Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

#5 all around stang

 Besvar Besvar
Forfatter
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: #5 all around stang
    Sendt: 02 Dec 2011 kl. 01:06

hej vil lige høre om der er nogen der har et bud på en god klasse 5 stang

fisker mest på kysten men vil godt ha en stang der kan bruges lidt over det hele
i en klasse 5 jeg bruger normalt hurtige stænger så har set lidt på disse
 
sage one , xi3
g.loomis max glx, streamdance glx
guidline reaction
orvis helios
er der nogen af jer som har disse stænger der vil af med et vudering af disse eller andre stænger i en klasse 5 eller har i hørt om der skulle komme andre nye stænger 
k&b
christian t.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 02:26
Mht. Streamdancen så skal du være opmærksom på at den findes i flere udgaver og alle med GLX fiberen. De første udgaver kom i tre udgaver hvor den hurtigste hed Max Line Speed. Den udgik senere og genopstod som Max GLX'en.

I det lineup ville jeg nok fjerne de gamle Loomis'er og koncentrere mig og følgende:

TCX
Xi3
One
Helios ell. Hydros ... Hydros er billig ligenu
NRX
Affinity X

og som outsidere
Reaction
B3MX (Winston)
Loops nye nano-something
Scott S4S ... hvis den laves i #5?

Til top
mathias laurits bo jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
matviborg Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér matviborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 08:12
http://ph-outdoor.dk/shop/default.asp  Guideline LPXe 9´ #5
kan klart anbefales, du for utrolig meget for pengene :)


Redigeret af matviborg - 02 Dec 2011 kl. 08:12
Mvh.
mathias jensen
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 08:28
Hej, Christian. 

Jeg har en Orvis Helios "9 #5 TF 9,5 (altså en tip-flex Wink) og en Affinity X "9 #5.

Jeg har ikke brugt vildt mange timer med min Helios, men den virker som en dejlig all-round stang. Den appelerer (for tiden) mere til mit temperament end Affinity X'en gør. Begge stænger er ganske fortrinlige og vil klare de fleste opgaver fortrinligt! 

Hvis jeg skulle vælge i dag, havde jeg dog nok købt en tilsvarende Hydros i stedet. En af mine kamerater har den, og den er på fuld højde med de to førnævnte. Forskellen består i, at man netop nu kan få dem for 2500 kr. i GoFi - til de penge er det i min optik en no-brainer at erhverve sig sådan en!!

Mvh
Jonas


Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 15:04
tak for jers svar håber der kommer flere svar  
det skal siges at jeg  har
tcx 691-4 og helios 908-4 tf
 
 
k&b
christian t.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 18:35
Citat: christian t.

tak for jers svar håber der kommer flere svar  
det skal siges at jeg  har
tcx 691-4 og helios 908-4 tf
 
 
 
Du skulle prøve en Winston.
Jeg har været uheldig med kvaliteten på Sage, og har derfor skiftet til Winston, der efter min mening, er lavet i en finish, der klart overgår den Sage kan levere. I mine hænder kaster Winston mindst lige så godt (eller skidtEmbarrassed) som TCX, og de er med masser af feeling - super fiskestænger.
Mine stænger er Boron ll-MX i klasse 6 og 8, men jeg tvivler ikke på at klasse 5 også vil være fremragende.
 
Mvh
Henning
 
 
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 18:42

jeg har sage one #5-6 stykker i min kikkert

da jeg har en "tung" helios #8 vil jeg prøve noget nyt ... når kassen bliver åbnet :D  

Til top
michael berg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
chisabos

Tilmeldt:: 27 Feb 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chisabos Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 01:12
hej
 
jeg har en sage 8.9 fod kl.5 jeg bruger den meget på kysten og det er en fantastisk stang, jeg kan varmt anbefalde den
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 09:43
jeg melder mig i koret der roser cts affinity stængerne...både MX serien og X serien er fremrangende stænger... jeg har haft begge i #5 og er landet på at X serien er bedst for mig

læs mere på. www.ussingbech.dk

ellers er sage's nu hedengangne XP serie aldeles fremragende... 

mik
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 23:01
tak for jers svar kunne godt bruge lidt mere personlig erfaring med nogle af disse stænger gerne kontra andre stænger 
 
den lokale har en del xp klinger som han sælger til en god pris kunne være man skulle prøve sådan en
k&b
christian t.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 23:10
xp klinger i #5??
 HVOR HVOR HVOR HVOR HVOR HVOR?????????????????????????????????????????

mik
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 23:15

ved ikke om der en xp #5 men en xp klinge for omkring 800kr er vel et ok

det er ved østjyskvåbenhandel
k&b
christian t.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 23:24
tak

mik
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2011 kl. 09:45
Hej
Hvilken stang folk kan lide, er jo meget individuelt. Derfor bør du også prøve en Hardy Demon. Jeg har en 3 delt #5 som efter min mening er rigtig god. Siden hen er der kommet en 4 delt, den kender jeg ikke. En 3 delt må kunne findes for penge.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2011 kl. 09:53

har prøvet demon,loop aeg-blueline-yellowline,guideline lpxe  de er passer mig ikke lige

men det var nu  mere for at høre fra folk der har nogle af de stænger jeg spørge til hvordan de har oplevet dem ris og ros

Redigeret af christian t. - 10 Dec 2011 kl. 09:56
k&b
christian t.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres