans H Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
H.H. Avatar

Tilmeldt:: 30 Jan 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér H.H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2011 kl. 21:06
Hejsa Frederik,
 
Jeg vil da godt guide dig og din kammerat ved Gudenåen for 5000 kr. Wink
 
Men gør det bestemt også ganske gratis hvis jeg har tid en dag i den kommende sæson Smile
 
Hans H.
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2011 kl. 21:40
Hej Frederik.

Jeg vil bare lige sige at i klart skal takke ja til Hans tilbud. Han er en endog meget habil og kompetent laksefisker og samtidig en utroligt behagelig og hygge fyr. 

Så tak i kun ja til hans tilbud ;)

MVH Daniel Holm

justonemorecast.dk
Til top
Henrik Vandborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vandborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2009
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vandborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2011 kl. 22:45
I kan også komme en tur med mig til storåen. Gør det skam også ganske gratis.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2011 kl. 06:20
Hej Frederik,
 
først vil jeg lige forsikre dig om, at jeg ikke har glemt vores aftaler om nogle kyst- og geddeflueture i nærmeste fremtid. Den sag arbejder jeg på og vender tilbage til dig snarest.
 
Vedrørende laksefiskeriet vil jeg gerne tilbyde jer en guidet tur til Skjern Å. Så kan vi fiske en dag eller to dér og mødes med Henrik, der er instruktør i juniorafdelingen og fiskeriopsynsmand i HOF, ved Storåen.
 
Jeg sørger for indkvartering, forplejning og transport i det vestjyske. Vi kan dele udgifterne til brændstof, men ellers skal det ikke koste jer noget.
(Udgifter til fiskekort og laksetegn tilkommer dog også).
 
Du kan se noget om fiskeriet i Skjern Å, under kategorierne "Om alt og intet" og "Laksefluer" på min herlige ven Joachims fine blog:
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2011 kl. 08:15
Hej!
Jeg har en fornemmelse af, at du mener en guidet laksetur til udlandet, Norge måske, for dine maks 5000 kr.
DSF plejer at have en ugetur for juniorer til Bjerkreimselven for ca.3500. Måske kan I begge få en plads der. Desuden tilbyder FFF-D en tur til samme fine elv for omtrentlig samme pris.
Billigere kan det næppe gøres.
K&B     Orla
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2011 kl. 09:03

Hej. Jeg må have været lidt uklar i mit indlæg, for mente til udlandet! ;-)

 - men alle tilbuddende om åer i DK er skam mere en fantasktisk! jeg vil helt sikkert tage kontankt til jer, når den kommende sæson falder på :-)
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2011 kl. 09:22
Hej Frederik,
 
det anede mig, at det nok var. Jeg tænkte dog, at det nok kunne være nyttigt at træne lidt hjemmefra - og netop det kan og vil jeg gerne hjælpe et par unge laksefeberramte lystfiskere med Smile
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2011 kl. 09:49
Lyder godt! - det glæder jeg mig til Tongue
 
 - Andre der ved noget om nogle lakseturer til udlandet? :-)
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2011 kl. 10:52
Den kunne også bare  være nogle, der skulle på tur til udlandet, som er lidt rutineret i forhold til laksefiskeri? :-)
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2011 kl. 15:22
Nu kan jeg se at Orla er på banen med et par kurser. Jeg vil dog lige nævne at samme Orla gennem en halv menneske alder har lavet et kursus i Gaula, som nok ligger lidt over det budget men helt sikkert kan anbefales.
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2011 kl. 21:12

Tak for de venlige ord, Torben - herligt at høre, at du var tilfreds med at være med. Retfærdigvis skal det understreges, at det faktisk er min gode ven og makker gennem mange år, Per Jørgensen, som er tovholder på Gaula-kurset. Det er efterhånden Skandinaviens ældste kursus - og på Nordens flotteste og mest spændende kursusvand. - Jeg er bare med som det tynde øl...

I 2012 kører vi kurset for 19. år i træk og der er stadig nogle ledige pladser. I forlængelse af et par lange tråde her på forum kunne det være sjovt at få et par DSF-skeptikere med som deltagere. Hvis jeres primære ønsker er at blive bedre laksefluefiskere, skal I være meget vfelkomne...Det gælder selvfølgelig også Frederik, der startede tråden, og han makker, men fiskelejen på Bones-valdet er nok lige i overkantes af jeres budget
K&B     Orla
Til top
rasmus ottesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gudenåfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gudenåfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2011 kl. 22:05
Hey.

Vi i Bjerringbro sportsfiskerforening, har en juniortur til mandal hver år.
i skal være medlem og under 18 år. så koster det KUN 650 kr. et medlems kort koster 300 for juniore.

Mange fiske hilsener
 Rasmus Ottesen
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2011 kl. 23:51
Og lige jer mødte vi ,ved færgen til Kristianshavn i sommers, da vi selv skulle længere nordpå, et par af jeres undervisere ( du er junior?)havde vi mødt til Sportsfiskertræf på Hesselllund i juni, hørte langt senere at i havde haft en super tur.
 
Men også Orla, som ,jeg bl.a også har truffet i Hessellund, og ved både Karup og Skjern å + BC Chilliwack, er en fuldblods fluefisker, en tur ,hvor han er i nærheder er givet godt ud.


Redigeret af folp - 08 Dec 2011 kl. 23:55
Til top
Flemming Birger Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steelheader.dk

Tilmeldt:: 19 Dec 2011
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steelheader.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2011 kl. 15:37
Hej
 
Fisk & Fri og Atlantik Travel har en guided laksetur til Norge. Den inkludere også en intro-dag med forberedelse hjemmefra.
 
Den koster 6.955 kr.
 
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2011 kl. 20:31
Hej
 
Skriv til Kenny Frost, se: http://www.frostfly.dk/
Kenny har Laksekursus på eget vald ved Gaula.
 
Søren
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2011 kl. 06:39
God tråd
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2011 kl. 13:43

Mange tak også til Frank for de venlige ord. Håber at vi kan mødes derude en anden god gang. - De to personer, der henvendte sig vedr. Gaulakurset bedes venligst henvende sig igen, hvis interessen holder. Der er stadig ledige pladser. - Per og jeg påtænker i øvrigt at tilbyde et par endags start-kurser i 2 hånds fluefiskeri formodentlig ved Skjern Å og måske Varde Å. Ideen er kvalitetskurser til budgetpriser med kast og affiskning som hovedtema...- Mere derom i løbet af januar. Glædelig jul til alle!   ;o)rla                                                     

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres