Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Adgang til Mariager fjord, eller mangel på samme.

 Besvar Besvar
Forfatter
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Adgang til Mariager fjord, eller mangel på samme.
    Sendt: 17 Nov 2011 kl. 15:39
Gad vide om der kommer noget ud af den anmeldelse, det kan man jo kun håbe. For de lukker vejene på stribe ved fjorden.
Til top
Marc Sievers Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marc S

Tilmeldt:: 11 Mar 2010
Geografisk: Gjerlev J
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marc S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 17:53
Hej Tommy!
 
Vi kan da håbe at det hjælper og det ville da være skønt, men man kan altså godt forstå at dem som bor på vejene prøver at forbyde kørsel, for vi ødelægger det jo selv eller rettere nogle få ødelægger det for os alle, for der er altså nogen der ikke kører særligt pænt og så er der desværre også mange som mener det brugte affald er tungere på vejen hjem så det bliver losset af på uhensigtsmæssige steder. Hvis jeg boede et af de pågældende steder så kunne jeg sagtens følge deres tankegang.
 
Med Venlig Hilsen
Marc
Som tager på fjorden imorgenSmile
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 18:28
Ja jeg kan også godt følge lodsejerne, der er problembørn blandt brugerne af vej og natur. Men så tag fat i problemet. Man behøver da ikke lave en kollektiv afstraffelse, når det er de få der ikke kan opføre sig ordentligt. De har lukket vejen ned til Katbjerg odde. Et område som er ejet af staten, altså dig og mig. Skovdistriktet har ikke sagt ja til vejen skal lukkes. Altså der er ikke enighed om den lukning, altså skiltet er opsat ulovligt. Dette uvæsen skal stoppes, ellers bliver det meget svært at finde veje til fiskevandet om få år.
 
Hilsen Tommy, der desværre ikke kan tage til fjorden i morgen.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 18:33
Øhhhh Tommy hvor langt er der at gå ned til fjorden fra landevejen???
Det kunne jo være at salge taf xl - xxl waders faldt...hvis man skulle gå det sidste stykke....f.eks. en fjeldfisker brokker sig jo ikke over at skulle vandre ind over fjeldet.....smiler.
Men det er jo sådan at en privat vej er en privat vej, og der er det ejerne der bestemmer inden for lovens rammer.
Ikke fordi jeg biliger dette, men sådan er det bare.
Og til sidst motion er godt......


Redigeret af Taonga - 17 Nov 2011 kl. 18:34
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 18:54
Der er for langt med en pontonbåd på nakken. Nu skal vi også lige tænke på at det ikke er alle der kan trave et par km for at komme ud og fiske. Jeg møder mange på mine ture, der er dårligt gående. Skal naturen kun være for folk med god kondi og uden skavanker på bentøjet.
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 22:39
hej alle. uanset hvor private de vil gøre vejene så er der så vidt jeg ved ingen der kan forhindre folk i at gå ned til vandet uanset hvor privat de syntes at vejen skal være,jeg mener at vide at alle må færdes på veje med forbindelse til hav eller fjord, og man kan ikke påberåbe sig eneret bare fordi de har sat et skilt op hvor der står det er privat vej eller fordi man lige bor på vejen ned til vandet,men hvis der er noget jeg har  misforstået så ret mig endelig.mvh.leif lunde.
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 06:40
Håber at skiltene bliver fjernet, og adgangen til fjorden dermed vil blive nemmere, men samtidig også at folk så fremover vil køre pænt (20 kmt) på grusvejene ned til fjorden, samt at folk vil tage deres affald med, så burde vi alle have lov til at være der....
 
Kan godt forstå lodsejerene som er blevet spyttet af og truet med alt mellem himmel og jord, fordi de har bedt folk at opføre sig efter forskrifterne.....
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 07:13
Der står jo bla:
Generelt er det sådan, at alle må køre på private fællesveje, men hvis alle med vejret bliver enige om det, så kan man forbyde folk at køre på vejen med motorkøretøjer. Skal der sættes forbudsskilte op, skal dette dog godkendes af politiet, forklarer biolog Anders Horsten, Mariagerfjord Kommune.

Det er ham, der har modtaget klager og henvendelser fra borgerne. Han skønner, at der i tilfældet Katbjerg Odde og Silleborg Hage er tale om ulovlige skilte, og han har overladt sagen til Nordjyllands Politi, der endnu ikke har behandlet sagerne.
 
Så er de ikke godkendt af politiet er de jo som bekendt ulovlige. Men hvad gør man så, ringer til politiet og spørger om det pågældne skilt om der er givet tilladelse til at sætte det op. Der er så vidt jeg ved heller ikke noget der hedder privat strandret, da husejere/lodsejere ikke ejer jorden/stranden men staten. Vi har haft et par episoder bla. på Langeland hvor en fyrmester pludselig satte et skilt op med "uvedkomne kørsel foprbudt" og thurø ved Svendborg hvor sommerhus ejere satte skilt op med " adgang forbudt på stranden" i begge tilfælde blev skiltene fjernet ret hurtigt.
 
Men jeg tror vi kommer til at se mere til det, men det var nok en godt ide, at alle der bruger disse veje opføre sig som man bør op gør, og ikke svine.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 07:51
Man skal opføre sig ordentligt, der er desværre lystfiskere blandt os der ikke lige har forståelse og respekt for andet end deres egne behov. Når det er sagt, så er der andre brugere af naturen som har samme kedelig opfattelse, eller mangel på samme, af hvad man kan tillade sig i naturen. Men det er trist at det er de få, der skal ødelægge det for de mange. Der kan sættes ind med andre midler for at stoppe dem der kører råddent, affald det kan indsamles og vi kan alle være med til at tage fat i de svin, for at stoppe dem. Men uanset hvad, så retfærdiggøre det ikke lodsejere lukker for adgangen til et område. Jeg tror mere at de gerne vil finde en undskyldning for at kunne gøre det. Kommer der 10 biler på en grusvej og den ene kører som et svin, skal vejen så lukkes for alle ????

Redigeret af tolund - 18 Nov 2011 kl. 15:04
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 07:55
Tommy Thumbs UpClap
Til top
Marc Sievers Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marc S

Tilmeldt:: 11 Mar 2010
Geografisk: Gjerlev J
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marc S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 13:43
Vi er da helt enige om at love og regler skal overholdes af alle, jeg håber da også at vi igen får adgang til fjorden og at vi sammen kan vise at lystfiskere og naturelskere sagtens rydde op og udvise respekt  for de der bor de pågældende stederSmile. Jeg er lige hjemvendt fra fjorden hvor der stadig er fri adgang og masser af fiskWink
Knæk og Bræk
Marc
Til top
Keld Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mælke Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2011
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mælke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 14:50
Hejsa,
 
Kan egentlig godt forstå at sådanne veje bliver lukket, når folk sviner og kører råddent. Sørgeligt at det er de få, som ødelægger det for så mange mennesker.
 
Heldigvis er vi forskånet for problemet ved Horsens Fjord, lad os håbe at det forbliver sådan.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres