Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stats Fisketegnet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stats Fisketegnet
    Sendt: 22 Nov 2011 kl. 21:06
Citat: Ejner

Det er jo snart jul, så vi kan jo ønske, at de ekstra penge går til det lovede - et bedre vandmiljø.
Jeg også set regnskab for fisketegnsafgifterne. Det er ret beskæmmende læsning. Når de forskellige udvalg mangler penge, er det nemt at hente dem i fisketegnsmidlerne. Så er de fri for at søge ekstrabevillinger.
Det bevirker så, at vi får mindre vandpleje og færre udsætninger.
  
Jeg får en underlig fornemmelse når en rød regering taler om miljø. Det er gerne tegn på, at der skal penge i kassen. 
Det seneste jeg har læst i dag er, at betalingsringen har skiftet navn til miljøringen.
Prøv at tænke tilbage på alle de miljøafgifter vi fik, da vi sidst havde en rød regering. Der er kommet mange penge i statskassen, men har miljøet fået det meget bedre.
I min verden får miljøet det ikke bedre af, at jeg betaler miljøafgift til statskassen  på vand, varme, bensin, flyrejser, sprøjtegifte plus en uendelig lang række af  andre Miljøafgifter.
 
Jeg mener det rigtige ord er skat til statskassen. 
 
 
Ejner
 

Der synes at herske en misforstået opfattelse af statskassen som en ”fælles kasse” hvor alle har krav på en eller anden andel af det som man mere eller mindre frivilligt er blevet afkrævet, det næste bliver vel at feks svært overvægtige påberåber sig et krav om vederlagsfri medlemskab til et fitnesscenter og gratis grøntsager...nu da man har indført den meget omdiskuteret fedtafgift.

At der stadigt er folk der opfatter en indførelse af betalingsringen som en ”ekstra skat” er jo et udtryk for en mangelfuld forståelse for sammenhængskraften i samfundet, selv om jeg har fuld forståelse for særligt den gruppe af folk som bor langt fra byen og derfor i forvejen bruger lang tid på at komme til og fra jobbet, og som tiderne er nu og formentligt i lang tid fremover vil mange nærmest være stavnsbundet til deres bolig, men for den ca 1 mill mennesker som dagligt færdes og befordres i hovedstadsområdet var der jo ud over den adfærdsregulerende virkning som er strengt nødvendigt jo rent faktisk tale om at man fik ”refunderet” nogle af disse penge i form af en forbedring af det offentlige transportsystem og mindre billetpriser.

Men men...kan det i øvrigt undre nogen at man i stedet vælger at kalde det ”miljøringen” ?

Målsætningen er jo færre biler i byen, omvendt er det jo netop bilisterne som skulle financiere gildet...hvordan dette så skal hænge sammen ?

På samme måde forholder det sig med de mange miljøafgifter som rød regering måtte indføre...nu da de blå ikke kunne finde ud af det.

Dette er også en adfærdsregulerende og nødvendig foranstaltning som du ikke lige kan se det umiddelbare resultat af, så her får du heller ikke ”dine penge tilbage”, men prøv lige at vende den engang, for med 11 års miljøterror under den blå regering kan du ikke laste den nuværende regerings miljøtiltag med tilbagevirkende kraft.


I din verden ville miljøproblemerne altså ikke antage en signifikant forskel hvis benzin, vand, varme, flyrejser og sprøjtegifte mv var fritaget for disse afgifter ?


Undskyld Ejner...men så er din verden godt nok lille.


Mvh

Jim.


Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 22:21
Hej.
 
Jeg synes hele den her debat er meget interessant,synes der kommer utrolig mange gode ting frem, langt de fleste synes måske også at der er ok med en
sådan prisforhøjelse af det statslige fisketegn.
 
Meen jeg tror bare ikke at vi kommer til at mærke noget til alle de ekstra penge
man vil få ind, jeg frygter at de forsvinder i systemet til administration løninger ect.
 
Jeg tror faktisk at vi ville blive meget skuffet hvis vi kunne se hvor mange % af hver krone der kom derud hvor vi ønsker det Cry
 
Mvh
 
Frank
 
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 22:31
Hej Søren.
 
Dine pris eksempler er måske lige grove nok SmileSmile
 
Men jeg synes da rolig at statsborgerne i et pågældende land kunne betale een pris og turister en dyrerer pris i forhold til måske +50% eller hva ved jeg.
 
Prøv tænk hva turist erhvervene tjener på at sende lystfiskere forskellige steder hen i sommerhus ect ect.
 
 
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 23:13
Det kommer os alle tilgode,
45 kr er sku ik meget, efter min mening alt for lidt.
Enig Frank, i dine synspunkter, eftersom det i forvejen er latterlig billig!, eksempelvis for en tysker, at køre til DK og fange laksefisk eller andet fiskeri.I forvejen er der ingen forskel på eksempelvis dagkort for udenlanske lystfiskere og danskere.De lukrative forhold i DK, spare lystfiskerturismen for mange penge,som går tabt,45 kr kunne ha været lagt på fisketegn ydligere for udenlanske borgere på fisketur i DK.  
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 23:14

Hej Frank.


Det er meget enkelt, hvis dit daglige fiskeri foregår i et jysk eller fynsk vandløb vil du nok få lidt mere for dine penge, fritidsfiskerne ligeså.

Er det derimod kystfiskeri du dyrker vil du næppe opdage noget som helst, ikke fordi at de gode intentioner ikke er der....men fordi at det ikke virker.


Men de såkaldt kloge mener noget andet så de har nok ret...i hvert fald i teorien.


Mvh

Jim.

Til top
Søren Bøgild Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
boegild Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2008
Geografisk: Aarhus, DK
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér boegild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 02:34
Citat: scott

Hej Frank.


Det er meget enkelt, hvis dit daglige fiskeri foregår i et jysk eller fynsk vandløb vil du nok få lidt mere for dine penge, fritidsfiskerne ligeså.

Er det derimod kystfiskeri du dyrker vil du næppe opdage noget som helst, ikke fordi at de gode intentioner ikke er der....men fordi at det ikke virker.


Men de såkaldt kloge mener noget andet så de har nok ret...i hvert fald i teorien.


Mvh

Jim.

 
 
Gider du ikke bare at flytte over i fiskeparadiset (jylland eller fyn) og fiske, så man kan slippe for dit københavner tuderi i hver eneste post du smider op på dette forum.. På forhånd tak

Redigeret af boegild - 23 Nov 2011 kl. 02:35
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 07:10
Citat: boegild

Citat: scott

Hej Frank.


Det er meget enkelt, hvis dit daglige fiskeri foregår i et jysk eller fynsk vandløb vil du nok få lidt mere for dine penge, fritidsfiskerne ligeså.

Er det derimod kystfiskeri du dyrker vil du næppe opdage noget som helst, ikke fordi at de gode intentioner ikke er der....men fordi at det ikke virker.


Men de såkaldt kloge mener noget andet så de har nok ret...i hvert fald i teorien.


Mvh

Jim.

 
 
Gider du ikke bare at flytte over i fiskeparadiset (jylland eller fyn) og fiske, så man kan slippe for dit københavner tuderi i hver eneste post du smider op på dette forum.. På forhånd tak
Det er prøvet ad flere omgange uden succes..Wink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 07:12
Citat: Henrik Christensen

Citat: boegild

Citat: scott

Hej Frank.


Det er meget enkelt, hvis dit daglige fiskeri foregår i et jysk eller fynsk vandløb vil du nok få lidt mere for dine penge, fritidsfiskerne ligeså.

Er det derimod kystfiskeri du dyrker vil du næppe opdage noget som helst, ikke fordi at de gode intentioner ikke er der....men fordi at det ikke virker.


Men de såkaldt kloge mener noget andet så de har nok ret...i hvert fald i teorien.


Mvh

Jim.

 
 
Gider du ikke bare at flytte over i fiskeparadiset (jylland eller fyn) og fiske, så man kan slippe for dit københavner tuderi i hver eneste post du smider op på dette forum.. På forhånd tak
Det er prøvet ad flere omgange uden succes..Wink
Men græsset er altid grønest hos naboen...
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 08:29
Jeg har forsøgt at finde frem til hvad pengene bruges til.
 
Resultatet er fra 2008:
 
DTU fik 7,0 mill. til ferskvand
            3,2 mill. til slatvand
            1,5 mill. til rådgivning
 
udsætninger: 9,4 mill. til laksefisk
                      1,1 mill. til søfisk
                      2,3 mill. til drift af ovenstående
 
Staten tager til sigselv: 0,4 mill.
Administration: 3,2 mill.
 
Specielt til: Ål og Helt pleje 2,0 mill
 
Alt i alt. ca. 30,1 mill ud af et budget på ca. 31,5
 
Men jeg er overbevist om at tallene er ændret p.g.a. den økonomiske situation i hele verden.
Have a nice day!
          
 
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 08:50
Hej to spørgsmål:
Spørgsmål 1 - Per, det du skriver til DTU, er det forskningspenge ???
De nye tal kan findes her,
 
Spørgsmål 2. Og hvordan gik det med forslaget om, at pensionister også skulle betale for fisketegnet.
 
En bruger skrev tidligere, at pensionister også skal betale fisketegn nu, er det korrekt, og i så fald, hvor kan det læses ???
 
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 09:38
Citat: Taonga

Jeg har forsøgt at finde frem til hvad pengene bruges til.
 
Resultatet er fra 2008:
 
DTU fik 7,0 mill. til ferskvand
            3,2 mill. til saltvand
            1,5 mill. til rådgivning
 
udsætninger: 9,4 mill. til laksefisk
                      1,1 mill. til søfisk
                      2,3 mill. til drift af ovenstående
 
Staten tager til sigselv: 0,4 mill.
Administration: 3,2 mill.
 
Specielt til: Ål og Helt pleje 2,0 mill
 
Alt i alt. ca. 30,1 mill ud af et budget på ca. 31,5
 
Men jeg er overbevist om at tallene er ændret p.g.a. den økonomiske situation i hele verden.
Have a nice day!
          
 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 09:42
Hej Kjeld
Det må være foskningspenge......
Pensionister, det kan jeg ikke se at de skal men det kommer sikkert eller hvad?
Jeg vil se på dit link, da det helt klart er mere up to date.
Per
Beklager at jeg lige fik trykket et forkert sted så mit forrige indlæg kom 2 gange.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 12:47
Kjeld Willerslev skrev bla:
Spørgsmål 2. Og hvordan gik det med forslaget om, at pensionister også skulle betale for fisketegnet.
 
En bruger skrev tidligere, at pensionister også skal betale fisketegn nu, er det korrekt, og i så fald, hvor kan det læses ???
 
 
Personer over 65 skal ikke have fisketegn, men skal du fiske med garn/ruser skal du, og selvom du er pensionist skal du også betale for fisketegn det skal jeg.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 13:47
Citat: Ejner


Jeg får en underlig fornemmelse når en rød regering taler om miljø. Det er gerne tegn på, at der skal penge i kassen. 
Det seneste jeg har læst i dag er, at betalingsringen har skiftet navn til miljøringen.
Prøv at tænke tilbage på alle de miljøafgifter vi fik, da vi sidst havde en rød regering. Der er kommet mange penge i statskassen, men har miljøet fået det meget bedre.
I min verden får miljøet det ikke bedre af, at jeg betaler miljøafgift til statskassen  på vand, varme, bensin, flyrejser, sprøjtegifte plus en uendelig lang række af  andre Miljøafgifter.
 
Jeg mener det rigtige ord er skat til statskassen. 
 
 
Ejner
 
Ejner
Men i resten af verden får miljøet det bedre af afgifter, folk de sparer jo så på vand, varme, benzin, strøm, sprøjtegifte o.s.v. Det er vidst ret så grundigt bevist og det giver forbruger og firmaer gode incitamenter til at investere i grønne tiltag istedet for fortsat at betale miljøafgifter. 

Jeg synes det er dejligt med flere penge til forbedring af vores vandmiljø, jeg betaler glædeligt min del!

Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 14:08
Beklager, det hedder ikke miljøringen, men den "brune ring" med henvisning til at det er noget lo.. de kære fra S, ledet af hender der med botoxkinderne og det totalt stivnede smil, er ved at lave.
 
/J
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 15:09
Citat: Jørgen S

Beklager, det hedder ikke miljøringen, men den "brune ring" med henvisning til at det er noget lo.. de kære fra S, ledet af hender der med botoxkinderne og det totalt stivnede smil, er ved at lave.
 
/J
blå miljø-retorik når den er ABSOLUT skarpest! Wink sorry, kunne ikke lade være!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 15:11
Jan,
rent faktisk har forbundet for nogle måneder siden meldt ud, at de ville stille forslag om at folk fyldt 65 år plus over også skulle betale fisketegnet. Ditto for lodsejere, og iøvrigt, at private garnfiskere skulle reducere til eet garn. Tongue
 
Foreløbig fører lystfiskerne over garnfiskerne med 45 - 25.
 
Det er da lidt flot, altså som føring - men vi er jo også i overtal, så klart at garnfiskene ikke får samme andel i forh(n)øjelserne - h og n kan udskiftes efter behag Cry
 
mvh
kjeld


Redigeret af Kjeld Willerslev - 23 Nov 2011 kl. 15:11
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 16:18
Citat: mikkeld

Citat: Jørgen S

Beklager, det hedder ikke miljøringen, men den "brune ring" med henvisning til at det er noget lo.. de kære fra S, ledet af hender der med botoxkinderne og det totalt stivnede smil, er ved at lave.
 
/J
blå miljø-retorik når den er ABSOLUT skarpest! Wink sorry, kunne ikke lade være!
Hej Mikkel
 
Nu ikke for hård ved de blå. De ligger jo ned. Med hensyn til retorikken er det her nok det bedste de har at byde på. Du må jo tænke på, at deres niveau og politiske formåen ligger på Peter Christensen og Inger Støjbergniveau. Bedre stikirend drenge har Løkkemanden altså ikke. Og hvem skal nu betale alle fadbamserne til ham og Pinden? Puh ha, det er godt nok hårdt at være i opposition.
 
Karsten
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 16:42
Ja ja Karsten,
Når det nu viser sig, at de røde ikke kan styre økonomien, så kan de jo blot bede Ole Sohn om at få nogle flere sedler fra Moskva - den mand har jo forbindelser Clap
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 16:57
Fint nok med en stigning med mig. 
(Prøv at sammenligne med jagtegnet - det er 500 kr og en sjat til den lokale forening - vi slipper med peanuts i forhold til hvad vi får for pengene)


Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 16:59
Hvad har politiske holdninger og meninger med indlæget at gøre Karsten hold dig til indlæget`s debat i stedet for. Godt svaret Kjeld ClapThumbs Up
Til top
Lars. B.Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
wikinglars Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wikinglars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 17:39
hej alle
 
kan man selv se hvad pengene bliver brugt til. Hvis linket ikke virker , så skal man trykke på kjerd willerslevs link lidt længere oppe i tråden og så trykke på handleplanen for fiskepleje 2011 og de 2 andre links. Som  læseren vil kunne se, så  får vi  rigtig meget for pengene. Et kort resume for den dovne læser,- ud af et samlede budget på ca 38 mill bliver der brugt ca 4 mill på adm. Blandt andet administration og op krævning af lyst- og fritidsfiskertegn for 1,4 mill. Så bliver der sat laksefisk og søfisk ud for lidt over 13 mill  inklusiv driftsomk og løn.
Så bliver der brugt lidt over 10 mill på forskning(de enkelte projekter er beskrevet og hvad de koster),derudover bliver der brugt en halv mill til gruspuljen, som de lokale lystfisker klubber kan søgeSå  bliver der brugt 8,3 mill på den marine fiskepleje, såsom køb af fisk, projekter og ligende og så altså ca 4 mill til adm, -det bliver ialt ca 38 mill. Den opmærksomme læser vil så undre sig over hvor puljen til vandløbsrestaurering bliver af. Den kommer fra den europæiske fiskefond og er på 11 mill og ikke på 15 som jeg fejlagtig skrev i et tidligere indlæg. Regeringen har nu  krævet en særlig indsats på området og har derfor fastlåst 44 mill til dette. Hvis dsf ikke havde foreslået at de hævede fisketegnet, så det indbringer 10 mill mere end hidtil, og regeringen havde fastholdt beløbet på 44 mill,hvad de helt sikkert ville, så siger det sig selv at de10 mill skulle tages fra noget andet af fisketegnsmidlerne, altså forskning eller udsætninger. Efter min mening genialt arbejde af dsf, og har i denne sammenhæng ikke noget imod at bliver kaldt lakaj for dsf, hvis de fortsætter i den dur. I det hele taget undre det mig at vi lystfiskere er så dårlige til at sammenarbejde og støtte det eneste politiske organ vi har, Jeg mener bare at vi er kun ca 25000  medlemmer af dsf  af en fisketegns betalende skare på ca 150000, tænk sig alle de lobbyister og miljøadvokater, der viller være penge til hvis alle 150000 var medlem af dsf. Jeg er da heller ikke 100 % enige i hvad dsf laver, det er jeg heller ikke med det parti jeg stemmer på eller for den sags skyld min kone(kun når vi forhandler fisketure), men det er sgu vores eneske organ og hvis vi vil ændre det må vi jo være medlem og kommer til general forsamlinger og søge indflydelse. Vi har godt nok brug for at stå sammen med et landbrug, der opruster, ulovligt garnfiskeri , bierhversfiskere der høster, jeg kunne blive ved, men jeg må hellere stoppe, men læs på det under linket, der er ud over de økonomiske fakta, en masse  interresante projekter, vores 140, snart 185 kr bliver brugt på. Jeg gav personligt gerne langt mere, især efter jeg har læst det hele igennem, tænkt sig hvad vi kunne få for de penge.
 
lars


Redigeret af wikinglars - 23 Nov 2011 kl. 19:26
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 18:12

Kære Jan Frandsen

Flot at du kan modsige dig selv på kun to linjer.
Til Kjell vil jeg sige, at så dumme er det nuværende Moskva sikkert ikke. Du er vel klar over, at Sovjettiden er forbi.
 
Karsten
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 18:30
Til Lars B. Henriksen.

Clap Lige mine ord! 

At støtte DSF ved et medlemsskab er for mig at se det eneste rigtige at gøre. 

Sammen vil vi stå så meget stærkere!

Bo


Redigeret af Bo Schødt Kluxen - 23 Nov 2011 kl. 18:32
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 19:00
Hej Lars Er fuldstændig enig....
Det var der mange som kunne lære noget af.
Men det er selvfølgelig altid dem som står udenfor, som råber højst.
Typisk DanskDisapprove
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 19:12
[QUOTE=Bo Schødt Kluxen]Til Lars B. Henriksen.

Clap Lige mine ord! 

At støtte DSF ved et medlemsskab er for mig at se det eneste rigtige at gøre. 

Sammen vil vi stå så meget stærkere!

Bo
TOTAL ENIG Clap
gid mange flere ku undvære den skilling til DSFThumbs Up
Mvh Heine Fausing.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2011 kl. 20:19
Lars, du får lige en stribe herfra:
 
Thumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs Up
 
Er helt enig!
 
Og der er faktisk en måde at betale mere på for dem der vil, bare køb et fritidsfisker tegn istedet, det giver altså stadigvæk også ret til at fiske med en stang, og så giver man lige lidt ekstra til puljen.
 
Mvh
Lasse
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum