Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

oplevelser Lagan ved høj vandstand

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: oplevelser Lagan ved høj vandstand
    Sendt: 24 Sep 2011 kl. 16:47
Har været en tur i Lagan her fredag-lørdag 23/9-24/9
Der var ekstrem høj vandstand. ca. 1 meter over normalt.
Har jeg aldrig oplevet så høj vandstand før. 
Selve fiskeriet var også jævnt dårligt. Der blev slet ikke fanget så mange fisk som man normalt ville kunne forvente.
Jeg ved der var mange danskere deroppe, kunne være interessant at høre fra andre hvad deres oplevelser har været.
De sidste par år har mit fiskeri i september været 0-ture, så jeg tror ikke jeg gider at stå som sild i en tønde deroppe mere her sidst på sæsonen.
 
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2011 kl. 17:21
Hej Morten
ved du hvor mange kubikmeter de kørte?
Michael Nielsen
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2011 kl. 17:29
de har kørt 160 i flere døgn i træk,, men der var samtidig et stiv venstenvind som måske har presset vandet modsat også.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2011 kl. 21:08
up
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2011 kl. 09:10
Så giver det sig selv, hvis de har kørt så kraftigt, har de fleste fisk stået oppe ved grøningen.
Michael Nielsen
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2011 kl. 11:35
Citat: santa

Så giver det sig selv, hvis de har kørt så kraftigt, har de fleste fisk stået oppe ved grøningen.

Men oppe ved grønningen stod der måske 200 fiskere og der var langt mellem fiskene alligevel.

Til top
Niels Corfitz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ncorfitz Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Birkerød
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ncorfitz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2011 kl. 12:24
Hej Morten
Bare fordi de står 200 mand som sild i en tømme på grønningen, er det jo ikke sikkert at laksen stiller sig samme stedWink
I perioder med høj vandstand stiller fisken sig ofte længre nedstrøms i de dybe huller, hvor de ikke skal bruge så meget energi.
Der er indskrevet 70 laks for de to dage og jeg ved at ikke alle laks er kommet på listen endnu, så helt ringe har fiskeriet altså ikke været.
mvh.
Niels
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum