Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En flok fiskeglade drenge.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: En flok fiskeglade drenge.
    Sendt: 16 Nov 2011 kl. 13:21
Jeg arbejder som skolepædagog, i en specialklasse med 6 fiskeglade drenge.
Mit eget fiskegrej rækker ikke rigtigt til 6 drenges tålmodighed, da der ikke er nok til at udstyre dem alle. Da mine kollegaer ikke er enige i, at hele klassekassen år efter år skal bruges på spinnere, blink, line mm. Tænkte jeg at der måske var en mulighed her på forum. Ligger du inde med skabsfiskegrej (grej du aldrig får brugt) og er du villig til at give det væk til disse drenges glæde/fisketure, så hører jeg gerne fra dig.
Mvh. A8 på Kløverskolen i Sønderborg & Morten Lund Rasmussen
 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 13:51
Hej Morten.
 
Jeg er villig til at donere grej til drengene, send mig en mail på
 
 
så kan vi aftale nærmere.
 
Mvh
Per Karlsen (P.K.Fluer -  Haderslev.)
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 14:09

Hej Per

Det er jeg super glad for at høre Thumbs Up sender dig en mail promte.
Mvh. Morten
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 16:54
Hvad med at lade forældrene betale for juniors fritids interesser.
På samme måde som når de skal gå til, tennis, badminton, fodbold eller hvad de nu finder på Ouch
 
Et godt begynder sæt fås til små penge i dagens Danmark Big smile 
Det er nu ulige federe at starte med noget nyt grej, og ikke med et gammelt afdanket skærveknusene brugt hjul.
 
På kanten af det døde hav
 
Morten Andersen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 17:07
Til Morten Andersen.
 
Det var da en mærkelig indfaldsvinkel til at hjælpe, nogle unge mennesker.
 
Jeg plejer normalt ikke at farer på med en kommentar, men din indstilling forstår jeg ganske simpelt ikke.
 
Jeg har haft med unge mennesker, at gøre i mere end 40 år, i alle scociale sammenhæng, og jeg har set den bagside, hvor de havde været kriminelle, hvor et doneret fiskesæt gav anledning til, at de blev holdt væk fra miljøet.
 
Jeg har i mit arbejdsliv arbejdet med samfundets laveste, også her har et gratis fiskesæt været lykken.
 
Hvem siger iøvrigt, at det behøver at være afdanket grej.
 
Jeg håber da, at der er andre på 123nu, der vil donere grej til de knægte her!!!!!!
 
Ærbødigst
 
en lystfisker hilsen fra
Per Karlsen.
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 17:27
Hej Per
Ingen problemer i at give det gamle grj til en flok drenge der gerne vil prøve at fiske.
 
Morten skriver at skolen ikke år efter år har midler til at finansierer nyt fiskegrej.
 
Det er her jeg mener at såfremt der skal nyt grej på banen hvert år, må de kære forældre spæde lidt til.
Du kan trods alt få et nyt spindesæt for 300-500 dask. = 10 pakker smøjer
 
Hvad jeg reagerer imod er at det snart alle steder i vort ellers rige samfund skal samles ind til diverse....
Blot fordi skolen ikke har midlerneConfused Det er på tide at de unge mennesker lærer at ting koster.
 
På kanten af det døde hav
 
Morten Andersen
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 17:38
Jeg havde et par vadestøvler og en jakke i overskud. Glæden ved at "donere" det til et par juniorer oversteg langt den glæde et par hundrede kroner på lommen ville have indbragt.
Tror her er mange som ligger inde med noget, som alligel ikke ville blive brugt, så hvorfor ikke glæde andre med det?

I dette tilfælde... Beundringsværdigt, at Morten overhovedet gider bruge sin sikkert kostbare fritid på projektet, for ja, han kunne som mange andre sikkert gør vælge at trække på skulderen med det resultat at ungerne måtte undvære.
Og Morten... Jeg har en stak siliconeforme samt masser af både gas og støbemetal, hvis i en af disse mørke aftener får tid og lyst. Vil godt nok ikke af med formene, men låner dem gerne ud og gas samt metal har jeg masser af
Til top
Freddy Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fnmultimulti

Tilmeldt:: 18 Okt 2011
Geografisk: Lolland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fnmultimulti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 17:39
Nu er det jo ikke alle "de rige børn", der oftest er dem, der går i specialskole. Det er ikke altid sådan, men disse børn og unge er i mange tilfælde børn af mennesker med manglende social forståelse og "mental"  indsigt i relation til, hvad der kan glæde og er godt for et barn. Så de foretrækker - i visse tilfælde - sikkert smøgernes økonomiske incitament! Så Pers initiativ byder jeg særdeles velkomment!
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 17:47
Kort svar til Morten
Der er ikke midler til nyt grej, hverken fra skolens side, eller forældrenes. indtil videre har drengene primært brugt mit grej, det slider på mit muldvarpeskind Geek da der jo ryger lidt endegrej her og der, og de måske ikke altid lige behandler tingene som jeg selv gør. Jeg fortsætter med at låne af eget grej, men kunne godt bruge lidt supplering fra venlige sjæle, nyt som gammelt.
 

"Giv en mand en fisk, og du givet ham mad for en dag. Lær en mand at fiske, og du har givet ham mad til hele livet” . (Kinesisk ordsprog) 

Der er mange pædagogiske aspekter i at lære børn med specielle behov at fiske.
Morten
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 18:48
Hej Morten
God idé.
Send mig en mail på info@arnekristensen.dk
så sender jeg en kasse med spændende grej sydpå ved førstkommende lejlighed.
God for(h)jul
Arne K
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 18:52
Tak for opbakningen Smile
Michael: er det bly eller er det andet metal? hvis der skal støbes vil jeg helst lave det som et projekt med drengene, og der ville det nok ikke være forsvarligt med tungmetaller Ermm Men intr.tanke  hvis de selv kunne fremstille noget grej også Smile
Ganske godt beskrevet Per og Freddy!  
Mvh. Morten
 
 
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 19:00
super ide !!!
send mig din adresse på mail, så går jeg i kælderen og leder. Men hvor fisker i og efter hvad ?

En anden super ide, er at drengen fremstiller noget endegrej selv. Hvad med om de medbragte en spiseske hver ? selve skeen giver et glimrende geddeblink og ske-skaftet er super til horn og havørred.

Er selv pædagog og har lavet projekter omkring fisketure og grej. Værdien er ubeskrivelig !! det er virkelig noget drengene kan bruge.

held og lykke med projektet
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 19:11
Big smile glemte lige...
 brug teskeer til fremstilling af UL- blink
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 19:13
Hej Arne
Mange tak sender dig en mail promte Smile
Mange hilsner Morten
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 19:16
Hej Michael
Det er primært kyst og fjord, men andet grej er også velkommen.
Mange tak for opbakning, og gode ideer Smile
Hvad er din mail? du kan evt. sende en til mig på tofisk79@hotmail.com så besvarer jeg promte Smile 
Mange hilsner Morten
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 10:58
Vil lige takke de folk samlet, der bakker op om sagen Smile hvad folk ikke kan se her på fora, er at der også har været en del positiv feedback pr. mail fra de folk der har hendvendt sig her Smile Jeg er ubeskriveligt glad for hjælpen, så en stor Thumbs Up til jer folkens.
K&B Morten
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 13:46
Hvis du har brug for mere så smid en mail på he@bico.dk
Til top
Brian Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
brianj

Tilmeldt:: 25 Jan 2002
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brianj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 14:30

Hej

Flere foreninger tilbyder at man får et gratis fiskesæt ved indmeldelse i som junior i foreningen. Det kunne være en mulighed
Vidåen, der vist er tættere på jer, har vist samme tilbud.
 
I odense er der en grejbutik der låner 10 sæt ud til skoler. enten Go fishing eller Ækvator sport tror jeg.
 
Ellers ring og forhør dig hos danmarks sportsfiskerforening
 
VH
Brian 
Til top
Brian Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
brianj

Tilmeldt:: 25 Jan 2002
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brianj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 15:24
Hej igen
 
Fiskeavisen havde i mange år en notits på deres B&U sider, hvor man kunne låne 10 sæt hos udvalgte forhandlere.
 
Nu kan man vist i stedet ringe til 48301368 (eller bare til fiskeavisen) og få henvisninger til hvor man kan låne grej.
 
VH
Brian
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 19:43
Hej Henrik jeg har sender dig en mail Thumbs Up Smile
Brian ideerne er som sådan gode nok, men vil helst ikke melde andres børn ind i foreninger, kan blot informere forældrene om at de eksistere Smile Det med at låne, er altid en svær ting, for den type drenge jeg arbejder med. De behandler tingene efter den respek,t de har for den person de har lånt af, hvis du forstår hvad jeg mener.
Men tak for budene Thumbs Up
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 22:37
Hey. Send mig adressen på mads@denjyskeoplevelse.dk. Jeg har vist noget grej der fortjener at se lidt vand. Knæk og bræk til dig og ungerne.
Mads Madsen
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 22:51
Mange tak Mads Thumbs Up Sender dig en mail med det samme.
Mvh. Morten
Til top
Morten Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Jørgensen

Tilmeldt:: 09 Nov 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 09:26
Hej Morten!
 

Jeg har en komplet samling af Fiskeavisen fra ca. 1993/94 - 2004/05 indeholdende masser af spændende artikler og læsning!

Den kan frit afhentes i Odense, hvis det har nogen interesse for dig/Jer !
 
Mvh. Morten
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 09:35
Hej Morten
Det er et godt tilbud, men vi har en ordentlig stak blandet fiskeavisen/fisk og fri og fiske feber, så måske de vil gøre mere gavn andet steds. Der må være flere drenge der ude, der mangler.  Har tidligre set at folk forære væk til juniore, du må gerne tilbyde dem væk her i tråden Smile ellers opret en ny tråd.
Mvh. Morten
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 10:20
Så er den første pakke landet, Mange tak Michael Vængebo Thumbs Up Det er yderst brugbart
Mvh. Morten
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 15:15
Velbekomme Morten Smile
Og som nævnt tidligere. Jeg ved hvad det betyder for de drenge. Med risiko for at lyde pladder romantisk og lyserød. Så redder du liv , ved at vise drengene en anden vej at gå og en anden måde at tænke på. Og der er lystfiskeriet meget brugbart, da det rummer, både regler, filosofi, eksistentielle temaer osv.
 
Så hold fast og bliv ved. Der er i hvertfald fuld opbakning herfra.Thumbs Up
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 19:55
Hej Michael.
Redder liv er store ord, men jeg forsøger at skabe et positivt indhold i deres liv, lære dem de sociale spilleregler/empati ovs. Så forhåbentligt det ender ud med et bedre liv, en de vilkår de har nu Smile  
Vi kan ikke rede hele verden, men hvis alle gør sit, så er jeg sikker på det bliver et bedre sted Wink
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 20:13

Hej Morten, dengang da jeg var dreng, der fiskede vi bare med en krog, noget bly, et flod og et stykke line, som var bundet til en lang bambuspind eller hasselgren.


Det var en meget stor dag, da jeg havde fået sparet op til at købe en Furesøvindsel, som blev hentet inde hos Jagt og Fiskerimagasinet, som dengang lå på hjørnet af Vester Voldgade og Studiestræde.


http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/fiskegrej/_gammelt_fiskegrej-09.html


Og det sjove var, at vi fangede masser af fisk med vores primitive grej, for vi havde nemlig rigeligt af tid og toldmodighed, de to sidste ting kostede jo ikke noget.


Så mit forslag er, at du skal lave nogle håndvinder og bambusstænger sammen med drengene, og de drenge som bliver bidt af lystfiskeriet, de vil med garanti ønske sig nogle stænger og hjul, når de nu om kort tid skal lave en juleønskeseddel.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 20:14
Morten
Nu er jeg blevet temmelig optaget af, at skaffe dig sager. Og i den forbindelse har jeg et par ting jeg arbejder på. Men jeg har brug for at du sender mig en lille beskrivelse af hvad det er du laver og hvilken målgruppe du arbejder med, for at jeg kan komme videre med at skaffe dig sager.
Jeg har sendt til din mail tidligere, så du har min mailadresse. Du skal hverken nævne navne eller på nogen måde sælge ud af din tavshedspligt eller noget der kan kompromitere drengene.....
Men det er selvfølgelig kun hvis du er interesseret i at jeg prøver at skaffe dig mere grej.
 
Og nej Morten. det er ikke store ord jeg bruger om det du laver.
Husk jeg har gjort det samme.
Mødte en af mine "drenge" for nogle år siden. Han fiskede stadig. I snakken om gamle dage, fortalte han, at det var i fiskeriet at han havde kunnet søge hen når han ikke kunne holde skolen ud. Det havde givet han så meget luft at han havde kunnet gennemføre en udd. ( blikkenslager )
Siger ikke at fiskeriet har været alfa og omega i hans liv, men igen...måske har detWink
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 22:19
Der er sendt en lille mail til dig Michael
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 22:40
mail er læst og terningerne er kastetSmile
så må vi se hvad julen bringer.
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 22:53
Hej
 
Du kan også sende en mail til mig, så skal jeg se hvad jeg kan finde ud af.
 
så kigger jeg lidt i bøtten af skabet og finder lidt frem til gutterne.
 
Ab
 
 
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 22:57

Jeps fiskebrødre Wink Lad juleånden fylde jeres hjerter.

Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 12:44
Mange tak Anders Thumbs Up jeg smider en mail afsted med det samme Smile
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 14:47
Det går jo helt over gevind det herTongueTongue f**k hvor er det fedt. Der er en pakke fra Auning på vej til Jer. Jeg har smidt en 5liters foldedunk med. Jeg ved ikke om I kan bruge den. I kan få 5 mere hvis I vil. Hvis I engang vil prøve kræfter med en pirketur med kutter har jeg også en del ende grej i overskud der som I må få. Hvis andre har lige så meget støvet grej liggende som mig så får I rigeligt at se til med at smide væk de næste mange årTongueTongue Det her er så absolut den bedste tråd i rigtig lang tid. Stor ros til Morten....
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 15:04
Ja madsThumbs Up er helt enig. og endelig noget der kan samle folk. Selvom jeg er ret sikker på, at der traditionen tro er flere meninger om dette, så holder de værste brokhoveder lav profil, så vi slipper for at få udstillet de mange forskellige menneskesyn der findes, af divergerende karakter. Selvom jeg personligt undrer mig over, hvor de lystfiskere der ellers er så aktive med at udtrykke meninger om stort set alt, egentlig er henne ? måske har de slet ikke noget grej som de ikke bruger Wink

Men jeg hepper videre på morten...hip hip. Vi skal have morten som statsministerTongue
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 15:42
hej morten
 
jeg har kigget lidt på mit grej og fundet lidt til gutterne.
 
1. De har fået følgende
 
1.  woblere
2.  spinnere
3. div blink
4. forfang til gedder
5. Endegrej til kysten
6. jernlodder til bunden 30 til 50 gram
7. Lidt flåd
8. lidt kroge
9. powerbait, hvis i skal putte. 
 
Så får de også en stang med den lille pulje og et lille hjul som jeg ikke bruger.
 
Håber i får glæde ad det fremover. :-)
 
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 16:57
Tak Mads Thumbs Up måske dumt spørsgsmål men alligevel Smile hvad bruger man en foldedunk til? Wink Hvis der kommer for meget grej, så får drengen (laver i sløjd en fiskekasse) en kasse med grej hver med hjem. Det er en specialskole med 148 elever jeg arbejder på, så der kan næsten ikke komme for meget grej Smile da der er flere af lærene/pædagogerne der har intr. for fiskeri, og dermed kan gi videre/hjælpe deres børn igang, med denne herlige fritidsintr. Ang. pirkegrej det kan godt bruges, da de tider er med ude i min båd, men kun de lette/små pirke, da torskene ikke ligger i samme vægtklasse i alssund, som det gule rev Wink
 
Michael her har vi kun brug for det positive menneskesyn Wink og statsminister = nej for så havde jeg nok ikke tid til at fiske så meget Wink
 
Anders mange tak det lyder super, og vil helt sikkert bringe glæde Smile
K&B Morten
Til top
NIELS CHRISTIAN JENSEN Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PLØK

Tilmeldt:: 16 Nov 2011
Geografisk: VOJENS
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PLØK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 17:22
GODT GÅET, PER!!  "KNÆK og BRÆK"
HILSEN FRA
"MIKKEL".
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 17:26
Det er en 5 liters dunk med hane til at have vand i til fiske-/ friluft ture. Jeg købte engang alt for mange af demSmile Jeg havde lagt dem frem for at sende dem til Jer men der kunne ikke være mere i kassen. Kan i bruge dem vil jeg gerne sende nogle flere. De kan være rigtig nyttige til en kanotur med overnatning f.eks. Jeg har en del 100- 200 grams pirke som jeg ikke rigtig bruger til noget på nordsøen. Skal jeg putte dem i en kasse og smide dem til Augustenborg?
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 18:55
Mads- altså en stor drikkedunk Smile dem kan vi godt bruge, så tak for det, vi skal på kanotur til maj. Vi kan bruge pirke op til  150 g så dem tager vi gerne imod, så måske der er en/andre juniorer der kunne få gavn af de større!?  endnu en gang mange tak for opbakningen Thumbs Up 
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 18:33
Syntes da lige vi skal holde tråden i live, så dem der har været ude at fiske i weekenden,har milighed for at forholde sig til mortens super gode initiativ Smile
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 21:21
Hold kæft hvor er det godt at se det her .. man kommer jo næsten i julehumør af det :-) fandme godt skuldret drenge .. Thumbs Up for den!!!
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 21:36
@ Mads ...Hvis de ikke kan bruge alle 5 folde dunke så kan jeg godt aftage en til vores juniore i Klubben  ....
( Køge ) 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 21:50
Vi har ikke brug for alle 5 foldedunke, vi kan bruge 3 i det hele, da det er 3 klasser der skal afsted.
K&B Morten
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 22:53
Mangler drengene hjul og stænger ?
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 08:10
Hej Michael
Per har budt en med nogle fiskestænger, men har ikke set dem endnu (skal ud til ham på et tidspunkt) han har også et enkelt hjul så vidt jeg husker Smile og Anders har her i tråden budt in med en stang og et lille hjul.
Så det er primært hjul vi mangler, men ved ikke før jeg ser det hvordan tingene passer sammen! så hvis du har adgang til sæt, så tager vi meget gerne imod Wink og som sagt tidligere så kan der ikke komme for meget grej, da der er 148 elever at mætte Smile overvejer faktisk om man skulle tage denne ide, til et højere stadie, og begynde at samle ind til andre institutioner, og så få nogle forhandlere med ind over Smile
Mvh. Morten 
Til top
Morten Lund Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lebutch Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2002
Geografisk: Augustenborg
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lebutch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 08:13
Har lige chekket mailen fra per, der er 6 stænger nogle til spin og nogle lidt større til stationær fiskeri. Thumbs Up
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 12:26

God ide morten.

Måske kunne danmarks sportfiskerforbund være behjælpelig med et eller andet, evt konsulentbistand i forhold til at søge nogle fonde eller lignende. Umiddelbart tænker jeg at man kan etablere projektet som en selvstændig fiskeklub. Måske kunne man så få sponsorater ?

Jeg kigger lige på hvad jeg har af hjul. Der skal såmænd nok være nogle stykker.

Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 16:23
Tak for kaffe
Det startede med en flok fiske glade drenge, og hvad er det st ved lige at udvikle sig til Morten udtaler nu:
 
som sagt tidligere så kan der ikke komme for meget grej, da der er 148 elever at mætte Smile overvejer faktisk om man skulle tage denne ide, til et højere stadie, og begynde at samle ind til andre institutioner, og så få nogle forhandlere med ind over Smile
Mvh. Morten
 
Hvad er det lige for en skole, institution, eller hvad i nu kalder det! der er så under bemidlet at det ærværdige forum nu skal smide alle sparepængene ud til Post Danmark i porto, for at sende alverdens brugte grej, m.m. til 148 elever!!!!!!
 
Skolen må som minimum, have penge til det mest fornødne.
Får underviserne måske ikke løn, eller taler vi her også om "interesse timer"
Fint med "spejder bukser", bare de ikke er for korte
 
Lad de interesserede samle aviser, eller tjene til deres fiskegrej som alle vi andre!!!
Det betyder så osså at de vil passe bedre på deres grejSmile
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Som også har arbejdet med unge mennesker, i flere regiere.
 
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres