Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvorfor forbud mod flyderingsfiskeri ?

 Besvar Besvar
Forfatter
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvorfor forbud mod flyderingsfiskeri ?
    Sendt: 28 Nov 2011 kl. 20:13
som en afstikker fra dsf/forenings debatten kunne jeg godt tænke mig at høre hvad der sker i beslutningsprocessen i en forening med søfiskeri der beslutter at forbyde flyderinge i deres vand. hvilke argumenter taler for et forbud ?.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 20:49
Hej Allan
Hvis flertallet går ind for det er det vel iorden, eller der er sivitutter der forbyder fangst fra båd.(håber det  er stavet rigtigt)
Michael Nielsen
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 21:11

enig flertallet (kernen) bestemmer. ok lad os tage et eks. en forening har fiskeret i en mindre sø og i søen findes et par private både disse bruges ind i mellem. der til har foreningen en båd til medlemmer og yderligt 2 som udlejes til dagkort eller foreningsmedlemmer  der må ikke fiske fra land. første år Per er medlem fisker han i foreningens båd indtil den dag den er optaget og han har sin flydering i bilen han opdager at det er meget nemmere alene mand at fluefiske gedder fra flydering end båd så det gør Per hele året ud .efter næste general forsamling var dette forbudt per var der selv og hørte ingen argumenter for eller i mod kun en afstemning der gik meget hurtigt da der kun var kernen og per+2 andre nye medlemmer. per er ikke længere medlem

Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 21:21
Lyder som om det ikke er et helt tænkt eksempel...
 
I de forhold jeg kender til, der er der tale om at foreningen bliver tildelt X antal bådtilladelser til fiskeri på søen, som så kan blive fordelt mellem foreningsbåde og i det omfang der er efterspørgsel herpå, også privatbåde. Jeg synes helt klart bedst om at adgang til søerne bliver begrænset til foreningsbåde. Men støder konstant på at dette ikke bliver respekteret
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 21:25
jeg kender per lad os holde det ved det.
bådtiladelser er da et argument hvem skulle give en sådan tilladelse?
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 21:33
I de tilfælde jeg kender til er det foreningen der lejer fiskeretten af ejeren af fiskevandet (privat, skov og naturstyrelsen og lignende) og det er ejeren der sætter reglerne for sejlads på søen. De både som bliver godkendt til sejllads og fiskeri skal herefter være forsynet med at bådnummer som bekræfter tilladelsen. Det som tiltaler mig ved den model er at man, når man har booket båd, har en nogenlunde ide om hvor mange der er på søen, noget man ikke har mulighed for hvis gud og hver mand må sætte egen båd og flydering i. Men der burde selvfølgelig være mulighed på at give tilladelse til en flyedring på lige fod med en privatbåd. Det skal ikke forstås som om jeg har noget specielt mod flyderinge, for det er ikke tilfældet.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 21:45
vi er enige der skal være styr på antallet af både. bare tænk på Sunds for få år tilbage. det er dog ikke tilfældet hos per.  
 
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 21:51
Jeg tror at det drejer sig om hvad der forstås ved en "båd". De regler jeg kender omkring både versus bredfiskere, er alle udformet før flyderingen var opfundet. Derfor går der noget tid før man finder ud af om en flydering er en båd, en opfindsom bredfisker eller noget helt andet.  Når det skal afklares om det er tilladt, er det vel kun rimeligt at parterne sætter sig sammen og forholder sig til fænomenet.  Dengang reglerne blev lavet var der givetvis ingen der overvejede om badedyr kunne bruges til at fiske fra.
Hilsen
Thomas


Redigeret af Thomas Vedel - 28 Nov 2011 kl. 21:52
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 22:52
Er det ikke bare sådan, at hver gang der kommer noget nyt og "smart" indenfor lystfiskeri, så er det en standard reaktion, at det må vi hellere forbyde, og så går der en årrække hvor alle opdager, at den nye metode alligevel ikke tømte søen, åen eller havet for fisk, og så glemmer de fleste deres modstand, og i mellemtiden er det kommet nogle nye og "smarte" metoder, som de kan ha' noget imod.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 23:21
Det kunne jo være foreningen ville begrænse fisketrykket, ved kun at have et bestemt antal både på søen, hvis alle fiskede fra flydering så ville det måske ende i anark,i for hvem må og hvem ikke. Da det nu er vedtaget må man vel bøje sig for det.
Michael Nielsen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 23:28
Citat: santa

Det kunne jo være foreningen ville begrænse fisketrykket, ved kun at have et bestemt antal både på søen, hvis alle fiskede fra flydering så ville det måske ende i anark,i for hvem må og hvem ikke. Da det nu er vedtaget må man vel bøje sig for det.

Man kunne jo også løse problemet ved at sætte en begrænsning, som feks. kunne være, at der kun måtte være en eller to flyderinge i søen ad gangen.

Jeg synes selv det kunne være sjovt at prøve en flydering, men jeg ville aldrig turde bruge den på kyste, og oprindeligt er den jo også opfundet til fiskeri i mindre søer.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 00:06
Citat: santa

Det kunne jo være foreningen ville begrænse fisketrykket, ved kun at have et bestemt antal både på søen, hvis alle fiskede fra flydering så ville det måske ende i anark,i for hvem må og hvem ikke. Da det nu er vedtaget må man vel bøje sig for det.
fisketryk ? hvad gir størst fisketryk en mand på en gummiand og en flue eller 2 mand i en båd med 6 stænger med agnfisk.
fisketryk godtager jeg ikke som argument alene . så kan man i stedet sætte en begrænsning på antallet af fiskere på vandet. ved det ikke nævnte vand er der kun en lovlig adgangsvej så det ville være forholdsvis simpelt at "trække et nummer" i stedet.
men da bestyrelsen ikke ønsker debatten hvad gør per så?.
 
 
 
 
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 00:07
andet end det han har gjort meldt sig ud og fundet et andet vand 60 km længere væk bare for at skåne miljøetOuch
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 00:15
Hej Allan
Det er jo sådan at det vel ikke kun er en der måtte fiske med flydering, hvad hvis der på en god søndag pludselig sidder 15 med hver deres flydering?
Michael Nielsen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 00:19
I nogle vande sætter man en max begrænsning på antallet af stænger pr. mand eller båd, og visse steder er der også forbud mod fiskeri med levende agn, så det er faktisk meget udbredt med begrænsninger, som har det formål at beskytte bestandene. 

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 01:13
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: santa

Det kunne jo være foreningen ville begrænse fisketrykket, ved kun at have et bestemt antal både på søen, hvis alle fiskede fra flydering så ville det måske ende i anark,i for hvem må og hvem ikke. Da det nu er vedtaget må man vel bøje sig for det.

Man kunne jo også løse problemet ved at sætte en begrænsning, som feks. kunne være, at der kun måtte være en eller to flyderinge i søen ad gangen.

Jeg synes selv det kunne være sjovt at prøve en flydering, men jeg ville aldrig turde bruge den på kyste, og oprindeligt er den jo også opfundet til fiskeri i mindre søer.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Og særligt flinke er der jo ikke ret mange der har været ved dig på det sidste herinde, så nu sidder jeg bare og venter på at der er en som foreslår dig at bruge flyderingen fra kysten...og gerne i meget kraftig fralandsvind. Dead

Mvh
Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 01:16
Og i bedste fald, afhængig af fra hvilken side man betragter det, så ville det måske være et plaster på såret hvis du tog lidt billige cigaretter med hjem fra Polen. LOL

Mvh
Jim.
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 09:54

JIM. det lyder som en spændende tur hvor lang tid må man beregne til et drift fra fredericia til blekinge eller alternativt rügen Tongue

Michael. hvis du læser tråden i gennem vil du opdage at jeg ikke er modstander af at der er begrænsninger for fiskeriet men blot søger saglige argumenter for at forbyde flyderinge da det for mig er det samme som om man må bruge spinner eller wobler. der er et utal af andre muligheder i dagens danmark for at styre antallet af fiskere på en sø.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 10:07
Citat: stingers skrev bl.a.
men da bestyrelsen ikke ønsker debatten hvad gør per så?.
[/QUOTE

 
Allan
 
Der er altid nogle bestyrelser der opføre
 
Allan
 
Der er altid nogle bestyrelser der opfører sig lidt som herremænd, men bestyrelser bestemmer jo heldigvis ikke hvad der skal debatteres på en generalforsamling, det gør medlemmerne.
 
Så på næstkommende GF, og sådan en skal alle foreninger holde èn gang om året. Så er det vel bare - enten at indsende et forslag indenfor tidsrammen (så kan der stemmes om det) eller rejse sig op under punktet 'eventuelt' (som der ikke kan stemmes om) og fremføre sine synspunkter og bede bestyrelsen begrundet og forklare sig i alles påhør (så plejer 'herremands-mentaliteten' at være lidt mere afdæmpet).
 
mvh
Heinz


Redigeret af tackler - 29 Nov 2011 kl. 10:08
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 12:14
Hej,
 
En ret så interessant problemstilling m.h.t. forbud - herned hos os (Grindsted) må der godt anvendes potonbåd - men ikke flydering til fiskeri på Grindsted Engsø. Jeg har ikke rigtig fundet ud af hvorfor, men hvis noget ved besked, så ville jeg gerne høre forklaringen...måske fordi man plumrer mere bund op med flydering end ponton?? Vi må så heller ikke vade fiske i selv-samme sø :-)
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 16:31
Forurening
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 21:21
Citat: scott

Og særligt flinke er der jo ikke ret mange der har været ved dig på det sidste herinde, så nu sidder jeg bare og venter på at der er en som foreslår dig at bruge flyderingen fra kysten...og gerne i meget kraftig fralandsvind. Dead 

Der skal godt nok mere end en håndfuld DSf-lobbyister til at blæse mig omkuld, og jeg er ikke så dum, at jeg kunne drømme om at stå til havs i en flydering, hvilket jeg vist også skrev i mit forgående indlæg.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 21:23
Citat: scott

Og i bedste fald, afhængig af fra hvilken side man betragter det, så ville det måske være et plaster på såret hvis du tog lidt billige cigaretter med hjem fra Polen. LOL 

Jeg er heller ikke så dum, at jeg ødelægger mig selv med tobak...

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 21:23
Der var faktisk en kajak roer som var ude på Borresø her i søndags, han måtte også redes hjem med en helikopter

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 21:28
Citat: thomassmedlarsen

Forurening

Ja, er der ikke noget med, at der ligger rigtig meget kviksølv i sedimentet på bunden af Grindsted Engsø.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 21:37
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: scott

Og i bedste fald, afhængig af fra hvilken side man betragter det, så ville det måske være et plaster på såret hvis du tog lidt billige cigaretter med hjem fra Polen. LOL 

Jeg er heller ikke så dum, at jeg ødelægger mig selv med tobak...

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Jamen Niels, cigaretterne var sgu ikke til dig, så var der jo ikke meget ide i en ufrivillig tur til Polen, vel ? Clown

Mvh
Jim.
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 11:13
@Mads Kongshaug

Grunden til forskelsbehandling mellem flydering, og pontonbåd, er oftest at flyderinge har en yderbeklædning af cordura. Dette har de færreste pontonbåde. Disse har som regel en glat vinyloverflade, hvor alger, skidt og bakterier har svært ved at sidde fast på. Prøv og tænk hvor meget skidt der kan sidde i yderstoffet på en flydering?

Mvh Allan
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 11:47
Min pontonbåd er med condura så den holder ikkeTongue
Michael Nielsen
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 20:20

jeg kan godt følge allan lidt hen ad vejen men bakterier sygdomme osv der kunne sidde i stoffet kan ligeså godt blive flyttet af et par vadestøvler med filt eller et par åndbare Waders eller andet grej.

jeg har endnu ikke set et forbud i danmark mod filtsåler, det kommer nok.
 
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2011 kl. 08:23
Citat: ABP

@Mads Kongshaug

Grunden til forskelsbehandling mellem flydering, og pontonbåd, er oftest at flyderinge har en yderbeklædning af cordura. Dette har de færreste pontonbåde. Disse har som regel en glat vinyloverflade, hvor alger, skidt og bakterier har svært ved at sidde fast på. Prøv og tænk hvor meget skidt der kan sidde i yderstoffet på en flydering?

Mvh Allan

Haha Allan - den var god. Det er en joke, korrekt?
Hvad med åndbare waders? Støvler? Fiskegrej? LOL
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres