Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nye vadestøvler

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: nye vadestøvler
    Sendt: 08 Nov 2011 kl. 09:22
Hejsa
 
Jeg står og skal have mig nogle nye wadestøvler... jeg har et par af Guidelines Crosswater, men uden filt - men med spikes. Jeg føler mig dog overhovedet ikke sikker når jeg står på de spikes og har faktisk mere eller mindre trådt dem alle ind i støvlen?!?! Det er vel ikke meningen?
 
Så nu leder jeg efter et andet alternativ... Støvlen er ellers skidegod at have på, men på rullestenene er jeg sgu for usikker...
Skal man prøve andre spikes, eller skal jeg finde et par nye støvler med filt? Jeg synes at have set spikes i små plader som måske er bedre??
 
Og hvis det er filt, kan man så få samme støvle men med filt til en billig penge? gav 2000 for hele sættet i Kolding
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 09:44
Om du skal have spikes eller ikke afhænger jo af dit konkrete behov. Jeg valgte i sin tid spikes kombineret med filt, alene fordi jeg fisker på Stevns, hvor underlaget ofte består af kridtblokke, der er begroet med grønne alger. Her er spikes second-to-none, da filten hurtigt bliver mættet med de grønne alger, og så ryger man på røven skal jeg hilse at sige.
 
Men - og der et et men, for spikes er det rene gift på flintesten, som der er rigtig mange af på Stevns, så det er faktisk et valg mellem pest eller kolera.
 
Jeg har kun prøvet Chota´s STL, og de fungerer efter hensigten.
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 09:48
Du skal overveje SIMMS nye støvler, de koster en en del i DK men kan købes billigt i US.
Den sål er genial, og så behøver du ikke overveje om dine "spikes" er trådt helt op i støvlen :-)
 
Du får en støvle der efter min mening holder meget længe og af den bedste kvalitet jeg har set...
/Søren
I would rather be fishing :-)
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 10:04
men er det et udbredt problem at spikes bliver pløjet helt op i støvlen og er til ingen hjælp?
Til top
Kristoffer Holst Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristoffer H Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristoffer H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 10:57
På de Chota som Ole omtaler, har jeg ikke oplevet nogle problemer med at spiksene går op i støvlen. De bliver pænt siddende i de dertil indrettede huller.

Smile
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 11:15
Mit største ankepunkt i forhold til spikes er, at lortet bliver slidt forholdsvis hurtigt når man går meget på hårdt underlag, så der skal skiftes i hvert fald hver 8. tur. Men jeg har ikke oplevet, at de bliver trådt op i sålen.
Til top
Ole Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole møller Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2003
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 11:22
Jeg kan klart anbefale Patagonia Riverwalker.
De kan fåes i forskellige udgaver, sticky, filt, med eller uden spikes. De er super lette, de er lidt brede i foden så de klemmer ikke hvis man har ekstra tykke sokker på. Der er ikke noget metal (udover spikene) der kan ruste. Og spikene bliver siddende hvor de skal.
De er lidt halvdyre, men til gengæld er de osse i særklasse det bedste par vadestøvler jeg har brugt...ever!!
Mvh
Ole 
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 12:15
og der er ikke problemer med at stå fast på kysten? fisker meget på Helnæs, og Vestfyn generelt hvor flere steder er med store rullesten...
 
De spikes der er, er ikke slidt, men decideret trådt op i støvlen. Jeg har dog set nogle små plader som skrues fast med spikes i, og der træder man vel ikke piggene op som ved en almindelig stift... men om de er så funktionelle ved jeg ikke...
Men hvis det er almindeligt at man skal skifte spikes efter 8-10 ture, er det også ganske enkelt for dyrt for mig at have... Så hellere filt!
 
Synes bare at ha hørt at de nye såler på vadestøvler skulle være super til kysten, og at man kan stå fast...
Men måske skulle jeg overveje både spikes og filt.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 12:29
For et års tid tiden havde jeg en oplevelse med mine daværende vadestøvler med filtsåler. Jeg skulle krydse en regnvåd eng ved Mariager fjord for at komme til vandet og det våde græs var glat som is pga. filten. Det endte også med at jeg røg på røven. 

Derefter valgte jeg at prøve et par Simms med vibram såler. For en sikkerheds skyld købte jeg en pakke spikes med også men de er stadig ikke skruet i. Vibram sålerne har været overraskende skridsikre i vandet. Jeg ved at Vision også laver støvler med vibram såler men dem har jeg ikke prøvet.
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 12:48
jeg har de nye simms støvler med vibram sål.. helt klart det bedste og som jakob næsten siger så behøver der ikke spikes i! de er næsten indbygge i sålen. de er virkelig gode :)
filt er livsfarlig...
 
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 13:08
[QUOTE=Ole møller] Jeg kan klart anbefale Patagonia Riverwalker.
De kan fåes i forskellige udgaver, sticky, filt, med eller uden spikes. De er super lette, de er lidt brede i foden så de klemmer ikke hvis man har ekstra tykke sokker på. Der er ikke noget metal (udover spikene) der kan ruste. Og spikene bliver siddende hvor de skal.
De er lidt halvdyre, men til gengæld er de osse i særklasse det bedste par vadestøvler jeg har brugt...ever!!
Mvh
Ole
 
Vil du have "toppen af poppen" der bare dur!! er det efter min opfattelse kun Patagonia Riverwarker jeg er enig i her på tråden, Enig Ole, super støvle.
Til top
Jesper Hammer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
WCFC Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2011
Geografisk: Syddanmark
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér WCFC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 13:13
Jeg havde et par støvler kun med filt fra Vision - de blev hurtigt ødelagt.
Herefter købte jeg er par fra SIMMS, og jeg må sige at jeg super tilfreds.
De har holdt i snart 3 år, og man kan ikke se de er slidte. Jeg har ingen problemer
med at spikesne er trådt op i støvlen.
Jeg kan kun anbefale dem - har fisket både i Norge, Sverige (Store sten) ved åerne (Græs og siv) og ved kysten (Sten med alger osv.) uden at falde en eneste gang - de virker bare.
Jeg købte mine i England, sparrede næste 1500 kr. ved det - fordelen her er at du er ude over Told osv.

/Jesper
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 13:21
Det lyder som en stor besparelse... WinkWink på et par støvler....der max. koster 2000 kr. i DKK (for topmodellen) før rabat.
 
? ? ? ?
Til top
Jesper Hammer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
WCFC Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2011
Geografisk: Syddanmark
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér WCFC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 14:42
De kostede 3200 lige da de kom frem.. Jeg tjekkede kun et sted i DK, før jeg begyndte at kikke i England, hvor jeg købte dem til 1850 kr. ca..
Jeg skal selvfølgelig ikke sige om de har været billigere andre steder, hvilket de måske har været :-) Men jeg tænkte på det tidspunkt, at hvis de kostede så meget i DK, så ville jeg slet ikke bruge tid på at kikke efter dem her, så jeg valgte ret hurtigt England..
Hvilket jeg egentlig altid anvender nu her - der er ret store besparelser og hente efterhånden..
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 15:56
Jeg kan tilslutte mig beskrivelsen af støvlerne fra Simms med efter monteret spiks. De virker og jeg har ikke registreret slitage på mine spiks, eller at de skulle være på vej ind i støvlen og jeg går en del på sten underlag. Men mine Scierra vil jeg slet ikke nævne her, for der ruster spiken væk i filtsålerne og jeg har også taget den på r.... ned af bakken ved Kongsdal i de støvler. Filt uden spike duer ikke på den bakke. Det var før jeg fandt ud af at der var en sti ned til vandet Embarrassed
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 19:34
Nu fik jeg ellers kigget på et par filtstøvler go-fi som hedder Orvis Streamline. Og det kunne da være en mulig julegave, men ville lige finde dem på deres hjemmeside. Men der er de ikke! Er Go-fi de eneste forhandlere af Orvis støvler, for jeg kan bare ikke finde dem andre steder på nettet udover Orvis' egen hjemmeside. Prisen er til at overkomme men ville både sammenligne priser, og ikke mindst plejer jeg at lave min ønskeseddel digitalt med links, så folk køber det rigtige... 650kr for et par lette vadestøvler i str 13.
Fandt ellers også et andet godt tilbud for et par magen til de gamle filtstøvler jeg har...299 - MEN det er størrelse 46-47 og minder mest om en flodpram!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres