Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ms Bodil el. Bonnito

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ms Bodil el. Bonnito
    Sendt: 03 Nov 2011 kl. 14:56
Hej Alle

Vil på (for mig) årets sidste havtur.

Jeg plejer at sejle fra Hirtshals, men vil på denne tur prøve noget andet.

Der er 2 muligheder MS Bodil fra Thyborøn 20 t. eller Bonito 0500 -1700 fra Hansholm

Jeg behøver ikke ekstremt mange fisk (har stadig 50 kg torsk fillet fra sidste tur med ms. mille) Men ville gerne have chancen for lidt større fisk. 

Hvad vil i råde mig til at vælge ? 

Evt. råd må gerne krydres med info ang. dybder og evt. råd om der er særlige metoder/grej der gør sig gældende til mere specielle arter langer ,havkat samt lubber som jeg kun sjældent har fanget fra Hirtshals. Der er det altid torsk og masser af dem. Men min pr. er kun på 8,8 kg og det griner onde venner af ;-)

Håber i vil hjælpe...

Mvh

Lars 
Til top
Allan Kjærgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mobilos114

Tilmeldt:: 24 Maj 2007
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mobilos114 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2011 kl. 17:32
Jeg vil helt klart vælge MS Bodil, man skulle tro Per var født på havetWinkLOLWink, har kun haft super ture med MS Bodil og Emma-Line med alt for mange torsk
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2011 kl. 17:46
jeg ville klart vælge bodil på en 20 t uden at uddybe det valg, og så ville jeg vælge at mede med makrel eller eller endnu bedre hornfisk. riggen ville bestå af 1 meter 1,0 nylon forfang med en tafs midt på ca 10 cm lang med en 9/0 agn krog agnet med en halv makrel/horn ,i enden af forfanget  der i vil jeg binde en pirk 3-600 gram med en stump line med en 6/0 agnet med musling i nylonstrømpe eller andet net. det hele pyntes med lys eller tube.
god tur


Redigeret af stingers? - 03 Nov 2011 kl. 17:47
Til top
Hans Kristian Byrialsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AxeZes Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AxeZes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2011 kl. 19:37
Jeg har rigtig gode erfaringer med M/S Bonito.
Dejlig båd og skipper og Hugo kan de gode steder på der Gule-rev.

Bruger ikk ret mange andre end M/S Bonito fordi der er den gode service.

knæk og bræk med turen.
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 14:33
Hej Allan'

det lyder spændene... Jeg meder sjældent og det kunne være sjovt at prøve...
Jeg har aldrig prøvet muslinger. Hvilke slags og hvor skaffer man dem?
Takker for hjælpen
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 18:30
Hej Lars.
Jeg kunne så godt tænke mig at prøve en tur fra Hirtshals, er det altid dem samme skipper der sejler MS Mille?
Jeg Har lige været på en 20t. tur med MS Bodil fra Thyborøn, hvor Henrik Hansen var skipper, det gav 7 kg. fillét med hjem, det var jo ikke det helt store. Der var dog nogle der fangede ca. dobbelt så meget, held eller dygtighed, jeg ved det ikke;-).
Henrik og medhjælper Søren, er alletiders gutter, og de gjorde alt hvad de kunne for at vi kunne få en god dag.
Held og lykke med din sidste tur iår.
 
Vh.  IJ
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres