Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluesæt til gedde.

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluesæt til gedde.
    Sendt: 14 Nov 2011 kl. 20:22
Hej
 
Jeg sidder og kigger lidt på fluesæt, da jeg ikke helt kan sammensætte line, hjul og stang sammen selv! Er stadig lidt begynder, men kan dog styre min fluekæp nogenlunde!!Tongue
 
Jeg har kigget på dette, men aner ingenting:
I må også gerne komme med anbefalinger!
 
Ps. er villig til at købe et brugt sammensat sæt, hvis nogle har!
 
Håber i kan hjælpe mig med at komme ind på det rigtige!
 
MVH
Frederik Smile
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2011 kl. 20:26

Umildbart ville dette sæt se bedre ud i mine øjn, og sjovere at fighte på!

 
ps. ALLE mærker er attraktive!
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2011 kl. 20:31
Hej Frederik
 
Kik på denne stang:
Jeg ved godt prisen virker latterlig, og det er den, men stangen er virkelig god!
Den kaster store tunge fluer meget langt!
Vedr. hjul har jeg et Vision 3Zone med 2 ekstraspoler til som vi måske kan finde en god pris på. Send en PB hvis du er interesseret.
Ellers skal du "bare" kikke efter et simpelt hjul med plads til en WF 8 line med 100 meter bagline, så der er masser at vælge imellem også til billige penge!
Med de 2 indkøb skulle der være råd til en god line eller et godt skydehoved system!
 
PS: Jeg har selv den omtalte stang, og til store fluer er den stadig førstevalg selvom der har været en del andre stænger forbi. Artisanen er bare kanon!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2011 kl. 20:41
Det var da en lille lækker pris!! ;-)
Så kommer problemet med line og hjul igen :-(

 - Frederik
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2011 kl. 20:56
hvordan problem ? glem alt om fine hjul find et med et par ekstra spoler og skyd`café pengeneWink efter et par gode liner i stedet. hvis du søger lidt i forum vil du finde nogle gode tråde ang liner.
god jagt
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2011 kl. 21:06
Ellers sælger jeg dette her sæt som fungerer rigtig godt! dog uden liner


K&B
Rasmus
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2011 kl. 21:47
Hej Frederik
Jeg har sendt dig en besked.
Mvh
Caspar
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2011 kl. 23:39
hej du skal finde en god klasse 7/8 og et billigt hjul. brug dine penge paa line. evt kb stang p 
profish.dk sindsyge billige kvalitets staenger!! der osse hjul til fornuftig priser 
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2011 kl. 08:47
men da det er de store geddefluer der skal bruges, er det så ikke noget om, at man skal bruge et hjul der er en klasse mindre???
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2011 kl. 10:33
Nej... Det er der ikke noget om;)

Men hvis du vælger skydehoved systemet så ville det være en ide' at købe et skydehoved i en klasser over stangen og så klippe 1-2 meter af fronttaperingen. 
Det gør at du bedre kan vende de store fluer i luften og samtidig kan kaste længere  da skydehovedet stadig vejer en smule mere end et skydehoved der var samme klasse som stangen.

Det har jeg haft held med :)

Hvis du ikke vil ofre pengene på et skydehoved kan du også købe en billig WF line i en klasse over stangen og så klippe alt skyde linen af og en smule af fronttaperingen af og wupti så har du et glimrende skyde hoved til geddefluefiskeri.

Sådan er mange af mine skydehoveder lavet.

Angående hjul så har de andre ret det behøver ikke være super godt. Bare det kan rumme linene og har en ok bremse så er det meget fint.

Jeg vil anbefale skydehoved systemet fordi at jeg næsten er sikker på at du vil gå over til det hvis du bliver bidt af geddefluefiskeri. Så kan du også skifte mellem synkende hoveder og flydende. Jeg startede også med en flydende WF og gik så over til skydhoved halvandet år efter.


Men held og lykke derude i junglen :)

Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2011 kl. 10:38
Det lyder lidt problematisk :-)
 - hvordan montere du så forfanget?
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2011 kl. 11:22
man laver self et loop i begge ender ;) glemte jeg lige at skrive 
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2011 kl. 11:36
okay ;-)
Til top
Thomas P Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laksekejseren

Tilmeldt:: 15 Maj 2010
Geografisk: vordingborg
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksekejseren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2011 kl. 12:51
Hej Frederik
Jeg har sendt dig en besked.
 
Mvh Thomas
 
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2011 kl. 17:10
prøv kigge på Henriks Leth´s hjemmeside der er næsten alt der er værd at vide om geddeflue og mere til http://brakvand.com/
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2011 kl. 17:34
Mange tak, dejligt med lidt læse stof :-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum