Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skulle den ikke genudsættes

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skulle den ikke genudsættes
    Sendt: 24 Okt 2011 kl. 19:33
Troede farvede fisk skulle genudsættes Tongue 

Redigeret af Motown - 25 Okt 2011 kl. 13:11
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 19:36
D. 16 nov
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 19:38
Jan
 
Du kan læse meget mere om fiskeregler og fredningstider her - tag dig nu go tid det er spændende læsning Smile
 


Redigeret af fiskefreak - 24 Okt 2011 kl. 19:40
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 19:42
Årh nej...ikke nu igen, nu må den sku da være feset ind hos alle. Ermm

Mvh
Jim.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 19:57
Er der stadig nogen der fisker med releasetackelLOL

Skal vi nu ikke vente med at debattere nougatfisk til efter fredningens ikrafttræden

Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 20:17
og hvad så hvis han spiser den han har jo nok betalt hans fisketegn
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 20:23
Ja...og så ?

Mvh
Jim.
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 20:43
Fandme en fin fisk
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 20:45
D. 16. november?? Betyder det at han skal holde den i live indtil da - og så genudsætte den????
Question
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 20:54
Farvede fisk er fredet i saltvand fra den 16 november til den 15 januar, begge dage inkl....
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 21:04
I know. Just joking :-)
Synd for fisken hvis den skulle gå hjemme i badekarret i en måned...
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 21:42
Jeg har DÆLME dræbt og hjemtaget mange farvede fisk i perioden d 16 november-15 januar!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 21:54
 Torsk!Wink

Redigeret af Klaus Neilsen - 24 Okt 2011 kl. 21:55
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 22:31
Da os ørred :) 
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 22:35
Hvorfor dog, jeg havde gokket den hanfisk og ville nyde den nyrøget med tilbehør på en skive brød. Eller med salat, dressing og et par aspars... uhmmmmm.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 07:40
Det var sgu da utroligt ja undskyld jeg bander men så ændre jeg lige til "BURDE DEN IKKE VÆRE GENUDSAT" jeg kender udemærket frednings tider osv. troede bare man kunne få en god dialog igang med ligesindede om hvad man burde gøre. Min mening om det er at den burde være genudsat i håb om at den kunne få lov til at gå op og gyde. Jeg har selv 2 gange fanget farvet fisk på denne årstid og de blev da genudsat, jeg er lystfisker ikke grovfisker selvom det snart er 1 1/2 år siden jeg sidst har fanget en regulær hø til at tage med hjem. Men må jeres fiskelykke fortsat stå jer bi, og undskyld mit indlæg det skal ikke gentage sig.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 08:35
Citat: Motown

Min mening om det er at den burde være genudsat i håb om at den kunne få lov til at gå op og gyde.
Jeg kan muligvis tage fejl, men lur mig om ikke fisken er fra Karret i Ishøj, og hvis det er tilfældet så kommer fisken ikke til at gyde, da der ikke er en naturlig stamme af havørred i St. Vejle Å, og ej heller gydemuligheder for disse.
 
 


Redigeret af Rådhede - 25 Okt 2011 kl. 08:50
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 09:05
En blank sommerørred der nakkes, kommer næppe op at gyde heller...
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 09:20
Citat: NanoQ

En blank sommerørred der nakkes, kommer næppe op at gyde heller...
Thumbs Up
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 10:18
Citat: NanoQ

En blank sommerørred der nakkes, kommer næppe op at gyde heller...
Præcis - men det er mere fashionabelt at fange den blankeWink (ironi)
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 10:23
Jan hvad forventer du af svar ??. En debat om den burde være taget med hjem, det får du. Det er en lovlig fisk. Hvis det var mig der blev smidt på en hjemmeside, med billed og med den overskrift. Så blev det nok sidste gang jeg ville dele min glæde over en flot fisk, på en offentlig hjemmeside. De ørred jeg har fanget i år, de kommer heller ikke op og gyde ??. Jeg sætter selv en hunfisk ud igen, før fredningen sætter ind, hvis jeg kan se den er ved at være "moden". Det er mit valg og det er fangerens egen beslutning, så længe det er en lovlig fisk.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 10:40
Citat: Motown

Det var sgu da utroligt ja undskyld jeg bander men så ændre jeg lige til "BURDE DEN IKKE VÆRE GENUDSAT" jeg kender udemærket frednings tider osv. troede bare man kunne få en god dialog igang med ligesindede om hvad man burde gøre. Min mening om det er at den burde være genudsat i håb om at den kunne få lov til at gå op og gyde. Jeg har selv 2 gange fanget farvet fisk på denne årstid og de blev da genudsat, jeg er lystfisker ikke grovfisker selvom det snart er 1 1/2 år siden jeg sidst har fanget en regulær hø til at tage med hjem. Men må jeres fiskelykke fortsat stå jer bi, og undskyld mit indlæg det skal ikke gentage sig.
 
Jan - stødt kan man altid blive, men tag nu lige en kigger på hvad dit indlæg igangsætter:
Dit spørgsmål er der sådan set ikke noget i vejen med - men det skulle nok være stillet neutralt - i og med Du jo indirekte beklikker en andens moral - og det er nok der 'kæden hopper af, da mange herinde efterhånden er godt trætte af alt den 'glorie pudsning' om hvad der er rigtigt og hvad der forkert.
 
Den 'dialog' du efterlyser er jo ført utallige gange - og er vel endeløs. Men fint at agitere for hvad man mener er rigtigt og forkert - men ikke med foto af fisk + fanger - næste gang med et neutralt eksempel på en farvet fisk !
mvh
Heinz


Redigeret af tackler - 25 Okt 2011 kl. 10:43
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 12:42
Heinz skrev bla: men ikke med foto af fisk + fanger - næste gang med et neutralt eksempel på en farvet fisk ! Det har du selvfølgelig ret i ikke skulle være sket, det var nu heller ikke for at nedgøre ham.
Til top
Peter P. Dahl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P Dahl

Tilmeldt:: 07 Jul 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P Dahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 12:47
I så fald kunne man spørge om du så ikke burde fjerne linket i dit oprindelige indlæg for at undgå yderligere tilgrisning af manden.
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 12:58

Nogen der kan fortælle hvad et releasetackel er for en størrelse?LOL

Venlig hilsen
 
John Ø.
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 13:32
Citat: John Ø

Nogen der kan fortælle hvad et releasetackel er for en størrelse?LOL

Venlig hilsen
 
John Ø.


http://www.fiskogfri.amazezig.dk/FlipViewer.aspx

mvh Brian


Redigeret af Hugo_One - 25 Okt 2011 kl. 14:05
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 13:59
Citat: John Ø

Nogen der kan fortælle hvad et releasetackel er for en størrelse?LOL

Det er ikke noget du gider at fiske med - tro migSmile Det er noget nymodens pjat, ja det er såLOL
 
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 14:40
Takker for svarene.
 
Smart ser det ud, og det er sikkert også en godfin måde at fiske på.
Hvá de dog ikke finder på nu til dags de unge menneskerLOL
 
Gad vide om det så er lettere at afkroge en fisk der skal genudsættes?
 
Napper sgu nok min flue og et bombarda flåd næste gang jeg skal på kysten og nakke en farvet fisk!!!Angry Inden fedningen sæføliLOL fy migAngry
 
Venlig hilsen
John Ø.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 15:32
Citat: Motown

Heinz skrev bla: men ikke med foto af fisk + fanger - næste gang med et neutralt eksempel på en farvet fisk ! Det har du selvfølgelig ret i ikke skulle være sket, det var nu heller ikke for at nedgøre ham.
 
Jan - det tror jeg nu heller ikke det var - men det blev det lidt, og det er jo ikke helt fair, derfor - som du foreslåes andetsted - slet linket, og så er "den ged jo barberet" - og der kan ikke koges mere suppe på den fisk !
Go vind og efterårssol !
Med venlig hilsen
HeinzWink
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 15:36
Nej men den skulle alligevel have været genudsat....LOL

Mvh
Jim.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 17:55
Heinz det er slettet hvis du kigger på mit indlæg, selv go vind
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2011 kl. 20:04
Citat: Motown

Troede farvede fisk skulle genudsættes Tongue 
 
Hey, her snakker vi vist etik,uskrevne regler!! eller hvad det nu er!!, hmm fisker man jævnligt på kysten vil jeg mene man naturligt tager de blanke,eftersom det naturligt er "sølvtøj"vi går efter(egen mening),også på kysten. Men når alt kommer til alt er det således at de fisk vi fanger blanke om sommeren er de samme fisk som fanges om efteråret.Om man tager den ene eller den anden farve er ligegyldigt,ingen af dem kommer til at bidrage til næste generationer.De fisk som trækker ud på kysten om foråret,enkelte radmagre,(men blanke)skulle måske udsættes istedet,blot min mening,ingen regl.LOL K og B
 
            Mvh Heine.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HenningTrier

Tilmeldt:: 28 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HenningTrier Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 20:33

Jeg har fået at vide at i snakker om mig og den 5,1 kg farvede havørred jeg havde på fiskogfri.dk. Egentlig ønsker jeg ikke at gå ind i en diskussion på nettet, men har blot lige en kort kommentar:

 

Jeg har fisket efter havørreder de sidste 30 år, og har fanget flere tusinde ørreder fra kysten og i åen – næsten hvert fanger jeg fisk over de 5 kg. Jeg mener min referenceramme på hvor mange fisk man mister på traditionelle blink og flue er rimelig fornuftig. Alene i år har jeg indtil videre fanget ca. 130 havørred over målet og genudsat ca. ¾. Langt de fleste har jeg fanget på release tackler.

 

Jeg kan se af indlæggene, at der bliver stillet spørgsmålstegn ved release tacklernes værdi. Det er helt rigtigt, at det kan virke lidt bøvlet at lave release tackler, men med lidt øvelse er det nu ikke sværere end så meget andet, f.eks. fluebinding. Jeg lander ca. 90 % af mine kontakter når jeg anvender release tackler - i modsætning til traditionelt fiskeri, hvor min normale landingsrate er på ca. 50 % af kontakterne. Så kan i selv regne ud af hvad det betyder for mit fiskeri.

 

Det er op til den enkelte om man vil anvende release tackler eller anden nytænkning inden for fiskeri. Så hvis du er typen der vil udvikle dit fiskeri/fangster og prøve noget nyt - så giv det en chance, er du mere den konservative type så fortsæt og nyd det du gør i dag Smile

 

Alt den snak om farvede fisk har i vist klaret.......

 

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres