Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5 min regel i Auktion

 Besvar Besvar
Forfatter
Jørn Christensen Koch Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Chrisko Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2002
Geografisk: Sdj.jylland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chrisko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 5 min regel i Auktion
    Sendt: 05 Nov 2011 kl. 13:54
Sad lige og fulgte lidt med i budene på 8 eleven hjulet ...
 
Bud afgivet kl. 13:27:08 , forlængede auktionen med 5 min,
altså til 13:32:08 , som der ganske rigtigt også blev nævnt på auktionen ...
men -´, trods det , blev et bud der blev afgivet kl. 13:32:09 - altså for sent , godtaget.
 
Det er vel ikke ok , at dette kan lade sig gøre.
 
 
 
 
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 14:42
Det kommer helt an på hvornår timeren resetter, et sekunds afvigelse er jo ikke meget.
Samtidig kan den der er blevet overbudt, jo komme med et nyt bud inden for de næste 5 minutter, da fristen jo igen bliver forlænget
Michael Nielsen
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 15:50
Jeg var en af dem som afgav bud, men måtte sande at prisen kom lidt for højt op til at jeg ville være medThumbs Down
 
Men jeg synes generalt ikke der skal være en forlængelse på 5min.
Til top
Jørn Christensen Koch Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Chrisko Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2002
Geografisk: Sdj.jylland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chrisko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 15:59
Ikke enig ,
Timeren opdaterer korrekt auktions-slut til 13:32:08.
så er det den tid der gælder ... hverken 1 eller flere sekunder senere !
 
At den overbudte ( Vinder ) kan byde igen har intet med sagen at gøre 
 
Jeg har ingen interresse i tilfældet som sådant , men synes det er noget sjusk !
 
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 16:06
Det handler vel om at få( så-meget-som-nu-er-muligt) for sin vare på en AUKTION
Om der så bliver lagt et par min. til... Er vel til at leve med!
 
Det er så min holdning Wink
 
Leif P
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 17:02
@Jørn, vi kan vel ikke kræve at alt i denne verden er 100% justeret efter kalibreret atom ur, med 100 decimaler, ku jo være at der på serveren der styrer aktionen ikke medtages enheder mindre end et sekund = serveren tror at klokken kun kan indeles i sekunder og da den så modtager et bud 13:32:08:59 stadig ser klokken som 13:32:08, den er jo ikke 13:32:09 ,hvis den kun kan se hele sekunder, da regnskabet så gøres op så runder serveren op, dermed et bud givet 1 sekund forsent.
mvh tp
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 17:17
Citat: Chrisko

Sad lige og fulgte lidt med i budene på 8 eleven hjulet ...
 
Bud afgivet kl. 13:27:08 , forlængede auktionen med 5 min,
altså til 13:32:08 , som der ganske rigtigt også blev nævnt på auktionen ...
men -´, trods det , blev et bud der blev afgivet kl. 13:32:09 - altså for sent , godtaget.
 
Det er vel ikke ok , at dette kan lade sig gøre.
 
 
 
 
Da der med de 5 minutter ikke er angivet decimaler, så vil alt under 5½ minut sådan set være ok.
Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glasnost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 17:28
Det lyder da ret sandsynligt at byderen har afgivet sit bud inden 13:32:08 og at serveren så bare har været et par sekunder om at opdatere !

/Glasnost
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 18:14
Er vi ikke i småtingsafdelingen her? Udover de gode forslag, der kan forklare 1 sekundsoverskridelsen, så er det vel ikke den største krise? Især fordi ingen lider skade.
N
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 19:37
Citat: leif P

Det handler vel om at få( så-meget-som-nu-er-muligt) for sin vare på en AUKTION
Om der så bliver lagt et par min. til... Er vel til at leve med!
 
Det er så min holdning Wink
 
Leif P
Nu er der jo både en køber og en sælger, begge er jo nok ikke enige med dig Leif. Jeg selv er heller ikke lige enig. Når der står 5 min, så skal det være 5  og ikke 5 1/2 min, man må som byder også kunne stole på systemet.
 
Men generelt mener jeg at 5t minutters reglen burde fjernes, hellere i dag end i morgen. Man ville undgå "lurepasserne" som sidder og byder i sidste sekund hver gang, sikkert i håbet om ikke at skabe interesse for en vare som de selv ønsker.
 
Bare min meningSmile
 
/frede
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 20:16
Alle auktionssider har sådan en funktion. netop for at undgå lurepasning som du kalder det, det er simpelt hen for at give alle bydere en chance for at byde en gang til.
Simpelt og logisk
Michael Nielsen
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 20:17
Jeg mener da ikke de store sider som ebay og qxl har denne funktion?
Til top
Jørn Christensen Koch Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Chrisko Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2002
Geografisk: Sdj.jylland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chrisko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 20:26
Ebay har ikke den funktion , men der kan du lægge dit max-bud , og så byder Ebay for dig indtil dit max er nået. Det er super , da du altid vil være med til din smertegrænse er nået :-)
Det er min oplevelse at "sidste øjebliks bydere " ikke er dem der vinder flest auktioner, da de ikke ved hvor meget " mit max " er sat til , og hvis det er højrere end deres bud , kan de ikke nå at afgive flere bud :-)
5 min regler er en fordel for sælger alene ... som jeg ser det !
 
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 21:47
Desværre Jørn, så er det ikke rigtigt, at sidste øjebliksbydere vinder færrest auktioner. Jeg byder næsten dagligt på op til 10auktioner på ebay (i forskellige lande), og jeg vinder ca. 9 ud af 10 gange. Jeg har så også mit eget lille system, der gør, at jeg står stærkest de fleste gange. Selvfølgelig vinder jeg ikke, hvis en anden har sat sit max. bud urimeligt højt, over hvad jeg har tænkt mig at byde. Så her får sælger den højest tænkelige pris (men ikke af mig) Big smile Jeg finder så bare en anden sælger af samme vare, og prøver igen.
Mvh. - Kim -
Til top
Jørn Christensen Koch Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Chrisko Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2002
Geografisk: Sdj.jylland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chrisko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 22:34
Det er så din oplevelse Kim , og ok med det.
Det er jo vinderen der har det højeste bud ... så derfor
Hvis du vinder 9 ud af 10 , så er det fordi, DINE bud generelt er høje - set i forhold til hvad andre vil give for samme vare ...
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 23:46
Det vigtigste er naturligvis at kende varens værdi, og ved hvad man kan få ved videresalg. De fleste der byder på de varer jeg er interesseret i, er amerikanere. Nogle af dem kender jeg, via tidligere køb. Jeg kan genkende dem via deres "feetbacks", derfor ved jeg også, hvor højt de er parat til at byde af markedsværdien. Når jeg nævner, at der til tider er andre der "løber med guldet", er det fordi disse byder eller har budt en max. pris over denne markedsværdi. Derfor har jeg ingen interesse i, at vinde denne vare, da det naturligvis vil give underskud.

Herudover er der ikke mange amerikanere der er ved "muffen". Deres max. bud er generelt lave, og jeg løber til tider afsted med varer til en brøkdel af deres videresalgsværdi. At jeg så også køber en masse til mig selv, er jo kun et "must". Masser af pc dele bl.a. er blevet samlet til pcère efterhånden til meget lav pris, så det kan godt betale sig, at holde øjnene åbne på "slagmarken". Erfaringen tæller også meget i denne form for handel. At kunne overtale sælgerne til, at sende tl danmark selvom de skriver, at de ikke vil, er jo især givende, da det så ofte kun er fra sælgers værtsland, man skal kunne konkurrere mod andre. At have tjeck på moms og told pakker er igen et "must", der kan spares mange penge på, så der er rigtig mange ting der hører til en auktion udover bare at byde.

Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down