Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lak til stangklinge

 Besvar Besvar
Forfatter
Finn Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn P. Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lak til stangklinge
    Sendt: 05 Nov 2011 kl. 19:45
Jeg har været uheldig med at slå noget lak af min klinge på min fluestang. Jeg vil gerne nøjes med at lakere disse steder, og ikke hele klingen som sådan.
 
Er der nogle der her erfaring med en sådan reparation?
Umiddelbart synes jeg en gang spray lak ville give det bedste resultat, men kan noget sådan fås i en fleksibel lak, der kan tåle stangens bevægelser!?
 
På forhånd tak for svarene Smile
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2011 kl. 00:14
Jeg har lavet rep med Zapon-lak på et par af mine stænger (havfiskeri) og det har holdt ind til videre, men med en fluestang, der skal du måske nok over i noget (fortyndet) Epoxy, da klingen jo arbejder mere.
Til top
Finn Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn P. Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2011 kl. 19:37
Hej Steen,
 
Mange tak for dit svar, og du har måske ret i, at en fluestangs klinge arbejder lidt mere.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2011 kl. 20:01
Hej Finn



Men du skal nok regne med at reparationen kun har kosmetisk betydning. Hvis fiberen har fået et hak, spar pengene på lakken og brug dem på en ny stang/del i stedet...

Vh. Chan
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2011 kl. 20:30
Hej
 
Korsholm har det du skal bruge:
 
 
Søren
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2011 kl. 20:35
flexcoat
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2011 kl. 21:28
 En smule fluebindingslak på en finger klarer jobbet. Du vil dog altid kunne se en reparation, hvis du ser godt efter. Klingen har sandsynligvis en anden farve. Her kan en sprittush lægge bunden.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum