Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slut for Geddefiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Slut for Geddefiskeri
    Sendt: 22 Okt 2011 kl. 14:01
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 14:04
Citat: Blæsbjerg

Så er det slut for ikke medlemmer
 
 
Thumbs Up Dejligt - der er jo desværre en del der ikke kan finde ud af at færdes ved et fiskevand.


Redigeret af fiskefreak - 22 Okt 2011 kl. 14:27
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 15:18
ClapClapClap
FantastiskThumbs Up
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 15:27
hej..
 
jeg fisker ikke gedder og har aldrig gjort det, men syntes da det er en god ide for at sikkere en god bestand, men jeg har bare lige et spørgsmål omkring det med, at man ikke kan købe dag kort før den. 1. april. gælder det kun hvis man skal fiske gedder, eller gælder det også hvis man gerne vil prøve at fange en tidlig laks.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 15:33
Så dybest set kan man som gæst sagtens komme 1 april og fiske efter gedder ? Nu kan jeg jo læse at trofæ fiskere ikke skyr nogen midler, så fiskeri i fredningstiden er dem vel næppe fremmed Ouch
 
Men fedt at C&R på store gedder nu kan være et vægtigt argument til de snobbede laksefiskere Big smile 
 
Mvh
Lasse
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 15:40
Fair nok :)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 15:45
må indrømme jeg er lidt ked af denne nyhed... Har tidligere gået og snakket om vi vil ned og prøve gedderne på fluen... Men nægter og betale for at blive medlem for at fiske et par dage på en sæson...

Synes desværre tit man regulerer ganske kraftigt for at komme sig over problemer med få, hvorfor ikke have nøjedes med at forbyde agnfisk og at alle gedder over 5 kg skulle ud igen...

Men må der stadig fiskes gedder på det gratis stykke og ude i bredningen hele vinteren?
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 15:58

Det er jeg sgu ked af at høre..Havde regnet med at skulle derned i januar/fabruar

Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 10:14
Syntes det er mega meget i orden.

Har aldrig set så mange fiskere dernede som her i foråret, og det var altså guldfisk, regnbueørreder, karper mm der blev brugt som agnfisk. Plus at der blev fisket overalt i åen, også de steder hvor man ikke må.

Jeg kan godt forstå dette tiltag, og støtter op omkring det.

Rasmus
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 10:50
Hey Marc
Tidligere kunne du stadig kun købe dagkort fra 1. Marts, så det gør ikke den store forskel :)

Mvh Allan
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 11:02

Jeg syntes det er meget naturligt at man indfører nogle skærpede krav til fiskeriet efter gudenåens storgedder og kan kun bifalde det. Det er dog rigtig ærgerligt at man berøver dagkortfiskerne muligheden.

Men hvorfor denne generelle nedladende holdning til geddefiskere der bruger agn? Det er naturligvis meget trist at nogle få ødelægger det for de mange men der er da ikke noget odiøst i brugen af guldfisk og regnbueørreder. Tværtimod købes disse agn gerne hos etablerede opdrættere som typisk er sygdomsfrie.
Fiskeri med agn behøver altså ikke være det monster i ønsker at gøre det til. Typisk de samme mennesker der ikke ønsker fiskeri med orm i deres ørredvande fordi de tror alle bruger en fender som flåd og derfor kroger alle deres ørreder der hvor solen ikke skinner.

Det kan da ikke være rigtigt at vi bevæger hen imod en situation hvor en fluestang er eneste acceptable redskab??


Redigeret af NicolaiH - 26 Okt 2011 kl. 11:53
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 11:57
Citat: Blæsbjerg

Så er det slut for ikke medlemmer
Man kan jo stadigvæk fiske på gratis stykket længere nedstrøms.

Redigeret af Steen Kehler - 26 Okt 2011 kl. 11:57
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 12:36
Hej Nicolai
Kan kun give dig ret i det meste af det du skriver, men snakker vi om brug af levende agn er det kun lovligt at benytte sig af agnfisk der er fanget i det vandsystem man fisker i. Så hvis eks. dambruget du køber dine agn i, ligger i et andet åløb end det du skal bruge dem i er det ikke iorden, det er fløjtende lige gyltigt om det er sygdomsfrit, da det ikke kun er sygdomme du kan overføre, men også andre livsformer som bla. vandremuslingen mm 
 
MVH
Topper
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 13:02
Topper - Enig :-)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 14:00
Citat: Steen Kehler

Citat: Blæsbjerg

Så er det slut for ikke medlemmer
Man kan jo stadigvæk fiske på gratis stykket længere nedstrøms.
 
Det rigtigt Steen,
 
Men der er sgu en verden til forskel Wink
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 16:34
Citat: NicolaiH

Jeg syntes det er meget naturligt at man indfører nogle skærpede krav til fiskeriet efter gudenåens storgedder og kan kun bifalde det. Det er dog rigtig ærgerligt at man berøver dagkortfiskerne muligheden.

Men hvorfor denne generelle nedladende holdning til geddefiskere der bruger agn? Det er naturligvis meget trist at nogle få ødelægger det for de mange men der er da ikke noget odiøst i brugen af guldfisk og regnbueørreder. Tværtimod købes disse agn gerne hos etablerede opdrættere som typisk er sygdomsfrie.
Fiskeri med agn behøver altså ikke være det monster i ønsker at gøre det til. Typisk de samme mennesker der ikke ønsker fiskeri med orm i deres ørredvande fordi de tror alle bruger en fender som flåd og derfor kroger alle deres ørreder der hvor solen ikke skinner.

Det kan da ikke være rigtigt at vi bevæger hen imod en situation hvor en fluestang er eneste acceptable redskab??


Beklager hvis min tone var en smule nedladende, det var bestemt ikke sådan ment :)

Jeg havde bare nogle uheldige ture, hvor jeg så mange døde fisk flyde ned af åen, samt folk der fiskede på stykker, hvor det er ulovligt. Nævnte overfor flere af disse medfiskere at det altså var off limit, der hvor de stod, og fik for det meste et ubehøvlet svar tilbage, da de stod på modsatte side af åen. (Krumkagen) Spurgte en af disse hvor han havde fanget sine flotte regnbueørreder, som han agnede " haj " krogene med. Det ville han bestemt ikke ud med. Så også flere som stod med +2 stænger ude med agn, og nærmest en hel lejr ned til åen.

Det er i min mening ikke god stil, og vil skam slet ikke generalisere, fisker selv med levende agn flere steder, og er slet ikke en af disse frelste fluefiskere.

Så jeg støtter fuldt op om det nye tiltag. Og glæder mig til at kroge en af disse krokodiller til foråret (Selvfølgelig på flueWink haha)

Rasmus.

Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 18:09
Citat: ABP

Hey Marc
Tidligere kunne du stadig kun købe dagkort fra 1. Marts, så det gør ikke den store forskel :)

Mvh Allan
 
Helt korrekt. Men gennem min fiskeriforening kan/kunne jeg låne gæstekort hele året Smile Men det er som jeg har forstået det slut nu Cry 
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 20:09
Citat: NicolaiH

Det kan da ikke være rigtigt at vi bevæger hen imod en situation hvor en fluestang er eneste acceptable redskab??


Øh jo, for det er nu engang det eneste rigtige
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
ABUBO Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ABUBO

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABUBO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 20:11
>> LasseK + Topper, m.fl.

HØRT !

** der findes desværre stadigt for mange stangfiskere, der ikke skyr midlerne for at få en god madamme i kassen ** Thumbs Down

.. og nej - den skulle ikke missforstås! *GG* Tongue
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 20:24
Arh Ok med de store gedder - Meeennnnn nu har Bjerringbro sportsfiskerforening nu også været mærkligt de seneste år med deres fiskevand og regler. De tror jo de har dk bedste fiskevand LOL
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 21:12
Citat: flycast

Arh Ok med de store gedder - Meeennnnn nu har Bjerringbro sportsfiskerforening nu også været mærkligt de seneste år med deres fiskevand og regler. De tror jo de har dk bedste fiskevand LOL


Så snart proppen er væk (tangeværket). Så har de det bedste fiskevand i DK Wink
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2011 kl. 06:43
Nej så er det silkeborg fiskeriforening :)
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2011 kl. 07:50
jeg er nu stolt over at være medlem af BSF, en forening der fornyer sig, og følger med tiden for fiskeri og etik....  man kan så være mere eller mindre enig i deres tiltag. men at de tør tage stilling og agerrer, kan kun være positiv. det er jo så tydeligt at ikke alle tænker sig om, og der SKAL være klare retninglinier for fiskeriet for at de kan forstå det. på det seneste er det også inskærpet at folk skal rydde op efter sig på deres tur til åen, og jeg har personligt taget masser af dåser og poser og andet affald med fra åen jeg har fundet.....det burde ikke være nødvendigt at pointere, men når folk fisker med hovedet under armen, så bliver man nødt til at gøre noget......
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2011 kl. 08:15
Citat: madsppp2000

jeg er nu stolt over at være medlem af BSF, en forening der fornyer sig, og følger med tiden for fiskeri og etik....  man kan så være mere eller mindre enig i deres tiltag. men at de tør tage stilling og agerrer, kan kun være positiv. det er jo så tydeligt at ikke alle tænker sig om, og der SKAL være klare retninglinier for fiskeriet for at de kan forstå det. på det seneste er det også inskærpet at folk skal rydde op efter sig på deres tur til åen, og jeg har personligt taget masser af dåser og poser og andet affald med fra åen jeg har fundet.....det burde ikke være nødvendigt at pointere, men når folk fisker med hovedet under armen, så bliver man nødt til at gøre noget......


Thumbs Up Nemlig Mads!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum