Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til fletline

 Besvar Besvar
Forfatter
Jes Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
myhre73

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Helsingør
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér myhre73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til fletline
    Sendt: 23 Okt 2011 kl. 14:02
Hej,

Håber at kunne få lidt hjælp til at vælge den rette fletline, jeg sider her med et ABU Garrcia cardinal 802 hjul og nu er det at jeg skal bruge hjælp, hvilken line vil passe fint til denne type hjul og tykkelse for jeg kan se at der o.20mm 0.25mm 0.30mm på.
Det skal bruges til kystfiskeri efter ørred af konen.

Håber i kan hjælpe mig lidt på så vi ikke bruger nogen unødvendige penge på den forkerte line.

MVH
Jes
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2011 kl. 14:19
Hej Jes, nu skriver du "fletline" og på baggrund af det syntes jeg de tykkelser du nævner er ret tykke, det er de tykkelser jeg går med til mit kastegrej på det gule rev :)

Efter min mening bør 0,12 - 0,17 fint kunne dække et behov på en dansk kyst, naturligvis lidt tykkere hvis du fisker ved store sten eller kaster med agn over 30-40 gram, så kan det være ok med en tykkere Line.

Hvis du evt kunne låne et hjul af en kammerat med en fletline på, så vil du hurtigt kunne bestemme om linen skal være tykkere eller om den godt må være tyndere.

I forhold til mærke så er det nærmest religion, eller hvad man lige en vant til, men lad være med at køb noget der er for billigt, og vælg for Guds skyld en line der er helt rund :)

Held og lykke...
I would rather be fishing :-)
Til top
Jes Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
myhre73

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Helsingør
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér myhre73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2011 kl. 14:34
Hej Søren,

Tak for svaret og jo jeg syntes også det lød lidt tykt med 0,20 og op efter når der snakkes fletline, men det stod bare på spolen.
Jeg tror jeg går efter 0,17 da vi tit er på Bornholm og fiske og de kan jo godt lide store sten og klipper i deres vande der over.



Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2011 kl. 16:39
200 meter burde være nok, så tag og fyld resten af spolen op med noget nylon, ellers bliver det en dyr omgang :)

Husk at altid kan vende linen om noget tid, så er den så god som ny...
I would rather be fishing :-)
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2011 kl. 16:46
@ Jes, de tal der er nævnt på spolen er beregnet ud fra alm. nylon line, selv bruger jeg ved kysten fletliner mellem 0,14-0,17mm. Som Søren skriver, køb en line der er rund, ikke flad, det er noget møg til spinnefiskeri.
I øvrigt et godt hjul, havde selv et for et par år siden dog i en efter min mening mere korrekt str. til kystfiskeri :-) læs større :-)
mvh Tonny
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres