Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hunde på kysten!!!!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hunde på kysten!!!!
    Sendt: 08 Nov 2011 kl. 20:43
Hej Forum
 
Er det bare mig eller hva fanden sker der på kysterne rundt om på sjælland! Jeg har på de sidste 2 kystture mødt løse hunde der har været meget nærgående og virket aggresive. I dag måtte jeg på en kyststrækning lidt syd for københavn opgive at komme ned til vandet da flere løse "muskel" hunde hopped op af folk samtidigt med at de gøede voldsomt, med en hundeejer der på lang afstand forsøgte at kalde hunden til sig dog uden held! jeg mistede lysten til fiskeri på den strækning. Da jeg for to uger siden var på Lolland måtte jeg spring fra løse hunde to gange. Den ene gang måtte jeg bevæge mig ud i vandet indtil ejeren fik hentet sin hund. Måske jeg er meget pjevset men jeg kan sgu ikke lide det-hvad siger I har i haft ligende oplevelser?
 
Mvh
Henrik
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 21:13
Hej Henrik

Jeg møder ofte hunde (plus ejer) løse som i snor, når jeg står på kysten.
Og har aldrig, følt mig truet af dem, de er altid meget nysgerrige og glade.

Jeg tror du næste gang skal tage imod dem med et smil, og ikke løbe væk, (for så tror de at du vil lege ). Du kan også ignorer dem og så vil de ignorer dig.

Er selv blevet overfaldet af en muskelhund på Amager og tror bare vi begge må holde os væk fra "muskelhunde-områderne" :D

Mvh Jacob
Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 21:18
Efter min mening skal alle hunde holdes i snor når de ikke er på ejerens egen matrikel. Jeg ville edermanme blive rasende hvis en hund hoppede op af mig og lavede huller i mine waders. Heldigvis har jeg altid min vadestav med når jeg kystfisker og den er tung og slår hårdt...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 21:20
Hvis folk ikke har styr på der køtere, bør de holde dem i snor. Det er ikke meningen at der er os andre der skal indordne os efter hunde og hundeejer på offentlige områder. Åndbare waders bryder sig ikke om hundeklør den ene gang efter den anden. Brugte en periode sidste år en stinkene deospray af min kone kaseret og den kunne holde de værste på afstand når de kom for tæt på, peper er jo forbudt:-)
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 21:37
Hej
 
Syntes jo heller ikke det er mig der har et problem- i min optik må de hunde, ejerne ikke kan kalde til sig være i snor! Måske det er en afspejling af samfundets normer-vi behøver ikke at tage nogen som helst hensyn til andre end os selv ufedt!
Jeg syntes det er skide ubehaglig når der kommer en hund galoperende mod en gøende måske den vil lege. Jeg har dog hverken behov eller lyst til at lege med dyr jeg ikke kender!
 
Syntes dog ikke det skulle være nødvendigt med spray-men omvendt det lyder effektivt
 
Henrik
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 21:42
Jeg har før pandet en hund i gulvet (sandet) med en kæp for alvor. Jeg kan godt lide hunde, men når en hund løber direkte imod en med blottet tænder, så vælger jeg at være førstevælger med at "synes godt om" eller "ikke godt om". Er hundeejeren i tvivl om hvordan hans hund vil reagere over for andre, må den i snor, længere er den ikke. At skulle slå en hund i jorden, gør mig sur på ejeren- ikke på hunden.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 22:01
Nej du er ikke alene om den holdning. Jeg er også pisse træt af folk der ikke kan holde styr på deres skabede køter. Jeg har før givet en han hund et par ekstra mandler, da den fik et spark i forplantningsorganet. Men når jeg står med en køter på størrelse med en mindre pony, der lægger poterne på min skulder og med et fnys står og stirrer mig ret ind i hovedet. Så reagere jeg. Det gjorde den kvindelige ejer også, gu hvor var hun gal.
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 22:24
Nu er reglerne sådan at du gerne må gå med din hund løs HVIS du har styr på den.
Det er ikke hundens skyld men hunde ejeren's.
Heldigvis er de fleste hunde legesyge og nysgerrige.
Vil dog absolut ikke råde til at slå hunden med vade  stav eller ligende.Hunden kan bider hvis den er truet.Det er dens eneste forsvar.
Hvis en hund ødelægger jeres waders eller ligende så skal hunde ejerens forsikring dække.Det er lovpligtigt at have sin hund forsikret.
Der skulle jo gerne være plads til os alle i naturenSmile
Der er også lyst fisker som smider kroge-liner osv ved stranden.Så der er så sandlig også hunde ejer som hader lystfisker.mon ikke der er lidt brodne kar på begge siderWink.
Frank lystfisker og glad hunde ejer af 2 schæfer hunde som også løber løs på stranden.Når vi er alene.dette er pga der kan være folk som er bange for hunde derfor ryger de i snor når vi møder nogen.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 22:35
Frank
Problemet er af det kun meget få hundeejere der gør som dig. Har ca 200 dage årligt ved vandet så ser mange hunde og få ejere:-)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 22:35
Citat: frj

Nu er reglerne sådan at du gerne må gå med din hund løs HVIS du har styr på den.
Det er ikke hundens skyld men hunde ejeren's.
Heldigvis er de fleste hunde legesyge og nysgerrige.
Vil dog absolut ikke råde til at slå hunden med vade  stav eller ligende.Hunden kan bider hvis den er truet.Det er dens eneste forsvar.
Hvis en hund ødelægger jeres waders eller ligende så skal hunde ejerens forsikring dække.Det er lovpligtigt at have sin hund forsikret.
Der skulle jo gerne være plads til os alle i naturenSmile
Der er også lyst fisker som smider kroge-liner osv ved stranden.Så der er så sandlig også hunde ejer som hader lystfisker.mon ikke der er lidt brodne kar på begge siderWink.
Frank lystfisker og glad hunde ejer af 2 schæfer hunde som også løber løs på stranden.Når vi er alene.dette er pga der kan være folk som er bange for hunde derfor ryger de i snor når vi møder nogen.


Eneste fornuftige indlæg indtil nu Clap.

Bemærk - hvis det vitterligt ER muskelhunde, så skal de bære mundkurv jf. den nye hundelov. Hvis ikke, så kontakt politiet. Vær blot sikker på hvilken hund det er, lidt ligesom du bør kende forskel på ruser og nedgarn før du ringer til FK Wink

http://hundenyheder.dk/tag-hunden-med-paa-stranden/


Redigeret af Jan Persson - 08 Nov 2011 kl. 22:38
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 23:22
De skal bare i snor på offendlige steder - slut !
min søn er skrækslagen for hunde til dagsdato da han blev løbet ned af en schæfer på stranden, som syntes hans skovl var skideskæg og bide i ... den fede dames kommentar: "det har den aldrig før gjort! - det er ellers en rigtig familie hund" ... Ja sig det til drengen er er faldet bevidstløs om af skræk! 
 
Vi "ofre" kan ikke vælge om vi vil omgåes den hund der løber fri til H og V ... hvis vi vil snakke med den, kan man jo gå hen til den ... men at lad den løbe frit imod folk er bare ikke på NOGEN måde i nærheden af i orden! på stranden, i skoven eller hvor helvede man er - er der andre mennesker til stede, så behager man at have den i snor, eller opdraget så den går disciplineret tæt ved siden af sig indtil der er "fri" bane !
 
Det er desværre et fåtal af hunde ejere som har styr på deres hund - det kan jo ses på den nye hundelov man har måtte lave, og alle de sager der har været indenfor de seneste 5 - 10 år ... ja der findes nogle som kan styre hunden, men mere end dobbelt så mange der ikke kan - eller tror de kan!     
 
Læser man det som Jan linker til:

Snor i sommerperioden

Fra 1. april – 1. oktober skal hunde føres i snor på strandbredden, da der i denne periode må forventes øget aktivitet på strandene. Husk desuden at sørge for skygge og frisk vand til hunden, hvis I opholder Jer på stranden i længere tid.

Løs i vinterperioden

I vinterperioden fra d. 1. oktober til d. 31. marts må hunden være løs på stranden. Dog kun forudsat at du har fuld kontrol over den, og at den ikke er til gene for mennesker eller andre dyr.

jeg har understreget de passager som er vigtige her - Wink
 
- bemærk venligst jeg elsker hunde, og har INTET imod hunde eller hunde ejere, men jeg har respekt for både dyret (altså hunden), men også medmenneskerne og bringer dem ikke i situationer hvor hunden eller personen potentielt kan misforstå, instiktivt reagere eller på anden måde handle uagtsomt. Det er stigningen i ansvarsløsheden fra hundeejere jeg ser ... og det er DET jeg ser rødt overfor Thumbs Up
 
Bare mine 5 øre :)
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 23:47
Jeg synes, at der burde være en lov om, at alle hunde skulle have mundkurv på, når de var ude i det fri,  i snor eller ej er ligegyldigt - jeg har 2 gange været ude for, at løsgående illelugtende og loppebefængte møgkræ på tyvagtigvis har guffet løs af min madpakke - øv!.
Med mundkurv på alle hunde vil antallet af mennesker der bliver udsat for at få guffet deres madpakke samt selvfølgelig at blive bidt falde gevaldigt, herudover vil antallet af dyr i naturen, som skambides ligeledes reduceres... Hvor svært kan det være?


Redigeret af Steen Kehler - 08 Nov 2011 kl. 23:48
Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 00:11
Der findes ikke farlige hunde. Der findes farlige hunde ejere.
En hund bliver som du vil have den.

Redigeret af Konradhen - 09 Nov 2011 kl. 00:12
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 07:10
Det er ikke hundeloven, der har mangler - det er hundeejerne, der mangler vilje til at efterleve loven. Når det er sagt, så vil det ikke undre mig, at hvis der på et tidspunkt kommer yderligere stramninger.
I Danmark har vi desværre tradition for i udpræget grad at foretage adfærdsregulerende lovgivning, og da politikerne samtidig gerne vil udsende politiske signaler via lovgivningen, kan hundeloven let blive "offer" og blive endnu mere restriktiv. Sådanne stramninger er "gratis", da de primært rammer private borgere.
 
Selvfølgelig skal man kunne færdes frit på offentlige arealer uden at blive generet af en løsgående hund, MEN det kræver også lidt selvjustits. Nogle har den fejlagtige opfattelse, at alle dyr er "klappedyr", og hvis dyret så reagerer agresivt på de kærlige tilnærmelser, har de samme personer straks en holdning om, at dyret bør aflives......
Jacob Haugaard siger: "Man må ikke klappe hunden i øjet" - det er vise ord og gælder generelt for omgang med dyr.
 
Jeg forstår godt, at det er træls at få spist sin madpakke af en fremmed hund, men i den situation har der nok ikke været hverken taske eller madkasse omkring lækkerierne. Godt det ikke var en strandskade, måge eller insekter, der overtog madpakken - så var der kun en selv at takke for tabet......
 
Knæk & bræk
 
Jens R
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 08:30
I Guder -
Jeg har fisket i mange år på de Danske kyster, og aldrig, gentager aldrig haft problemet med en bisk hund. Måske en glad og nysgerrig hund, men hvad gør det.
Hvis du ikke er interesseret i at "tale" med hunden, er det bedste våben at ignorerer den.
Der er brådne kar i alle dele af samfundet, og de er uden for pedagogisk rækkevidde.
 
Hvis det som Steen ytre skal indføres, at alle hunde skal bære mundkurv, svarre det til at vi alle her på dette forum også skal have mundkurv på!!!
 
Jeg mener at denne tråd er skudt langt over måler, og i en tone der mest af alt minder om en hetz mod de kære dyr.
 
Husk vi skal alle være her!!!
 
Stadig på kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 08:37
Citat: Steen Kehler

Jeg synes, at der burde være en lov om, at alle hunde skulle have mundkurv på, når de var ude i det fri,  i snor eller ej er ligegyldigt - jeg har 2 gange været ude for, at løsgående illelugtende og loppebefængte møgkræ på tyvagtigvis har guffet løs af min madpakke - øv!.
Med mundkurv på alle hunde vil antallet af mennesker der bliver udsat for at få guffet deres madpakke samt selvfølgelig at blive bidt falde gevaldigt, herudover vil antallet af dyr i naturen, som skambides ligeledes reduceres... Hvor svært kan det være?
Der burde være en lov om at bloggere der skriver useriøse indlæg får bundet deres fingre sammen og stukket en klud i munden, sikken en fred der ville blive herinde
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 08:38
Citat: MORTEN ANDERSEN

I Guder -
Jeg har fisket i mange år på de Danske kyster, og aldrig, gentager aldrig haft problemet med en bisk hund. Måske en glad og nysgerrig hund, men hvad gør det.
Hvis du ikke er interesseret i at "tale" med hunden, er det bedste våben at ignorerer den.
Der er brådne kar i alle dele af samfundet, og de er uden for pedagogisk rækkevidde.
 
Hvis det som Steen ytre skal indføres, at alle hunde skal bære mundkurv, svarre det til at vi alle her på dette forum også skal have mundkurv på!!!
 
Jeg mener at denne tråd er skudt langt over måler, og i en tone der mest af alt minder om en hetz mod de kære dyr.
 
Husk vi skal alle være her!!!
 
Stadig på kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Thumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs Up

Redigeret af Sofus_100 - 09 Nov 2011 kl. 08:39
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 08:38
Jeg synes, at der burde være en lov om, at alle hunde skulle have mundkurv udtrykker Hr. Kehler.
 
Det burde du også have, så var man fri for dit evindelige ævl, 
og især bedreviden!Dead
 
Selvfølgelig skal hunde opføre sig ordentligt, men det er som regel ikke hunden men ejeren der er skyld i hundens opførelse. Maglende dressur!
Min dejlige Springer på 7 måneder gør absolut ikke alt det man beder den om, så derfor er den i snor når der er andre til stede på stranden, men hvis vi er alene får han lov til at løbe frit, det er dog også den eneste måde man kan træne lydighed på.


Redigeret af Taonga - 09 Nov 2011 kl. 08:54
Til top
Bo Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skjold82 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skjold82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 09:16
Det var dog fantastisk med uvidenhed og mangel på tolerance overfor et dyr!
Jeg vil slet ikke begynde at kommentere udtalelser og indskrænkede holdninger om hunde, ejere, mislykkedes love og hvad der ellers er skudt langt forbi i denne tråd.
 
Jeg vil blot nævne, at jer der kunne finde på at slå en hund med arme, ben wadestokke eller hundesprays bør være klar til også at slås med ejeren!
Det kunne være jeg skulle begynde at pande pisse irriterende småbørn ned i netto når forældrene ikke kan holde styr på dem! 
 
Må jeg opfordre til en hvis tolerance og ærkendelse af, at uden for jeres døre findes en hel verden, og den skal også have lov at være der!
Til top
Anders Bo Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
prezio86

Tilmeldt:: 25 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér prezio86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 10:38
Vil til hver en tid hellere møde en løsgående vovse end et fjols som dig, Steen Kehler - vor herre bevars for en udmelding.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 10:51

Kære Morten og andre hundeelskere (også mig selv)

Der findes menesker der er bange for hunde, og er skrækslagen ved at se en løs hund, komme farende, ja selv gående imod dem.
De har vel ligesom vi andre ret til at gå ture, uden panisk angst for løse hunde.
Desvære er det mere reglen end undtagelsen, at folk tror de kan styre deres hunde, men ofte er det hunden der styrer deres ejere.
alle hunde burde være i snor, for hvordan afgør man at en hund "kun" vil snakke, eller den har udset sig skinken i vadersne?
 
 
 
 
 
,,
Michael Nielsen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 10:58
Citat: Sofus_100

Citat: Steen Kehler

Jeg synes, at der burde være en lov om, at alle hunde skulle have mundkurv på, når de var ude i det fri,  i snor eller ej er ligegyldigt - jeg har 2 gange været ude for, at løsgående illelugtende og loppebefængte møgkræ på tyvagtigvis har guffet løs af min madpakke - øv!.
Med mundkurv på alle hunde vil antallet af mennesker der bliver udsat for at få guffet deres madpakke samt selvfølgelig at blive bidt falde gevaldigt, herudover vil antallet af dyr i naturen, som skambides ligeledes reduceres... Hvor svært kan det være?
Der burde være en lov om at bloggere der skriver useriøse indlæg får bundet deres fingre sammen og stukket en klud i munden, sikken en fred der ville blive herinde
Som sædvanlig er der en intelligentsmæssig mindrebemidlet ego-nar, som med en dumsmart bemærkning forsøger at afspore det debatten drejer sig om - tumpe!...
 
 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 11:03
Citat: Taonga

Jeg synes, at der burde være en lov om, at alle hunde skulle have mundkurv udtrykker Hr. Kehler.
 
Det burde du også have, så var man fri for dit evindelige ævl, 
og især bedreviden!Dead
 
Selvfølgelig skal hunde opføre sig ordentligt, men det er som regel ikke hunden men ejeren der er skyld i hundens opførelse. Maglende dressur!
Min dejlige Springer på 7 måneder gør absolut ikke alt det man beder den om, så derfor er den i snor når der er andre til stede på stranden, men hvis vi er alene får han lov til at løbe frit, det er dog også den eneste måde man kan træne lydighed på.
Jeg har lige så meget ret til at ytre min mening om et givent emne, som alle andre på dette forum - og i denne tråd er det pisseligegyldigt, hvad du og andre mener om min person, da det ikke er mig der er emnet for debatten... Jeg synes, at det er så usselt og røvhulsagtigt, at du og andre gang på gang sabotere en given debat med kommentarer, som alene bevidner, at I er nogle uintelligente fjolser, som ikke har evnerne til at begå jer på et debat-forum.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 11:10
Citat: Jens R

Det er ikke hundeloven, der har mangler - det er hundeejerne, der mangler vilje til at efterleve loven. Når det er sagt, så vil det ikke undre mig, at hvis der på et tidspunkt kommer yderligere stramninger.
I Danmark har vi desværre tradition for i udpræget grad at foretage adfærdsregulerende lovgivning, og da politikerne samtidig gerne vil udsende politiske signaler via lovgivningen, kan hundeloven let blive "offer" og blive endnu mere restriktiv. Sådanne stramninger er "gratis", da de primært rammer private borgere.
 
 
Knæk & bræk
 
Jens R
Faktum er, at 5000 mennesker i Danmark bides af hunde hvert år, faktum er, at rigtig mange dyr i naturen skambides af hunde hvert år .... Fortæl mig lige, hvorfor det ikke skulle være en god ide at reducere disse hunde-angreb???
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 11:17
Citat: prezio86

Vil til hver en tid hellere møde en løsgående vovse end et fjols som dig, Steen Kehler - vor herre bevars for en udmelding.
Så du synes altså, at det er helt ok, at 5000 mennesker bides af hunde hvert år og at rigtig mange dyr i naturen skambides og du ønsker altså ikke at gøre noget ved problemet - tja!, jeg synes nu, at det er dig der er et fjols, når du synes, at det er helt ok, at hunde skambider dyr og mennersker ude i det fri.
Til top
Anders Bo Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
prezio86

Tilmeldt:: 25 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér prezio86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 11:35
Hvis du nu droppede formuleringer som denne: "jeg har 2 gange været ude for, at løsgående illelugtende og loppebefængte møgkræ på tyvagtigvis har guffet løs af min madpakke - øv!." ville jeg måske kunne tage dig seriøst.
 
Det er jo en helt hen i vejret generalisering af problemet. Skal folk der kører for hurtigt udstyres med gps fordi det er årsag til xxx dødsfald årligt? Come on se dog lidt mere nuanceret på problemet istedet for at fyr sådan en stupid kommentar af.
Til top
Bo Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skjold82 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skjold82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 11:48
Citat: santa

Kære Morten og andre hundeelskere (også mig selv)

Der findes menesker der er bange for hunde, og er skrækslagen ved at se en løs hund, komme farende, ja selv gående imod dem.
De har vel ligesom vi andre ret til at gå ture, uden panisk angst for løse hunde.
Desvære er det mere reglen end undtagelsen, at folk tror de kan styre deres hunde, men ofte er det hunden der styrer deres ejere.
alle hunde burde være i snor, for hvordan afgør man at en hund "kun" vil snakke, eller den har udset sig skinken i vadersne?
 
,,
Jeg har fuld forståelse for at der er folk der ikke kan lide eller er decideret bange for hunde.
MEN inden vi begynder, at lovgive for, hvor disse mennesker må eller ikke må være og om de må avles på og om de skal have tape for munden så de ikke kan udtrykke deres angst. Så syntes jeg vi skal højne vores forståelse for diversiteter og god gammel sund fornuft. Så til trådens starter vil jeg anbefale at du bruger 5 min. på at sætte dig ind i en fornuftig måde at møde fremtidige hunde.
 
Hvis du som der bliver anbefalet i denne tråd tyger til vold, kan du risikere at du står overfor en hund med evnen til at flå huden af dit hoved og du har lige prøvet at slå den. umiddelbart en dårlig sittuation at stå i!
 
Jeg kunne skrive op og ned omkring adfær og motiver hos hunde. Men faktum er, at mennesket har valgt at have hunde (og det ser ikke ud til at de holder op med det), de er en del af vores verden og de har tilpasset sig denne så godt som de kan. Hunden har igennem de sidste mange hundrede år, stået vagt for mennesket, jagtet for mennesket, hydet for mennesket, sloges for mennesket og været loyal for mennesket. Rigtigt at i dag er de mest en hobby for mennesket, men vi skylder dem at de har det godt!
OG DETTE INDEBÆRER AT DE KAN LØBE FRIT!
En hund der ikke for motion bliver syg i bolten, så vær i glade for de løse hunde på stranden, de giver bedre hunde i byen.
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 12:02

Kære Steen

Med den holdning du har til hunde så burde den vil gælde alle vore kære husdyr,
altså hvis du nu føler noget for en kat eller en kanarie fugl, vil jeg da mene jeg vil være i min gode ret til at bede dig om at din kat skal være i sele indenfor din egen ejendom fordi den spiser mine havebassin fisk, eller din kanarie fugl skal have tapet næbbet til fordi den fløjter.
 
Med hensyn til din elskede madpakke så er det sgu din egen fejl en hund er og bliver ikke et menneske som tænker over hvad der er dens eller andres, ligger der noget let tilgængeligt føde så æder den det.
 
Problemet med løse hunde på stranden som ikke lystrer er ikke hunden det er mennskerne der ikke gider at træne noget simpelt lydighedstræning.
 
Hilsen 
 
Jimmi
Den glade ejer af af 2 afrettet hanhunde 1 dansk/svensk gårdhund og en blanding af rottweiler/broholmer   


Redigeret af jimmi petersen - 09 Nov 2011 kl. 14:17
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 12:09
Som sædvanlig er der en intelligentsmæssig mindrebemidlet ego-nar, som med en dumsmart bemærkning forsøger at afspore det debatten drejer sig om - tumpe!...
 
Jeg synes, at det er så usselt og røvhulsagtigt...
 
I er nogle uintelligente fjolser, som ikke har evnerne til at begå jer på et debat-forum...
 
at det er dig der er et fjols...
 
Læs lige alle de vise ord, "oraklet" fra Ballerup udtaler. Det er virklig visdomsord!!!Censored om sine medmennesker!!!!!
 


Redigeret af Taonga - 09 Nov 2011 kl. 12:12
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 12:21
jeg har 2 gange været ude for, at løsgående illelugtende og loppebefængte møgkræ på tyvagtigvis har guffet løs af min madpakke - øv!.
 
Du har sikkert godt af at tabe dig lidt.
 
Efter at have læst de fleste af indlæggene, har jeg her til formiddag trænet min 7 mdr. gamle Springer Spaniel til følgende:
 
Jeg har en dejlig godbid i hånden, hunden er vældig interesseret, men da jeg siger: Det er Steen Kehler's madpakke....går den sin vej!!!!
MEN
hvis jeg derimod siger madpakken er fra slagteren, sætter den sig pænt og tager imod godbidden!
 
Tro på det eller lad være......
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 12:50
Selvfølgelig skal hunde kunne løbe frit, det er defor der er indrettet hundeskove, hundearealer og hundeparker. Men i andre sammehænge bør de være i snor, snoren må gerne være 20 meter for min skyld,  men det skal være så man har fysisk kontrol med dyret

Redigeret af santa - 09 Nov 2011 kl. 12:51
Michael Nielsen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 13:04

Citat: Rosenberg

Hej Henrik

Jeg møder ofte hunde (plus ejer) løse som i snor, når jeg står på kysten.
Og har aldrig, følt mig truet af dem, de er altid meget nysgerrige og glade.

Jeg tror du næste gang skal tage imod dem med et smil, og ikke løbe væk, (for så tror de at du vil lege ). Du kan også ignorer dem og så vil de ignorer dig.

Er selv blevet overfaldet af en muskelhund på Amager og tror bare vi begge må holde os væk fra "muskelhunde-områderne" :D

Mvh Jacob

Kan ikke lade væreLOL
Yes show some teeth (kan opfattes forkert af en hund) ......som de siger på amerikanske fiskefilm i en fotosituation
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 13:13
Jeg syntes måske vi lystfiskere skylle fylde lidt mindre!!!
Folk må ikke sejle i kano langt åen...
De må ikke sætte garn...
De må ikke gå på undervandsjagt...
og nu må de heller ikke gå med hund, uden mundkurv og sele...
Til top
Johnny Andreasen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Johnny1eye

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johnny1eye Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 13:22
Jeg er så træt af badende mennesker, børn der larmer og kaster med sten, folk i kajakker, folk i småbåde, folk der absolut skal spørge om jeg fanger noget, folk der står og glor på mig mens jeg fisker. Find selv på flere.
Til top
Bo Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skjold82 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skjold82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 13:22
Citat: santa

Selvfølgelig skal hunde kunne løbe frit, det er defor der er indrettet hundeskove, hundearealer og hundeparker. Men i andre sammehænge bør de være i snor, snoren må gerne være 20 meter for min skyld,  men det skal være så man har fysisk kontrol med dyret
 
De dertil indrettede steder invaderes dog stadig af folk som ikke kan forstå er der er løse hunde lige netop den ene dag om året de går en tur i skoven! Jeg er i skoven, stranden, fritløbsområder etc. 2 gange dagligt med mine hunde og tager derfor ikke mine hunde i snor pga. de sjældne naturgæster der har forvildet sig ind i det til mig og mine hundes dedikerede områder.
Så på de strande der I vinterperioden fra d. 1. oktober til d. 31. marts må være løse hunde, må det også forventes at der er løse hunde!
 
Så når i en gang om måneden eller hvis i er heldige oftere kommer på stranden for at fiske, vil i møde hunde der højst sandsynligt benytter denne strand dagligt.
Men der skal være plads til begge i dette offentlige rum!
 
Vi ses derude håber ikke i bliver bange for mine forhåbenlig velopdragne hunde Smile
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 13:56
Citat: Steen Kehler

Jeg synes, at der burde være en lov om, at alle hunde skulle have mundkurv på, når de var ude i det fri,  i snor eller ej er ligegyldigt - jeg har 2 gange været ude for, at løsgående illelugtende og loppebefængte møgkræ på tyvagtigvis har guffet løs af min madpakke - øv!.
Med mundkurv på alle hunde vil antallet af mennesker der bliver udsat for at få guffet deres madpakke samt selvfølgelig at blive bidt falde gevaldigt, herudover vil antallet af dyr i naturen, som skambides ligeledes reduceres... Hvor svært kan det være?
 
Ja, og jeg har oplevet at få min madpakke ædt af en krage - er de så de næste du vil have reguleret og give mundkurv på??
 
Måske problemet er dit eget - næste gang opbevar din madpakke på forsvarlig vis eller hold øje med den LOL
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 14:21

Det er dejligt med så mange tolerante mennesker. Så er der jo også plads til mig Smile

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at anskaffe mig en Isbjørn som kæledyr. Jeg var lidt usikker på hvorvidt den kunne få lov til at løbe frit på offentlige steder, men da jeg kan læse ud fra debatten at det er de andre brugere af området der skal tage hensyn til mig så burde der jo ikke være noget problem i det?

Mvh Peter

Som glæder sig vildt til at blive Isbjørne ejer Big smile

P.S – I må nok hellere holde jeres hunde væk fra stranden hvor jeg vil lufte min Isbjørn ellers kan det være de ender som frokost eller isbjørne legetøj LOL

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 14:28
Her er en glad hund på vej ud efter en "madpakke"...he...he....

Redigeret af Taonga - 09 Nov 2011 kl. 14:46
Til top
Bo Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skjold82 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skjold82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 15:02
Gå bare amok Peter!
 
Hvis du er super heldig kan du få et par m2 strand at lufte din Isbjørn på midt om vinteren. Så må vi håbe der ikke går kulder i den bjørn om sommeren, for så kommer vi lystfiskere og binder den, putter dens hoved i bur og slår den med pinde samtidig med vi sprøjter deo i øjnene på den.
 
Og ak og ve, hvis den skulle komme til at spise noget mad der ligger på jorden, så skal den sgu skydes!
 


Redigeret af Skjold82 - 09 Nov 2011 kl. 15:16
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 15:07
Citat: Taonga

Som sædvanlig er der en intelligentsmæssig mindrebemidlet ego-nar, som med en dumsmart bemærkning forsøger at afspore det debatten drejer sig om - tumpe!...
 
Jeg synes, at det er så usselt og røvhulsagtigt...
 
I er nogle uintelligente fjolser, som ikke har evnerne til at begå jer på et debat-forum...
 
at det er dig der er et fjols...
 
Læs lige alle de vise ord, "oraklet" fra Ballerup udtaler. Det er virklig visdomsord!!!Censored om sine medmennesker!!!!!
 
Men ingen er sønderligt overrasket, da der sjælent komme guldkorn ud af munden på manden
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 15:26
 
Kunne af humoristiske årsager overveje at foreslå, at man udstoppede hunde - satte dem på plade med hjul, som Lille-Per's elefant - for dermed at undgå disse fæle konfrontationer mellem levende skabninger i naturen
men måske kunne man istedet foreslå at få udstoppet Steen Kehler - det kan ikke være særlig dyrt - kapok'en er der allerede !
mvh
Heinz Party
 
ps: ohh lad så lavinen af Censored ramme mig !
 


Redigeret af tackler - 09 Nov 2011 kl. 15:27
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 15:27

Så sandt.. Så sandt..  Generelt så handler det jo om at vi alle må tage bedre hensyn til hundeejerne, her følger et par ubehagelige episoder jeg har haft med hunde, som kunne være undgået ved at jeg agerede anderledes:

1 - Da jeg som 7 årig legede på en offentlig legeplads blev min mor og jeg bidt af en løs hund – Dette var selvfølgelig vores egen skyld da vi jo bare kunne lade være med at gå ned på legepladsen.

2 - Dengang jeg fiskede karper blev mit udstyr splittet ad og jeg skubbet om kuld af 3 ”legesyge” og løse rottweilere en tidlig morgen, dette var klart også min egen fejl, for som ejeren sagde; ”jeg kunne jo bare lade være med at fiske i søen så tidlig om morgenen”.

3 - En dag hvor jeg var ude at løbe blev jeg bidt og fik bukserne flået i stykker af en løs labrador, da ejeren havde fået den i snor hoppede den op af mig igen så jeg sparkede den væk i selvforsvar, hvorefter ejeren pudsede den på mig, så den fik ødelagt det andet bukseben også LOL .. – Dette var ligeledes helt klart min fejl for som ejeren sagde ”Du kunne bare lade være med at løbe om aftenen”..

4 - En dag jeg var taget på kystfiskeri på Møn var jeg nødt til at løbe alt hvad jeg kunne og i sidste øjeblik kaste mig ind i bilen da en sur og temmelig stor grand danoir jagede mig væk fra stien ned til vandet.. Igen en fatal brøler fra min side, jeg kunne jo bare lade være med at fiske på Møn og den ville sikkert også bare lege..

Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 15:34
Selvfølgelig skal hundeejeren have styr på sin hund, hvis ikke så er det i snor.. Men hvis jeg oplevede at nogen f.eks smed sten efter min hund fordi den løb løs på stranden, så vil jeg sku blive noget rødglødende.......


Redigeret af Sofus_100 - 09 Nov 2011 kl. 15:36
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 15:39
Citat: King

Så sandt.. Så sandt..  Generelt så handler det jo om at vi alle må tage bedre hensyn til hundeejerne, her følger et par ubehagelige episoder jeg har haft med hunde, som kunne være undgået ved at jeg agerede anderledes:

1 - Da jeg som 7 årig legede på en offentlig legeplads blev min mor og jeg bidt af en løs hund – Dette var selvfølgelig vores egen skyld da vi jo bare kunne lade være med at gå ned på legepladsen.

2 - Dengang jeg fiskede karper blev mit udstyr splittet ad og jeg skubbet om kuld af 3 ”legesyge” og løse rottweilere en tidlig morgen, dette var klart også min egen fejl, for som ejeren sagde; ”jeg kunne jo bare lade være med at fiske i søen så tidlig om morgenen”.

3 - En dag hvor jeg var ude at løbe blev jeg bidt og fik bukserne flået i stykker af en løs labrador, da ejeren havde fået den i snor hoppede den op af mig igen så jeg sparkede den væk i selvforsvar, hvorefter ejeren pudsede den på mig, så den fik ødelagt det andet bukseben også LOL .. – Dette var ligeledes helt klart min fejl for som ejeren sagde ”Du kunne bare lade være med at løbe om aftenen”..

4 - En dag jeg var taget på kystfiskeri på Møn var jeg nødt til at løbe alt hvad jeg kunne og i sidste øjeblik kaste mig ind i bilen da en sur og temmelig stor grand danoir jagede mig væk fra stien ned til vandet.. Igen en fatal brøler fra min side, jeg kunne jo bare lade være med at fiske på Møn og den ville sikkert også bare lege..

Du må have hundetække, jeg har personligt ALDRIG haft et udestående med en hund, men jeg lader mig heller ikke skræmme hvis de f.eks knurrer, jeg taler pænt til dem eller ignorer dem, og jeg er typen der bare ikke kan lade være med at hilse på en hund, hvad enten den er løs eller i snor...

Men da et sjovt nickname du har valgt, når man ser på dine oplevelser med hunde
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 15:49
Steen hvad så med menesker som laver vold indbrud osv skal de have spændetrøje på hvergang de er et offenligt sted?
Du skriver at 5000 menesker bliver skambidt hvert år.De fleste hunde bider i selvforsvar.
Til top
Bo Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skjold82 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skjold82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 15:59

Lad mig så, som modargument konstatere at jeg dagligt møder 10 til 20 løse hunde og jeg er aldrig aldrig nogensinde blevet så meget som snappet til. Så jeg må ud fra det konstatere at det er dig og ikke hundene den er gal med. 3 - En dag hvor jeg var ude at løbe blev jeg bidt og fik bukserne flået i stykker af en løs labrador, da ejeren havde fået den i snor hoppede den op af mig igen så jeg sparkede den væk i selvforsvar, hvorefter ejeren pudsede den på mig, så den fik ødelagt det andet bukseben også LOL .. – Dette var ligeledes helt klart min fejl for som ejeren sagde ”Du kunne bare lade være med at løbe om aftenen”..

Lidt dumt at begynde og sparke til en labrador, der i forvejen har udvist agresiv adfær, du kan sgu ikke sparke sådan en væk, hvis den vil have fat i dig.
 
Men med dine eksempler in mente, kan jeg selvfølgelig godt se argumentet, lad os forbyde hunde, nej lad os forbyde kæledyr generelt. Der er ingen grund til at vente, lad os få dem aflivet med det samme!
Men lad os ikke holde der, jeg er engang blevet kørt ned af en cyklist, forbyd cykler!
Og det er jo livsensfarligt at spadsere en tur i dyrehaven med alt det kronvildt, de skal fandme også skydes!
(samme form for ironi, som du benytter dig af)
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 16:09
Øj der er mange hundejere her på siden, jeg elsker absolut ikke de kræ, men kan da godt glædes over en velafrettet hund. Men hvordan skal jeg kunne afgøre om den hund der galpende kommer stormende imod mig er en af dem. Hvorfor skal man stå med den usikkerhed på et offentlig område. En fremmed hund der springer op af mig på en strand, eller anden offentlig område. Det skal man bare grine af, det er tegn på en glad hund, eller hvad. Jeg kan godt reagere voldsomt og forsvarer mig i sådan et tilfælde. Jeg hverken kan, eller vil acceptere en for mig ukendt hund, der trænger ind på mig på offentlig område. Madpakken, den efterlader jeg ikke i en rygsæk på stranden. Det er for stor en fristelse for en løs hund, eller folk med en anløben moral. Sådan er det bare og i erkendelse af fakta, så bærer jeg altid min rygsæk på fiskeri.
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 16:26
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 16:41

etik og moral - noget af det danskere behersker og som er rollemodeller for alle andre kulturer Wink

Alt krydret med vores bagkloge "lomme-fornuft" - tilsat vores ekstreme sorte og ironiske humor Dead

Ejer man en hund er der ingen forståelse og/eller tolerance for personer der ikke magter hunde eller har haft meget ubehagelige oplevelser med hunde - er man derimod ikke hundeejer er der ikke grænser for hvad hunde kan finde på og dagligt gør af ond vilje mod menneskeligheden. 

Ja jeg syntes den ramte plet hvor børn blev nævnt som eksempel ... jeg har da flere gange blevet "overfaldet" af børn i Netto, Brugsen og andre offenlige steder, hvor jeg har tænkt "i guder en møgunge" og jeg har haft rigtigt dårlige oplevelser med hunde " i guder en møgkøjter" ... Jeg har haft dårlige oplevelser med min chef "i guder en møgchef" ...

Men jeg elsker mine børn og opfatter dem som de bedste i verden - og jeg elsker min hund, som ikke ville røre en sjæl (eller madpakke) med mindre jeg sagde det - og jeg er verdens bedste chef !! 

Tror jeg da selv Approve 

Der skal være plads til os alle - isbjørne eller ingen - hundeangst eller hundeelsker. skov strande netto ... få styr på jeres pis om det så er hunde bjørne , børn eller hvad fanden der nu er JERES ansvar, og VIS det til jeres medmennesker ... længere er den ikke 

Er der mennesker på stranden, så kald din hund til dig og VIS du har styr på den - så slappe vi andre mere af også gør det pludselig ikke noget den løber frit igen ... fordi 1: du har "bevist" du har styr på den, 2: du har netop styr på den så den kommer jo ikke umiddelbart farende mod andre folk, 3: DU kan stolt gå videre med din velopdraget flotte hund løs! det er de første 5 - 10 sekunder du møder en fremmed hund/hunde ejer der gør forskellen (det er altså IKKE rart at se en hund komme løbende mod dig - basta!) 

Det samme gør sig gældende hvis du så en HA rocker komme løbende mod dig med et boldtræ hævet over hovedet, selvom han smiler alt hvad jeg kan til dig, ville du nok føle dig en smule utryk!! (Denne metafor er for at skabe/vise den sindstilstand de fleste ikke "hundelsker" oplever ved synet af en løbsk hund - dermed ikke sagt alle hunde eller ejere er HA rockere LOL )

PS: jeg har ikke hund - det var lidt en historie ... og jeg ville faktisk være en knaldgod chef Clown 

GOD WEEKEND og flere fiskestænger til folket med og uden hunde Hug


Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 17:01
@ HAJ
 
Vise ord Henrik     Thumbs Up Clap
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres