Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stats Fisketegnet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stats Fisketegnet
    Sendt: 21 Nov 2011 kl. 19:44
Jeg har netop læst at den røde regering har hævet afgiften på det statslige fisketegn med 45,00....tak for det.Wink
Var det bedre Henrik?

Redigeret af Taonga - 22 Nov 2011 kl. 07:53
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 19:48
Ja det er hele 3.75kr mere om månedenWink
Men så se at pengene skal gå til vandforbedring og bedre forhold til yngle, så måske er det ikke så slemt endaSmile
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 19:49
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 19:51
LOL ja der røg den big mac er 45 kr. for meget at betale for at forbedre forholdene for vor alles bytte, der jeg ikke er helt med på ideen er at vor kollegaer med garnene slipper billigereConfused 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 19:52
Citat: Taonga

Jeg har netop læst at den røde regering har hævet afgiften på det statslige fisketegn med 45,00....tak for det.Dead
Det lyder sgu godt, da pengene jo skal bruges på at forbedre forholdene i blandt andet søer og åer til gavn for fisk, naturen og lystfiskerne, egenligt så er det jo noget, som den forhenværende blå regering burde have gjort, men de blå er jo desværre ikke kendt for at ville gøre noget for miljøet.
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 19:59
Så mangler vi bare fri regulering af skarven, så smolten slipper ud af å systemet
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 20:00
Hmm. lystfiskerne skal af med 45.kr  Fritidsfiskere med 25.kr mere. Ja det er jo den rigtige vej det går.Cry
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 20:03
oh my god! vi dør!
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 20:32
Ved samme lejlighed kunne man måske overveje om ikke de udenlandske
lystfiskere skulle betale noget mere.
 
Indimellem kan man her i det sønderjydske snart føle sig som gæst ved eget
vand når tyskerne indtar de danske vande.
 
Ja nogen gange sku man snart tro at DK står for Deutsche Koloni Smile
 
Vi kan jo heller ikke bare tage derover og så fiske som det passer os og slet
ikke uden at betale, jeg har ladet mig fortælle 60€ altså omkring Kr 450,- pr år.
Men jeg ved ikke 100% om denne pris holder.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 20:44
Citat: Flue-Kasper

oh my god! vi dør!


Ja hvis alle har den holdning så gør vi.

Mvh
Jim.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 20:47
Mon ikke det lukker munden, på de værste skeptikere...Wink
Der kan ikke være mange naturelskere, som ønsker den gamle bonderøvs parti tilbage ved roret.
Slut prut
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 20:50
jeg skulle med glæde betale 500 kr hvis de gik til det de lover 
men de er lige så fulde af lort som alle de andre
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 20:55
Jeg skrev faktisk " Tak for det"
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 20:59
Ja ironisk med en Dead bagved.
Det kan vist ikke misforståes...!
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 21:16
Jeg synes prisen for fisketegnet er ok, og når man ser på, hvor mange tusinde kroner lystfiskere kan bruge på deres fiskegrej, så er udgiften til det statslige fisketegn jo pebernødder, og det koster under alle omstændighedder mindre end hvad en dags fiskeri i et Put&Take koster.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Torben Anker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
topper

Tilmeldt:: 05 Okt 2002
Geografisk: Assens
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér topper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 21:53
Citat: Frank-hansen

Ved samme lejlighed kunne man måske overveje om ikke de udenlandske
lystfiskere skulle betale noget mere.
 
Indimellem kan man her i det sønderjydske snart føle sig som gæst ved eget
vand når tyskerne indtar de danske vande.
 
Ja nogen gange sku man snart tro at DK står for Deutsche Koloni Smile
 
Vi kan jo heller ikke bare tage derover og så fiske som det passer os og slet
ikke uden at betale, jeg har ladet mig fortælle 60€ altså omkring Kr 450,- pr år.
Men jeg ved ikke 100% om denne pris holder.
Alle turister betaler da det samme som os andre !
Til top
Martin Miszewski Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
msm Avatar

Tilmeldt:: 07 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér msm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 22:10
Helt fint med migClap
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 22:15
Hej Torben.
 
Jo du har ret alle turister betaler det samme som os, men det er jo her at
jeg mener at de skulle betale noget ekstra i forhold til os.
 
Når vi er turister i mange andre lande betaler vi jo også en anden pris for mange ting.
 
Mvh
 
Frank
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 22:36
Den højere afgift har jeg ikke noget imod, det der harmer mig, er at pensionerede erhvervfiskere og andre, kan sætte bundgarn med rad helt i land, under dække som bierhvervsfiskere.
Det er ganske enkelt ikke iorden.
De bundgarn fanger rigtig mange havørreder
Fiskene de fanger, sælges nok også i de fleste tilfælde som "sorte", og også som undermålere.
Det er ikke rimeligt at nogle få bierhvervsfiskere skal have en ekstra indtægt, på bekostning af alle de midler der bliver indbetalt af lystfiskerne via fisketegn.
Hvordan kan vi ændre denne helt urimelige lov om bierhvervsfiskeri?
DSF, gør dog noget.
 
Vh. IJ
 
 
 
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 22:45
Enig Frank...........Thumbs Up..
Til top
Ove Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ons Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ons Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 23:21
Hej
Rigtig meget enig med dig Ivan J. Thumbs UpThumbs Up
Det er nemlig lige det der sker f.eks. i Odense Fjord. Cry
Til top
Torben Anker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
topper

Tilmeldt:: 05 Okt 2002
Geografisk: Assens
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér topper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 00:12
Citat: Frank-hansen

Hej Torben.
 
Jo du har ret alle turister betaler det samme som os, men det er jo her at
jeg mener at de skulle betale noget ekstra i forhold til os.
 
Når vi er turister i mange andre lande betaler vi jo også en anden pris for mange ting.
 
Mvh
 
Frank
Hej Frank!
Turisterne betaler jo også mere end os, hvis man kigger på antal fisketure pr. fisketegn. Så jeg ser ingen grund til at man skal have "A" og "B" licenser.
Man skulle hellere bruge nogen flere kræfter på at kontrollere og så få fat på dem som ikke respekterer loven.  Derved ville der også komme flere penge i kassen til fiskepleje osv.
 
Mvh
Torben 
Til top
Lars. B.Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
wikinglars Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wikinglars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 00:46
Hej alle
 
En dejlig nyhed at komme hjem til efter en hård dags arbejde. Nu det bare igang med at få fjernet så mange spærringer som overhovedet muligt. jubiiii
 
lars
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 01:27
Citat: IvanJeppesen

Den højere afgift har jeg ikke noget imod, det der harmer mig, er at pensionerede erhvervfiskere og andre, kan sætte bundgarn med rad helt i land, under dække som bierhvervsfiskere.
Det er ganske enkelt ikke iorden.
De bundgarn fanger rigtig mange havørreder
Fiskene de fanger, sælges nok også i de fleste tilfælde som "sorte", og også som undermålere.
Det er ikke rimeligt at nogle få bierhvervsfiskere skal have en ekstra indtægt, på bekostning af alle de midler der bliver indbetalt af lystfiskerne via fisketegn.
Hvordan kan vi ændre denne helt urimelige lov om bierhvervsfiskeri?
DSF, gør dog noget.
 
Vh. IJ
 
 
 

Hvis jægere som er medlemmer af hjemmeværnet kunne overbevise DOF om at det er ligeså ok at skyde fasaner med tungt artilleri som med en almindelig jagtriffel, så begynder det jo at ligne de tilstande vi har inde for sportsfiskeriet, for her fisker fritidsfiskerne med kilometervis af garn mens vi andre nøjes med en lille pind og et hjul.
For som man siger..."vi skal jo alle sammen være her".
Jamen altså....Clown

Mvh
Jim.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 07:56
for her fisker fritidsfiskerne med kilometervis af garn mens vi andre nøjes med en lille pind og et hjul. Citat slut!
 
Eller en kran til Havørreder.....LOL
 
Jeg har absolut intet imod at vi skal betale til fisketegnet, men hvad får vi for de ekstra penge? Jeg er personligt bange for at det som så meget andet æder sig op i administration, møder, rejser etc. så det kun er en brøkdel der går til vandplejen!
DSF's engagement idenne sag er som meget andet, en masse skriverier, og ingen handling.


Redigeret af Taonga - 23 Nov 2011 kl. 08:09
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 09:41
Citat: Henrik Christensen

Mon ikke det lukker munden, på de værste skeptikere...Wink
Der kan ikke være mange naturelskere, som ønsker den gamle bonderøvs parti tilbage ved roret.
Slut prut
enigThumbs Up 
Til top
Torben Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
speddy

Tilmeldt:: 05 Okt 2007
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér speddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 09:58

Vi må håbe, at de også vil få ændret de regler for garn!

Har med egen øjne set hvordan 125 havørred bliver fanget af en bierhvervs fisker, jeg så det egen øjne, den lille kutter var fyldt, alt var støvsuget på det lave vand, dette var kun 1 dag, hvordan fanden skal det hænge sammen i sidste ende, når lystfisker og turister ikke fanger flere fisk, det er sku os der bruger tusindvis af kroner på denne hobby, men det synes ødelagt af nogle få rådne mennesker,”Velbekomme, gid nogle vil dø med fiskeben galt i halsen”

Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 10:07
Hallo
 
Hvad er nu det for noget? 185 kr. for at kunne fiske et helt år i Danmark. Det er godt nok for groft. Det er jo ca. 50 øre om dagen. Også på de dage jeg ikke fisker.Wink
Nå, når jeg så læser, at pengene går til genopretning m.m. er der da en pointe i stigningen. Jeg synes der er grund til at rose sportsfiskerforbundet for den indflydelse de, også i denne forbindelse, har haft.
Ved nærmere eftertanke, som godt kan savnes i nogle af indlægene i denne tråd, er det jo også økonomisk set for en pensionist fint med den store stigning. Det betyder jo en større besparelse.Smile
 
Jeg håber at nogle af pengene kan gå til øget kontrol med fritidsfiskerne. Det vil vel være for meget at forlange, at det helt forbydes. Et forbud mod fritidsfiskeri og de forhold som beskrives om bierhvervsfiskeri ville da i sig selv betyde en genopretning.
 
Karsten
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 10:15
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 10:16
Nu slap pensionisterne jo i denne omgang. Det var ellers var forbundets intentioner, at også pensionister skulle betale for fisketegnet.
Så vi har da sparet lidt penge til denne, som en bruger har skrevet på Fisketips:
Rød skat på fritid Wink
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 10:59
Citat: karsten4

Hallo
 
Jeg håber at nogle af pengene kan gå til øget kontrol med fritidsfiskerne. Det vil vel være for meget at forlange, at det helt forbydes. Et forbud mod fritidsfiskeri og de forhold som beskrives om bierhvervsfiskeri ville da i sig selv betyde en genopretning.
 
Karsten
Det kunne måske overvejes, at lystfiskerne forsøgte sig med lidt mere realistiske ændringer - f.eks. at få beslutningstagerne til at indføre større fredningszoner ved udvalgte å-udløb f.eks. Tryggevælde å og Odense å  i perioden august-november samt en generel 200 meter garn/rusefrizone ved kysterne.
Til top
Bo Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skjold82 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skjold82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 11:01
Mere kontrol!
 
Jeg overlever nok at betale de 45,- mere oven i de årlige kontigenter og dagskort til åer og div. p&t, som der bliver skrevet kan jeg jo bare lade være med at spise big mac og måske nyde nogle af de fisk jeg fanger på stegepanden.
 
Men det helt store problem og der hvor der virkelig ville komme penge i kassen er at håndhæve dette. Jeg har fisket MEGET den sidste tid, og intet sted er jeg blevet bedt om nogen form for bevis på fiskekort. Og jeg ved at 90% af de lystfiskere der ikke er super aktive og som bruger deres penge på alt muligt andet hobby ikke betaler for den ene tur de tager årligt!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 11:19
Det er absolut ikke beløbets størrelse, men hvad får vi for de 45 kroner?
 
I tidligere raporter om de ca. 30 mill. kroner vi indbetaler er hovedparten brugt til administration etc. så man skulle måske have set indad istedet for udaf?
 
Og så lige: Hvad er foskellen på en flok bonderøve og en flok lystløgnere?
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 11:33
Citat: Taonga

 
Og så lige: Hvad er foskellen på en flok bonderøve og en flok lystløgnere?
Forskellen er f.eks. 44 mio. kr. mere om året til genopretning af søer og vandløb.
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 11:43
Synes jeg kan huske nogle tråde om hvorvidt den nye "røde" regering ville slå an på deres grønne profil.
 
Det må man da i den grad sige at dette er et tegn påSmile
 
Synes nu generelt det er en lille stigning i forhold til hvad man kan håbe der kommer ud af det.
 
Håber de negative gamle "blå" folk også kan se fornuften i dette selv om de også skal dybere en tur i lommen for at fiske i 2012.
 
En lille overspringer.
 
Hvad kommer fritids fisker tegnet til at koste? Og er prisen så rimelig i forhold til den gevinst der er at henteCry
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 12:25
Citat: Frank-hansen

Hej Torben.
 
Jo du har ret alle turister betaler det samme som os, men det er jo her at
jeg mener at de skulle betale noget ekstra i forhold til os.
 
Når vi er turister i mange andre lande betaler vi jo også en anden pris for mange ting.
 
Mvh
 
Frank
 
Flott. Tenker det ville ha blitt en annen tone det øyeblikk, at danskere som fisker i f.eks. Norge, måtte betale ekstra.
Et eks.: Et fiskekort i Trysil (årskort 500kr) (ukeskort ca 350 kr). Tenk nu hvis prisen for danskere ble økt til 1000 kr! Tyskere 2000 kr og polakker 10.000. Men svenskere kun 505 kr.......?
Et fiske kort koster det det gjør. Men er helt enig i at det i Danmark gjerne kunne ha vært 500 kr og ikke 145 og evt. 190 kr, hvis prisen nu blir vedtatt og øke.
 
Til top
Lars. B.Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
wikinglars Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wikinglars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 13:07
hej per
 
De 44 millioner skal bruges til vandplejepujlen som kommunerne kan søge støtte i , før op til 50%, hvordan den nye pulje bliver ved jeg ikke, før var puljen 15 millioner såvidt jeg husker, dette er et gevaldigt løft og penge direkte til naturgenopretning, /mange af pengene vil helt sikkert bliver brugt på fjenelse af store spærringer i vandløbende)hvis ministreret havde beholdt det samme beløb til vandpleje uden de 10 millioner fra fisketegns stigningen, siger det sig selv at de var blevet taget fra udsætninger og lignende, de admin penge du angriber er bl a blevet brugt til forskning der har bevirket at dtu agau har kunnet øge bevistheden omkring smolt nedtræk problematikken. Dette har bevirket et af de største kvante spring i danmarks vandplejehistorie. Dsf har  sgu fortjent at få en krammer godt gået dsf. håber de fleste kan se det
 
lars
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 13:13
Citat: Taonga

Det er absolut ikke beløbets størrelse, men hvad får vi for de 45 kroner?
 
I tidligere raporter om de ca. 30 mill. kroner vi indbetaler er hovedparten brugt til administration etc. så man skulle måske have set indad istedet for udaf?
 
Og så lige: Hvad er foskellen på en flok bonderøve og en flok lystløgnere?
Hej Per
 
Jeg går ud fra at begrebet "bonderøve" i denne tråd er en betegnelse for den nyligt afgåede regering og dens trofaste lakajer fra DF.
Er min opfattelse rigtig kan jeg godt forstå, at du ikke kan se forskel på en flok bonderøve og en flok lystløgnere, selv om jeg tror at det mere var af nødvendighed end det var af lyst, de fyldte os med løgn. Lad os nu håbe, at den nye regering kan gøre det bedre. Dårligere kan det jo ikke lade sig gøre at lede landet, så det kan jo kun gå fremad.
 
Karsten 
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 13:13
ER det penge nok til at fjerne Tangeværket?
/J
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 13:16
Er der nogen, der har adgang til de aktuelle tal for fordelingen af fisketegnsmidlerne.
Hvor meget til udsætninger, hvor meget til vandløbsforbedringer, hvor meget til administration og forskning etc.
 
Det kunne være interessant at se de tal.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 13:24
Hej Kjeld.
Jeg mener Steen Ulnits engang for nogle år siden lavde en opgørelse, der kjlart viste at det meste går til adm. etc.
 
Til Karsten......ja lakajcirkuset forsætter ikk......hvis du kan se det!
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 13:29
Kjeld Willerslev skrev: "Nu slap pensionisterne jo i denne omgang. Det var ellers var forbundets intentioner, at også pensionister skulle betale for fisketegnet". Til din orientering kan jeg oplyse at vi slipper skam ikke, vi skal betale som i andre.
Og Karsten Andersen dine polistiske holdninger har intet med det at gøre som du beskriver her:
Jeg går ud fra at begrebet "bonderøve" i denne tråd er en betegnelse for den nyligt afgåede regering og dens trofaste lakajer fra DF.
 
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 13:34
Hallo Jan Frandsen
 
Så må jeg nok have læst indlæg nr. 11 skrevet af Henrik Christensen i denne tråd forkert. CryWink
 
Karsten
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 13:40
Citat: karsten4

Hallo Jan Frandsen
 
Så må jeg nok have læst indlæg nr. 11 skrevet af Henrik Christensen i denne tråd forkert. CryWink
 
Karsten
 
Fyfy slemme dreng! LOLWink
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 13:50
Citat: Steen Kehler

Citat: karsten4

Hallo
 
Jeg håber at nogle af pengene kan gå til øget kontrol med fritidsfiskerne. Det vil vel være for meget at forlange, at det helt forbydes. Et forbud mod fritidsfiskeri og de forhold som beskrives om bierhvervsfiskeri ville da i sig selv betyde en genopretning.
 
Karsten
Det kunne måske overvejes, at lystfiskerne forsøgte sig med lidt mere realistiske ændringer - f.eks. at få beslutningstagerne til at indføre større fredningszoner ved udvalgte å-udløb f.eks. Tryggevælde å og Odense å  i perioden august-november samt en generel 200 meter garn/rusefrizone ved kysterne.
Hej Steen
Jeg er helt enig med dig i disse betragtninger. Dog vil jeg ønske en en øget kontrol af fritidsfiskerne. Men det kan da godt være, at min holdning er farvet af min bopæl, som ligger i et meget attraktivt område for fritidsfiskere, hvoraf en betydelig del også er piratfiskere.
 
Karsten
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 13:59
Igen får man lystfiskere til at betale gildet. Ja pengene skal bruges på vandløbsforbedringer osv. Det er helt fint med mig. Men hvorfor skal fritidsfiskere så slippe med en forhøjelse på 25 kr. Det kan ikke være rigtigt, de fanger en meget stor andel af udsætningerne så burde de også betale derefter. (200m) garnfri kyst overalt og ingen garn i fjordene det må være det der skal til. Der vil max gå et år, så vil der være et fiskeri som mange drømmer om.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 14:05
Det er jo snart jul, så vi kan jo ønske, at de ekstra penge går til det lovede - et bedre vandmiljø.
Jeg også set regnskab for fisketegnsafgifterne. Det er ret beskæmmende læsning. Når de forskellige udvalg mangler penge, er det nemt at hente dem i fisketegnsmidlerne. Så er de fri for at søge ekstrabevillinger.
Det bevirker så, at vi får mindre vandpleje og færre udsætninger.
  
Jeg får en underlig fornemmelse når en rød regering taler om miljø. Det er gerne tegn på, at der skal penge i kassen. 
Det seneste jeg har læst i dag er, at betalingsringen har skiftet navn til miljøringen.
Prøv at tænke tilbage på alle de miljøafgifter vi fik, da vi sidst havde en rød regering. Der er kommet mange penge i statskassen, men har miljøet fået det meget bedre.
I min verden får miljøet det ikke bedre af, at jeg betaler miljøafgift til statskassen  på vand, varme, bensin, flyrejser, sprøjtegifte plus en uendelig lang række af  andre Miljøafgifter.
 
Jeg mener det rigtige ord er skat til statskassen. 
 
 
Ejner
 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 14:15
Citat: karsten4

Hallo Jan Frandsen
 
Så må jeg nok have læst indlæg nr. 11 skrevet af Henrik Christensen i denne tråd forkert. CryWink
 
Karsten
Den har du slet ikke læst forkert karsten, tværtimod...Wink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 14:18
Utrolig så mange kan få noget negativ ud af noget positiv...
Men sådan vil det sikkert altid være!Confused
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 14:28
Citat: IvanJeppesen

Den højere afgift har jeg ikke noget imod, det der harmer mig, er at pensionerede erhvervfiskere og andre, kan sætte bundgarn med rad helt i land, under dække som bierhvervsfiskere.
Det er ganske enkelt ikke iorden.
De bundgarn fanger rigtig mange havørreder
Fiskene de fanger, sælges nok også i de fleste tilfælde som "sorte", og også som undermålere.
Det er ikke rimeligt at nogle få bierhvervsfiskere skal have en ekstra indtægt, på bekostning af alle de midler der bliver indbetalt af lystfiskerne via fisketegn.
Hvordan kan vi ændre denne helt urimelige lov om bierhvervsfiskeri?
DSF, gør dog noget.
 
Vh. IJ
 
 
 
Kunne ikke være mere enig Ivan....Wink
/Søder
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum