Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dam stang ? hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dam stang ? hjælp
    Sendt: 12 Okt 2011 kl. 23:43
Hejsa

jeg var ude idag og fiske, både med flue og prop. fin gamle fish stang til prop alt det andet er en dam Spezi Power Spin 40. jeg troede det var en rimelig god stang. men jeg kan ikke kaste særlig langt med den. så jeg begyndte at tro lidt på jeg måske har noget helt forkert grej. for de ander kaste nemt doblet af mig, når jeg virklige kastede så langt som jeg kunne.
jeg tør slet ikke nævne hjulet jeg havde på, har lige set på nettet den findes i nu og koster hele 149. kr. det er et okuma exr. men det udstyres forsvare skal det lige siges det er nok over 10 år gammelt vil jeg tro.

så er der nogle der kan hjælpe mig om stangen er til det eller ikke.
Hilsen

Heino
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:03
Ikke for at sige noget men 149 kr kommer du ikke Langt med..!!!! (Hvis du forstår sån en lille en)det kan godt være at stangen er god nok det er højest sandsynlig Hjulet den er galt med at linnen ikke vil køre orgligt af spolen så der skabes for meget modstand der for det korte kaste. Men hvis jeg var dig vil jeg skifte det hele ud der er sket meget på 10 år inden for Stænger og hjul og man kan få en super kastestang  og hjul for en 1000 kr som nok er det beløb jeg vil andbefale dig at bruge på det evt. ønske nogen i julegave

Mvh

Glen Rasmussen


Redigeret af Glen - 13 Okt 2011 kl. 00:04
Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:05
ja regnede også med det var noget i den stil. stange er meget stiv det er næsten de sidste 60 cm der bøjer..

hvilke mærker skal man se efter inden for stang og hjul
Hilsen

Heino
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:13
Det kommer jo meget an på hvad for noget fiskeri vi snakke om er det Put&take, Åen ,mole eller havet vi snakke om om det er efter Laks, Havørred, fladfisk ?????

Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:14
det er mest P&T og Å
Hilsen

Heino
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:20
så vil jeg sige en 9Fod med en Kaste vægt på 15 til 25 gram samt et hjul i størrelsen  2500 eller lidt minder Jeg selv bruger meget Shimano Både hjul og stænget
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:23
Du kan finde noget her som er billigt http://grejkælderen.dk
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:28
Shimano Beastmaster BX er en super stang som jeg selv bruger og så koster den kun 499 Kr og det gør hjulet også et super set hvor du vil kunne kaste langt med
Shimano Beastmaster BX.
Shimano Beastmaster BX.
Shimano Exage FC.
Shimano Exage FC.
Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:28
hvad siger du til en shimano thin power 1500 og syntes ikke jeg kan find en stang i den vægt klasse
Hilsen

Heino
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:34
Håber det kunne hjælpe dig eller kik selv runt på nettet og se hvad du kan finde Gå i den Lokale Grej butik så du kan føle på varen og finde den stang og hjul der passer best til dig... Husk På at det er som regel Billiger at handle på Nettet så man får mer for pengen en i en butuk men der for kan man jo godt kigge i Grejbutikken så man kan føle på Grejet.

Mv
Glen Rasmussen
 
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:38
Shimano Twin Power XT-RB er et super Hjul men det kommer jo også and på om du er til fortbrems eller Bagbremse

Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:40
jeg bruget Selv til Åen og putten et Shimano SUPER GTM-RB

Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:46
Shimano Beastmaster BX. 9fod 7 til 21 gram http://grejkælderen.dk/?page_id=3&category=155&product_id=623 hvis du vil fiske med spinder også så vejer de jo kun 5 til 9 gram dem man typisk bruget i Puten og i Åen samt man kan bruge til prop og orm/powerBait

Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:47
takker mange for hjælpen

Hilsen

Heino
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 00:51
Heino Poulsen Jeg vil i seng skal en tur til MariagerFjord imogen tidligt for at se om der ikke er en Havørrede til mig Håber du kunne bruge det til noget det jeg har skreven du skal være velkommen til at kontake mig hvis du vil have mer Hjælp.

Se PM til dig

Mvh
Glen Rasmussen


Redigeret af Glen - 13 Okt 2011 kl. 00:54
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres