Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilken line passer godt til en orvis superfine

 Besvar Besvar
Forfatter
klaus jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
faith

Tilmeldt:: 13 Jan 2011
Geografisk: thisted
Status: Offline
Beskeder: 110
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér faith Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvilken line passer godt til en orvis superfine
    Sendt: 23 Nov 2011 kl. 20:04
hey hey ville lige høre om da var nogle som havde en ide til en super line til ovennævnte stang en orvis superfine 8 fods klasse 4 trout bum
 
på forhånd tak
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 20:15
En 4'er line , der overholder AFTM standarden ....... et bud kunne være følgende liner i enten WF eller DT

Orvis Wonderline
Cortland 444
Scientific Anglers Trout
Rio Gold

Efter min mening bør du undgå de liner, som er "vejet op" og som reelt er integrerede skydehoveder og skydeline, så som Loop Opti Stream ........ efter min mening egner disse liner sig bedst til hurtigere stænger (måske oven i købet underklassificerede stænger)

mvh
Allan
Til top
klaus jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
faith

Tilmeldt:: 13 Jan 2011
Geografisk: thisted
Status: Offline
Beskeder: 110
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér faith Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 20:23
tak for svarert allen jeg har nemlig kigget lidt på en superfine wonderline fra  orvis
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 20:43
Prøv en Rio LT den er super til tørflue og nymfe fiskeri
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 22:24

gary lafontaine fra teeny

 
mik
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 23:04
Hej Klaus
Jeg bruger en orvis wondeline dt i #4 til min stang,som er magen til din.Den evner at lægge linen fint på korte distancer,og kan også lægge lidt længere line ud,hvis det kræves.Men det gør det jo sjældent. For mig er det vigtigst,at linen lander silkeblødt på de få meter.Gør den det,så har du et vidunderligt redskab til tørflue.
vh
Jens
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down