Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udsætning på Sjælland. !!!!!!!!!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
christian steenstrup petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
chp

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Geografisk: 2100
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Udsætning på Sjælland. !!!!!!!!!
    Sendt: 22 Sep 2011 kl. 10:17
 
Med hensyn til betegnelsen "CO2" så husk det har intet, gentager intet, med miljøet at gøre. Det er kun en smart opfindelse, som politikerne har taget imod med kyshånd, for at tæppebombe os med yderligere afgifter.”
Citat: Moten Andersen

 

Hmmm...og jeg som var af den overbevisning at COP15 blev afholdt i forsøg på at nedbringe CO2-emissionerne til atmosfæren (Drivhuseffekten som efterhånden er en anerkendt teori), for at undgå afsmeltning af iskapperne, ørkenspredning osv . Men nu viser det sig at profiler som Barack Obama og Wen Jiabao faktisk forhandlede om hvordan de kan pålægge danske lystfiskere ekstra afgifter!

Jeg er i chok Shocked

 

Mvh

Christian

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 10:23
Citat: MORTEN ANDERSEN

Aften, i lyset af Jims indlæg
 
Når jeg (fra Københavns området) skal på fisketur, er det med god samvittighed, at jeg tager bilen. Dejligt at se det omkring liggende landskab, med 130km/t fra første parket i bilen.
 
God samvittighed!!!!!! - Hm!, der kan man bare se...... hastighedsgrænserne på motorvejene i Københavnsområdet er 110 km/t og på strækninger syd for Køge 120 km/t.
Til top
Tommy Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyP

Tilmeldt:: 23 Feb 2004
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 10:27
Ganske kort, der bliver gjort et stort arbejde i de Sjællandske åer og der bliver sat mange ørreder ud i samme, kig bl.a.  på www.ufv95.dk
 Tommy Petersen
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 10:40
Hej Morten
 
Fuldkommen enigThumbs Up
 
Henrik
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 11:20
God samvittighed!!!!!! - Hm!, der kan man bare se...... hastighedsgrænserne på motorvejene i Københavnsområdet er 110 km/t og på strækninger syd for Køge 120 km/t.
Kehler, den er nu 130km/t. på sydmotorvejenLOL
Venlig hilsen
John Ø.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 14:10
Citat: John Ø

God samvittighed!!!!!! - Hm!, der kan man bare se...... hastighedsgrænserne på motorvejene i Københavnsområdet er 110 km/t og på strækninger syd for Køge 120 km/t.
Kehler, den er nu 130km/t. på sydmotorvejenLOL
Venlig hilsen
John Ø.
På dele af strækningen er der skiltet med 120 km/t.
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 14:49
Det har du så ganske ret i. Der hvor der ikke er skiltet må du køre 130km/t.
Driller bareLOL
 
venlig hilsen
John Ø.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 15:26
Ja den "måske" kommende trafikring skal nok blive historisk/tragisk/pinlig/røvirriterende/problematisk/dyr - og sikkert flere ting Confused

Hvis - som nogle af partierne ønsker, der kommer en folkeafstemning om det, vil "alle" gå fri. De øvrige "byer" ved jo godt, at hvis de stemmer "for" omkring København, kommer turen senere til dem Ouch
Mvh. - Kim -


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 15:38
Hej - Hvis der var en forening der stort og tydeligt reklamerede med, at de satte yngel ud omkring sjælland - og fremviste et kontonr. der fyldte (næsten)  hele skærmen, ville jeg ikke være bleg for, jævnligt at smide en hundremand på" tallerkenen"

Hjemmesiden skulle naturligvis følge begivenhedernes gang for yngelen, og evt. fastsætte dato og udsætningssted, så man evt. kunne se sine små skællede "padovans" svømme ud i den store FARLIGE verden.

Måske det allerede findes?. Jeg har ikke desideret søgt, et sted hvor jeg kunne smide mine surt optjente "flaskepenge" LOL
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 22 Sep 2011 kl. 16:01
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 15:45
Hej Kim
 
Du skriver bare?Tongue
 
Venlig hilsen
 
John Ø.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 20:27
Padawan, Kim, det hedder PadawanWink
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 21:50
Citat: kikophil

Hej - Hvis der var en forening der stort og tydeligt reklamerede med, at de satte yngel ud omkring sjælland - og fremviste et kontonr. der fyldte (næsten)  hele skærmen, ville jeg ikke være bleg for, jævnligt at smide en hundremand på" tallerkenen"

Hjemmesiden skulle naturligvis følge begivenhedernes gang for yngelen, og evt. fastsætte dato og udsætningssted, så man evt. kunne se sine små skællede "padovans" svømme ud i den store FARLIGE verden.

Måske det allerede findes?. Jeg har ikke desideret søgt, et sted hvor jeg kunne smide mine surt optjente "flaskepenge" LOL
Mvh. - Kim -

Hej Kim.


Ja det ville sgu være rigtigt godt om der fandtes sådan en forening, jeg ville også smide en hund i ny og næ og det tror jeg at rigtigt mange ville.

Faktisk ville man kunne opnå et super godt kystfiskeri på Sjælland.

Problemet er jo bare at... DET MÅ MAN IKKE.


I øvrigt var vi 4 mand af sted på Vestsjælland i går...behøver jeg at fortælle at vi alle trak en nulbon.

Til gengæld har jeg aldrig set så mange multer, de gik i kæmpe flokke 10-20 m fra kysten...hele dagen. Confused

Jeg var hele flueæsken igennem, men....


Mvh

Jim.


Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 22:01
Hej Kim
God ide, jeg kan ikke se at der skulle være noget galt i at købe en lastbil, med ladet fuldt af Ørred.
At staklen så ikke kan finde ud af at tage svinget i Solrød, med mindre end 130km/t, hvilket resulterer i at lasten ryger ud i bugten, Er - ja bare ærgeligt.
Lidt lige som når bonden glemmer at stoppe gyldepumpen Tongue
Så på den måde kan vi jo omgå de "kloges" forbud mod Kystudsætninger.
Til glæde for de fleste!!!
 
Stadig på kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Ps: Steen - der er 130km/t fra Lellinge og til farø broen. Eneste sted der står vejledende 120km/ er på en strækning af ca.400 meter  syd for Herfølge. 
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 22:08
Citat: scott

Citat: kikophil

Hej - Hvis der var en forening der stort og tydeligt reklamerede med, at de satte yngel ud omkring sjælland - og fremviste et kontonr. der fyldte (næsten)  hele skærmen, ville jeg ikke være bleg for, jævnligt at smide en hundremand på" tallerkenen"

Hjemmesiden skulle naturligvis følge begivenhedernes gang for yngelen, og evt. fastsætte dato og udsætningssted, så man evt. kunne se sine små skællede "padovans" svømme ud i den store FARLIGE verden.

Måske det allerede findes?. Jeg har ikke desideret søgt, et sted hvor jeg kunne smide mine surt optjente "flaskepenge" LOL
Mvh. - Kim -

Hej Kim.


Ja det ville sgu være rigtigt godt om der fandtes sådan en forening, jeg ville også smide en hund i ny og næ og det tror jeg at rigtigt mange ville.

Faktisk ville man kunne opnå et super godt kystfiskeri på Sjælland.

Problemet er jo bare at... DET MÅ MAN IKKE.


I øvrigt var vi 4 mand af sted på Vestsjælland i går...behøver jeg at fortælle at vi alle trak en nulbon.

Til gengæld har jeg aldrig set så mange multer, de gik i kæmpe flokke 10-20 m fra kysten...hele dagen. Confused

Jeg var hele flueæsken igennem, men....


Mvh

Jim.


 
Hej Jim
 
Hvad skete der med den der forening der arbjedede for udsætning ude i kalvebod løbet? Såvidt jeg  husker fik de da grønt lys til at sætte alle de ørreder ud de kunne?
 
Og bare så det er på det rene, jeg er stadigvæk imod hovedløs udsætning af fisk...
 
Mvh
Lasse
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 22:16

Hej Lasse.


Jeg må sgu tilstå at jeg intet har hørt om at nogen skulle have fået lov at sætte fisk ud i Kalvebodløbet.

Jeg var også selv engang modstander af kystudsætninger, men jeg tror bare det er den eneste måde at få et fornuftigt fiskeri på, specielt herovre.


Mvh

Jim.

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 22:42
Hej Lasse
 
Jeg erindrer også et eller andet om det du skriver og har faktisk haft fat i KBHs kommune og havnen for at tale udsætninger med dem pga en kæmpe pulje penge de har sat af til rekreative tiltag for havnefronten....
/Søder
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 22:43
Citat: scott

Hej Lasse.


Jeg må sgu tilstå at jeg intet har hørt om at nogen skulle have fået lov at sætte fisk ud i Kalvebodløbet.

Jeg var også selv engang modstander af kystudsætninger, men jeg tror bare det er den eneste måde at få et fornuftigt fiskeri på, specielt herovre.


Mvh

Jim.

 
og
 
Og så hænger vi igen på det med hvad et fornuftigt fiskeri er.....
 
Mvh
Lasse


Redigeret af LasseK - 22 Sep 2011 kl. 22:47
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 23:04
Er der nogle der har set hvordan der er plasteret til med garn uden for Harrestrup Å.Cry
Jeg hat talt med flere personer der dagligt ser hvordan man fisker med ulovlige garn på stedet. De hænger ud over siden på båden med en bådshage for at få fat i deres garn. Og det er meldt rigtigt mange gange uden resutat.Thumbs Down Og hvad gør man så.Censored
SORRY.Det er Damhus å der er udsætning.Embarrassed


Redigeret af Hvass - 22 Sep 2011 kl. 23:34
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 23:09

Hej Lasse.


Nå okay, troede faktisk du mente at man ville kystudsætte i Kalvebodløbet...sådan bogstaveligt talt.

Det har længe været kendt at man mundingsudsatte smolt i Harrestrup så det vidste jeg godt.


Hm...ja hvad er et fornuftigt fiskeri ?

Nu er jeg jo ikke særligt fordringsfuld, men der skal vel heller ikke så meget til at forbedre det væsentligt ift nu. Dead


Mvh

Jim. Smile

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 23:17
Citat: Hvass

Er der nogle der har set hvordan der er plasteret til med garn uden for Harrestrup Å.Cry
Jeg hat talt med flere personer der dagligt ser hvordan man fisker med ulovlige garn på stedet. De hænger ud over siden på båden med en bådshage for at få fat i deres garn. Og det er meldt rigtigt mange gange uden resutat.Thumbs Down Og hvad gør man så.Censored
Indberetter det igen indtil kontrollen kommer og gør noget ved problemet....
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 23:17
Citat: Hvass

Er der nogle der har set hvordan der er plasteret til med garn uden for Harrestrup Å.Cry
Jeg hat talt med flere personer der dagligt ser hvordan man fisker med ulovlige garn på stedet. De hænger ud over siden på båden med en bådshage for at få fat i deres garn. Og det er meldt rigtigt mange gange uden resutat.Thumbs Down Og hvad gør man så.Censored

Hej Henrik.


Som vi også talte om forleden dag, når man kører over motorvejsbroen i Kalvebodløbet, så står garnene som en helt skov overalt.

Jeg har virkeligt svært ved at se hvordan en ørred skulle slippe forbi der.

Så kan de mundingsudsætte nok så mange fisk, vi vil aldrig kunne mærke nogen nævneværdig forbedring med den skov af garn.

Fiskeriet i området er da også gået stærkt tilbage de senere år...selv om det nu burde være bedre end nogensinde.


Vi ses.

Jim.


Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 23:23
Citat: scott

 Eller måske skulle jeg sige, at så længe jeg ikke har andre muligheder...så må jeg gøre det. 

Hvis du bor i København, så har du jo Øresund lige uden for hoveddøren, der skal du ganske vist fiske efter nogle andre arter, men de kan da være lige så spændende at fiske efter.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 23:26
Hej Jim
Jeg har også bemærket de mange vager for afmærkning af garn man kan se fra motorvejsbroen men er meget sikker på at det er afmærkninger er åleruser
Jeg har plasket rundt i vandet i samme område flere gange og se mange åleruser
dog var der en gang et umærket sammenhængende garn på ca. 800m langt, som blev delt i 2- på langs - sh*t happensSmile
/J
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 23:30

Hej Niels.


Det var også derfor at jeg forleden efterlyste lidt erfaring omkring de mange km kyst vi har i hele Køge Bugt, altså fra Brøndby og ned forbi Mosede og til Køge.

Her ser man aldrig en kystfisker, lige med undtagelse af Mosede Strandfort.

Øresundskysten må da også holde en del gode pladser, bare ærgerligt at næsten hele kysten er plastret til med villaer og at det er svært at finde et sted at parkere uden at blive uvenner med folk.


Mvh

Jim.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 23:37
Citat: Jørgen S

Hej Jim
Jeg har også bemærket de mange vager for afmærkning af garn man kan se fra motorvejsbroen men er meget sikker på at det er afmærkninger er åleruser
Jeg har plasket rundt i vandet i samme område flere gange og se mange åleruser
dog var der en gang et umærket sammenhængende garn på ca. 800m langt, som blev delt i 2- på langs - sh*t happensSmile
/J
 

Hej Jørgen.


Jamen det kan da godt være at mange af dem er åleruser...det lort skulle simpelthen bare fjernes!

Hvad fanden ligner det at fiske så intensivt på en fisk som er udryddelsestruet...men det må man gerne, godaw do !

Uanset hvad Jørgen, så er det sikkert at der også står mange garn derude...mellem åleruserne, men det er jo svært at se hvad der er hvad.


Mvh

Jim.


Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 23:43
Citat: Søder

Citat: Hvass

Er der nogle der har set hvordan der er plasteret til med garn uden for Harrestrup Å.Cry
Jeg hat talt med flere personer der dagligt ser hvordan man fisker med ulovlige garn på stedet. De hænger ud over siden på båden med en bådshage for at få fat i deres garn. Og det er meldt rigtigt mange gange uden resutat.Thumbs Down Og hvad gør man så.Censored
Indberetter det igen indtil kontrollen kommer og gør noget ved problemet....
Som jeg skrev er det indberettet (meldt) mange gange. Med foto af båd og personer.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 23:45
Jim, du ved jeg ser dem sådan her og så er der inge tvivlWinkmen det piner mig også at se de mange ruser overalt
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 23:55
Det kunne være man skulle blande skattefar ind i det. Wink De plejer ikke at finde sig i man snyder dem for penge.LOL
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2011 kl. 09:12

Kørte også over motorvejsbroen forleden og blev umiddelbart også noget indineret over at se alle de garn/ruser. Jeg har nemlig aftalt med mig selv at Kalvebodløbet med den strøm samt dybde(sejlrende) og ferskvandsudløb Harrestrup å samt de mindre søer inde ved sjællandsbroen må kunne kaste HØ af sig - hvis de ikke bliver fanget i garn?

Henrik
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2011 kl. 09:24
HØ ligger på markerne, Havørred svømmer i havetStort smil
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2011 kl. 09:38
Jamen Jørgen, hvis du fisker efter havørred i stedet for HØ....så er du en sur gammel mand. Wink

Jim.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2011 kl. 10:48
Jim din dejlige dreng
Heller være en gammel sur mand med en havørred i sækken til at tage med hjem, end at komme hjem med en sæk HØ.Wink Jeg regner mig selv for at være lystfisker ikke landmand, men du ved sproget bliver fattigere og ændre sig efterhånden til trælse sms koder så lø. el. sø. ska´ det korte skydehoved lufte efter MU, HØ, SKR ved svag SV i nærheden af KL måske er der også en enkelt HF RØ/PHV i min TS Dyd som køre lidt endnu, trods BU for/bag.  Ellers ses vi vel ved SLU med stager til en/to HD? ER der gevinst ka´GR komme anvendelse
mvh
J
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2011 kl. 11:39

Hej Jørgen.


Ja sproget er et rigtigt godt værktøj til at viderebringe nyttige eller vigtige informationer med, eller fortælle om en god oplevelse så den bliver værd at høre på for andre.

Det er fint nok at bruge disse forkortelser når man feks skal sende en sms, men når en fortælling eller et spørgsmål er udformet så rationelt at vores havørred som er en prægtig fisk bliver reduceret til noget så røv trist som HØ...jamen så bliver det bare kedeligt, indholdsløst og irriterende at høre på.

Nogle vil nok sige at det da kan være lige meget når man godt ved hvad der menes, men nej...det er nemlig ikke lige meget.

Når nogen fortæller en historie og forstår sætte de rigtige ord på, så bliver det underholdende at høre på, nærmest som at se det på film.

Så er der andre som kan fortælle præcis den samme historie hvor det hele bare lyder fattigt og værdiløst..uanset hvor mange HØ der bliver fortalt om.


Men okay...at udtrykke sig klart er efterhånden no go.


Mvh

Sur gammel mand.

Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2011 kl. 18:01
Troede umiddelbart at det jeg skrev var mere interessant og tydeligt en forkortelsen!
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres