Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fra Loop

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt fra Loop
    Sendt: 31 Okt 2011 kl. 11:36
Citat: CKN

aj nu må i sku godt nok lige spænde hjelmen...
baggrunds historien ang. de 25 år var ikke en provokation til at måle "penis længde"
det var mere for at dreje debatten ind i en saglig retning igen :) "fancy smiley må i tænke jer til" med jer mener jeg Hr J.H og J,B
for jeg er sikker på resten har givet op....det burde jeg sådan set også
bortset fra jeg jeg føler mig fremstillet som en Løgner/uviden på det laveste mulige grundlag siden i ikke vil/kan dukomentere imod mine saglige argumenter bortset fra det evendelige hvorfor hvordan hva hvor og hvorfor - som man generelt kun får at høre at en 7 årig i en legetøjs butik,,,
og hold nu op...op til 10 meter længere kaster helios kontra tcr...jomc-gofi-2amerikanske blade og et norsk blad har kørt kaste tests og helios vinder på timing og længde...hvor skulle jeg dog slynge løse påstande ud her...
og hov som tcr/helios ejer har jeg det af egen erfaring..hvad mere vil i have...og ja "styrmanden" styre så meget en styrmand nu kan...men kom nu ind i kampen...når klingen flexer til håndtaget så er der ikke mere at hente i stangen...og der er helios altså bare den fod bedre...jh hvis du ikke orker at finde ud af hvorfor sage stoppede med tcr og skiftede til tcr..hvad skal jeg så gøre? spilde mit liv på at argumentere for mine påstande...? jeg sider jo ikke på dette forum for at holde folk for nar aj heller stjæle deres penge..som sagt jeg er en person med lidt viden ang. emnet fordi jeg netop stod med valget mellem en tcx/helios og ikke uden grund valgte helios af den simple grund timing/vægt/meter/bære evne

Hej Christian.

Det er nok mig der fejler her, for jeg kan simpelthen ikke se hvordan de her omtalte 25 års "erfaring" bidrager til din saglighed. Derfor kan jeg ej heller se hvilke saglige påstande du kommer med som jeg bør argumentere imod. Det eneste jeg kan konstatere, er at du kryber udenom de spørgsmål jeg stiller.

Mht. de her famøse ti meter. Måske bør man også forholde sig lidt kritisk til kilden for oplysningerne. GoFi kan nok ikke hævde at være totalt upartiske i den sag og det er den kulørte fiskepresse nok heller ikke ;)


Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 11:40
Citat: turbotrim

hej 

 At kaste med Helios er som afbrudt samleje.
hvad er det for noget p.. og lukke ud.
der er så mange individuelle forskelle på hvordan oplever det at kaste med 
forskellige stænger.
så at lave sådan en generalisering er helt ude i hegnet

hilsen Jan
Så må det da være fordi han ikke har kaste med den og prøvet den siden man kan sige sådan en gang bras eller den har været monteret med forkert line.
For er selv den lykkelige ejer af flere helios og har kun stor ros til dem, en glæde at kaste med, fremragende stængerSmile
Knæk og bræk
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 12:45
Citat: Jabber

 
Mht. de her famøse ti meter. Måske bør man også forholde sig lidt kritisk til kilden for oplysningerne. GoFi kan nok ikke hævde at være totalt upartiske i den sag og det er den kulørte fiskepresse nok heller ikke ;)
 
Jeg gad nok vide, om du ville have haft samme mening, hvis det havde været Sage, man havde påstået at kunne kaste ti meter længere end andre!Wink
 
Når det er sagt, tror jeg nu ikke på, at der er nogen stangmærker, (i den samme hånd!) der vil kunne kaste ti meter længere end konkurrenterne, men der er selvfølgelig forskel på hvordan stængerne føles i forhold til hinanden.
 
Mvh
Henning
Der har byttet sin TCX til en ægte Green Stick, og er glad for det. Smile


Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 13:05
Citat: Henning


Citat: Jabber


 
Mht. de her famøse ti meter. Måske bør man også forholde sig lidt kritisk til kilden for oplysningerne. GoFi kan nok ikke hævde at være totalt upartiske i den sag og det er den kulørte fiskepresse nok heller ikke ;)
 
Jeg gad nok vide, om du ville have haft samme mening, hvis det havde været Sage, man havde påstået at kunne kaste ti meter længere end andre!Wink
 
Når det er sagt, tror jeg nu ikke på, at der er nogen stangmærker, (i den samme hånd!) der vil kunne kaste ti meter længere end konkurrenterne, men der er selvfølgelig forskel på hvordan stængerne føles i forhold til hinanden.
 
Mvh
Henning
Der har byttet sin TCX til en ægte Green Stick, og er glad for det. Smile


Det havde været nøjagtigt det samme. Jeg foretrækker Sage men jeg lider ikke under nogen illusion om at få ti meters kastelængde pga. "ny teknologi"
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 14:00
jeg sagde (op til 10 meter mere)
ang. påstanden om at jeg render rundt i en illusion..
da min tcr knækkede og valgte at invistere i en helios istdet
gav det mig ca 7 meter længere kast...begge var/er aftm 6'r
 
gider man at bruge sin tid på at læse de mange forskellige test's ang. helios etc
så får man et udemærket og nuanceret billede af hvad der foregår
til en pris på 6000 kr hvorfor så vælge det næst bedste?
og nej helios'n passer så absolut ikke til alle
 
vi har da heldigvis hver vores egen måde at fiske på og det er jo også hele charmen bag fluefiskeriet og nok det der facinere mig mest
 
men når det kommer til de kolde fact's så er helios'n altså en bedre stang
og den der giver mest valuta for pengende hvis man kan forenes med actionen og dens progressive måde at opføre sig på..
 
en test jeg husker var fra amerika lige efter at helios'n kom frem...
ud af 8 stænger blev den rangeret som en af de sidste
vindern var vist en greys
han kunne simpelthen ikke forene sig med helios'n og dens hurtige aggresive action
hver mand sin mening og det skal vi kun glæde sig over
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 15:27
Citat: CKN


....undskyld overstående men galden kogte lige over pga. manglende indsigt i hvordan stænger klassificeres...


Citat: CKN


 

...men når det kommer til de kolde fact's så er helios'n altså en bedre stang
og den der giver mest valuta for pengende hvis man kan forenes med actionen og dens progressive måde at opføre sig på..
 


Hej CKN

Kort og godt: Stænger klassificeres IKKE - slut færdig! Evil Smile

Visse amerikansk fremstillede liner klassificeres ud fra bestemte kriterier fastsat af den amerikanske grejproducentorganisation, AFFTA.

De fleste stænger er påtrykt et nummer, der angiver stangproducentens opfattelse af, hvilken AFFTA-klassificeret line, der er optimal at anvende på den pågældende stang til et givent formål (korte kast, lange kast, all purpose osv)
Et eks.: Sage mener, at en (long belly) WF5 er at foretrække som line til deres TCX590. Måtte du mene noget andet, står det dig frit for; men du må forstå, at tallet på klingen er en forbrugervejledning - og ikke en klassificering (hvis du kan tyde forskellen) - producenten giver dig, ved at anbefale en line i en given AFFTA-klasse til en given stang - intet andet!

Ang de syv meter længere med en Orvis ift en Sage:

Du må huske, at det er dig, der kaster -  og ikke stangen! Stangen er et instrument, der ideelt skal befordre, at du er i stand til at lave ønsket linehastighed og -bue; altså indgå som et element i en vekselvirkning, således at du kaster med færrest mulige fejl i dine bestræbelser på at nå dit mål: Dit ønske om at placere din flue et bestemt sted på en bestemt måde! Det er ret individuelt, hvad den enkelte fluekaster opfatter som det ideelle instrument til at befordre det "gode" kast (hvad er iøvrigt det - altså det "gode" kast...?!??)

At en Orvis-stang sætter DIG i stand til, at DU kan minimere dine fejl under kast, således at DU opnår 7 meter længere kast end med din gamle Sage er glædeligt; men det siger absolut NADA om Orvis'ens objektive egenskaber (og NADA om Sage'ens ditto Wink), der kan DOKUMENTERE at, at en Helios er en bedre stang end en TCX; kun at Orvis'en I DINE hænder er et bedre værktøj end Sage'en til at opnå, det DU ønsker.... Som du sikkert har noteret, er det ikke alle, der har samme oplevelse og vil skrive under på, at en Orvis Helios er en Sage TCX (og TCR) overlegen, hvad angår dens egenskaber til at befordre det perfekte fluekast - tværtimod! Wink

Venlig hilsen,

Ole Bear Hansen (der kan kaste 15 meter længere med sin CTS X end med en Orvis Helios... Exclamation)

Direktør,
Departementet til fremme af begrebslig indsigt i fluestængers kvalitative egenskaber Ying Yang


Redigeret af oleh72 - 01 Nov 2011 kl. 01:09
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 16:37
Citat: oleh72


Ole Bear Hansen (der kan kaste 15 meter længere med sin CTS X end med en Orvis Helios... Exclamation)

Direktør,
Departementet til fremme af begrebslig indsigt i fluestængers kvalitative egenskaber Ying Yang
 
Med eller uden hjul på?
 
Mvh
Lasse
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 16:54
Citat: LasseK

Citat: oleh72


Ole Bear Hansen (der kan kaste 15 meter længere med sin CTS X end med en Orvis Helios... Exclamation)

Direktør,
Departementet til fremme af begrebslig indsigt i fluestængers kvalitative egenskaber Ying Yang
 
Med eller uden hjul på?
 
Mvh
Lasse


Det er ligegyldigt! Smile Jeg kan slet ikke kaste med en Helios; for det første fordi jeg ingen har, dernæst fordi jeg har en særlig dysfunktion i hjernen, der - når reflekserne fra lumre hjulholdere rammer iris - decimerer koordinationsevnen og efterlader kastearmen som en kraftes- og viljesløs grøntsag! Dead Jeg er dog glad på andres vegne, hvis de ikke har samme problemer med en Helios som jeg; men jeg er ganske enkelt nødt til at vælge en anden stang end en Helios, hvis jeg overhovedet skal være i stand til at kaste den længere væk end derfra, hvor min verden går! Tongue




Redigeret af oleh72 - 31 Okt 2011 kl. 17:08
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 17:01
fejlpost!


Redigeret af oleh72 - 31 Okt 2011 kl. 17:03
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 17:09
He he he, hyggelig snak om TCX/Helios, her bliver i vist ikke helt enige Smile

Jeg spurgte tidliger i tråden til erfaringer med de øvrige gode stænger med ny kul/nano teknologi. Hardy, Loomis NRX, TFO, Sage-One m.fl. hvad Jeres erfaringer var med dem, hvis I havde noget sammenligningsgrundlag. Fik fino info om Hardy stænger, som virker rigtig gode.

Jeg er ikke ude i en "hvad er bedst" diskussion, det afhænger jo af hvad man personligt lægger vægt på, men de eventuelle forskelle. Er de gode til et skydehoved i hårdt vejr, er de fine til delikater præcentationer af en lille tørflue osv. Men gerne oplevelser ved vandet og med en rigtig flue på  :-)

Forsat god debat

Niels Åge Skovbo

Ps. Kan kaster kaste helt over på den anden side af åen, med min gamle ABU Laplandia glasfiberfluestang Tongue
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 17:26
Citat: niels åge skovbo

 
Jeg er ikke ude i en "hvad er bedst" diskussion, det afhænger jo af hvad man personligt lægger vægt på, men de eventuelle forskelle. Er de gode til et skydehoved i hårdt vejr, er de fine til delikater præcentationer af en lille tørflue osv. Men gerne oplevelser ved vandet og med en rigtig flue på  :-)

Niels Åge Skovbo

Ps. Kan kaster kaste helt over på den anden side af åen, med min gamle ABU Laplandia glasfiberfluestang Tongue
 
Det er sikkert en meget smal å, når du kan det med sådan en gammel stang, er det med rigtig flue bundet på den? Og er præsentationen derovre på modsatte bred delikat Wink
 
Til de andre stænger, så har jeg jo desværre ikke prøvet nogen af dem sådan på den måde som du forstår ved rigtig, men jeg er helt sikker på at de i mine hænder sagtens kan levere en flue langt ud på kystren i hårdt vejr, og også sagtens servere en tørflue delikat. Det ved jeg at jeg kan med selv en gammel lapplandia stang LOL
 
Mvh
Lasse
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 17:45
He he he Lasse, 
Ja, det er en rigtig fin lille å og jeg vil tro, at på en god dag i let medvind og et par db-træk kan jeg ramme græset de fem meter der er til modsatte side, så er der også altid "Bid" for den lille flue, og du ved jo at både græs og træer de spiser fluer  :-)

Men Lasse, nu da du har "græsset" de nye stænger, og jeg ved at du holder meget af TCX/TCR, synes du så at der er nye vindinger med denne her nye "nano-teknologi" eller hva´ ?

Har forøvrigt en sjov oplevelse for nogle få år siden i Belize. Tilfældet ville, at vi kun havde Sage Xi2 og T&T Horizon stænger med på holdet. Vi fiskede alle med de samme liner på de samme pladser med samme str. fluer. Sage Xi2 virkede mere hurtig og "chrisp",  T&T lidt langsomme. Umidelbart følte man at Xi2 kunne kaste meeeeget længere, men ved praktisk fiskeri, så var vi alle enige om, at de faktisk kastede nøjagtigt lige langt og ubesværet og med den samme energi. Blot på hver deres måde. Altså man kan godt have oplevelsen af at stang kan kaste langt, men i praksis er den ikke bedre end som så mange andre  :-)

Hej fra
Niels Åge

Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 17:52
Citat: niels åge skovbo

He he he Lasse, 
Ja, det er en rigtig fin lille å og jeg vil tro, at på en god dag i let medvind og et par db-træk kan jeg ramme græset de fem meter der er til modsatte side, så er der også altid "Bid" for den lille flue, og du ved jo at både græs og træer de spiser fluer  :-)

Men Lasse, nu da du har "græsset" de nye stænger, og jeg ved at du holder meget af TCX/TCR, synes du så at der er nye vindinger med denne her nye "nano-teknologi" eller hva´ ?

Har forøvrigt en sjov oplevelse for nogle få år siden i Belize. Tilfældet ville, at vi kun havde Sage Xi2 og T&T Horizon stænger med på holdet. Vi fiskede alle med de samme liner på de samme pladser med samme str. fluer. Sage Xi2 virkede mere hurtig og "chrisp",  T&T lidt langsomme. Umidelbart følte man at Xi2 kunne kaste meeeeget længere, men ved praktisk fiskeri, så var vi alle enige om, at de faktisk kastede nøjagtigt lige langt og ubesværet og med den samme energi. Blot på hver deres måde. Altså man kan godt have oplevelsen af at stang kan kaste langt, men i praksis er den ikke bedre end som så mange andre  :-)

Hej fra
Niels Åge

 
 
Der er nu ikke noget breaking news ved nano technologien -
 
Redington introducerede den for vel 8-9 år siden med deres NTIQ stænger.
 
De slog af en eller anden grund aldrig igennem her i DK og blev vel taget af pogrammet da Sage på det tidspunkt overtog Redington - men fine velafbalancerede stænger var det.
 
Venligst


Redigeret af fiskefreak - 31 Okt 2011 kl. 18:00
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 18:27

at det sætter mig istand til ar kaste længere? siger nada?

...kom nu i gang med at google de sjove kaste kanons tests for fitten....
helios kaster LÆNGST over here linjen det er ikke kun mig der er "speciel"
og de fleste grejhandler testere og sbribenter bruger for det meste 95% tcr
som modstykke til helio's i deres tests...når der skal diskuteres meter
 
og det var det...jeg har foklaret hvordan det generelt hænger sammen
orker ikke at byde ind med mere i dette indlæg..
tak for en forholdsvis ren og voksen debat
 
mvh
ckn
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 18:44
Citat: niels åge skovbo

He he he, hyggelig snak om TCX/Helios, her bliver i vist ikke helt enige Smile

Jeg spurgte tidliger i tråden til erfaringer med de øvrige gode stænger med ny kul/nano teknologi. Hardy, Loomis NRX, TFO, Sage-One m.fl. hvad Jeres erfaringer var med dem, hvis I havde noget sammenligningsgrundlag. Fik fino info om Hardy stænger, som virker rigtig gode.

Jeg er ikke ude i en "hvad er bedst" diskussion, det afhænger jo af hvad man personligt lægger vægt på, men de eventuelle forskelle. Er de gode til et skydehoved i hårdt vejr, er de fine til delikater præcentationer af en lille tørflue osv. Men gerne oplevelser ved vandet og med en rigtig flue på  :-)

Forsat god debat

Niels Åge Skovbo

Ps. Kan kaster kaste helt over på den anden side af åen, med min gamle ABU Laplandia glasfiberfluestang Tongue
 
@Niels Åge
 
Jeg er den heldige ejer af en Sage One 9' #6, når det så er sagt så har jeg også været den heldige ejer Helios, Tcx og Xi3 i 9' #6 og jeg må sigde at jeg har aldrig kastet med en bedre #6 stang end med min nye Sage One....
 
Jeg var rigtig glad for min helios, som jeg vil sigde var den mest komplete stang af de stænger jeg havde på daværende tidspunkt, tcx og en xi3, men da jeg fik den nye Sage One i hånden var jeg solgt..... DEN KASTER FANTASTISK, og så kan det godt være at producenter skyder en masse salgsgas af, men Sage One pinden holder vand, og mere til......
 
For at være helt konkret, så føles den meget lettere end de andre stænger når man kaster med den, den er utrolig let at kaste med og har samtidig masser af rygrad, så selvom det blæser kan jeg godt tage hårdt fat i stangen og øge mit dobbelt træk uden at det føles for voldsomt på stangen. Man har en fantastisk feeling med linen i kastet, og det føles som om at man kan kaste hvorhen det skal være..... kontrol og letheden i stangen er nok det springende punkt i denne nye Sage One stang, efter min mening den beste #6 stang jeg nogensinde har haft i hånden, og har ejet følgende stænger i #6: G Loomis CC, Hardy Angel, Orivis Helios, Sage Z-Axis, Sage Tcr, Sage Tcx og Sage Xi3.
 
 
 
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 18:56
Citat: niels åge skovbo

He he he Lasse, 
Ja, det er en rigtig fin lille å og jeg vil tro, at på en god dag i let medvind og et par db-træk kan jeg ramme græset de fem meter der er til modsatte side, så er der også altid "Bid" for den lille flue, og du ved jo at både græs og træer de spiser fluer  :-)

Men Lasse, nu da du har "græsset" de nye stænger, og jeg ved at du holder meget af TCX/TCR, synes du så at der er nye vindinger med denne her nye "nano-teknologi" eller hva´ ?

Har forøvrigt en sjov oplevelse for nogle få år siden i Belize. Tilfældet ville, at vi kun havde Sage Xi2 og T&T Horizon stænger med på holdet. Vi fiskede alle med de samme liner på de samme pladser med samme str. fluer. Sage Xi2 virkede mere hurtig og "chrisp",  T&T lidt langsomme. Umidelbart følte man at Xi2 kunne kaste meeeeget længere, men ved praktisk fiskeri, så var vi alle enige om, at de faktisk kastede nøjagtigt lige langt og ubesværet og med den samme energi. Blot på hver deres måde. Altså man kan godt have oplevelsen af at stang kan kaste langt, men i praksis er den ikke bedre end som så mange andre  :-)

Hej fra
Niels Åge

 
Hej Niels
 
Er imponeret over at du kan dobbelttrække når du kaster med en stang, det må simpelthen være fordi sådan en gammel lapplandia er en meget blød sag, er overbevist om at nymodens kulfiberraketter med eller uden nano partikler i resinen ville knække som ingenting Embarrassed
 
Ved ikke om jeg "holder af" en gang brændt plastik, de var møg billige og tiltaler mig i stivhed og til mit fiskeri Big smile
Jeg kan da give min ærlige mening om det nymodens, at hvis jeg kan få det billigt og det er bedre end det jeg har, så vil jeg ikke forsværge at bruge det, men siden jeg endnu ikke har kastet 7-10-15 meter længere eller savlet uden mådehold over nogen af de nye, så tvivler jeg på de bliver indlemmet lige med det samme, skal jo lige slide det brændte plastik op jeg har først Wink
 
Mvh
Lasse
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 19:03
Citat: CKN

at det sætter mig istand til ar kaste længere? siger nada?

...kom nu i gang med at google de sjove kaste kanons tests for fitten....
helios kaster LÆNGST over here linjen det er ikke kun mig der er "speciel"
og de fleste grejhandler testere og sbribenter bruger for det meste 95% tcr
som modstykke til helio's i deres tests...når der skal diskuteres meter
 
og det var det...jeg har foklaret hvordan det generelt hænger sammen
orker ikke at byde ind med mere i dette indlæg..
tak for en forholdsvis ren og voksen debat
 
mvh
ckn
 
Kan du ikke bare smide et enkelt lille link til en af de der sjove kaste kanons tests Embarrassed
 
Google er ikke min ven, og jeg kan kan altså ikke finde nogen der siger det du skriver Ouch
 
Mvh
Lasse der kaster lige kort med det hele....
 
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 19:34
Citat: Frank T

Jeg har et par Helios, jeg har aldrig fået 10 meter, nogen stederWink

Men til gengæld har jeg lige solgt min Helios #7 og købt en TCX #6Embarrassed
Så nu er jeg nok i bad standingLOL

PS ( det er vigtigt at være glad for sin stang )

PPS. Jeg glæder mig til at prøve de nye stænger fra loop, jeg har selv en AEG #5, den er ikke særligt let eller hurtig for den sags skyld. Den er bestemt ikke bygget af nogen form for fremtids materialer, nok nærmere af papmache og elastikkerTongue

Meen den stang, den ÆÆÆÆÆlsker jeg bareBig smile

Så hvis de kan ramme nogle stænger der giver lidt den samme følelse, så har jeg måske en amerikanerstang til salg inden længe.

PPS. ( det er MEGET vigtigt at være glad for sin stang )Smile
Andre må gerne være glade for andre stængerWinkWinkWink
 
man kan sige du spænder vidt,
loop aeg#5 og tcx #6
det er i hver sin ende af skalaen,
men sålænge der er tale om looooovvvveee,
 
hilsen Jan
Til top
Leif Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
leif!!! Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif!!! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 19:40
Citat: LasseK

Citat: CKN

at det sætter mig istand til ar kaste længere? siger nada?

...kom nu i gang med at google de sjove kaste kanons tests for fitten....
helios kaster LÆNGST over here linjen det er ikke kun mig der er "speciel"
og de fleste grejhandler testere og sbribenter bruger for det meste 95% tcr
som modstykke til helio's i deres tests...når der skal diskuteres meter
 
og det var det...jeg har foklaret hvordan det generelt hænger sammen
orker ikke at byde ind med mere i dette indlæg..
tak for en forholdsvis ren og voksen debat
 
mvh
ckn
 
Kan du ikke bare smide et enkelt lille link til en af de der sjove kaste kanons tests Embarrassed
 
Google er ikke min ven, og jeg kan kan altså ikke finde nogen der siger det du skriver Ouch
 
Mvh
Lasse der kaster lige kort med det hele....
 


Lasse du holder bare fingrene fra en Orvis Helios, ellers skal der bare rettes for meget på den rekord liste næste årLOL


Jeg har fundet ud af at ligegyldigt om det er Orvis , Sage One - TXC, Zpey competition, nano, mono eller uno  osv. så er det 99,5 % jord forbindelsen det drejer sig om
mvh leif

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 20:13
Citat: leif!!!



Lasse du holder bare fingrene fra en Orvis Helios, ellers skal der bare rettes for meget på den rekord liste næste årLOL


Jeg har fundet ud af at ligegyldigt om det er Orvis , Sage One - TXC, Zpey competition, nano, mono eller uno  osv. så er det 99,5 % jord forbindelsen det drejer sig om
mvh leif

 
Hej Leif
 
Jamen jeg har da prøvet sådan en sag, faktisk flere af dem, og jeg er bare en klaphat til at kaste for jeg kan ikke få en meter mere ud af dem end med alle andre stænger Embarrassed Hverken hvis jeg smider dem med hjulholderen forrest eller hvis jeg bruger dem som de er beregnet LOL
 
Håber da jeg skal redigere den liste kraftigt næste år, jeg har tænkt mig at begynde at træne Big smile Jeg får jo baghjul af dig og de andre, så jeg skal jo lægge mig i selen for at ha mit navn mere end en gang på den Embarrassed
 
Mvh
Lasse
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 20:32
Lad mig lige kaste lidt ved på båletEvil Smile
Jeg har forløberen til helios en Zero Gravity og jeg ærgrer mig at jeg ikke købte en mere.
Det er en dejlig stang, men nu kommer det bedste, jeg søger en reservestang for den ovennævnte, og selvfølgelig spurgte jeg Erik om han kunne anbefale en Helios #7 tip flex, og hans ærlige svar kom promte "hvis du skal have en helios så køb en sekser eller en otter, syveren er et kosteskaft at kaste med og er den dårligste de har lavet i lang tid"
Jeg har endnu ikke fundet en reserve for min ZG, jeg håber aldrig den går i stykker, for så er jeg på røven.
Michael Nielsen
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 22:02
Hej Michael

Zero Gravity kan du stadig få, selv om at go-fi påstår noget andet.....................


Mvh Ole Sj.Odde.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 22:09
Hej Ole
Tak for linket, desværre er det det samme som andre jeg har prøvet, der kommer en besked "item not longer avalibel", ellers var der blevet bestilt.
Jeg har forsøgt Ebay Langs og flere andre, og har ikke opgivet helt endnu
Michael Nielsen
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 22:16
Tjek.

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 23:25
Citat: niels åge skovbo

 
 Umidelbart følte man at Xi2 kunne kaste meeeeget længere, men ved praktisk fiskeri, så var vi alle enige om, at de faktisk kastede nøjagtigt lige langt og ubesværet og med den samme energi. Blot på hver deres måde. Altså man kan godt have oplevelsen af at stang kan kaste langt, men i praksis er den ikke bedre end som så mange andre  :-)
 
Hej fra
Niels Åge
 
 
Ovenstående tror jeg på. Kasteoplevelsen kan være meget forskellig - kastelængderne ret ens. Lidt det samme, som når der kastes med WF contra skydehoved  -  kast med skydehoved føles meget længere, men fluen lander kun lidt længere ude, hvis der måles. Wink
Mvh JB
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 23:47
Hej Jacob A.
Tak for en meget fin gennemgang af dine nye One. Den lyder bare rigtig spændende og jeg har en klar fornemmelse af hvordan du oplever den. Hamonisk og rar at fiske med.
Noget kunne tyde på, at de har ramt en rigtig god klinge og det der med at lave taperinger kan de jo super godt hos Sage.
Skal på et tidspunkt have en ny 8,5"  #4 stang. Er egentlig rigtig glad for min XP, meeeen nye stænger er jo altid rigtig spændende. Prøvede forøvrigt en  Helios 8,5" #3. Den var rigtig hamonisk og vejede ikke en dyt. Line og klinge smeltede simpelthen sammen i kastet og det var en god oplevelse. Noget kunne tyde på at "One" kan noget af det samme :-)

Mvh
Niels Åge Skovbo
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 00:47
Hej CKN

Citat: CKN

at det sætter mig istand til ar kaste længere? siger nada?



Kom igen og læs dog hvad jeg skriver i mit foregående indlæg til dig, ik'?!

Citat: CKN


...kom nu i gang med at google de sjove kaste kanons tests for fitten....
helios kaster LÆNGST over here linjen det er ikke kun mig der er "speciel"
og de fleste grejhandler testere og sbribenter bruger for det meste 95% tcr
som modstykke til helio's i deres tests...når der skal diskuteres meter
 
og det var det...jeg har foklaret hvordan det generelt hænger sammen
orker ikke at byde ind med mere i dette indlæg..
tak for en forholdsvis ren og voksen debat
 
mvh
ckn


 Jeg tillader mig først og fremmest at tvivle på, at der overhovedet findes uafhængige videnskabelige tests, der dokumenterer dine påstande.

At DU tilfældigvis kaster længere med en Orvis end med en Sage siger NADA om Orvis'ens kvalitative egenskaber sammenlignet med Sage'ens ditto; kun siger det noget om, at din og Orvis'ens indbyrdes vekselvirkning er en bedre kombination end i tilfældet med Sage'en. Det er jo udtryk for simpel Eramus Montanus-logik at hævde, at dette ene tilfælde (eller 25 tilfælde, hvis du kan finde dem..?!) kan ganges op til, at man kan udlede en overordnet objektiv sandhed, som du påstår: At det er sikkert og vist, at en Orvis er en bedre stang end en Sage! Dead

Citat: CKN


 ...men når det kommer til de kolde fact's så er helios'n altså en bedre stang...


Så længe jeg ikke har set data, analyse og konklusioner for disse "tests", du hele tiden refererer til, står det jo alene for DIN regning, ift hvad du udleder af disse "tests"! Du må sgu da som et minimum stå på mål for dine påstande, hvis du ønsker at overbevise os om rigtigheden af disse. Du kan da ikke forvente, at jeg (og andre skeptikere) skal gøre arbejdet for dig og levere dokumentationen for DINE påstande? I så fald er det sgu en arrogance, der vil noget!

Hvis DU ikke orker at dokumentere DINE påstande, er dine udgydelser jo ikke andet end udtryk for DIN mening. At du tilsyneladende ikke vil (kan...?! Wink) dokumentere dine påstande - og bliver en smule forurettet, når man tillader sig at hævde, at en Orvis Helios altså ikke bliver den bedste stang on earth,  fordi du hævder, at den er det - gør ikke min skepsis mindre i så henseende, hvis du forstår?! Jeg kan så blot konstatere, at jeg har mødt endnu en person, der forveksler holdninger med viden - og blander begreberne i sine bestræbelser på at lade sine religiøse dogmer fremstå som den skinbarlige objektive sandhed, for hvilken vi andre bare har at bøje os og sige amen. Det er jo som bekendt ikke første gang i menneskehedens historie, at man støder på den type profeter..... Wink

Tak selv for debatten og knæk & bræk!

Venlig hilsen

Ole Bear Hansen


Redigeret af oleh72 - 01 Nov 2011 kl. 01:51
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 02:01

helios tests
tog mig 2 minutter at finde understående

http://www.justonemorecast.dk/fiskegrej-tester-orvis-zg-906.html

http://fishingjones.com/2007/09/07/orvis-helios-review/

og så findes der 100+ debat forums
der har haft nogen lunde samme emne op og når samme konklusion som mig

helios taber i klasse 8 til loomis

http://www.yellowstoneangler.com/8.weight.fly.rod.comparison.mini.shootout.asp

men jeg er jo bare en illusionist der føler sig forurrettet over at nogen
har en anden mening end mig...

men jeg burde nok ha lukket munden for langtid siden og have gjort hvad
det ser ud til er kotymen herinde
ie: drage alt i tvivl uden at have noget konkret at bakke det op med...

Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 04:14
Citat: CKN

helios tests
tog mig 2 minutter at finde understående

http://www.justonemorecast.dk/fiskegrej-tester-orvis-zg-906.html

http://fishingjones.com/2007/09/07/orvis-helios-review/

og så findes der 100+ debat forums
der har haft nogen lunde samme emne op og når samme konklusion som mig

helios taber i klasse 8 til loomis

http://www.yellowstoneangler.com/8.weight.fly.rod.comparison.mini.shootout.asp

men jeg er jo bare en illusionist der føler sig forurrettet over at nogen
har en anden mening end mig...

men jeg burde nok ha lukket munden for langtid siden og have gjort hvad
det ser ud til er kotymen herinde
ie: drage alt i tvivl uden at have noget konkret at bakke det op med...



Hej CKN

Tak for dit indlæg! Smile

Tvivl og tro er 2 sider af samme sag! Jeg bakker min tvivl om dine påstande op med saglige argumenter! Du vil have, at jeg skal anerkende din tro som sandhed, blot fordi du forsværger, at den er det!

Ingen af dine links dokumenterer, at en Orvis Helios by facts er en bedre stang end f.eks en Sage TCR! I det ene tilfælde er der rigtig nok tale om en sammenligning med en Sage TCR, men det er jo udelukkende Daniel D.Holms subjektive vurderinger og konklusioner, der kommer til udtryk. De eneste objektive data, han behandler, er vægt forskellen. Man kan vel ikke udlede, at vægtforskellen i Heliosens favør skulle dokumentere noget som helst ift din hovedpåstand om, at Helios'en skulle kunne kaste længere og bedre end en TCR (og på den måde være en bedre stang by "facts"..?!)?

I det andet tilfælde har vi en gut, der, på samme måde som Daniel, kommer med subjektive vurderinger, hvor han udtrykker sin begejstring om Helios'en. Der er ikke engang tale om en sammenligning med en Sage - kun sammenligner han med Helios'ens forgænger, ZG, og konkluderer, at han oplever Helios'en som en federe stang end ZG'en ud fra sine egne opstillede - og ganske uvidenskabelige - kriterier. Det dokumenterer vel heller ikke, at en Helios er en bedre stang end Sage TCR?

Er en Scott S4s mon en bedre stang end en Helios (og en Sage TCR) alene på baggrund af indholdet i dette review?:

http://michaelgracie.com/2010/06/28/rod-review-scott-s4s-9084/

I dit sidste link - til shootoutet - bliver Helios nummer 5 ud af 13 kandidater - bl.a overgået af Sage XI3. Hverken Sage TCR eller TCX - eller f.eks Guideline LPXe RS II eller CTS Affinty X - er blevet testet... Hvad mener du, der understøtter din påstand om at Orvis Helios er den bedste stang by facts der kan købes for penge på baggrund af - de iøvrige ganske uvidenskabelige - konklusioner i dette shootout?

Din "dokumentation" består altså af én person, der på baggrund af egne subjektive kriterier og oplevelser, vurderer Helios som værende federe end Sage TCR; en person der vurderer Helios som værende federe end Orvis ZG - og tilsidst et shootout, der placerer en Helios'en ca midt i feltet.... Cool

Når du derefter refererer til 100+ debatforums, hvor man angiveligt skulle mene, at Orvis Helios - by facts - er verdens bedste stang, er du igen ude i påstande uden belæg - med mindre der medfølger dokumentation (og nej, jeg gider ikke studere flere hundrede links hvor måske tusind mennesker diskuterer Helios vs TCX/TCR, og muligvis/muligvis ikke kommer til den konklusion, at Helios by facts er verdens bedste stang): Du kunne dog i det mindste give bare et par eksempler eller 3 for at SANDSYNLIGGØRE din påstand!

Jeg vil nøjes med at påstå, at jeg kan finde mindst 3 personer, som mener, at en Sage TCR/TCX er bedre end Orvis Helios: Hvis vi tæller de 2 øvrige med, der alene i denne tråd har tilkendegivet samme holdning som jeg, er vi 3, der mener, at Sage TCR/TCX er bedre end Orvis Helios! Hvis du kan finde 1 mere (udover dig selv og Daniel D.Holm), der mener det modsatte, står vi i det mindste lige!!! Wink

Og når alt dette er skrevet, kan det konkluderes at hverken Sage TCR/TCX eller Orvis Helios by facts er verdens bedste stang; det er derimod CTS Affinity X!!! Hvorfor: Fordi jeg  - foruden alle dem jeg kender samt alle fluefiskere på New Zealand, der har prøvet CTS'en - siger det! Evil Smile

Venlig hilsen

Ole Bear Hansen

Direktør,

Departementet til fremme af sandheden - by facts - om CTS X som verdens bedste fluestang Ying Yang





Redigeret af oleh72 - 01 Nov 2011 kl. 18:03
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 10:13
For dem der har interesse i Loop´s produktprogram for 2012 kan man læse mere her:

http://www.fluefiskerikursus.dk

Om 2 uger, har jeg de færdige prøver af vor nye NANO CROSS stangserie.

Det er i første omgang en 9 fod 5# samt en 12,0 fod 7# da disse to nu er færdige med, de nye fittings, samt med den helt rigtige medium fast "LOOP AKTION".

De resterende stænger i serien er lige nu under test/færdig udvikling og vil drypvis komme hjem i løbet af vinteren.
Men hele serien er i hus hos LOOP til midt februar 2012 og er at finde i vore Loop Forhandler butikker fra 1-3-2012.

Der vil om kort tid vil blive annonceret hvor og hvornår, disse stænger kan prøves af interesserede, sammen med vore forhandlere.

Best
Michael






Redigeret af Michael Ladefoged - 13 Mar 2019 kl. 14:40
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 15:19

Hej Michael

 
 
Er der nogen steder i DK hvor man kan komme til at prøve across 15 fod? Og eventuelt across hovederne?
 
Mvh
Lasse
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 19:04
De nye Loop line med lang klump, ser meget spændende ud :-)
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 19:11
Hej Lasse.

Tak for din interesse!

Men nej, der er desværre ikke nogen af disse stænger på markedet i Danmark, endnu.

Efter planen må du have tålmodighed til 1.3.2012

Best
Michael.
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 19:20
Hej Niels.

De er ikke bare spændende, de er hammergode (undskylder salgsgasset, for dem der ikke kan tåle at høre mere på detEmbarrassed)

Det er rigtige "MULTI" liner der kan afpasses både i front og bag, så man kan skære linen til lige, den str. flue/ det vand man ønsker.

De er med flettet 20 lbs. Dacron kerne, og de kaster som bare f....., det bedste vi har haft siden LCT linerne, hvis nogen ellers kan huske demBig smile

Glæd dig, de er værd at vente på 1.3.2012 så er de i butikkerne!

Best
Michael




Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 19:26
Kommer der også lts stænger til det danske marked?

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 19:28
Citat: Michael Ladefoged

Hej Lasse.

Tak for din interesse!

Men nej, der er desværre ikke nogen af disse stænger på markedet i Danmark, endnu.

Efter planen må du have tålmodighed til 1.3.2012

Best
Michael.
 
Hej Michael
 
Nu er de heller ikke at finde i det katalog du har på din hjemmeside...
 
Skulle have kastet med den så sidste måned da Tellis brugte den til Nordic open.
Angående linen var det mest for at prøve den i en hel udgave, den vi kastede med sidste år i Göteborg var jo kappet, men fed virkede den Wink
 
Mvh
Lasse
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 19:34
Hej igen Lasse.

Nej det er et rent LOOP katalog.

Vi ved ikke endnu om LTS brødrene, vil lave deres eget særskilte katalog for 2012

Men efter vor lagerliste har vi nogle flydende 9/12# liner på lager, jeg bestiller en hjem, som kan prøves når jeg senere på måneden kommer rundt i landet.

Best
ML
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 19:37
Hej Steffen.

Ja det håber jeg da, for det er hotstuff de har på programmet, men det er ikke færdig aftalt endnu med Syrstad Brødrerne.
Forventer svar om det om få dage.

Så vil det blive annonceret herinde.Wink

Best
ML

Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 19:57
Lyder godt. Købte en slingshot sidste år i Norge.
En helt suveræn stang:-)
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 20:16
Ja Slingshot er en hård nyser, har selv en 14 fod, det er en sag der kan presses helt vildt!Thumbs Up

Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 20:20
Ja og ganske nemn hvis det kniber lidt med talentet. Købte den i 13 og går nu efter en 15 fod.
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 20:38
"Det er ligegyldigt! Smile Jeg kan slet ikke kaste med en Helios; for det første fordi jeg ingen har, dernæst fordi jeg har en særlig dysfunktion i hjernen, der - når reflekserne fra lumre hjulholdere rammer iris - decimerer koordinationsevnen og efterlader kastearmen som en kraftes- og viljesløs grøntsag! Dead Jeg er dog glad på andres vegne, hvis de ikke har samme problemer med en Helios som jeg; men jeg er ganske enkelt nødt til at vælge en anden stang end en Helios, hvis jeg overhovedet skal være i stand til at kaste den længere væk end derfra, hvor min verden går! Tongue"

Det er da længe siden jeg har grinet så meget over et forum-indlæg! Fremragende, Ole Big smile

Clap

Lars


Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum