Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad sker der dog i DSF ????

 Besvar Besvar Side  123 30>
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad sker der dog i DSF ????
    Sendt: 25 Nov 2011 kl. 09:05
Jeg syntes der er flere og flere klubber der melder sig ud af DSF http://www.fiskeavisen.dk/Nyheder/a.htm?artid=524
Står det virkelig så slemt til ??????
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 09:13
Hej Jan
 
Det er da meget nemt at forstå. Det er fordi der er for mange idioter i foreningerne som prioriterer økonomi højere end miljø. Selvfølgelig gør de det i tiltro til at DSF under alle omstændigheder taler miljøets og sportsfiskernes sag.
Sådan lidt ligesom de gule "fagforeninger".
 
Karsten
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 09:27
Tak for det røde indslag, men det kunne måske også tænkes at DSF ikke sælger varen særligt godt. Må jeg foreslå et besøg på deres hjemmeside, det er vist længe siden du har været der
Til top
Peter P. Dahl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P Dahl

Tilmeldt:: 07 Jul 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 63
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 09:32
Eller også er det et resultat af at man føler at DSF burde omdøbes til Dansk Fluefisker og Fedtfinne Forening Ouch.
 
 
 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 09:39
Ole Rådhede jeg tjekker hjemmesiden for nyheder hver dag, og for mange idioter skriver Karsten okay. Til dansk fluefisker og fedtfinne forening LOL den var god. Jeg må åbentbart have skyklapper på siden jeg ikke ser det er så slemtEmbarrassed
Til top
Børge Erland Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BEJ.dk86

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 95
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 09:44
Hej
Jeg tror at udmeldelserne er i frustration over at man ikke har styr på medlemslister og tilbagebetaling til de enkelte medlemmer og foreninger.
Når foreningerne og medlemmerne igen kan se at der er styr på tingene så vender de tilbage men heller ikke før
Håber det snart sker Cry
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 09:45
Mit indlæg var stilet til Karsten, der jo åbenbart er af den opfattelse at de 56 medlemmer, som stemte for en udmeldelse er idioter - flot og næsten ikke arrogant
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 10:38
Til Karsten Andersen
 
Inden du generaliserer og kalder os alle idioter, så prøv at sætte dig ind i tingene.
 
Vi har brugt rigtig meget tid på at undersøge forholdende omkring DSF, som de de er i øjeblikket, inden der blev indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling.
 
Vi kunne således give vores medlemmer et, efter vores overbevisning, retvisende billede af tingenes tilstand, inden der blev stemt om en evt. udmeldelse.
 
Selvfølgelig er vi alle bedst stillet med et stort og stærkt forbund, men som DSF kører i øjeblikket og især behandler deres medlemsforeninger, så mener vi ikke at vi skal opføre os politisk korrekt og blot lukke vores øjne og følge DSF blindt.
 
Vi må håbe at DSF kommer på ret kurs igen, for så kan vi d sagtens se os som medlemmer igen. Jeg kan garantere dig, at det ikke er på grund af økonomien at vi er blevet udmeldt. Hvis vi havde et forbund som virkelig fungerede, så ville det bestemt være pengene værd.
 
Hilsen en af idioterne, som du så smukt skriver !
Steen Lyngsø
Ishøj Sportsfiskerklub.
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 11:02
[QUOTE=karsten4]Hej Jan
 
Det er da meget nemt at forstå. Det er fordi der er for mange idioter i foreningerne som prioriterer økonomi højere end miljø. Selvfølgelig gør de det i tiltro til at DSF under alle omstændigheder taler miljøets og sportsfiskernes sag.
Sådan lidt ligesom de gule "fagforeninger".
 
Karsten
Clap Clap Clap- så er det sagt!
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 11:26
Citat: karsten4

Hej Jan
 
Det er da meget nemt at forstå. Det er fordi der er for mange idioter i foreningerne som prioriterer økonomi højere end miljø. Selvfølgelig gør de det i tiltro til at DSF under alle omstændigheder taler miljøets og sportsfiskernes sag.
Sådan lidt ligesom de gule "fagforeninger".
 
Karsten
 
 
Hej Karsten
 
Jeg har efterhånden læst mange af dine (nedladende) svar, samt (nedladende) kommentarer på andre folk indlæg her på denne side.
Mener du godt nok, at hver gang andre mennesker har en anden mening end dig - Ja så er de enten idioter, eller et eller andet som du "gylper" ud af din negative mund. Thumbs Down 
Kan tydeligt huske, hvordan du også hånede min gode ven og laksekompis, med at han spurgte ind til en person ang. et Loop fluehjul - Hvorefter du hånede ham, med flg. ord. Herregud for sådan et par håndøre som sådan et hjul kan koste..!Wacko
Du vil åbenbart udadtil virke som en bedrevidende mand i alle henseender.. Men resultatet er sgu flg. : Du snakker og gebærder dig som en kirketjener el.lign gjorde i 50 og 60'erne. Thumbs Down  
 
Desværre nu måtte det bare ud.
Mvh.
Jørgen
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 11:28
Citat: Motown

Jeg syntes der er flere og flere klubber der melder sig ud af DSF http://www.fiskeavisen.dk/Nyheder/a.htm?artid=524
Står det virkelig så slemt til ??????
 
Uanset hvad!! er det en rigtig kedelig og ærgelig udvikling.
At støtte DSF er at støtte os selv og vores hobby i fremtidens fiskeri.
Som andre har sagt "jo flere vi står sammen jo stærkere står vi "
Mener det er små håndøre! det koster for fællesskabet og for dem som kæmper
 vores sagWink trods alt.                                
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 11:53
Citat: hlf

Citat: Motown

Jeg syntes der er flere og flere klubber der melder sig ud af DSF http://www.fiskeavisen.dk/Nyheder/a.htm?artid=524
Står det virkelig så slemt til ??????
 
Uanset hvad!! er det en rigtig kedelig og ærgelig udvikling.
At støtte DSF er at støtte os selv og vores hobby i fremtidens fiskeri.
Som andre har sagt "jo flere vi står sammen jo stærkere står vi "
Mener det er små håndøre! det koster for fællesskabet og for dem som kæmper
 vores sagWink trods alt.                                
 
helt enig - hvad er den reelle grund til udmeldingen? for man træder da vel ikke ud af landets største og bedste bud på en sportsfisker-platform for b.la vandmiljøkampen pga lidt administrationsbøvl og nye systemer og hvad der har været af rod på det sidste?
 
sakset fra ISK´s hjemmeside: "Bestyrelsen kunne derfor give en retvisende beretning til generalforsamlingen, om tingenes tilstand i DSF netop nu". Ikke så informerende for udenforstående, men den virkelige årsag er måske lidt prekær?

Til top
Peter K. Krogh Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hook

Tilmeldt:: 14 Jun 2002
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 12:11
Er der er der kan forklare mig hvilket arbejde DSF gør for at kyst og medefiskeriet på sjælland bliver bedre ?
Dette er ment som et helt seriøst spørgsmål, da jeg ikke aner hvilket arbejde de lægger i disse områder.
 
/Peter
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 12:54

Mit indlæg var stilet til Karsten, der jo åbenbart er af den opfattelse at de 56 medlemmer, som stemte for en udmeldelse er idioter - flot og næsten ikke arrogant

Så må du undskylde jeg misfostod digEmbarrassedmen godt stillet, syntes godtnok også han er nedladende i sine udtagelser.
Som Jørgen Rohde skriver:
Jeg har efterhånden læst mange af dine (nedladende) svar, samt (nedladende) kommentarer på andre folk indlæg her på denne side.
Mener du godt nok, at hver gang andre mennesker har en anden mening end dig - Ja så er de enten idioter, eller et eller andet som du "gylper" ud af din negative mund.ClapThumbs Upgodt svaret
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 13:50
Citat: karsten4

Hej Jan
 
Det er da meget nemt at forstå. Det er fordi der er for mange idioter i foreningerne som prioriterer økonomi højere end miljø. Selvfølgelig gør de det i tiltro til at DSF under alle omstændigheder taler miljøets og sportsfiskernes sag.
Sådan lidt ligesom de gule "fagforeninger".
 
Karsten
Karsten "min gamle forum-våbenfælle" du plejer at skrive det rigtige. Men i denne sammenhæng tror jeg du tager fejl.
Der ligger mange andre ting bag den efterhånden noget lunkne tilslutning til DSF som der er nu.
Den forening jeg er medlem af er heldigvis heller ikke medlem af DSF, for så havde jeg jo også været tvunget medlem. I givet fald ville det jo nærmest efter min mening være sovjet russiske tilstande at man for at være medlem i en forening, automatisk tvinges til at være medlem af en anden, det er sq da ren kommunisme Karsten.
Jeg vil 100 % selv bestemme hvilke foreninger jeg skal være medlem af, derfor måtte jeg iøvrigt sidste år melde mig ud af en lokel forening her i området.
Som det ser ud i øjeblikket KAN DSF ikke repræsentere alle sportsfiskere i danmark, dertil er organisationens indsats alt for målrettet enkelte fiske-religioner og fiskearter.
Bare min mening.
/frede
Til top
Jakob Kjær Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Madsen

Tilmeldt:: 18 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 47
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 13:54
@ Peter K. Krogh
Mht. kystfiskeriet tager det jo ikke lang tid at finde en masse om fisk på sjælland på sportsfiskeren hvis du søger...
Ligledes mht. medefiskeriet:
 
 
 
Syntes det er sjovt der er så meget snak om, at det kun er de jyske åer der tilgodeses igennem DSF. Hvor tror I mange af de fisk I fanger på østsjælland stammer fra?
Som jyde kan jeg jo så kun være harm over, at I fanger alle mine åfisk, som jeg har gået og lavet brudesenge til Embarrassed
 
Lad os nu istedet for at bekrige hinanden få noget mere indflydelse i den brede befolkning... Lige nu er vores bedste måde at få indflydelse på igennem DSF. (Det er vel også den eneste interesseorginasation for os lyst-/sportsfiskere). Hvis man gerne vil have lavet noget om, hvorfor melder man sig så ikke indi DSF og får den måde "det kører på" ændret istedet for at brokke sig? Der er jo allerede kongres primo 2012. 
 
 


Redigeret af Jakob Madsen - 25 Nov 2011 kl. 14:01
www.justonemorecast.dk
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 14:27
 Det er fordi der er for mange idioter i foreningerne som prioriterer økonomi højere end miljø.
Op med humøret Karsten, selv om det er lidt svært idag med det møgvejr.....IKK!
 
For en del år siden deltog jeg i en arbejdsgruppe omkring moderniseringen af forbundet, sammen med andre kompetente personer, der var grafikere, marketing og salgsfolk tilstede, på et center nær Odense!
Resultatet af en lang week end blev senere præsenteret for ledelsen af forbundet....men vi så eller hørte aldrig mere til det. Og ikke for at pudse glorien, men det var et kanon forslag vi fremlagde, som rakte langt ind i fremtiden.
 
Min opfattelse af forbundet idag er at det ledes af en flok "Ældre Herrer", der godt nok gør en hel masse....skriftligt...i ledere....etc. men heller ikke så meget andet. Forbundet trænger i den grad til stømligning, fornyelse og især yngre og friske kræfter, der kan føre forbundets visioner ud i virkligheden.
Men en anden ting er at vi kan ikke stå uden et forbund.....så hvad gør man?
Rigtig god week end, det bliver jo nok kun til sofafiskeri........
Per Hansen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 14:55
Det er bare lidt trist.....
 
Hvis jeg køber én aktie i selv verdens største firma - så har jeg taleret på firmaets generalforsamling - og kan give min uforbeholdne mening om hvad der ligger mig på sinde.
 
Hvis jeg er medlem af DSF - eller endog dobbelt-medlem har jeg ikke adgang til noget som helst - jeg kan håbe mine meninger fremføres af min lokalforeningsformand når han er med til møde i kredsbestyrelsen, og så håbe at kredsbestyrelsesformanden fremlægger mine synspunkter på GF.........hvem der har opfundet den slags demokrati kan man undre sig over - men det viser noget af problemet med vores forbund - der er alt alt for langt fra medlemmerne til DSF's top!
 
Jeg er som mange af den formening at DSF er nu engang den platform vi har - og så må man forsøge at ændre sagerne indefra - men hvem har tid og energi til at ændre på de dræbende tunge og besværlige kommunikationsveje - så man kan komme til at lytte til hvad der foregår ude i de ydre rækker ?
 
Jeg håber virkelig at DSF begynder at indse, at efter årtiers tilbagegang - kommer der et punkt, hvor fundamentet begynde er revne - et punkt vi nok forlængst har nået - og at nogen må få skeen over i den anden hånd - for ligeså lidt som DSF kan undvære tab af flere medlemmer og støtte derude - ligeså lidt kan vi undvære en stærk organisation der taler lystfiskeriet sag - og har dygtige folk inde på de indre linier af hvor beslutningerne tages.
 
mvh
Heinz   
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 15:58
Heinz,
jeg er vist bange for, at kredsbestyrelser ikke findes mere. Der findes kongres, der findes landsdelsmøder, div. udvalgsmøder, kasserermøder, og så er der vist ikke meget mere - så det er primært på kongressen, hvor der kan påvirkes.
 
Der har fornyligt været afholdt et seminar, men hvordan det forløb aner jeg ikke. Mener heller ikke, at der er lavet et referat fra det. Emnet var vel primært, "hvad kan du gøre for forbundet". 2 x 75 minutters workshop, resten foredrag af div. udefrakommende pinger. Et af emnerne var dog også hvordan forbundet bevæger sig fra de nuværende ca. 20.000 medlemmer op på 150.000 medlemmer. Det vil sige næsten alle 1 års fisketegnsløsere, som vistnok er omkring 160.000 i 2009.
Landsdelsmøder er primært orienteringsmøder, kasserermøder handler om medlemssystem, og kongressen er iøvrigt eneste mødeform, hvor der stemmes, og hvor der laves referat fra arrangementet. Om der laves referat fra udvalgsmøder ved jeg ikke.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 16:03
PS. Udover Ishøj, så har Skive jo også valgt at forlade forbundet, de sidstnævnte vel for omkring 1½ år siden. Og så har Sorø og Ringsted mig bekendt også knækket linen efter et par bundhug.
 
Så det er mange kontingentkroner, der sådan er forsvundet. Skive fyldte jo godt. Ishøj også, de to andre kender jeg ikke tallene på. Totalt nok omkring 1.500 medlemmer, som kan ganges med ca. 300 kroner. Det gør selvfølglig ondt på bundlinjen.


Redigeret af Kjeld Willerslev - 25 Nov 2011 kl. 16:03
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 16:04
Citat: Jakob Madsen

  
 
 
Syntes det er sjovt der er så meget snak om, at det kun er de jyske åer der tilgodeses igennem DSF. Hvor tror I mange af de fisk I fanger på østsjælland stammer fra?
Som jyde kan jeg jo så kun være harm over, at I fanger alle mine åfisk, som jeg har gået og lavet brudesenge til Embarrassed
 
 
 
 
Jacob
Jeg går da stærkt ud fra at de må stamme fra Bla Køge og Solrøds klubbernes mange årrige og omfattende resturerings arbejde så det der med dine fisk det lyder noget hult i mine ører !
 
Med hensyn til de udmeldelser af forbundet fra flere sjællandske foreninger  virker det ikke som om det rører forbundet så meget så man må håbe dette snart ændres for ellers har vi ikke noget forbund og det er ikke godt ...
Man må håbe de delegerede sadler om og gør noget konstuktivt for at komme foreningerne i møde så de kommer tilbage og måske nye klubber kunne blive intereseret, men så længe det kører som det gør nu har vi nok ikke set den sidste udmelding endnu desværre ....
Samtidig både forstår jeg harmen fra de udmeldte foreninger over ikke at blive hørt og så igen hvordan påvirker man tingene konstruktivt ved at melde sig ud .... ?


Redigeret af Søder - 25 Nov 2011 kl. 16:09
/Søder
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 16:14
Fornuftig sagt Henning Søder Thumbs Up
 
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 16:23
hvis der ikke foregår et eller andet bag ved nedrullede gardiner
så er der sku da ikke noget fornuft i at melde sig ud af den
forening som varetager ens interesser.
så må da tage vanten på og komme igang.
i stedet for at opfører sig som en flok skolebørn.
vor herre bevares
Til top
Jakob Kjær Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Madsen

Tilmeldt:: 18 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 47
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 16:24
Hej Henning Søter
Håber du (og andre) forstod ironien i mit indlæg ellers var det spilte kræfter.
Selvfølgelig kommer langt størstedelen fra lokale åer. Men undersøgelser viser at bla. Karupå fisk gerne ligger vejen forbi østsjælland... Selv har jeg lavet undersøgelser der også tyder på at fisk fra Hjarbækåerne muligvis ligger besøg i de østdanske! (Det er ofte de store fisk og dem har I mig bekendt ikke noget imod derovreTongue)
 
Jeg forstår bare ikke hvorfor der altid skal snakkes om jeres og vores på tværs af bæltet!
En fisk mere i havet er vel til fordel for alle lystfiskere i hele DK?
Og en stemme mere for fisken giver vel mere indflydelse?
 
www.justonemorecast.dk
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 16:42
Herj
 
Fint indlæg Søder. Især den sidste bemærkning. Det er lige netop dette der får mig til at skrive mit første indlæg. Jeg kan forstå, at Steen Lyngsø har den samme holdning. På den baggrund begriber jeg ikke, at I melder jer ud. Til Jørgen Rohde vil jeg sige, at jeg under ingen omstændigheder forsøger at være nedladende overfor andre debattører. Det kan ingen iøvrigt tillade sig. Tilsyneladende er der nogen som betragter nogle af mine indlæg som nedladende. Eksempelvis det du skriver om et Loop hjul. Jeg husker ikke lige den episode, men du kan være vis på, at jeg har ment hvad jeg skrev. Bare ærgerligt at det opfattes negativt.
Det er min opfattelse, at uden et stærkt forbund går det ikke. Forbundet bliver ikke stærkt ved at medlemmer melder sig ud. Bliv hellere og kæmp for holdningerne.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 16:58
Jeg var selv til den ekstraordinære generalforsamling i Ishøj, og der blev fremlagt fine og saglige vurderinger fra bestyrelsen.
Der var også det man vel kan kalde en "værdipolitisk" diskussion - hvorefter det med overvældende flertal blev bestemt, at Ishøj ikke er medlem af DSF i 2012.

Det var og ER demokrati, en diskuteret og vedtaget beslutning.

Så kan man sidde nok så meget på nettet, og mene det ene eller det andet :-)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 17:24
Sjovt nok, så er det typisk medlemmer som ikke er medlem af DSF som klager over dårlige fangster, alt for mange garn, erhvervsfiskere som tømmer havet, bierhvervsfiskere som fanger alt for meget, fritidsfiskere som er tyvfiskere osv osv.
Jo jo, de står skam på sidelinien og fatter ikke af DSF ikke gør noget.
Ja det er da også underligt..Ouch
Det sætter ligesom det hele lidt i relief...
Typisk dansk!!


Redigeret af Henrik Christensen - 25 Nov 2011 kl. 17:25
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jan Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Port Charlotte

Tilmeldt:: 10 Mar 2011
Geografisk: Skjern
Status: Offline
Beskeder: 59
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 17:24
Som svar til et par af de første indlæg.

Hvorfor er jeg ikke medlem af DSF?

Fordi, der sidder en række idioter, ingen nævnt ingen glemt, som representanter for foreningerne, der alle tror, jeg vil betale mere i kontingent som privatperson, end deres medlemmer skal gøre. Denne holdning er i mine øjne en underlig form for fællesskab og solidaritet. Jeg er dog medlem af lystfiskerforeninger, og det har i disse været en demokratisk proces, der har foranlediget at det kollektive medlemsskab af DSF over tid er bortfaldet


God week-end
Jan Poulsen
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 17:32
Typisk dansk!! Udtaler HC!
Er det også det når man fanger havørred med kraner.....ja undskyld HC, men jeg kunne sgu ikke lade være.....
 
Jan Poulsen har delvis ret, men det er stærke ord at kalde dem idioter....de er bare ret så gamle, gråhårede og skulle overlade deres taburetter til yngre folk der kan give DSF et gevaldigt spark fremad....ind i fremtiden!!!
Men som Heinz ganske rigtigt skriver bør det være nemmere at komme til orde, end det er i dag. Men hvordan?
Forsat god week end
Per Hansen

Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 18:10
Hej Simon A.
 
Er lidt nysgerrig - hvilke værdier var det som I diskuterede og var uenige med DSF i?


Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 18:47
Som nogen her i tråden nævner er det nemt at sidde derude bag sin skærm og have en mening om mangt og meget men i stedet for at nøjes med dette så gør noget aktivt gå ud i nogle foreninger og vær med til at ændre på tingene i er utilfredse med og find nogle ligesindede som så gerne skulle påvirke beslutningstagerne i den rigtige retning ...
Jeg siger ikke at man skal være enige med alle om alting og tingene som de er i forbundet nu er ikke ok og derfor skal de ændres og måske skal der andre folk til for at dette kan ske...for mig at se handler det lidt om levebrøds politikkere sådan set lidt fra oven...jeg har fået en taburet og den afgiver jeg ikke selvom jeg måske ikke vil høre hvad vælgerne har at sige ....der er efter min mening meget langt til demokrati i forbundet sådan som det er lige nu.....
/Søder
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 18:56
Citat: Søder

Som nogen her i tråden nævner er det nemt at sidde derude bag sin skærm og have en mening om mangt og meget men i stedet for at nøjes med dette så gør noget aktivt gå ud i nogle foreninger og vær med til at ændre på tingene i er utilfredse med og find nogle ligesindede som så gerne skulle påvirke beslutningstagerne i den rigtige retning ...
Jeg siger ikke at man skal være enige med alle om alting og tingene som de er i forbundet nu er ikke ok og derfor skal de ændres og måske skal der andre folk til for at dette kan ske...for mig at se handler det lidt om levebrøds politikkere sådan set lidt fra oven...jeg har fået en taburet og den afgiver jeg ikke selvom jeg måske ikke vil høre hvad vælgerne har at sige ....der er efter min mening meget langt til demokrati i forbundet sådan som det er lige nu.....
hvad er alternativet ?
Hvem tager sportsfiskernes sag !!
Selvfølig er det nemt og bekvemt at "sidde derude bag sin skærm", ja ok , men jeg mener det er med til at skabe forståelse, se tingene fra flere sider,for dem som deltager på tråden, det er jo ik så ringe endaLOL


Redigeret af hlf - 25 Nov 2011 kl. 19:05
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 18:57

Længere oppe i tråden er der flere som spørger ind til, hvad den reelle grund  til Ishøj Sportsfiskerklubs udmeldelse var.

 De ting havde vi oppe på den ekstraordinære generalforsamling, så de personer som skulle informeres om netop vores holdninger og synspunkter, nemlig medlemmerne, de blev informeret her. Herefter var der i demokratiets tegn, debat og afstemning om emnet.

 Der er derfor ingen som helst grund til at viderebringe dette her i tråden, da vores meninger kun vedrører vores klub og vores medlemmer. Alle andre må selv søge deres informationer og drage deres konklusioner omkring forbundet, det være sig positive eller negative. Vi har ingen intentioner om at påvirke landets lyst- og sportsfiskere på nogen måde.  

 Ishøj Sportsfiskerklub har absolut intet ønske om at skade Danmarks Sportsfiskerforbund, vores medlemmer har blot truffet en beslutning som de føler er den rigtige for dem.

 Og så en lille undskyldning. Jeg har på ISK´s facebookside, brugt vendingen ”almindelig dumme” om unavngivne personer i forbundet. Det er selvfølgelig ikke i orden at bruge sådanne vendinger, hvis man ønsker at blive opfattet som seriøs, så dette beklager jeg naturligvis.

Steen Lyngsø / Ishøj Sportsfiskerklub

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 19:08
Tror ikke der er nogen med kendskab til hverken dit eget eller klubbens positive arrangement i DSF regi Steen som anfægter jeres beslutning bare synd at det skulle komme så vidt at en udmeldelse var nødvendig men som tidligere skrevet jeg forstår jer til fulde ....Wink

Redigeret af Søder - 25 Nov 2011 kl. 19:11
/Søder
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 19:17
ja jeg synes da også det er flot at sætte sig selv uden for indflydelse.
 
 
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 19:18
Steen Lyngsø flot skrevet på vegne af Ishøj Sportsfiskerklub, men hvordan ville det se ud hvis alle clubber fulgte efter. Mener kun der er omkring 25000 betalende til DSF!!
beslutningen er jeres og ok, men bidrager ikke just til fælleskabet,,,
man kan håbe i ombestemmer jer.
 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 19:43
Enig Heine.. Jeg forstår intet af, at foreninger melder sig ud af DSF.
Bevares, meget kan blive bedre i DSF, rigtig meget enddda, men derfra så til at melde sig ud.... hmmmm.
Det er vores eneste talerør og meldte vi os alle ud, ja så skal i bare se hvor ringe vores hobby den er stillet.
Så bliver der meget grej til salg...Wink(håber i forstod den...)
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 19:57
Man kan ikke ændre holdninger/indhold/forhold ved at melde sig ud af noget - når man så gør sætter man sig selv uden for indflydelse og forventer at andre gør noget for en, i dette tilfælde at Bestyrelsen i DSF ændre attitude og virkemåde etc. blot fordi nogen melder sig ud af fællesskabet.
 
Man kan kun ændre disse forhold ved at stille op selv og kæmpe for det, alt andet er nytteløst og værdiløst.
 
Problemet er at foreningerne på Sjælland ikke stiller op til det store politiske spil og kampen, men har ofte nok med deres egen lille baghave - der er pt kun et bestyrelsesmedlem fra Sjælland og man mener at der skal ændres noget - STIL OP til foråret når der er kongres, du kan gøre en forskel hvis du vil.
 
Vi har kun et sted hvor der er nogen som kæmper den kamp for os på landsplan og politisk, nemlig DSF. Der gøres rigtig meget lokalt af foreningerne, men det er igen kun lokalt.
Hvis DSF ikke havde været der, havde vi stadig haft mange flere lovlige garn, ingen 100m zone, markant mindre fisk/natur/genopretning-restaurering og markant mindre viden om disse forhold, vi havde ikke haft et statstegn = ingen udsætningspolitik og ingen udsætning af kvalificeret materiale, vi havde ikke haft den adgang til fiskevandet som vi har, der ville ingen laks være tilbage i DK, forureningnen ville have været større end den er i dag, landbruget ville have haft frie tøjler og sådan kunne jeg blive ved i lang tid.
 
knæk og bræk
Michael
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 20:04
Når man har kvajet sig må man jo krybe til korset og indrømme det - så hvor fan er det kors - for her kommer det:
 
Jeg er fra pålidelig kilde i forbundet blevet venligst informeret om, at hverken har kredsbestyrelser eller regioner - de er nedlagt for år tilbage, som andre også har nævnt i indlæg.
 
Dvs at de enkelte foreninger idag er repræsenteret ved deres formænd ved kongressen - men der afholdes også jævnligt møder mellem forbundsbestyrelsen og formændene. Desuden kan en forening rejse en sag overfor bestyrelsen, hvis man har en sådan man vil have behandlet.
 
Dette bestyder jo, at mine indvendinger mod den lange vej fra medlem til DSF toppen måske ikke er så lang endda - blot skal man altså have sin forening med på ideen om det der ligger en på sinde - har man ikke det - så er vejen måske fælt lang set med den pågældendes øjne.
 
Forbundet oplever dog, at der stort set ikke er nogen der forsøger at få indflydelse af den vej, og at sådanne kritiske medlemmer ofte ikke møder op og søger indflydelse på deres egne generalforsamlinger lokalt ude i foreningerne - hvilket man jo kan undre sig over?
 
Ud fra de oplysninger er kan man sige at det er foreningerne der har magten til at ændre forbundet - både deres struktur og organisering - så man kan måske lidt provokerende sige - at det er foreningerne der skal 'få fingeren ud' - tankevækkende ikke sandt ?
 
Fra nævnte pålidelige kilde blev det lidt overraskende oplyst, at forbundsbestyrelsen til kongressen 2010 rent faktisk havde stille forslag om, at direkte medlemmer skulle have mulighed for at sende delegerede til kongressen med stemmeret - og at medlemmer skulle have mulighed for at organisere sig på tværs af foreningerne - i interessefællesskaber i forhold til de pågældendes interesser - og dermed have mulighed for repræsentation på kongressen. Disse forslag mødte stærk modstand fra foreningerne - så stærk at man måtte trække forslaget.
 
Se det er jo artige oplysninger - og jeg må jo nok krybe til det nævnte kors og sige, at det måske dermed er foreningerne vi skal til at stille nogle kritiske spørgsmål ?
 
Uanset ovenstående - syntes jeg det er bedrøvelig trist, at vi ser tingene gå i opløsning - og at den nævnte platform for vore interesser bliver svagere og svagere - der må gøres noget - og ud fra disse oplysninger kunne det meget vel være, at det er noget af jer - der skal hjem og stille nogle krav til jeres bestyrelser - og så pålægge dem via jeres GF af fremføre jeres argumenter.
 
Undskyld min misinfo - jeg blev klogere og det gjorde et andre måske også !
 
mvh
Heinz 
 
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 20:16
Som absolut tilhænger af DSF og formand for Korsør lystfiskerforening, har jeg selvfølgelig på diverse fora fulgt debatten, - her sidst udtrykt i f.m. Ishøjs udmeldelse af Forbundet.
Det korteste svar vil være: "Hvor tror I vi var, hvis vi ikke havde haft Danmarks Sportsfiskerforbund" ??
Indledningsvis tjener det Lyngsø og debatniveau til ære, at han trækker "dumme" bemærkning tilbage, - at dømme efter Ishøjforeningens hjemmesides totale omtale og udmelding om forbundet gør også, at der i foreningen er stor bevidsthed om tilhørsforholdets værdi, - men det gør selvfølgelig ikke deres udmeldelse mere overraskende.
Som alle ved har et alt for stor ambitionsniveau på administrationssiden, givet al for megen støj og badwill de sidste to år, - fra forbundsside er også beklaget og undskyldt. samt ikke mindst kæmpeet indædt, - men som i andre foreninger/forbund og virksomheder, - måtte man til sidst skråtte, - men så sent som i onsdags forelade DSF et - efter min kasserers udsagn - nyt produkt, som vil løse situationen nu, så vi kan komme videre.
Men vi må ikke forledes til at anskue "hele verden" alene på noget administrativt, uanset hvor træls det kan forekomme, - thi det alt afgørende er vores alles interesse i vand, vandkvalitet, natur, muligheder og rettigheder m.m., så det er på dette, det mere politiske felt, at det er tvingende nødvendigt, at vi står sammen.
DSF's repræsentanter - ved jeg - nyder stor fremme i de politiske korridorer, de har brug for vores stemme og opbakning, - så har vi vores egne politiske fora (kongres nu i 2012), - her må vi så "vaske vores tøj", - så stiller Du dig uden for denne proces, er Du også udenfor indflydelse, - så som Heinz Gerhard skriver, det skal vi bearbejde indefra.
Så vis Dig nu ikke som "sofavælger" på det for os så vigtige felt, - ind i Din forening, gør et stykke arbejde og præg den for os så vigtige fremtid, - husk PIET HEIN: "Ingen kan hæve sin lod ved at kræve, livsloven lyder - man er hvad man yder.
flemming KLF
 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 20:24
Heinz: dejligt at se at nogle kan finde lyset, og ikke mindst indrømme det.
Det er sgu snak der er til at forstå.
Lundberg:Thumbs Up

Mvh
Henrik Christensen
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 21:07
Hr Lundberg
flot skrevet,Clap
dog kan din afslutningen sikkert virke skræmmende LOL
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 21:12
Henrik L :

Det er klart, at det er bedst at Steen L. udtaler sig om Ishøjs beslutninger.
I en stor forening som Ishøj, er der MANGE forskellige holdninger, og der blev lyttet til ALLE der havde lyst til at ytre en holdning.

Fordelen ved en forening er jo netop at man træffer fælles beslutninger, og i dette tilfælde var det så en beslutning vedr. tilhørsforholdet til DSF.

Sådanne beslutninger må man respektere, og anerkende - også selvom man er medlem af, eller har en tillidspost i en anden forening.

Der er ingen tvivl om at Ishøj vil blive kritiseret for at have truffet denne beslutning, men den er truffet demokratisk, og det må man anerkende, selvom man har en anden holdning.. Ellers kan man jo melde sig ind, og deltage i den næste generalforsamling - og derigennem gøre sin indflydelse gældende.

Min personlige holdning er, at man som enkeltperson skulle kunne VÆLGE om man ville være medlem af DSF via sit medlemsskab af den lokale forening.. Jeg mener hermed IKKE at at fravalg af DSF skulle betyde billigere kontingent - men så kunne man vælge om man kun havde lokale interesser, eller vil støtte det landsdækkende.

Jeg har set at Formanden fra Korsør har tiltro til det nye, "nye"  edb-system - det er da udtryk for en dejlig superoptimismeWink




Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 21:36
DSF står for Danmarks Sportsfisker Forbund og er et forbund af foreninger, og jeg tror at forbundet har den største styrke i denne form. Hvis man ønsker og basere forbundet på personlige medlemsskaber, så bør man tage skridtet fuldt ud og ikke være et forbund, men en landsdækkende interesseorganisation for sportsfiskere ........, jeg tror bare at man vil miste politisk indflydelse og indsigelsesret i forhold til miljømæssige sager.

DSF blev af de delegerede bedt om og holde sig for øje, at det er et forbund af foreninger, og at foreningerne så den aktuelle hvervekampagne af direkte medlemmer og oprettelsen af interresseområder, som illoyal konkurrence i forhold til det hvervearbejde foreningerne udfører i lokalområderne. Med andre ord følte foreningerne sig lidt til grin, når dele af vores kontingenter blev brugt til hvervning af direkte medlemmer, som også skulle have gaver ved indmeldelsen.

Jeg er tilhænger af DSF i dets nuværende form, hvor det er et forbund af foreninger .... hvis man er utilfreds med det arbejde, der udføres eller ikke udføres i forbundet, så kan man søge indflydelse via sin forening.

mvh
Allan Wermuth, Formand for Fynske Lystfiskere
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 21:36
Ja, jeg er selvfølgelig HELT bevidst om at beslutningen om IKKE at være medlem af DSF, sætter Ishøj uden for det bord hvor der træffes nogle beslutninger.

Præcis som når vi som enkeltpersoner vælger en forening til eller fra.

Det er min personlige opfattelse, at Ishøj er så aktiv og åbent debatterende en klub - at medlemsskabet af DSF også vil komme op til revision om nogle år.. Men det MÅ (sgu) da være en styrke at man ikke bare blindt følger trop som lemminger ud over den kant DSF har bevæget sig på i årevis i forhold til deres medlemspleje og administration.

Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 21:55
Citat: tackler

Forbundet oplever dog, at der stort set ikke er nogen der forsøger at få indflydelse af den vej, og at sådanne kritiske medlemmer ofte ikke møder op og søger indflydelse på deres egne generalforsamlinger lokalt ude i foreningerne - hvilket man jo kan undre sig over?
 
Ud fra de oplysninger er kan man sige at det er foreningerne der har magten til at ændre forbundet - både deres struktur og organisering - så man kan måske lidt provokerende sige - at det er foreningerne der skal 'få fingeren ud' - tankevækkende ikke sandt ?
 
 


I og for sig er der jo intet nyt her. Vi ser det også politisk - mange har en holdning, men i virkelighedens verden er det ganske få der reelt er medlem/aktive i et parti og derved søger indflydelse i forhold til at ændre en given linje. Desværre!

Når det så er sagt, så blev der også efterlyst reelle forandringsmuligheder - hvordan kan man realistisk styre forbundet fremad? Jeg har på ingen måde løsningen, men det har jo tidligere vist sig umuligt at fremstille et levedygtigt alternativ. Jeg er medlem af DSF, ud fra en idealistisk ide om, at sammen er vi stærkest. Men jeg erkender en række problemer.
Individuelle medlemmer kontra foreningsmedlemmer - og hvordan med tale/stemmeret til kongres - uha det kunne blive morsomt.
Vægtningen mellem forskellige fiskeinteresser - vi husker tidligere trollingproblematikken, og nu er det karpefiskeriet der kører lidt i baggrunden.
Måske man burde hente lidt inspiration fra udlandet? Fx i England hvor The Angling Trust meget succesfuldt er paraplyorganisation for en lang række foreninger/organisationer. De har lige optaget forening nr. 1500 (The Barbel Society) og repræsenterer nu over 350.000 lystfiskere. Hvad kan de fx, som DSF ikke kan (bortset fra håndtering af kontingenter og dobbeltmedlemmer)?
http://www.anglingtrust.net/default.asp


Redigeret af Keis - 25 Nov 2011 kl. 21:56
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 21:59
Det kunne være at tiden var moden til at genoplive "Danske Lystfiskere" eller hvad det nu var de hed...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 22:09
Jeg synes egentligtlig det er meget sørgligt,med alle disse negetive holdninger og udmeldelser af foreninger som hersker/sker omkring DSF.
 
Det ville se rigtig skidt ud for os uden DSF tror jeg, hvem skulle ellers tale vores sag ?
DSF er som det forholder sig i øjeblikket vores mest slagkraftige organisation og
nok dem som politikerne lytter mest til (Når de lytter Wink)
 
mvh
Frank
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 22:15
Citat: Klaus Neilsen

Det kunne være at tiden var moden til at genoplive "Danske Lystfiskere" eller hvad det nu var de hed...
Som medstifter af DL tror jeg ikke det hjælper at starte forfra og husker endnu da vi sad 13 mand og ikke kunne enes om tingene... jeg tror ganske enkelt at forundet er vejen frem bare ikke i den nuværende form hvor jeg fornemmer at det er ganske få som sætter dagsordenen for debatten og ikke altid svarer konstuktivt på kritik....
/Søder
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2011 kl. 22:47
Citat: Søder

Som medstifter af DL tror jeg ikke det hjælper at starte forfra og husker endnu da vi sad 13 mand og ikke kunne enes om tingene... jeg tror ganske enkelt at forundet er vejen frem bare ikke i den nuværende form hvor jeg fornemmer at det er ganske få som sætter dagsordenen for debatten og ikke altid svarer konstuktivt på kritik....
 
 
Er ganske enig i din konklusion omkring en gendannelse af DL. Mener også at 1 stort fælles forbund er væsentligt stærkere end flere/mange mindre forbund/organisationer. Det gamle ordsprog - Jo flere vi er, des stærkere er vi. Dette holder i langt de fleste tilfælde vand, også i dette tror jeg..??
Men i min verden er tiden er inde til et evt. generationsskifte, eller markante ændringer i DSF. Tiden er inde til at man rykker sig væk fra de gamle konservative dyder, som hersker i stor stil i DSF i dets nuværende form. Shocked
Bl.a. har de det utroligt svært med tanken omkring det, at kritik i rigtig mange tilfælde kan være yderst konstruktivt, og kan være en "øjnåbner" til nytænkning m.m.
Dette leder mig hen på et andet gammelt ordsprog, som ganske enkelt lyder sådan... Nye koste fejer nu engang bedst. Wink
Til top
 Besvar Besvar Side  123 30>

Skift forum