Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Privat vs. Erhverv?!?

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Privat vs. Erhverv?!?
    Sendt: 03 Dec 2011 kl. 09:34
Muligt jeg bliver slagtet, men.....
 
Er det virkelig kun mig, der bliver lettere irriteret over at se div. varer i store mængder spamme auktion samt køb/salg?
 
Jeg er sføli godt klar over, at det sikkert er fuldt lovligt, da de pågældende naturligvis er momsregistrerede, for ellers måtte de jo næppe sætte den mængde varer til salg - kan vel næppe undgå definitionen "varer med videresalg for øje...", men hvis det ikke er bevidst for at spamme/drille/bruge MEGET spidse albuer for at skubbe andre af pinden, kunne de pågældende jo sagtens have sat EN pose perler til sag (og skrevet at vedk. har flere str og farver) et forfang (og skrevet at ved. skam har en masse forsk.) en pose øjne (og skrive man både har skeløjne og nærsynethed).
 
Synes virkelig efterhånden, erhvervsannoncerne burde holdes for sig - men det er de sføli ikke interesseret i!
En anden ting er så, at hvis jeg var erhvervsannoncør og respekterede de steder, jeg kunne annoncere med banner osv., så ville jeg føle mig forfordelt, når andre så "snyder ind foran" og spammer det, jeg ellers troede var køb og salg mellem private!
 
Kig f.eks. på Lauritz.com
De har delt det op, så kan kan vælge KUN at så set private varer.
Qxl har ikke forstået det (endnu) så der er f.eks. stadgi en privat der sætter 900 fodboldtrøjer til salg hver tredje dag.
Umiddelbart forstår jeg godt Qxl - de tjener mere på ham, der sætter 900 auktioner i gang end på mig. Men.....når jeg så smutter, fordi jeg ikke gider tvangsindlægges til hans auktioner (fordi jeg ikke har mulighed for at fravælge dem), så ryger hans eksponering, og dermed smutter han osse. Resultat = Et site, der både mister private og erhverv! For ingen erhvervskunder har nogen pointe i at sætte annoncer, hvor der ikke er private til at købe deres varer!
Sidst....forstår dem så slet ikke....Bevares, i dag, ved jeg godt, man skal have spidse albuer men....til jer, det drejer sig om: Forstår i slet ikke risikoen for, at irritationen ved det  jeg, og sikkert flere, kalder åbenlyst spam, langt overskygger muligheden for lidt omsætning????
Stop dog inden i helt mister jeres goodwill!
Jeg HAR i hvert fald skrevet flere navne op, som jeg ikke ønsker at købe fra!
Og til Lars.....hvis udfaldet en dag bliver - som det er blevet på flere andre sites - at de private udvandrer, så er du vel klar over, at dine annoncører osse smutter?
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 10:01
Kan ikke se problemet - desværre - sortere det fra som ikke har min interesse - nu det jo ikke verdens største online auktion, aktive emner er hurtigt gennemgået.
 
Og husk - det er erhvervsannoncerne der betaler gildet - er der ingen til at betale har du måske slet ikke en side at brokke dig over Wink 
 


Redigeret af fiskefreak - 03 Dec 2011 kl. 10:05
Venligst
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 10:06
Citat: Mivs

Muligt jeg bliver slagtet, men.....
 
Er det virkelig kun mig, der bliver lettere irriteret over at se div. varer i store mængder spamme auktion samt køb/salg?
 
Sålænge tingene der udbydes til salg er væsentligt billigere end i butikkerne, så ser jeg ikke det store problem - det er jo ikke specielt mange ting, der gennemsnitligt udbydes til salg pr. dag.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 11:48
Hvis du er så lettere irriteret over folk sætter grej til salg, syntes jeg du skulle holde dig væk fra 123.nu og købe dine ting i en grejbutik i stedet, jeg har købt mange gode ting her på 123.nu og til en langt billigere pris en i en grejbutik, og hvad mener du med:
 
"men hvis det ikke er bevidst for at spamme/drille/bruge MEGET spidse albuer for at skubbe andre af pinden".
 
Jeg kan ikke forestille mig der er nogen der gør det som du skriver, jeg tror bare du har et problem som jeg ikke vil uddybe næremere her. Og at du notere/skriver nogle ned som du ikke vil handle med, tjae jeg griner kun af dig, for det er folk sikkert ligeglade med. Ta du hellere ud og fiske i stedet for.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 12:15
Citat: Motown

Hvis du er så lettere irriteret over folk sætter grej til salg, syntes jeg du skulle holde dig væk fra 123.nu og købe dine ting i en grejbutik i stedet, jeg har købt mange gode ting her på 123.nu og til en langt billigere pris en i en grejbutik, og hvad mener du med:
 
"men hvis det ikke er bevidst for at spamme/drille/bruge MEGET spidse albuer for at skubbe andre af pinden".
 
Jeg kan ikke forestille mig der er nogen der gør det som du skriver, jeg tror bare du har et problem som jeg ikke vil uddybe næremere her. Og at du notere/skriver nogle ned som du ikke vil handle med, tjae jeg griner kun af dig, for det er folk sikkert ligeglade med. Ta du hellere ud og fiske i stedet for.
 
Nu kan din holdning ærlig talt ikke bruges til ret meget, for som de fleste let kan se, er du en af dem der konstant sætter bl.a. forfang til salg.
At det så decideret hedder "brugtmarked" og ikke "udsalg af varer produceret og/eller indkøb mhp fortjeneste", burde være et vink med en vognstang.
Du undgår behændigt at svare på mine spørgsmål, men uanset hvad, kan det jo ikke bruges til meget, da din interesse jo er til at få øje på.
Men du rammer trods alt en pointe:
Ja, jeg har muligheden for at gå i en grejbutik, og det gør jeg skam ofte. Go Fishing er en fin en af slagsen. Så når jeg kigger herinde er det netop FOR AT UNDGÅ at føle mig som i en grejbutik, at finde sjove og spændende ting, som jeg simpelthen ikke kan undvære.
Så pak du bare sammen og smut ud i din forretning, siden du er så klog at vide, hvad folk tænker og gør.
 
Til top
Klaus Kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pighvar

Tilmeldt:: 21 Sep 2009
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pighvar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 12:32
Hej Michael
 
Jeg er faktisk enig med dig et langt stykke hen af vejen, det skal dog også siges at der (Efter min mening) er en yderst sober Auktion / køb og salg på 123nu.
Jeg kunne forestille mig at jeg står i din sorte bog pga. de 3D øjne jeg har solgt og derved også har en "holdning der ikke kan bruges til ret meget" og jeg vil egentlig heller ikke blande mig, andet end spørge hvad du mener med følgende citat: en pose øjne (og skrive man både har skeløjne og nærsynethed).
Rigtig god dag
mvh
Klaus
Til top
Klaus Kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pighvar

Tilmeldt:: 21 Sep 2009
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pighvar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 12:41
Jeg glemte helt at skrive at de forfang som Jan Frandsen selv har siddet og lavet, ikke kan købes i nogen grejbutik i en kvalitet der bare er tæt på. jeg har selv brugt dem med fremragende resultat, og ville nødigt at man ikke mere kunne få dem på 123nu. På den anden side, om man binder 100 fluer og sælger dem året efter fordi der er kommet nye mønstre / materialer, eller om man binder 100 forfang og sælger dem samme år er for mig lige fedt.
hygge
mvh
Klaus
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 12:48
Citat: Pighvar

Hej Michael
 
Jeg er faktisk enig med dig et langt stykke hen af vejen, det skal dog også siges at der (Efter min mening) er en yderst sober Auktion / køb og salg på 123nu.
Jeg kunne forestille mig at jeg står i din sorte bog pga. de 3D øjne jeg har solgt og derved også har en "holdning der ikke kan bruges til ret meget" og jeg vil egentlig heller ikke blande mig, andet end spørge hvad du mener med følgende citat: en pose øjne (og skrive man både har skeløjne og nærsynethed).
Rigtig god dag
mvh
Klaus
 
Et sobert svar giver det samme.....
Klaus, at du, og andre sælger fra butik rager mig en høstblomst.....i må for min skyld sælge, hvad i orker og kan.
Men jo, din holdning er nysgerrig fremfor fjendtlig, så vil med største fornøjelse svare, for alt jeg ønsker er en saglig debat.
I dag så jeg at sidste auktion for et fint forfang sluttede, og vups....en stor flok nye auktioner af de samme forfang....og det sker igen og igen og igen....
Det kan umuligt være meningen med auktion samt BRUGTMARKED?
Som Jan ganske rigtigt skriver mht at gå i butik....ja, jeg har muligheden for at gå i en butik, hvis jeg ikke ønsker at være herinde. Men de fleste med lidt forstand kan nok lægge to og to sammen og konkludere, at det netop er derfor jeg OSSE er herinde (udover i butikker): at dette gerne skulle være et alternativ til butikker - både mht udvalg og mht priser.
Jeg elsker at gå på loppemarked, men udvandrer hurtigt, så jeg må konstatere, at et loppemarked består af varepartier af tvivlsom karakter er dét, der fylder mest. Og nogle gange endda til priser højere end i en butik.
Jeg forstår jer som sagt udmærket:
Der vil altid være et flow at interesserede købere i en byttebiks, brugtmarked, garagesalg osv., hvorimod nogle forretninger/netbutikkers sites kan stå gabende tomme. Så hvorfor ikke eksponere sine varer, hvor man ved der er potentielle kunder?
Som sammenligning brugte jeg Qxl. Der er flere sælgere, som sætter 500-1000 næsten ens varer til salg AD GANGEN! Man har ikke mulighed for at undgå varer fra disse sælgere. Derfor tvinges jeg gang på gang til at gennemtrævle disse, hvis jeg f.eks. kigger efter en træningsdragt.
På samme måde her....er jeg nysgerrig efter noget spændende/en god handel, skal jeg gang på gang scrolle igennem deres/jeres samme ting igen og igen.
Hvorfor ikke købe bannerplads, hvor i frit kan sætte forfang, perler, øjne og deslige til salg?
Var lidt et retorisk spørgsmål, jeg gerne selv svarer på: Fordi jeg vover påstanden at langt flere kigger i køb/salg/auktion end klikker på banner reklamerne!
Jeg frygter måske lidt, at alle får den "fikse" idé - nemlig at droppe bannerpladsen (som ovenikøbet koster lidt) og flytter ind på det jeg opfatter som privatsalg.....kan du se min pointe? Så vil køb/salg/auktion være netop som Jan skriver: en butik! OG så slipper han slet ikke af med mig herinde.
 
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 12:51
Jeg har intet imod Jans forfang - tværtimod. De ser ud til at være i god kvalitet.
Eneste jeg øffer over, er MÆNGDEN af øjne, forfang, perler osv.
De/i må kunne tage mere hensyn - ved f.eks. at sætte en pose perler til salg og så oplyse i jeres annonce, at i har flere farver og størrelser.
Men stadigvæk.....jeg ønsker blot en debat omkring spørgsmålet "brugtmarked"/"auktion" er det til brugte/aflagte ting eller er det blot endnu en forretning - bare lidt skjult?
 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 13:03
Michael hvis du så ellers læser de regler og betingelser på 123.nu står der bla. i stk. 2:
 
"Når du sætter grej til salg på auktionen, skal dette grej være til rådighed i hele auktionsperioden. Det må ikke forsøges solgt på anden måde". Derfor må man ikke som du opfordre til, skrive at man har flere, længer er den ikke. Og så har det intet med brugtmarked at gøre, når varen/ne er nye og ubrugte. Og lad nu være med at øffe sådan, du kan jo bare nøjes med at kigge på det du evt. er interesseret i, det gør jeg og mange andre sikkert.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 14:41
Indtast annonce

Kommercielle annoncer kun i flg. aftale med 123nu.dk info@123nu.dk


-----------

Ovennævnte er det allerførste man ser når man opretter en annonce på BRUGTmarkedet. 

Alene det burde ligesom afslutte denne diskussion.  Med mindre sælger har en aftale med Lars Aagaard, så er BRUGTmarkedet kun for private sælgere.


Til top
Mathias Marco Hæstrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Marcomylian

Tilmeldt:: 22 Okt 2011
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marcomylian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 16:39
Citat: Jan Persson

Indtast annonce

Kommercielle annoncer kun i flg. aftale med 123nu.dk info@123nu.dk


-----------

Ovennævnte er det allerførste man ser når man opretter en annonce på BRUGTmarkedet. 

Alene det burde ligesom afslutte denne diskussion.  Med mindre sælger har en aftale med Lars Aagaard, så er BRUGTmarkedet kun for private sælgere.




Helt enig..

Alternativt kunne man jo lave en "gentleman aftale". Sælger man hjemmeproducerede varer i stor stil under auktion, kunne man donere et beløb til 123nu.dk, eller køber bannerplads, for at kompensere.

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 17:39
Det kunne være en ide
Til top
Ulrik P Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rickolie

Tilmeldt:: 18 Aug 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rickolie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 20:04
Flere brugtannoncer/auktioner/flere hits/større reklameindtægter.
Tror dette site giver en habil indtægt i forvejen.
Så ejeren har nok ikke brug for et par håndører ifm et par solgte  rødspætteforfang etc.


Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 21:54
Jeg er også irriteret over at der kan være en masse grej fra samme sælger på de store auktions sites som man skal bladre igennem, men synes ikke det er noget stort problem her på 123nu, slet ikke. Derimod kunne jeg godt tænke mig at man kunne ændre på rækkefølgen i de viste auktioner, så man både kan vælge "slutter snart" og "nyeligt tilføjede"!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum