Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Triggerstang

 Besvar Besvar
Forfatter
Adem Abduloski Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Adem A

Tilmeldt:: 02 Jun 2011
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Adem A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Triggerstang
    Sendt: 16 Okt 2011 kl. 20:55
Hej med jer,
 jeg vil bare lige spørger om hvad forskellen er på en Triggerstang og spinnestang, jeg ved at man bruger multihjul til en triggerstang, men det kan man da også på en spinnestang. Er det fordi at triggerstangen er stærkere?. Jeg vil gerne selv købe en triggerstang, også vil jeg købe
http://www.abugarcia.com/products/reels/low-profile-baitcast-reels/max/black-max dette her multihjul, da jeg fisker meget efter torsk og fladfisk fra havneområder, er det godt? eller skal jeg bare holde mig til spinnestangen, når jeg skal fiske efter torsk og fladfisk?


M.v.h Adem Smile
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 21:08
Hej Adem
 
Den primære forskel ligger i, at trigger stangen typisk er monteret med 2 benede øjer, og så er hjulholderen udstyret med en trigger ! (minder om en aftrækker på et gevær, deraf navnet !)  Smile
 
 
Til top
Adem Abduloski Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Adem A

Tilmeldt:: 02 Jun 2011
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Adem A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 21:13
Så der er ikke noget med at den er stærkere? altså forstået på den måde at den kan holde til tungere fisk? Big smile
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 21:20
Nej, sådan hænger det ikke sammen, der må du forholde dig til de oplysninger der gives vedrørende kastevægt, aktion osv. ! Smile
Til top
Adem Abduloski Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Adem A

Tilmeldt:: 02 Jun 2011
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Adem A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 21:22
Okay jeg takker Big smile
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 21:28
Øjerne er ofte laver på en triggerstang og der er ofte flere øjn på den
k&b
christian t.
Til top
Michael Holm Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Holm Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2004
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 21:52
Som Christian siger...flere øjere og de er lavere da linen løber af på en anden måde, så ingen brug for de store øjne som der er på en spinnestang.
De flere øjne har jeg læst sku være for mindre belastning/"knæk" på linen under fight...hvilket egentlig lyder logisk nok på en eller anden måde.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 21:57
Tror mere det er for at Linen skal lig parallel med klingen da den er tætter på klingen end en alm. Stang
k&b
christian t.
Til top
Kristoffer Holst Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristoffer H Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristoffer H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 23:48
Hej, ofte er aktionen også anderledes på en triggerstang, da der kræves en lidt anden kasteteknik (knap så meget svirp).
 
/Kristoffer
Til top
Adem Abduloski Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Adem A

Tilmeldt:: 02 Jun 2011
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Adem A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 23:58
Tak for alle de svar Smile
Til top
Adem Abduloski Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Adem A

Tilmeldt:: 02 Jun 2011
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Adem A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 23:59
Hvad skal man så købe hvis man vil have en tynd men, kraftig stang ? :D
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2011 kl. 08:39
Hej Adem
 
Jeg har en St Croix Avid stang som jeg bruger på kysten, de har en slank klinge og er OK kraftige. Så det er et godt bud.
Men hvis det er til torsk/fladfisk ville jeg gå efter en Daiwa Whisker 9' eller 10'.
Det er ikke en trigger stang, men den er bygget op så den kan anvendes både med multihjul og fastspolehjul.
De er utroligt stærke og kaster fantastisk. Jeg har selv en 10' som er min foretrukne stang til f.eks. molefiskeri efter makrel.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2011 kl. 09:05
Jeg har ganske for nylig købt en Savage Gear Parabellum Trigger, som jeg indtil videre er yderst tilfreds med.

http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=171&serieID=2053

Jeg har også haft en ABU Vendetta på 9 fod og kastevægt 15-40 gram, men Parabellum stangen føles meget behageligere og fiske med, desuden er den 3-delt hvilket er praktisk, når man ikke har en stor bil.

Jeg har kastet op til 28 grams blink på Parabellum stangen og det håndterer den fint, tror også at den fint kan håndtere blink/woblere op til de 35 gram.

Hvis du skal fiske med bundsnøre på stangen, så skal du måske vælge en stang med endnu højere kastevægt.

Martin, hvor har du købt din St. Croix Avid stang ? Jeg har ikke fundet nogen dansk butik, som har dem .....

mvh
Allan
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2011 kl. 09:18
Hej Allan
 
Min er købt i Grejbiksen i Trige.
Det er 2Biz der har forhandlingen i DK, så enhhver forhandler der handler med dem kan få dem hjem.
Stangen er utrolig let og velkastende og kan kun anbefales.
Den kaster også ok med den vægtangivelse der er på stangen, om end jeg ikke tør gå helt op i den yunge nede og kaste igennem, er sku bange foir at den knækker, men det er så også kun mine Whisker stænger som jeg tør det med. Desværre var der et røvhul der brød ind hos mig for nogle år siden og stjal min 9' Whisker så den har jeg ikke mere, men det var derfor jeg fik min st. Croix.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum