Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad sker der dog i DSF ????

 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 30>
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad sker der dog i DSF ????
    Sendt: 30 Jan 2012 kl. 18:31
undkkyld jeg lavede en lille fejl. Der mangler et n.
Der skal stå
kan man se at det kun er de(n) øverste af 4 stationer der er uegnet
Mvh Lasse Hagebro
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 18:32
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Ørde

 Hvad er dit belæg for at sige dette ?!, hvordan har du tillært dig den viden/information, der gør lige nøjagtig DIG istand til at vurdere dette ?!

Jeg har haft den frækhed, at jeg har købt og læst en del bøger omkring vandmiljøundersøgelser, bl.a. Sv. E. Abrahamsens bog Biologiske ferskvands undersøgelser, og en af mine biolog venner har lært mig en metode, hvor man kaster en stump tør pind eller tagrør ud i strømmen, og så skridter man af hvor langt den flyder på ti sekunder, det kan gi' et hurtigt overslag på strømhastigheden, og hvis man også måler vandløbets bredde og dybde, så kan man beregne et ca. tal for vandføringen.
 
Jeg kan da ikke bruge din biolog ven til noget. Ham har du jo købt og betalt til at give dig det resultat du gerne vil have, og han er desuden bare en nyttig idiot, der går de ærinder han sættes til. Sådan er alle biologer jo. Der må da have været penge involveret, hvis du har fået lov at kalde ham for en ven.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 18:36
Det kunne godt være at "man" snart skulle lade DSF hvile lidt i fredSmile.


Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 18:38
Må man være så fræk at spørge til prisen på disse smolt? Er der nogen der har et bud? Det lyder som om det er en økonomisk bet af rang, hvis udsætningerne skulle vise sig at slå fejl.
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 18:40
Citat: lasse hagebro

undkkyld jeg lavede en lille fejl. Der mangler et n.
Der skal stå
kan man se at det kun er de(n) øverste af 4 stationer der er uegnet
Mvh Lasse Hagebro

Nu skal jeg hjælpe dig Lasse! Smile
Det er 1 station ud af 4 som de finder velegnet og hvor der bliver udsat 1100 stk. yngel og som de ikke nævner til paragraf 7 udvalgs-mødet. 

Mvh
Søren (Medlem af Logen til Havørredens ve og vel)Wink
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 19:00
Citat: Søren_Søes

Citat: lasse hagebro

undkkyld jeg lavede en lille fejl. Der mangler et n.
Der skal stå
kan man se at det kun er de(n) øverste af 4 stationer der er uegnet
Mvh Lasse Hagebro

Nu skal jeg hjælpe dig Lasse! Smile
Det er 1 station ud af 4 som de finder velegnet og hvor der bliver udsat 1100 stk. yngel og som de ikke nævner til paragraf 7 udvalgs-mødet. 

Mvh
Søren (Medlem af Logen til Havørredens ve og vel)Wink

Sludder! Det er 3 ud af 4 stationer der er velegnede. Beklager Lasse.

Mvh
Søren

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 20:10
Citat: simon agerholm2

Det kunne godt være at "man" snart skulle lade DSF hvile lidt i fredSmile.




Ja den tekst er der jo en vis symbolik i...så ja, det skulle man måske nok. Dead

Mvh
Jim.


Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 20:24

Citat: Verner W. Hansen

Som formand for Danmarks Sportsfiskerforbund følger jeg som regel med interesse de debatter, der kører på nettet vedrørende forbundet og forbundets arbejde. Af principielle og praktiske grunde har jeg imidlertid valgt ikke at deltage aktivt i disse debatter, simpelthen fordi det af tidsmæssige grunde vil være en uoverkommelig opgave.


Hvervet som forbundsformand er frivilligt ulønnet arbejde, og døgnet har som bekendt kun 24 timer. Jeg er derfor desværre nødt til at prioritere, hvor jeg skal bruge min tid og mine ressourcer i arbejdet for forbundet.


Tja… hvis du har seriøse planer om at bevare magten i DSf, så kommer du i hvert ikke uden om, at ta' stilling til det der forgår på Internette, og i særdeleshed hvad lystfiskere skriver og mener om det forbund som du er formand for. Og jeg har ikke ondt af dig, du har selv valgt at stille op til posten som formand, og du har jo efterhånden haft den en del år, så det kan da ikke være kommet bag på dig, hvor meget arbejde den kræver. Men der er jo også den mulighed, at du er så forblændet af magten, at du egenlig ikke helt har overskuet, at det naturligvis kræver en stor indsats, at kunne kalde sig formand for et landsforbund.

  

Når jeg her har valgt at gøre en undtagelse, så skyldes det, at et par debattører med Niels Riis Ebbesen i spidsen nu har forsøgt at udsprede et løgnagtigt og perfidt rygte om, at jeg deltager i denne debat under falsk navn. Det har naturligvis absolut intet som helst hold i virkeligheden.


Nåhh… der var ellers en skribent ved navn Peter Andersen, som postede nogle statsment, der i form og indhold mindede forbavsende meget om officielle udmeldinger fra DSf ledelse. Den pågældende skribent stoppede også med at poste nye indlæg, da jeg og flere andre stillede spørgsmål til hans rigtige idenditet. 

 

Jeg har generelt meget stor respekt for alle seriøse og kritiske synspunkter i forhold til Danmarks Sportsfiskerforbund og forbundets arbejde, uanset om det er synspunkter jeg er enig i eller ej. Det gælder også kritiske synspunkter i forhold til min egen varetagelse af opgaverne som formand for forbundet.


Allerede her falder du jo igennem, for hvis du begynder at fravælge noget kritik, blot fordi du ikke mener den er seriøs, så har du slet ikke forstået Internettets natur, for her kan alle komme til orde, og du vil få masser af kritik i en form og på en måde, som du slet ikke er vant til.

 

Til gengæld har jeg ikke nogen som helst respekt for den form for personlig tilsvining som Niels Riis Ebbesen og et par andre debattører her har gang i. Det er simpelthen langt, langt under lavmålet. Det viser samtidig med al tydelighed, at enkelte debattører som Niels Riis Ebbesen reelt ikke ønsker en seriøs debat, men kun er interesserede i destruktiv mudderkastning.


Det er godt nok spøjst at opleve, at du forsøger at gøre mig til problemet, for ude i den virkelige verden, der er det dig og DSf som har et kæmpe stort problem. 


Når jeg møder andre lystfiskere over kop varm kaffe eller the på kysten, eller nede i kahytten på et lystfiskerskib på Øresund, eller i den lokale fiskeklub, så er de stort set allesammen enige om, at DSf er værdiløs som landsorganisation for os lystfiskere, og det som virkelig kan få folk op i det røde felt, det er den skæve fordeling af fiskeplejemidlerne, som indebærer, at vi her på Sjælland nu 18 år i træk, kun har fået fiskepleje og udsætninger for en brøkdel af det, som vi har indbetalt til fisketegnet.


De fleste har dog så travlt med at passe deres arbejde, og de glæder sig når de en gang imellem får tid til en fisketur, så derfor trækker de bare på skulderen og siger, jeg overlever squ nok at blive snydt for de 140 kroner, som jeg indbetalt til fisketegnet.


Men hvis vi ser det i et lidt større perspektiv, så indbetaler de sjællandske lystfiskere tilsammen ca. 7 mill om året, og af dem har de jo højt fået fiskepleje og udsætninger for et par millioner kroner. Og jeg har aldrig hørt, set eller læst, at formanden for DSf skulle ha' ytret, at han mener at det er et problem, så derfor vil jeg tillade mig at ha' den antagelse, at du har den holdning, at det er helt i sin orden, at det er de sjællandske lystfiskere som er med til finansiere det store lakse-cirkus ovre i Jylland.

 

Det er således i den forbindelse ganske imponerende, at Niels Riis Ebbesen indtil nu alene i denne debat har skrevet vel tæt på 300 indlæg uden på noget tidspunkt at afsløre blot et enkelt hul i hans totale uvidenhed om Danmarks Sporfiskerforbund, forbundets arbejde, fiskepleje, forvaltning af fisketegnsmidlerne, forholdene omkring Tangeværket og hvad han nu ellers kloger sig på.  Det er faktisk ret godt klaret at skrive så mange debatindlæg uden overhovedet at lade sig forstyrre af fakta og saglighed.


Du er da svært nem at imponere, hvis man godt kan li' at deltage i on-line debatter, så er 300 indlæg såmænd ikke ret meget, men selvfølgelig alt er jo relativt, og hvis man ser på aktiviteten på DSf's eget debatfora, så kan det jo godt virke lidt overvældende, med tråde der indeholder over tusind indlæg, og som har haft over tre gange så mange visninger, som der er medlemmer i dit landsforbund.


Jeg er også græsk-katolsk overfor hvad du mener om mine skriverier, jeg havde faktisk ikke forventet, at DSf's formand skulle komme og erkende, at meget af min kritik er berretiget. I øvrigt opfatter jeg alle dine udsagn som politiske partsindlæg.


Men prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for forurening der skader og ødelægger havmiljøet.


Tænk også over, hvorfor lystfiskere som det første kontakter nogle af de lokale DN lokalkomitémedlemmer, hvis de opdager, at en landmand med en rendegraver er i færd med at forgribe sig på et lille vandløb.

 

De mange seriøse debattører – og det er jo heldigvis langt de fleste – ønskes fortsat god debat.

 

Dine og DSf's faste støtter i dette fora, er nok utroligt glade over, at deres leder har vist flaget, og har opildnet dem til den forsatte kamp i mod mig og andre, som har den frækhed, at rejse en hel masse kritik af DSf.


Men I kan ikke mane kritikken i jorden, og den vil støt vokse i omfang, for efterhånden som folk opdager, at der er en mulighed for at sige hvad man mener, så vil flere og flere tage sig mod til at skrive hvad de mener.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 20:37
Citat: Ørde

Det kan være du kan formidle os om de metoder du bruger, så kan vi jo også have den samme biologiske viden som du, til at vurdere om et vandløb er istand til at opretholde en bestand, og til at kunne bruges som opvækstvand .. man behøver jo tydligvis ikke en vidergående udd. for at gøre dette!!

Næh det behøver man ikke, med nogle saprobitets undersøgelser kan man meget præcist afgøre, hvor rent/forurenet et vandløb er, og de er altså ikke mere vanskelige at udføre, end at det er noget som man underviser folkeskolens ældste klasser i.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 20:49
Citat: Ørde

og så er du/i stand til at vurdere det samme, som en biolog bruger en helt udd. på ?! og tager ovenstående metode højde for sandvandring, forskellige mængder vandføring m.m. ..  hvis det er korrekt, så er det sgu imponerende, at der ikke er flere af jer der gør mere end at sidde og råbe op på nettet!! 

Det er ikke raketvidenskab at lave en simpel saprobitets undersøgelse, det er noget som alle biologilærer underviser folkeskolens ældste klasser i.

Det bliver først noget mere speget, hvis man vil lave en udvidet undersøgelse af de forkellige alger i et mikroskop, men det er slet ikke nødvendigt.

Når man har lavet analysen, så kan man gå direkte ind i et skema og se forureningsgraden, og er den I eller I-II så kan der leve ørreder i vandløbet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 20:53
Citat: lasse hagebro

undkkyld jeg lavede en lille fejl. Der mangler et n.
Der skal stå
kan man se at det kun er de(n) øverste af 4 stationer der er uegnet
Mvh Lasse Hagebro

Klik på det tandhjul der er i toppen af dit indlæg, der kan du vælge "Redigér besked".

Med venlig hilsen
Niels Riis ebbesen
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 21:00
Citat: Niels Riis Ebbesen

Tja… hvis du har seriøse planer om at bevare magten i DSf, så kommer du i hvert ikke uden om, at ta' stilling til det der forgår på Internette, og i særdeleshed hvad lystfiskere skriver og mener om det forbund som du er formand for.


Med samme ret kunne man måske spørge dig, om ikke du burde reflektere lidt over det, der foregår på Internettet, hvor du færdes, og i særdeleshed hvad andre debattører skriver og mener om dig.

Hvis du kunne sætte en smolt ud, for hver gang nogen har bedt dig om at få styr på tingene, kunne du gå tørskoet til Jylland på ryggen af havørreder! Det er ligegyldigt, hvor man støder på dit navn. Modstanden mod dig er massiv. Du praler af 15 års erfaring med online debatter. Ja tak! Der er vist ingen, der har takket dig for din massive tilstedeværelse! Har tanken virkelig aldrig strejfet dig, at du måske skulle kigge indad for at finde årsagen til al den vrede og modstand, du møder...! Eller er du bare et misforstået geni omgivet af lutter idioter...


Redigeret af Johan - 30 Jan 2012 kl. 21:02
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 21:03
Hvad er "saprobitets undersøgelser" ... ordet kan ikke engang slåes op på google ?!
 
Stop nu med at se dig selv, som den store kritikker mester, og stop nu med at omtale dig selv som den store netdebattør .. Du mener jo mest af alt om Bo Warming, istedet for en saglig debattør .. alt ære og respekt for dit virke, men du er jo intet orakel hvad angår debat på nettet.
 
Størstedelen af de medvirkende har ytret interesse og respekt for dine meninger, og har endda tillige givet dig ret i nogle af de pointer som du har trukket frem .. imodsætning til dig selv. Hver eneste gang der er nogen der har kommet med et bevis/fakta om nogle af de ting der er snakket om, og de ikke "lige" har passet ind i din kop the, så er det jo straks blevet affærdigt med, at enhver kan finde materiale/fakta som passer ind i deres dagsorden. Det er vel også det vi skal til at skrive om dine indlæg, for der er jo ikke et gram sandhed .. det er jo blot postulater, som du har trukket frem heeeeleeee tiden, for at få ret i de ting du siger .. selv de personer som meninger/idelogier, har sagt at du skal til at slappe lidt af .. men alligevel så forsætter du i stor stil ..
 
giver det dig et kick, at som nettroller har du endelig fået "formanden" i spil på forum'et .. hvor ved du egentlig fra, at det ikke bare er mig der har opettet en profil, og begyndet at tilfredsestille dit ønske om at svine/diskutere med formanden ?!
 
I den her lange debat, som DU også har været medskaber af, gik jeg faktisk igang med at undersøge nogle af de ting som du skrev, for de virkede ret saglige, og de virkede faktisk rigtige .. det tog så lige præcis en halv dag, så begyndt du igen på dit sædvanlige ævl ..
 
Jeg tror seriøst at det bedste du kan gøre, er at finde en talsmand for dig, give ham dine pointer, og så lade vedkommende fremføre dine synspunkter, for du graver godt nok din egen grav hvad angår debat .. du er jo ved at ende ud som på ALLE de andre fora du har haft adgang til .. stop nu, og spar os for din forsmåede "årh-det-er-så-synd-for-mig"-adfærd.
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 21:07
Hej Niels
Det var smart, men jeg har problemer med at ændre andres indlæg.
Sådan en gammel mand som mig, har jo svært med al den nymodens ting.
mvh Lasse Hagebro
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 22:57
Citat: Ørde

Hvad er "saprobitets undersøgelser" ... ordet kan ikke engang slåes op på google ?!

Prøv at Google ordet "saprobitet"

Saprobiesystemet

Biologisk klassifikation af vandområders forureningsgrad, saprobitet, d.v.s. graden eller styrken af nedbrydningsprocessernes og bunddyrs evne til at udnytte (og/eller tålsomhed overfor) forskellige forureningstilstande i vand. Metoden anvendes af amterne i deres tilsyn med recipienterne. Systemet har fire hovedgrader:

  1. Oligosaprob, praktisk talt uforurenet. 
  2. neta-mesosaprob, ret svagt forurenet. 
  3. alfa-mesosaprob, ret stærkt forurenet. 
  4. polysaprob, meget stærkt forurenet. Saprobie kommer fra græsk
    sapros, rådden og bios, liv. 


Og ja, jeg kan selvfølgelig ikke være 100% sikker på, at den der har postet det pågældende indlæg er Verner W. Hansen, og jeg har da også gået og tænkt over, om det er ægte, men som du kan se, så har jeg besluttet at ta' det alvorligt.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 22:59
Citat: lasse hagebro

Hej Niels
Det var smart, men jeg har problemer med at ændre andres indlæg.
Sådan en gammel mand som mig, har jo svært med al den nymodens ting.
mvh Lasse Hagebro

Man kan kun redigere i ens egne indlæg....Wink

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 23:10
Troede sgu at Lasses indlæg var ment som en joke.
Jeg mener...et menneske kan jo højst blive omkring 110 år gammel. Wink

Mvh
Jim.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 00:23
Niels er ganske enkelt helt til galeanstalten.

Det kan ikke lade sig gøre, at argumentere imod ham. Han er som "debattør" nærmest på linie med personerne i blinkene lygter. Han har simpelthen sit helt eget komunikations regelsæt.

Vi er ude i HC Andersen her. Hvis Niels får sagt, at DSF er til skrot 40000 gange,...ja så bliver det til sandhed. Enten er NRE skør eller en grotesk joke (blinkene lygter) eller en del af en større plan hvor NRE, blot skal give DSF så dårlig en omtale som muligt.

Prøv lige at se hans facon her under.

Citat
Men prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for forurening der skader og ødelægger havmiljøet.

Hvor i himlens navn får han det indtryk fra? Er det NRE og 5 andre på en våd aften, v baren, som der repræsentere MANGE lystfiskere?

Eller denne her...

Citat:
Tænk også over, hvorfor lystfiskere som det første kontakter nogle af de lokale DN lokalkomitémedlemmer, hvis de opdager, at en landmand med en rendegraver er i færd med at forgribe sig på et lille vandløb.


Hvem er lystfiskerne? Er det NRE og de andre i hans omgangskreds eller? Det er sku da overhovedet ikke en debatform, nogen kan bruge til noget som helst. NRE tror blot, at hvis han bruger den type sætninger - siger de samme ting mange gange - bruger en overdrivende udtryksform, så tror mange af dem, som klikker på ordene. (hvor mange der klikker betyder meget for ham).

DeadHold da op hvor har NRE skrevet mange sætninger, af samme type. Ganske enkelt argumenter grebet i den blå luftDead

NRE er faktisk slet ikke villig til en reel debat om DSF, blot en vel eksponeret tilsvining på nettet. 

Da Verner lige kortvarigt gjorde sin entre' blev tingene lige sat i perspektiv. Verner fremstod som den modne professionelle formand og NRE fremstod, som en skoledreng med en stædig "jeg er ligeglad med hvad du siger..jeg har ret..jeg har ret uanset hvad du måtte komme med" pupertets agtig holdning.


Du er ektrem anstrengene NRE. Søg hjælpShocked.

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 01:01

Citat
Men prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for forurening der skader og ødelægger havmiljøet.

Hvor i himlens navn får han det indtryk fra? Er det NRE og 5 andre på en våd aften, v baren, som der repræsentere MANGE lystfiskere?


Det er måske nok muligt at du ikke bryder dig om NRE`s måde at formidle et budskab på, men at erklære sig uenig i dette tilfælde bliver da mere end svært at overbevise ret mange om.
Hvor han får "dette indtryk" fra kan ingen vel være i tvivl om.
Jeg tror ikke et eneste øjeblik på at du kan finde en eneste person som mener at DSF som miljøorganisation kan håndtere sådan en opgave som Greenpeace kan.
Og i mens du leder kan jeg skaffe dig hundredvis af lystfiskere som mener det NRE påstår.
Så en sådan påstand er såmænd ikke grebet ud af den blå luft.

Mvh
Jim.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 02:29
Citat: scott

Citat
Men
prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at
GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod
erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for
forurening der skader og ødelægger havmiljøet.
Hvor
i himlens navn får han det indtryk fra? Er det NRE og 5 andre på en våd
aften, v baren, som der repræsentere MANGE lystfiskere?
Det er måske nok muligt at du ikke bryder dig om NRE`s måde at formidle et budskab på, men at erklære sig uenig i dette tilfælde bliver da mere end svært at overbevise ret mange om.Hvor han får "dette indtryk" fra kan ingen vel være i tvivl om.Jeg tror ikke et eneste øjeblik på at du kan finde en eneste person som mener at DSF som miljøorganisation kan håndtere sådan en opgave som Greenpeace kan.Og i mens du leder kan jeg skaffe dig hundredvis af lystfiskere som mener det NRE påstår.Så en sådan påstand er såmænd ikke grebet ud af den blå luft.MvhJim.




Det kan da heller ikke være så pokkers svært at forstå med de metoder Greenpeace benytter. Hvis nu Niels Riis og dig lænkede jer til turbinerne på Tangeværket på vegne af DSF, så fik forbundet sikkert en masse mediebevågenhed.

Jeg ser iøvrigt frem til at høre fra de hundrede lystfiskere.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 06:42
 
Citat: scott


Citat
Men prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for forurening der skader og ødelægger havmiljøet.

Hvor i himlens navn får han det indtryk fra? Er det NRE og 5 andre på en våd aften, v baren, som der repræsentere MANGE lystfiskere?


Det er måske nok muligt at du ikke bryder dig om NRE`s måde at formidle et budskab på, men at erklære sig uenig i dette tilfælde bliver da mere end svært at overbevise ret mange om.
Hvor han får "dette indtryk" fra kan ingen vel være i tvivl om.
Jeg tror ikke et eneste øjeblik på at du kan finde en eneste person som mener at DSF som miljøorganisation kan håndtere sådan en opgave som Greenpeace kan.
Og i mens du leder kan jeg skaffe dig hundredvis af lystfiskere som mener det NRE påstår.
Så en sådan påstand er såmænd ikke grebet ud af den blå luft.

Mvh
Jim.

Sammenligning af æbler og bananer til lejligheden. En gang pladder, som ikke kan bruges i en saglig debat, om så konkret et emne der er gang i her. Personlige formodninger grebet i luften. Manipulering af ord og meget generelle meninger. Spørg mig om, jeg mener Grenpeace kæmper effektivt for miljøsager. Svaret vil være ja hos de fleste (også ikke lystfiskere).......og hvad f......, kan vi så bruge det til i denne debat. I er nogle tågehornConfused og i bruger hornet flittigt, også ved høj solskin. 
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 08:11
Citat: scott


Citat
Men prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for forurening der skader og ødelægger havmiljøet.

Hvor i himlens navn får han det indtryk fra? Er det NRE og 5 andre på en våd aften, v baren, som der repræsentere MANGE lystfiskere?


Det er måske nok muligt at du ikke bryder dig om NRE`s måde at formidle et budskab på, men at erklære sig uenig i dette tilfælde bliver da mere end svært at overbevise ret mange om.
Hvor han får "dette indtryk" fra kan ingen vel være i tvivl om.
Jeg tror ikke et eneste øjeblik på at du kan finde en eneste person som mener at DSF som miljøorganisation kan håndtere sådan en opgave som Greenpeace kan.
Og i mens du leder kan jeg skaffe dig hundredvis af lystfiskere som mener det NRE påstår.
Så en sådan påstand er såmænd ikke grebet ud af den blå luft.

Mvh
Jim.

Nej, men du kan nok også finde 10.000 vis af folk der mener det modsatte, og er det meningen at DSF skal varetage en opgave som Greenpeace ?!, for så kommer vi til at betale NOOGEET mere i kontingent!!
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 08:11
Citat: Jabber

Citat: scott

Citat
Men
prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at
GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod
erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for
forurening der skader og ødelægger havmiljøet.
Hvor
i himlens navn får han det indtryk fra? Er det NRE og 5 andre på en våd
aften, v baren, som der repræsentere MANGE lystfiskere?
Det er måske nok muligt at du ikke bryder dig om NRE`s måde at formidle et budskab på, men at erklære sig uenig i dette tilfælde bliver da mere end svært at overbevise ret mange om.Hvor han får "dette indtryk" fra kan ingen vel være i tvivl om.Jeg tror ikke et eneste øjeblik på at du kan finde en eneste person som mener at DSF som miljøorganisation kan håndtere sådan en opgave som Greenpeace kan.Og i mens du leder kan jeg skaffe dig hundredvis af lystfiskere som mener det NRE påstår.Så en sådan påstand er såmænd ikke grebet ud af den blå luft.MvhJim.




Det kan da heller ikke være så pokkers svært at forstå med de metoder Greenpeace benytter. Hvis nu Niels Riis og dig lænkede jer til turbinerne på Tangeværket på vegne af DSF, så fik forbundet sikkert en masse mediebevågenhed.

Jeg ser iøvrigt frem til at høre fra de hundrede lystfiskere.

så vil jeg se frem til en lænkning på tangeværket Wink
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 08:24
G`morn drenge

Nå nåååh - starter man med lidt morgen mopning eller Big smile

Vi har været der før. Uanset hvor meget eller hvor lidt vi bryder os om en person, skal ret være ret.

Eksempler skal tages til efterretning og vurderes sagligt, uanset hvem der kommer med dem.

Såvidt jeg kan se, er der ikke noget forkert eller odiøst i NRE`s aktuelle udtalelser, da de er brugbare og rigtige (mener jeg). At man så kan gange og dividere samt gradbøje disse udtalelser, er bedøvende lige meget - de er stadigvæk sandsynlige.

Tal nu pænt gutter, så tråden kan køre videre uden at man skal kaldes modbydelige ting for at komme med sin mening. Det er da for lavt!!.

Nå men ellers tager jeg det varme skiundertøj på, da det nok bliver ski++koldt at blive spændt fast til Tangeværket. Helle for en plads., hvor jeg kan fiske samtidig (hvis ingen is).

Jim - her er den første lystfisker LOL

G`morgen drenge og op med humøret

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 31 Jan 2012 kl. 08:27
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 08:35
Hej Jim
Det var også en joke, men jeg har ikke lært at sætte smylier ind.
mvh Lasse Hagebro
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 08:41

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOoooooooooooo Niels Riis Ebbesen DU ER DEN SANDE STORE ALTVIDENDE OG ENESTE RIGTIGE LEDER, mage til storhed er ikke set siden mennesket første gang pissede på et strømhegn!!! Tillad mig i ydmyghed at skrive et par kommentarer til dine storslåede indlæg:

 

·         Først og fremmest er jeg enig med hensyn til brug af fakta, hvad skal vi med det lort? – Det er SÅÅÅ kedeligt at grave frem og stemmer ikke overens med de påstande vi kommer med, ud med det bras!!!

·         Din påstand om at Biologerne hos DTU Aqua og DSF er korrupte og dårlige mennesker som modarbejder alle andres ideer og initiativer da det gavner deres eget ego finder jeg ikke mindre end pragtfuld! – Her har du virkelig vist din klasse!!

 

Kære Niels, jeg er rørt! – Hvor indbetaler jeg de 50 kroner til dit vidunderforbund der vil sikre 120000 medlemmer, enorm politisk indflydelse, overflod af havørred på de Sjællandske kyster og på alle måder være bedre end det gamle?

 

HALLELUJA!! HALLELUJA!!!!

Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 09:34
Citat: kikophil


Såvidt jeg kan se, er der ikke noget forkert eller odiøst i NRE`s aktuelle udtalelser, da de er brugbare og rigtige (mener jeg). At man så kan gange og dividere samt gradbøje disse udtalelser, er bedøvende lige meget - de er stadigvæk sandsynlige.


Så du kan ikke se noget forkert i at beskylde navngivne personer for at dække sig bag falske navneShocked Det er en temmelig grov beskyldning, og den bygger alene på den opsigtsvækkende opdagelse, at denne person mener det samme som Verner.

Tal nu pænt gutter, så tråden kan køre videre uden at man skal kaldes modbydelige ting for at komme med sin mening. Det er da for lavt!!.


Forkert adresse!
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 11:41
Citat: sage

 
Citat: scott


Citat
Men prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for forurening der skader og ødelægger havmiljøet.

Hvor i himlens navn får han det indtryk fra? Er det NRE og 5 andre på en våd aften, v baren, som der repræsentere MANGE lystfiskere?


Det er måske nok muligt at du ikke bryder dig om NRE`s måde at formidle et budskab på, men at erklære sig uenig i dette tilfælde bliver da mere end svært at overbevise ret mange om.
Hvor han får "dette indtryk" fra kan ingen vel være i tvivl om.
Jeg tror ikke et eneste øjeblik på at du kan finde en eneste person som mener at DSF som miljøorganisation kan håndtere sådan en opgave som Greenpeace kan.
Og i mens du leder kan jeg skaffe dig hundredvis af lystfiskere som mener det NRE påstår.
Så en sådan påstand er såmænd ikke grebet ud af den blå luft.

Mvh
Jim.

Sammenligning af æbler og bananer til lejligheden. En gang pladder, som ikke kan bruges i en saglig debat, om så konkret et emne der er gang i her. Personlige formodninger grebet i luften. Manipulering af ord og meget generelle meninger. Spørg mig om, jeg mener Grenpeace kæmper effektivt for miljøsager. Svaret vil være ja hos de fleste (også ikke lystfiskere).......og hvad f......, kan vi så bruge det til i denne debat. I er nogle tågehornConfused og i bruger hornet flittigt, også ved høj solskin. 

Hej Jesper.

Hvis du på baggrund af ovenstående drager den konklusion at jeg gerne så DSF som Greenpeace, så må du godt nok have et besværligt liv her på jorden.
 Der er jo ikke tale om at jeg blander æbler og bananer fordi at jeg medgiver at en organisation som arbejder offensivt og autonomt selvfølgelig er i stand til at markere sig på en radikal anderledes måde end et forbund som DFS.

Og til Ørde som trods alt godt kan forstå at Greenpeace er i stand til at mobilisere drastiske midler i miljøkampen, men så alligevel også skriver at der sikkert er titusindvis af folk som mener at DFS`s miljøpolitik er ligeså effektiv er jo noget sludder som overhovedet ikke giver nogen mening.

Mvh
Jim.

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 11:55
DSF har jo i miljøspørgsmål også en række forskellige hensyn at tage, som i flere tilfælde kan forhindre hyper skarpe udmeldinger.
Skyder forbundet voldsomt skarpt mod f.eks. forhold, som berører foreningernes lodsejere, så kan det bestemt ikke altid give topkarakter hos foreningerne.
 
Så miljøudmeldinger vil for DSF ofte være en balancekunst mellem, hvad der er den helt rigtige udmelding, og hvad der er fornuftstridigt at melde ud. Man får næppe ros fra en forening, hvor en lodsejer pga. forbundets udmeldinger har opsagt aftalen om fiskeret.
 
Så en ren sammeligning med Greenpeace og DSF er ikke rimelig.
mvh
kjeld.
 
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 12:09
Lige præcis Kjeld ! Thumbs Up
At DSF rent faktisk er en miljøorganisation som primært varetager lystfiskernes interesser i de områder af landet hvor svinebaronerne hersker er jo i sig selv en forbandet situation at stå i, derfor ville vi som lystfiskere og naturelskere være bedst tjent med et forbund som ikke var nødt til at sætte sig på to stole, men der ville utvivlsomt være mange åfiskere som ville ryste i bukserne ved den tanke.

Og nej, Greenpeace og DFS kan selvfølgelig på ingen måde sammenlignes.

Mvh
Jim.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 12:25

"Danmarks Sportsfiskerforbund

Forbundet er hovedorganisation for sports- og lystfiskerforeninger i Danmark.
Enkeltpersoner kan optages som individuelle medlemmer af forbundet. Kommuner, skoler, grejbutikker m.m. kan efter forbundsbestyrelsens godkendelse optages som juridiske medlemmer.

Danmarks Sportsfiskerforbunds formål er:

  • som hovedorganisation at repræsentere forbundets foreninger og medlemmer.
  • sikre medlemmerne gode udfoldelsesmuligheder.
  • at varetage medlemmernes interesser over for organisationer og myndigheder.
  • at beskytte, bevare og genoprette danske vandløb og søområder.
  • at arbejde for – og fastholde krav om rene have og indre danske farvande, samt bevarelse og genopretning af yngle- og opvækstområder for fisk.
  • at sikre en sund fiskebestand i fersk-, brak- og saltvand.
  • om nødvendigt – at sikre, bevare og erhverve fiskerettigheder til forbundets foreninger og medlemmer.
  • at gøre sportsfiskeri til en spændende fritidsaktivitet.
  • at oplyse om regler og holdninger i forbundet til sportsfiskeri.
  • at udnytte vores lovsikrede rettigheder til gavn for dansk natur og medlemmernes rekreative fiskeri."
___________________________________________________________________
 
Det er altså tydeligt - og har altid været tydeligt - at DSF er en interesseorganisation, hvis delformål har miljømæssigt positive hensigter. Læg mærke til at en interesseorganisation varetager medlemmernes interesser. Det betyder at medlemmernes interesse i at bevare fiskevand kan være vigtigere for organisationen end rabiate miljøkrav.
Samarbejde er nøgleordet, som sikrer medlemmerne af DSF mulighed for at udøve deres hobby.
 
Mere indviklet er det ikke.....stiller man sig på bagbenene svigter man sit formål som interesseorganisation.
 
DSF er langt fra perfekt. Det burde fremgå med al tydelighed. Det er imidlertid en velforankret organisation med politisk gennemslagskraft.
 
Arbejdet nu består i at modernisere og demokratisere DSF - længere er den såmænd ikke.
 


Redigeret af P.M. - 31 Jan 2012 kl. 12:30
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 13:41
det har ikke megen hold i virkelighedsopfattelse at sammenligne en autonom organisation som greenpeace med dsf - kom lige ind i kampen.
 
det vil ikke tjene nogle at sammenligne de to organisationer - og greenpeace mindst af alt vile ønske, at de skulle stå istedet for de store interesse organisationer der varetagere brugere inden for det rekreative. det vil ødelægge deres muligheder for ukritiskat smide lorten på bordet.
det er netop det at greenpeace er autonom, der gør dem stærke og interessante ligesåvel som at dsf er interessant som forhandlingspartner for os, i den politiske sfære.
 
 
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 14:25
@Kim

Hvis du tager varm kaffe med, er jeg med ved lænkerne. Bare for at vise at vi sportsfiskere ikke kan købes med havørred udsætninger. Vi vil fanme have natur også;-)

Der skulle være nogle gode sandart ved værket, så dem vil jeg prøve, mens vi sidder lænket;-)

Iøvrigt tror jeg sagtens den intelligente læser kan se hvad der er ren mobning, og hvad der er saglige indlæg. Hvis man først begynder at svine en mand til konstant, er det jo tydeligt et forsøg på at mistænkeliggøre alle mandens indlæg. Således slipper man for at tage stilling til mandens udsagn.

Prøv lige at kalde formandens udsagn modne og saglige een gang til :-P
Sjovt at hans travle hverv kun tillader ham at kommentere sagen omkring hans alter ego ;-) Man skulle tro der var vigtigere ting at tage stilling til i denne debat;-)

Fischer
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 14:25
Citat: scott

Citat: sage

 
Citat: scott


Citat
Men prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for forurening der skader og ødelægger havmiljøet.

Hvor i himlens navn får han det indtryk fra? Er det NRE og 5 andre på en våd aften, v baren, som der repræsentere MANGE lystfiskere?


Det er måske nok muligt at du ikke bryder dig om NRE`s måde at formidle et budskab på, men at erklære sig uenig i dette tilfælde bliver da mere end svært at overbevise ret mange om.
Hvor han får "dette indtryk" fra kan ingen vel være i tvivl om.
Jeg tror ikke et eneste øjeblik på at du kan finde en eneste person som mener at DSF som miljøorganisation kan håndtere sådan en opgave som Greenpeace kan.
Og i mens du leder kan jeg skaffe dig hundredvis af lystfiskere som mener det NRE påstår.
Så en sådan påstand er såmænd ikke grebet ud af den blå luft.

Mvh
Jim.

Sammenligning af æbler og bananer til lejligheden. En gang pladder, som ikke kan bruges i en saglig debat, om så konkret et emne der er gang i her. Personlige formodninger grebet i luften. Manipulering af ord og meget generelle meninger. Spørg mig om, jeg mener Grenpeace kæmper effektivt for miljøsager. Svaret vil være ja hos de fleste (også ikke lystfiskere).......og hvad f......, kan vi så bruge det til i denne debat. I er nogle tågehornConfused og i bruger hornet flittigt, også ved høj solskin. 

Hej Jesper.

Hvis du på baggrund af ovenstående drager den konklusion at jeg gerne så DSF som Greenpeace, så må du godt nok have et besværligt liv her på jorden.
 Der er jo ikke tale om at jeg blander æbler og bananer fordi at jeg medgiver at en organisation som arbejder offensivt og autonomt selvfølgelig er i stand til at markere sig på en radikal anderledes måde end et forbund som DFS.

Og til Ørde som trods alt godt kan forstå at Greenpeace er i stand til at mobilisere drastiske midler i miljøkampen, men så alligevel også skriver at der sikkert er titusindvis af folk som mener at DFS`s miljøpolitik er ligeså effektiv er jo noget sludder som overhovedet ikke giver nogen mening.

Mvh
Jim.


???? Den konklusion ved jeg ikke hvor du har fra. Min pointe er blot at jeg har svært ved at se hvor Greenpeace, kan bruges i den her sammenhæng. Det var ikke mig som kom med det, men NRE. Det underbygger blot, at NRE gang på gang kommer med ligegyldige argumenter. En evig snakkemaskine, som slet ikke har interesse i andres argumenter, kun sine egne. Jim kan du måske lige se hvad Greenpeace skulle i denne debat? DSF og Greenpeace er to forskellige størrelser, derfor min undren over NRE´s sammenligning af arbejde. 
Han har brugt masser af tåbelige argumenter.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 14:56
Det er såmæd lige så sjovt, at man skal nedgøre folk, som blot har en anden mening.
Brug dog saglige argumenter, at de så måske ikke drøner ind på lystavlen, er jo ganske enkelt prisen for at kaste sig ind i en debat med hvem som helst på et åbent forum.
 
Så saglighed please -
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 15:16
Citat: Kjeld Willerslev

Det er såmæd lige så sjovt, at man skal nedgøre folk, som blot har en anden mening.
Brug dog saglige argumenter, at de så måske ikke drøner ind på lystavlen, er jo ganske enkelt prisen for at kaste sig ind i en debat med hvem som helst på et åbent forum.
 
Så saglighed please -
mvh
kjeld

Hvis det var mig den var myntet på. En gang imellem skal man kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade. NRE har klemt citronen rigtig meget i denne debat.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 16:37
Citat: sage

Citat: scott

Citat: sage

 
Citat: scott


Citat
Men prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for forurening der skader og ødelægger havmiljøet.

Hvor i himlens navn får han det indtryk fra? Er det NRE og 5 andre på en våd aften, v baren, som der repræsentere MANGE lystfiskere?


Det er måske nok muligt at du ikke bryder dig om NRE`s måde at formidle et budskab på, men at erklære sig uenig i dette tilfælde bliver da mere end svært at overbevise ret mange om.
Hvor han får "dette indtryk" fra kan ingen vel være i tvivl om.
Jeg tror ikke et eneste øjeblik på at du kan finde en eneste person som mener at DSF som miljøorganisation kan håndtere sådan en opgave som Greenpeace kan.
Og i mens du leder kan jeg skaffe dig hundredvis af lystfiskere som mener det NRE påstår.
Så en sådan påstand er såmænd ikke grebet ud af den blå luft.

Mvh
Jim.

Sammenligning af æbler og bananer til lejligheden. En gang pladder, som ikke kan bruges i en saglig debat, om så konkret et emne der er gang i her. Personlige formodninger grebet i luften. Manipulering af ord og meget generelle meninger. Spørg mig om, jeg mener Grenpeace kæmper effektivt for miljøsager. Svaret vil være ja hos de fleste (også ikke lystfiskere).......og hvad f......, kan vi så bruge det til i denne debat. I er nogle tågehornConfused og i bruger hornet flittigt, også ved høj solskin. 

Hej Jesper.

Hvis du på baggrund af ovenstående drager den konklusion at jeg gerne så DSF som Greenpeace, så må du godt nok have et besværligt liv her på jorden.
 Der er jo ikke tale om at jeg blander æbler og bananer fordi at jeg medgiver at en organisation som arbejder offensivt og autonomt selvfølgelig er i stand til at markere sig på en radikal anderledes måde end et forbund som DFS.

Og til Ørde som trods alt godt kan forstå at Greenpeace er i stand til at mobilisere drastiske midler i miljøkampen, men så alligevel også skriver at der sikkert er titusindvis af folk som mener at DFS`s miljøpolitik er ligeså effektiv er jo noget sludder som overhovedet ikke giver nogen mening.

Mvh
Jim.


???? Den konklusion ved jeg ikke hvor du har fra. Min pointe er blot at jeg har svært ved at se hvor Greenpeace, kan bruges i den her sammenhæng. Det var ikke mig som kom med det, men NRE. Det underbygger blot, at NRE gang på gang kommer med ligegyldige argumenter. En evig snakkemaskine, som slet ikke har interesse i andres argumenter, kun sine egne. Jim kan du måske lige se hvad Greenpeace skulle i denne debat? DSF og Greenpeace er to forskellige størrelser, derfor min undren over NRE´s sammenligning af arbejde. 
Han har brugt masser af tåbelige argumenter.


Hej Jesper.

Jamen det kan da godt være at det gik lidt vel stærkt med at konkludere, måske var det lidt på baggrund af dels Ørde`s indlæg, samt at jeg lidt følte mig ”mistænkt” for at blande disse to ting sammen, og det kan man jo, som du ganske rigtigt skriver, ikke gøre.
Og ja, lad os ikke blande æbler og bananer, og frem for alt bevare en god tone i en debat som vedrører os alle.

Fortsat god dag til dig.
Jim.




Redigeret af scott - 31 Jan 2012 kl. 16:39
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 16:57
Citat: scott

Citat: sage

 
Citat: scott


Citat
Men prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for forurening der skader og ødelægger havmiljøet.

Hvor i himlens navn får han det indtryk fra? Er det NRE og 5 andre på en våd aften, v baren, som der repræsentere MANGE lystfiskere?


Det er måske nok muligt at du ikke bryder dig om NRE`s måde at formidle et budskab på, men at erklære sig uenig i dette tilfælde bliver da mere end svært at overbevise ret mange om.
Hvor han får "dette indtryk" fra kan ingen vel være i tvivl om.
Jeg tror ikke et eneste øjeblik på at du kan finde en eneste person som mener at DSF som miljøorganisation kan håndtere sådan en opgave som Greenpeace kan.
Og i mens du leder kan jeg skaffe dig hundredvis af lystfiskere som mener det NRE påstår.
Så en sådan påstand er såmænd ikke grebet ud af den blå luft.

Mvh
Jim.

Sammenligning af æbler og bananer til lejligheden. En gang pladder, som ikke kan bruges i en saglig debat, om så konkret et emne der er gang i her. Personlige formodninger grebet i luften. Manipulering af ord og meget generelle meninger. Spørg mig om, jeg mener Grenpeace kæmper effektivt for miljøsager. Svaret vil være ja hos de fleste (også ikke lystfiskere).......og hvad f......, kan vi så bruge det til i denne debat. I er nogle tågehornConfused og i bruger hornet flittigt, også ved høj solskin. 

Hej Jesper.

Hvis du på baggrund af ovenstående drager den konklusion at jeg gerne så DSF som Greenpeace, så må du godt nok have et besværligt liv her på jorden.
 Der er jo ikke tale om at jeg blander æbler og bananer fordi at jeg medgiver at en organisation som arbejder offensivt og autonomt selvfølgelig er i stand til at markere sig på en radikal anderledes måde end et forbund som DFS.

Og til Ørde som trods alt godt kan forstå at Greenpeace er i stand til at mobilisere drastiske midler i miljøkampen, men så alligevel også skriver at der sikkert er titusindvis af folk som mener at DFS`s miljøpolitik er ligeså effektiv er jo noget sludder som overhovedet ikke giver nogen mening.

Mvh
Jim.

 
hov hov .. nu ikke noget med at ligge ord i munden på mig, som NRE har fået til vane at gøre .. du skriver flg.
 
Og i mens du leder kan jeg skaffe dig hundredvis af lystfiskere som mener det NRE påstår.

SÅ går jeg ud fra at du mener ALT af hvad NRE påstår, jeg har ikke snakket noget om Greenpeace og DSF .. det er 2 VIDT forskellige org., som på INGEN måde kan sammenlignes .. og dog, de har begge noget med miljø at gøre, men så stopper det vist der .. så ikke noget med at få samme tendens som NRE
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 17:13
Citat: P.M.

"Danmarks Sportsfiskerforbund

Forbundet er hovedorganisation for sports- og lystfiskerforeninger i Danmark.
Enkeltpersoner kan optages som individuelle medlemmer af forbundet. Kommuner, skoler, grejbutikker m.m. kan efter forbundsbestyrelsens godkendelse optages som juridiske medlemmer.

Danmarks Sportsfiskerforbunds formål er:

  • som hovedorganisation at repræsentere forbundets foreninger og medlemmer.
  • sikre medlemmerne gode udfoldelsesmuligheder.
  • at varetage medlemmernes interesser over for organisationer og myndigheder.
  • at beskytte, bevare og genoprette danske vandløb og søområder.
  • at arbejde for – og fastholde krav om rene have og indre danske farvande, samt bevarelse og genopretning af yngle- og opvækstområder for fisk.
  • at sikre en sund fiskebestand i fersk-, brak- og saltvand.
  • om nødvendigt – at sikre, bevare og erhverve fiskerettigheder til forbundets foreninger og medlemmer.
  • at gøre sportsfiskeri til en spændende fritidsaktivitet.
  • at oplyse om regler og holdninger i forbundet til sportsfiskeri.
  • at udnytte vores lovsikrede rettigheder til gavn for dansk natur og medlemmernes rekreative fiskeri."
___________________________________________________________________
 

@P.M.

I ovennævnte formål fremgår der intet om hvilken fisk der har første prioritet. Det fremgår heller ikke at udsætningsfisk har højere prioritet end rent vand (Jeg ved ikke om det er det du kalder et rabiat miljøkrav?)

Bestyrelsen i DSF har selv valgt en prioriteringsliste udfra ovennævnte brede formål, og det er denne prioritering, som nu bevirker at medlemmerne fosser ud af foreningen.

Så kan du kalde det en mindre demokratiseringsproces, som er nødvendig. Andre vil nok kalde det en grundig oprydning og fuldstændig restrukturering. Gad vide hvem der tror på at det vil ske?

Iøvrigt var det vist mig der bragte Greenpeace ind i billedet for længe siden og ikke NRE. Men det er jo lettere at give ham skylden for noget som I ikke forstår. Sammenligningen gik på hvem der sad i råd og udvalg, og hvem der var synlige i mediebilledet. Læs debatten før I skyder på folk.

Nu ser det jo desværre ud til at det bare gælder om at råbe højest, og så det jo ingen betydning hvem der bliver beskyldt for hvad :-(


Fischer

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 17:16
Citat: Kjeld Willerslev

Det er såmæd lige så sjovt, at man skal nedgøre folk, som blot har en anden mening.
Brug dog saglige argumenter, at de så måske ikke drøner ind på lystavlen, er jo ganske enkelt prisen for at kaste sig ind i en debat med hvem som helst på et åbent forum.
 
Så saglighed please -
mvh
kjeld
 
Kjeld,
jeg syntes folk har været mere end rigeligt tolerante og saglige overfor NRE og hans slæng - hvorfor være saglig overfor usaglige indlæg og personlige angreb. Om nogen har NRE da været personlig i denne "debat".
Desuden - når man stikke snuden så meget frem må man forvente at få nogle rifter - jeg også sikker på at NRE er græsk katolsk overfor den slags.
 
 


Redigeret af P.M. - 31 Jan 2012 kl. 17:31
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 17:23
Citat: Peter Fischer

Citat: P.M.

"Danmarks Sportsfiskerforbund

Forbundet er hovedorganisation for sports- og lystfiskerforeninger i Danmark.
Enkeltpersoner kan optages som individuelle medlemmer af forbundet. Kommuner, skoler, grejbutikker m.m. kan efter forbundsbestyrelsens godkendelse optages som juridiske medlemmer.

Danmarks Sportsfiskerforbunds formål er:

  • som hovedorganisation at repræsentere forbundets foreninger og medlemmer.
  • sikre medlemmerne gode udfoldelsesmuligheder.
  • at varetage medlemmernes interesser over for organisationer og myndigheder.
  • at beskytte, bevare og genoprette danske vandløb og søområder.
  • at arbejde for – og fastholde krav om rene have og indre danske farvande, samt bevarelse og genopretning af yngle- og opvækstområder for fisk.
  • at sikre en sund fiskebestand i fersk-, brak- og saltvand.
  • om nødvendigt – at sikre, bevare og erhverve fiskerettigheder til forbundets foreninger og medlemmer.
  • at gøre sportsfiskeri til en spændende fritidsaktivitet.
  • at oplyse om regler og holdninger i forbundet til sportsfiskeri.
  • at udnytte vores lovsikrede rettigheder til gavn for dansk natur og medlemmernes rekreative fiskeri."
___________________________________________________________________
 

@P.M.

I ovennævnte formål fremgår der intet om hvilken fisk der har første prioritet. Det fremgår heller ikke at udsætningsfisk har højere prioritet end rent vand (Jeg ved ikke om det er det du kalder et rabiat miljøkrav?)

Bestyrelsen i DSF har selv valgt en prioriteringsliste udfra ovennævnte brede formål, og det er denne prioritering, som nu bevirker at medlemmerne fosser ud af foreningen.

Så kan du kalde det en mindre demokratiseringsproces, som er nødvendig. Andre vil nok kalde det en grundig oprydning og fuldstændig restrukturering. Gad vide hvem der tror på at det vil ske?

Iøvrigt var det vist mig der bragte Greenpeace ind i billedet for længe siden og ikke NRE. Men det er jo lettere at give ham skylden for noget som I ikke forstår. Sammenligningen gik på hvem der sad i råd og udvalg, og hvem der var synlige i mediebilledet. Læs debatten før I skyder på folk.

Nu ser det jo desværre ud til at det bare gælder om at råbe højest, og så det jo ingen betydning hvem der bliver beskyldt for hvad :-(


Fischer

 
Du skriver ikke noget jeg har behov for at kommentere (hvilket også gælder fremover) - du læser jo tydeligvis andres indlæg som fanden læser biblen....
 
 


Redigeret af P.M. - 31 Jan 2012 kl. 17:31
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 18:04
Citat: Kjeld Willerslev

Det er såmæd lige så sjovt, at man skal nedgøre folk, som blot har en anden mening.

 
Så saglighed please -
mvh
kjeld


Kære Kjeld, hvis der er EN person i denne debat, der lige præcis nedgør folk med en anden mening (medløbere, nyttige idioter etc...), så er den person omtalte NRE - og hvis der er  EN  person i denne debat, der absolut ikke lytter til saglighed men opfinder egne scenarier og forudsætninger, så der det samme omtalte NRE.

Så kort sagt er jeg ganske enig i dit udsagn, blot er adressen forkert Wink
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 20:08
@P.M. og Persson

Undskyld, jeg tog lidt fejl. Det gælder ikke kun om at råbe højest.

Det gælder om at råbe højest OG få det sidste ord ;-)


Fischer
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 20:35
Citat: sage

Niels er ganske enkelt helt til galeanstalten.

Det kan ikke lade sig gøre, at argumentere imod ham. Han er som "debattør" nærmest på linie med personerne i blinkene lygter. Han har simpelthen sit helt eget komunikations regelsæt.

Vi er ude i HC Andersen her. Hvis Niels får sagt, at DSF er til skrot 40000 gange,...ja så bliver det til sandhed. Enten er NRE skør eller en grotesk joke (blinkene lygter) eller en del af en større plan hvor NRE, blot skal give DSF så dårlig en omtale som muligt.

Prøv lige at se hans facon her under.

Citat
Men prøv at tænke over, hvorfor der er mange lystfiskere som mener, at GreenPeace er hundrede gange bedre end DSf til at kæmpe i mod erhvervsfiskernes lovlige og ulovlige rovfiskeri, og enhver form for forurening der skader og ødelægger havmiljøet.

Hvor i himlens navn får han det indtryk fra? Er det NRE og 5 andre på en våd aften, v baren, som der repræsentere MANGE lystfiskere?

Eller denne her...

Citat:
Tænk også over, hvorfor lystfiskere som det første kontakter nogle af de lokale DN lokalkomitémedlemmer, hvis de opdager, at en landmand med en rendegraver er i færd med at forgribe sig på et lille vandløb.


Hvem er lystfiskerne? Er det NRE og de andre i hans omgangskreds eller? Det er sku da overhovedet ikke en debatform, nogen kan bruge til noget som helst. NRE tror blot, at hvis han bruger den type sætninger - siger de samme ting mange gange - bruger en overdrivende udtryksform, så tror mange af dem, som klikker på ordene. (hvor mange der klikker betyder meget for ham).

DeadHold da op hvor har NRE skrevet mange sætninger, af samme type. Ganske enkelt argumenter grebet i den blå luftDead

NRE er faktisk slet ikke villig til en reel debat om DSF, blot en vel eksponeret tilsvining på nettet. 

Da Verner lige kortvarigt gjorde sin entre' blev tingene lige sat i perspektiv. Verner fremstod som den modne professionelle formand og NRE fremstod, som en skoledreng med en stædig "jeg er ligeglad med hvad du siger..jeg har ret..jeg har ret uanset hvad du måtte komme med" pupertets agtig holdning.


Du er ektrem anstrengene NRE. Søg hjælpShocked.


Det er da lidt af en griner, at det i dette fora er sådan, at hvis jeg bare klapper i hænderne et par gange, så er der straks nogle troll'e som springer op af deres æsker og rabler noget vrøvl af.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 21:01
Citat: Kjeld Willerslev

DSF har jo i miljøspørgsmål også en række forskellige hensyn at tage, som i flere tilfælde kan forhindre hyper skarpe udmeldinger.
Skyder forbundet voldsomt skarpt mod f.eks. forhold, som berører foreningernes lodsejere, så kan det bestemt ikke altid give topkarakter hos foreningerne.
 
Så miljøudmeldinger vil for DSF ofte være en balancekunst mellem, hvad der er den helt rigtige udmelding, og hvad der er fornuftstridigt at melde ud. Man får næppe ros fra en forening, hvor en lodsejer pga. forbundets udmeldinger har opsagt aftalen om fiskeret.
 
Så en ren sammeligning med Greenpeace og DSF er ikke rimelig. 

Men det er jo netop den såkaldte balancekunst som gør, at når en lystfiskeren opdager, at en landmand er i færd med at forgribe sig på et vandløb med sin rendegraver, så kontakter han straks et DN lokalkomitémedlem, for han er helt bevidst om, at DN ikke skal udføre en balancekunst over landmændene, de går lige til stålet med det samme. 


Hvis gravearbejdet er i gang når DN lokalkomitémedlemmet får meldingen, så tager han/hun straks ud på stedet og forsøger at stoppe det, og dokumentere det med foto- eller videooptagelser, DN melder også sagen til de relevante myndigheder, og forfølger dens forløb gennem systemet.


Den såkaldte balancekunst er jo også årsagen til, at DSf aldrig har turdet komme med nogle skarpe udmeldinger omkring de mange gylleudslip, det er jo ellers åbenlyst, at mange af dem sker med gustent overlæg, når gyllebeholderen er blevet overfyldt. Og hver gang er der en formand for den lokale sportsfiskerforening som stiller op i medierne, med en forsigtig beklagelse af uheldet, og en bemærkning om, at man nu må starte forfra med avlsarbejdet i det pågældende vandløb.


Og jeg kan altså ikke støtte og bakke op om en landsorganisation, som har deponeret sine holdninger til miljøet i lommen på de landmænd, som de jyske å-foreninger lejer deres fiskeret af.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Jan Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Port Charlotte

Tilmeldt:: 10 Mar 2011
Geografisk: Skjern
Status: Offline
Beskeder: 59
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 21:03
Jeg tror nået til den erkendelse at DSF med hjælp fra NRE og hans kumpaner er i gang med en viral kampagne for at sikre sig flere medlemmer. Det er ved at være svært at se denne og andre tråde som andet. Viral markedsføring er desuden det nye sort, om end det er ved at være falmet en anelse.

Faktum er jeg idag har meldt mig ind i DSF, som en protest mod denne sjællandske mafia (læg mærke til jeg ikke skriver alle øst for storebelt), der truer med bål og brand, såfremt de ikke får lov til at dyppe næbet, med minimum med den sum de hver især indbetaler. Denne beslutning er truffet, selv om jeg på en af de første sider erklærede, det først ville ske den dag medlemsskaber blev lige billige for alle kategorier af medlemmer.

Gad vide hvad NRE har fået for den indsats.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 21:06
Citat: Peter Fischer

@Kim

Hvis du tager varm kaffe med, er jeg med ved lænkerne. Bare for at vise at vi sportsfiskere ikke kan købes med havørred udsætninger. Vi vil fanme have natur også;-)

Der skulle være nogle gode sandart ved værket, så dem vil jeg prøve, mens vi sidder lænket;-)

Iøvrigt tror jeg sagtens den intelligente læser kan se hvad der er ren mobning, og hvad der er saglige indlæg. Hvis man først begynder at svine en mand til konstant, er det jo tydeligt et forsøg på at mistænkeliggøre alle mandens indlæg. Således slipper man for at tage stilling til mandens udsagn.

Prøv lige at kalde formandens udsagn modne og saglige een gang til :-P
Sjovt at hans travle hverv kun tillader ham at kommentere sagen omkring hans alter ego ;-) Man skulle tro der var vigtigere ting at tage stilling til i denne debat;-)

Fischer

Ville det ikke være meget nemmere at fortælle nogle muslimer, at der inde i Tangeværket står tre maskiner, som ikke laver andet end at masseproducere Mohamed tegninger...Wink

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 21:13
Citat: Port Charlotte

Jeg tror nået til den erkendelse at DSF med hjælp fra NRE og hans kumpaner er i gang med en viral kampagne for at sikre sig flere medlemmer. Det er ved at være svært at se denne og andre tråde som andet. Viral markedsføring er desuden det nye sort, om end det er ved at være falmet en anelse.

Faktum er jeg idag har meldt mig ind i DSF, som en protest mod denne sjællandske mafia (læg mærke til jeg ikke skriver alle øst for storebelt), der truer med bål og brand, såfremt de ikke får lov til at dyppe næbet, med minimum med den sum de hver især indbetaler. Denne beslutning er truffet, selv om jeg på en af de første sider erklærede, det først ville ske den dag medlemsskaber blev lige billige for alle kategorier af medlemmer.

Gad vide hvad NRE har fået for den indsats.


Det er satme Kanont .. thumps up for den!!!
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 21:24
Citat: Ørde

SÅ går jeg ud fra at du mener ALT af hvad NRE påstår, jeg har ikke snakket noget om Greenpeace og DSF .. det er 2 VIDT forskellige org., som på INGEN måde kan sammenlignes .. og dog, de har begge noget med miljø at gøre, men så stopper det vist der .. så ikke noget med at få samme tendens som NRE

Prøv at bladre tilbage i debatterne her på Lystfiskerforum, for der var vild jubel dengang da GreenPeace afslørede Gillelejefiskernes tyvfiskeri i det fredede område, og der har været flere tråde som fulgte op på sagen, bl.a. da fiskerne blev dømt.

Prøv også at Goggle <GreenPeace Gilleleje Fiskerne> og se hvor mange hit det gir'…!


Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 31 Jan 2012 kl. 21:28
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 21:31
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Ørde

SÅ går jeg ud fra at du mener ALT af hvad NRE påstår, jeg har ikke snakket noget om Greenpeace og DSF .. det er 2 VIDT forskellige org., som på INGEN måde kan sammenlignes .. og dog, de har begge noget med miljø at gøre, men så stopper det vist der .. så ikke noget med at få samme tendens som NRE

Prøv at bladre tilbage i debatterne her på Lystfiskerforum, for der var vild jubel dengang da GreenPeace afslørede Gillelejefiskernes tyvfiskeri i det fredede område, og der har været flere tråde som fulgte op på sagen, bl.a. da fiskerne blev dømt.

Prøv også at Goggle <GreenPeace Gilleleje Fiskerne> og se hvor mange hit det gir'…!


Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Det er meget godt, men igen, det var ikke det jeg kommenterede på .. GP og DSF er 2 vidt forskellige ting, og de skal ikke varetage de samme ting, og de kan på ingen måder sammenlignes .. stor stor stor respekt for at de gider, det skal de have kæmpe ros for .. men igen, det har INTET at gøre med det jeg responderede på i forhold til Jim's indlæg!
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 30>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres