Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Agn hoveder

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Lund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bulefiskeren

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: Lolland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bulefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Agn hoveder
    Sendt: 11 Nov 2011 kl. 22:00
Hej !
 
Er der nogen som har et par tips til fiskeri med SG Lip Sculls agn hoveder ! ?
 
Jeg har prøvet dem et par gange, monteret med en passende størrelse sild, men syntes de går af H...... til Confused jeg kan slet ikke få dem til gå så forførende, som man kan se i den trailer/intro vidoe med Mads Grosell, de har tildens til at kæntre til den ene side eller ligefrem rotere om sin egen akse.
Jeg har forsøgt med forskellige hastigeder under dørgefiskeri + stukket hul i silden for at tømme den for evt. luft? uden det store held.
 
Jeg har lige læst en artikel om emnet i noverber udgaven af fisk og fri ! men her nævnes ikke noget om fart og hvor meget bly (vægt) som bliver stukket ned i silden.   
 
 
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 23:05
Det lyder mærkeligt.... Der står noget i artiklen om hvordan agnfiskene skal ligge i fryseren for at få den optimale gang. prøv ar læse dette?

Ellers lyder det meget mærkeligt. 
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 12:08
jeg bruger dog skaller men har ikke haft noget problem. de gaar bedst langt efterbaaden. 
for kort line kan faa den til at gaa a h.. til ;-) 
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 18:02
hvordan de ligger i fryseren er ligegyldigt.. Bare de er tøet op :) Prøv at skær halen af, så burde du kunne tilpasse størrelsen.. Farten har ikke betydning
Til top
Brian Lund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bulefiskeren

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: Lolland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bulefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2011 kl. 22:12

 Jeg havde også tænkt mig at prøve med skaller næste gang..... Til Peter, hvor hurtigt dørger du med dem Knob/ kmt ? belaster du agnfisken på nogen måde for at få den til at gå rigtigt i vandet?

Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2011 kl. 22:23
bruger ingen belastning. og tja. bare et fint ro tempo i en jolle. ved ikke hvor hurtigt det er.held og lykke med det
Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2011 kl. 22:32
Hvad med bare at dørge silden efter flåd???

Det fungerer super godt,,,fik 14 gedder igår og mistede 10-12 stk der ud over.

Hilsen
Christian
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum