Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valget

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valget
    Sendt: 14 Sep 2011 kl. 14:22
Hej
Nu nærmer vi os jo dagen.....

Aldrig har jeg været så meget i tvivl.Confused Jeg har bemærket, at miljøet har fyldt utrolig lidt i tv debatterne. Sidste gang stemte jeg som: Selvstændig erhvervsdrivende og husejer. Det gør jeg ikke denne gang. Alle vores dagligdagens menneskeskabte værdier, kan forsøges genoprettet hvis de forkerte kommer til magten. Det er blot et spørgsmål om tid. En vigtig ting, kan efter min mening ikke blive ved med at vente...og det er vores NATUR og DRIKKEVANDCry
Vi kan ikke redde verden her i lille Danmark, men vi kan redde det som reddes kan i vores egen lille baghave. Hvor vi skal starte og slutte, vil jeg overlade til eksperterne (læs biologerne og andet lign. godtfolk). DSF lavede tidl. en lille rundspørge, i blandt miljøordførerne. Enkelte faldt igennem med et brag, med sorte udsigter for de meget højaktuelle miljøproblemer lige nu, til følge.

Der skal være penge til rådighed, vil nogen straks sige. Fint..så lad os starte med at sløjfe støtten til, at Tange værket skal lave strøm på bekostning af naturenAngry. Det er jo en underskuds foretning. Ikke fordi at det batter noget i det store hele, men blot et lille eksempel.

Hav et godt valg (ikke fra sofaen)Wink
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 15:06
Citat: sage

Hej
Nu nærmer vi os jo dagen.....

Aldrig har jeg været så meget i tvivl.Confused Jeg har bemærket, at miljøet har fyldt utrolig lidt i tv debatterne. Sidste gang stemte jeg som: Selvstændig erhvervsdrivende og husejer. Det gør jeg ikke denne gang. Alle vores dagligdagens menneskeskabte værdier, kan forsøges genoprettet hvis de forkerte kommer til magten. Det er blot et spørgsmål om tid. En vigtig ting, kan efter min mening ikke blive ved med at vente...og det er vores NATUR og DRIKKEVANDCry
Vi kan ikke redde verden her i lille Danmark, men vi kan redde det som reddes kan i vores egen lille baghave. Hvor vi skal starte og slutte, vil jeg overlade til eksperterne (læs biologerne og andet lign. godtfolk). DSF lavede tidl. en lille rundspørge, i blandt miljøordførerne. Enkelte faldt igennem med et brag, med sorte udsigter for de meget højaktuelle miljøproblemer lige nu, til følge.

Der skal være penge til rådighed, vil nogen straks sige. Fint..så lad os starte med at sløjfe støtten til, at Tange værket skal lave strøm på bekostning af naturenAngry. Det er jo en underskuds foretning. Ikke fordi at det batter noget i det store hele, men blot et lille eksempel.

Hav et godt valg (ikke fra sofaen)Wink
 
Clap fuldstændig enig - mit kryds bliver også flyttet denne gang af hensyn til vores natur, miljø og fælles fremtid.
 
Ikke mere bondeparti de næste mange år !!
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 15:50
Ja lad os få Helle Riskjær øhhh Thorsen, nej hvad f..... er det nu hun hedder, hende der med guccitaskenClapOuchLOL
 
Bo
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 17:00

Ja hvis Helle kommer til fadet, bliver det igen muligt at fange SKATTEÅL.

Jeg har ladet mig fortælle de stinker frygteligt.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 17:04
Per og Bo TongueLOLClap
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 17:08
Hi Hi ja jeg kender dem godt, umulige at fange og det er altid uforudsigeligt hvilken retning de flygter i...Hug
 
Bo
Til top
Jens E. Overvad Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jeoj

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeoj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 17:15
Prøv med spin!
jens
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 17:26
Citat: bovisgaard

Ja lad os få Helle Riskjær øhhh Thorsen, nej hvad f..... er det nu hun hedder, hende der med guccitaskenClapOuchLOL
 
Bo
Skal det forståes på den måde, at du foretrækker en borgerlig regering, som pisser på miljøet og dermed, hvad der er i lystfiskeriets interesse???
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 17:58
Citat: bovisgaard

Hi Hi ja jeg kender dem godt, umulige at fange og det er altid uforudsigeligt hvilken retning de flygter i...Hug
 
Bo


Hmm, er det sværere end bilagsdværge, der gemmer sig under falsk navn på hoteller? Shocked
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 18:01

Jeg går ind for et rent miljø, og det er der ikke den store forskel på, hvadenten det bliver rød eller blå stue.

En ting ligger fast er at jeg ikke går ind for en statsminister, der udøver økonomisk kriminalitet.
En politiker bør gå foran med et godt eksempel.
Landbruget har altid haft det bedst under en rød regering.
 
Bo
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 18:05
Citat: Stone05

Skal det forståes på den måde, at du foretrækker en borgerlig regering, som pisser på miljøet og dermed, hvad der er i lystfiskeriets interesse???
Nu har du jo før tilkendegivet din foragt for de, som måtte stemme mod din overbevisning, men du skal helt sikkert forstå det på den måde, at ikke alle kan tillade sig den luksus at stemme "miljørigtigt" og så iøvrigt se stort på resten af de vigtige, men for dig så ubetydelige punkter på partiprogrammet. 

Det er f.eks. ikke alle, nok snarere langt fra alle, der har råd til at betale 11.000 kr. ekstra for at komme på arbejde i hovedstaden når de røde indfører betalingsringen. For ikke at tale om de, der bor indenfor samme betalingsring, og som nu skal betale for at komme hjem igen når de har været ude.

Men nu tyder alt jo på, at det røde kabinet får magten, og så kan vi tage den om et par år og se, om nu også vandmiljøet har fået det bedre, for som jeg lige har opfattet det, så har det ikke fyldt så helvedes meget i valgkampenWink
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 18:46
Citat: Rådhede


Det er f.eks. ikke alle, nok snarere langt fra alle, der har råd til at betale 11.000 kr. ekstra for at komme på arbejde i hovedstaden når de røde indfører betalingsringen. For ikke at tale om de, der bor indenfor samme betalingsring, og som nu skal betale for at komme hjem igen når de har været ude.

Men nu tyder alt jo på, at det røde kabinet får magten, og så kan vi tage den om et par år og se, om nu også vandmiljøet har fået det bedre, for som jeg lige har opfattet det, så har det ikke fyldt så helvedes meget i valgkampenWink
Nu skal betalingsringen jo ses i lyset af, at der er et reelt problem både miljømæssigt og trængselsmæssigt - de Blå har ingen umiddelbare løsningsforslag til at løse disse problemer.
Hvis man ser bort fra de miljømæssige gevinster, som færre biler vil betyde for Københavnerne, så vil den kollektive trafik blive udbygget samt billigere, hvilket betyder, at mange vil have en reel muligheden for at vælge et billigere alternativ og Færre biler i myldertiden vil betyde, at der ikke spildes en stor mængde timer i kø.
Sammenlagt vil det samfundsmæssigt være en rigtig god ide med en betalingsring, som løsning på de problemer der er.
 
- Hvad er din ide til at løse miljø- og trængselsproblemet i København, når det ikke skal være en betalingsring????
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 19:30
Citat: Stone05

Hvis man ser bort fra de miljømæssige gevinster, som færre biler vil betyde for Københavnerne, så vil den kollektive trafik blive udbygget samt billigere.

Jamen hvis du selv tror på en bedre og billigere kollektiv trafik i bytte for en betalingsring, så har jeg et Eiffeltårn til salgWink

Det har politikerne til både den ene og den anden side i salen lovet i årtier, og det eneste der er sket er forringelse på forringelse.

Idag, faktisk, var jeg af omstændighederne tvunget til at tage de kollektive transportmidler fra det nordlige København til mit hjem syd for Køge. Jeg skal undlade at trætte dig med tidsforbrug og trængsler iøvrigt, men da jeg kom til Køge station kunne jeg blot konstatere, at bussen videre til mit hjem kun går én gang i timen - i myldretiden, inden for HT-området vel at mærke. Det har taget på den forkerte side af 2 timer at komme hjem med den kollektive transport, noget som normalt tager 45 min i bil. Og jeg skal ikke hjem og hente børn hist og her.

Næh du, den enlige forælder, der skal hjem og hente et eller måske flere børn efter arbejde, de kan ikke bruge den kollektive trafik til noget som helst, så de er altså henvist til at grave endnu dybere i lommerne og finde de 11000 kr. som vil blive den ekstra omkostning for at kunne passe sit arbejde.

Og til dit spørgsmål kan jeg kun svare - nu er jeg jo ikke politiker, så har ikke gjort mig nogen tanker om det emne, og det er for så vidt heller ikke relevant, jeg prøvede blot at forklare, hvorfor ikke alle kan tillade sig den luksus at stemme som du gør. Jeg forventede heller ikke nogen forståelse fra din side.


Redigeret af Rådhede - 14 Sep 2011 kl. 19:32
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 19:40
Citat: bovisgaard

Jeg går ind for et rent miljø, og det er der ikke den store forskel på, hvadenten det bliver rød eller blå stue.

En ting ligger fast er at jeg ikke går ind for en statsminister, der udøver økonomisk kriminalitet.
En politiker bør gå foran med et godt eksempel.
Landbruget har altid haft det bedst under en rød regering.
 
Bo


Den eneste af de 2 statsminister kandidater, der endnu ikke er FRIKENDT for økonomisk kriminalitet er da vist bilagsdværgen. Modsat HTS har han jo ikke haft modet til at få prøvet sine sager om overbetaling til privathospitaler og privat forbrug af offentlige penge ved den rette instans Wink

I øvrigt så opgiver jeg at forsøge at forklare yderligere hvis man i fuld alvor kan påstå at der ikke er forskel på miljøet i rød og blå stue.



Redigeret af Jan Persson - 14 Sep 2011 kl. 19:41
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 19:43
@Ole Råhede.

Du har jo faktisk mulighed for at få det bedste af 2 verdener ved at stemme på RV. De er imod betalingsring, støtter blå økonomi - men er samtidig et af de mest miljøbevidste partier i folketinget, faktisk mere end både S og SF.

Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:01
Citat: Jan Persson

@Ole Råhede.

Du har jo faktisk mulighed for at få det bedste af 2 verdener ved at stemme på RV. De er imod betalingsring, støtter blå økonomi - men er samtidig et af de mest miljøbevidste partier i folketinget, faktisk mere end både S og SF.


Det var da bestemt en mulighed, bare synd at Margrethe pigen peger på checkpoint Helle som rorgænger - det kan jeg ikke arbejde med.
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:03

Nu er det vel ikke alene Helles modvilje mod bidrage til den fælles husholdning eller Lars´s bilagsrod der lægger hindringer i vejen for en fornuftig udvikling af dette land. Snakken om rød og blå blok er, efter min mening et større problem end dette. Uanset om det bliver en regering hvor det er enhedslisten eller DF skal være grundlaget for at bære politikken igennem, vil der blive en masse unødvendige lovmæssige krumspring, for at tilgodese disse, som i sidste ende ikke tjener andet formål, end at stille et politisk bagland tilfreds og legitimere de kameler, de nødvendigvis må komme til at sluge.

Det i mine øjne mest interessante i denne valgkamp, er den ”forbrødring” der er kommet mellem K og R som, hvis de havde spillet lidt mere offensivt på det, kunne have brudt blok politikken og skabt et bredt samarbejde hen over midten. Der er pt. ikke meget der tyder på at det vil lykkedes dem, men som en uforbederlig optimist håber jeg stadig.

Blå blok med Pia ved roret, er for mig lige så skidt, som rød blok med Ole Sohn og enhedslisten.

 

"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:06
Som beboer inde i den meget omtalte betalingsring, med arbejde så langt ude på landet at busser er et fyord, skal jeg nødvendigvis have en bil - En bil er såmænt også god at have når man skal på fisketur, men det koster også ekstra hver gang stangen skal luftes, hvis man vil fiske ved den lille havfrue, nok det eneste sted i Københvans havn, man kan bruge waders? - men det koster - over 11.000,- om året i ekstra skat samt faldende boligpriser inden for ringen, for hvem vil bo der?
 
ER det for egoistisk at stemme på blå blok?
 
 /J
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:13
Boligskatterne vil også få et hug, med Magrethe ved bordet.
Med Pia vil de gamle få en ren ble, og udlandshjælpen vil blive skåret ned.
 
Vi samler hovedløst penge ind til Somalia, mens de tager søens folk som gidsler, der er meget der ikke giver mening. De griner højlydt af vi dumme danskere
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:18
Citat: Jørgen S

Som beboer inde i den meget omtalte betalingsring, med arbejde så langt ude på landet at busser er et fyord, skal jeg nødvendigvis have en bil - En bil er såmænt også god at have når man skal på fisketur, men det koster også ekstra hver gang stangen skal luftes, hvis man vil fiske ved den lille havfrue, nok det eneste sted i Københvans havn, man kan bruge waders? - men det koster - over 11.000,- om året i ekstra skat samt faldende boligpriser inden for ringen, for hvem vil bo der?
 
 /J
Jamen fat mod kan jeg bare sige - nu lover SF her på falderebet 40 % lavere billetpriser inden for de næste 3 måneder såfremt de kommer til fadet. Så kan jeg i det mindste glæde mig over alle de penge jeg sparer, når jeg nu alligevel står og venter på den bus,  der kun kører én gang i timen.

Og hvis nogen skulle tro på den, så har jeg da også lige en triumfbue til salgOuch
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:22
Den køber jeg Ole Smile
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:43
Jamen fat mod kan jeg bare sige - nu lover SF her på falderebet 40 % lavere billetpriser inden for de næste 3 måneder såfremt de kommer til fadet.
Censored 
Siger Ole Rådhede....Smile
 
Ole......det er nok fordi Villy Selvbruner skal ud og finde moderen og han kan sq ikke huske hvilket plejehjem det er, så da Roveren ikke lige nu er køreklar, må han jo ta' til den offentlige pøbelekspres, stakkels Villy...Pig
 
Og så er der lige stakkels STEEN, nu må du blive indenfor muren, og så er der kun de sølle moser rundt omkring i Ballerup, hvor du kan fange dine 49 skaller og så bagefter sætte dem ud igen, og gå der ned næste dag for at fange 48 skaller igenhold da helt kæft hvor det et spændende liv du kan se frem til"inden for muren"Dead
 
Rigtig god fornøjelse til Mr. Orakel


Redigeret af Taonga - 14 Sep 2011 kl. 20:46
Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:50
Som lystfisker burde jo nok stemme rødt, MEEEN:
 
Faldt lige over denne - egentlig meget sigende, men skal naturligvis tages fra den humoristiske side og der er ikke belæg for om det er faktuelt.
 
Soc.Dems valgprogram: - Milionærer skal betale ekstraskat (bare ikke Helles mand) - Børn skal gå i folkeskole (bare ikke Helles børn) - Danskere har ét personfradrag pr. person (dog ikke Helle, hun har 2) - Folk skal betale for at køre ind og ud af KBH (dog ikke Helle, hun bor 50 meter inden for ringen) - Man skal cykle og køre bus i KBH (dog ikke Helle, der tager bil hver dag fra Østerbro til Borgen) - Man skal betale dansk moms (dog ikke Helle, der flexleaser bil på tysk moms hos Fleggaard)
 
Mvh
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:51
Sikke da et negativt indlæg Per. Cry
 
Jeg så forøvrigt følgende citat på Facebook:
 
"At stemme på Johanne er som at samle den smukke blaffer op på vejen, hvorefter alle tosserne vælter op af grøften."
 
Det samme kunne man vel sige om Anders Samuelsen... Altså hvis han så lige så godt ud.
 
 
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:52
Hvad er din ide til at løse miljø- og trængselsproblemet i København, når det ikke skal være en betalingsring????
 
Spørger ORAKLET fra Ballerup...
 
Det er rigtig nemt....du flytter, så er der en plads mere i pøbelekspressen
 
På forhånd TAK
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:57
Citat: Rådhede

Citat: Jan Persson

@Ole Råhede.

Du har jo faktisk mulighed for at få det bedste af 2 verdener ved at stemme på RV. De er imod betalingsring, støtter blå økonomi - men er samtidig et af de mest miljøbevidste partier i folketinget, faktisk mere end både S og SF.


Det var da bestemt en mulighed, bare synd at Margrethe pigen peger på checkpoint Helle som rorgænger - det kan jeg ikke arbejde med.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:59
OK Torben, ja det var nok lige for meget....men ORAKLET er bare så....hvis jeg forsætter bliver du nok endnu mere .....
Nej... miljøet ska skjånes, i allerjøjeste grad men en betalingsring vil betyde en stor  belastning for de fleste , der arbejder udenfor - indenfor muren.
Nu vil jeg slå koldt blåt vand i SJUSSEN, og afvente udfaldet i morgen...
Med de bedste hilsner
Per Hansen
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 21:03
Nu er det ikke fordi der skal gå navlepilleri i det Per, men kom oraklet oprindeligt ikke fra Delphi?? Syntes nemlig ikke umiddelbart at have hørt om et fra Ballerup før Wink
 
Iøvrigt Thumbs Up til Sørens lille uddrag af af Helles valgprogram. Nu er du vel også helt sikker på at det ikke er et falsum??
 
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 21:06
Tør ikke lægge hovedet på blokkenWink
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 21:11
Neeej der kan jo være fusket lidt med det.
 
Men Lars derimod, han er en MEGET social type, han betaler så rigeligt sin broderpart i form af punkt afgifter på smøger og fadøl.LOL
 
Og Per, jeg tror jeg vil følge dit eksempel med en sjus over en god bog (læs. TVét)
 
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
jesper søndergaard winther Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesper online Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2004
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesper online Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 21:25
Jeg har tidligere undladt at stemme, men denne gang sætter jeg mit kryds ved (F)  altså SF. 
vigtigste årsager hertil ;
1. De har gennem mange år gjort sig positivt bemærket i miljø sager omtalt i div. fiskeblade(ikke mindst omkring gylle problematikken).
2. De går ind for solidaritet. vefærd/ sikkerheds net for os alle. 
( SKÆVT kampangen beretter om behovet for solidaritet/ rød regering)
3. De ønsker vækst indenfor alternativ energi,  og at Danmark skal være banebrydende/ eksporterende mht. innovative miljø-løsninger.
 
Jeg vælger ikke at sætte det kryds, for at bedre min private økonomi, men for at få Venstre og DF væk fra fadet.  Å'er er ikke afløb, Danskere er ikke fremmedfjendske, og ugudelige. 
 
knæk og bræk
 
 
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 22:42
Citat: sage

Citat: Rådhede

Citat: Jan Persson

@Ole Råhede.

Du har jo faktisk mulighed for at få det bedste af 2 verdener ved at stemme på RV. De er imod betalingsring, støtter blå økonomi - men er samtidig et af de mest miljøbevidste partier i folketinget, faktisk mere end både S og SF.


Det var da bestemt en mulighed, bare synd at Margrethe pigen peger på checkpoint Helle som rorgænger - det kan jeg ikke arbejde med.


Ved ikke lige hvad der skete...

Ole det kan du have ret i, men jeg stemmer taktisk. Jeg tror at rød blok kommer til denne gang og så er det ikke så skidt, hvis RV får så mange mandater, at de kan holde de økonomiske ting lidt på sporet. Miljøet kan ikke vente, det kan alt det andet til sammenligning.  Vi får ikke en second chance, hvis noget forsvinder helt. Vi kan selvfølgelig være nogle super egoister  og leve livet nu og skide på efterkommerne. RV har en fornuftig miljø holdning. Vesselbo var kold i røven, for at sige det mildt j.f spørgsmålene i DSF artikel til miljøordførerne. Landbruget har alt for meget magt.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 23:06
Respekt til Jesper for at tænke langsigtet og på vores børns fremtid i stedet for egen vinding, flere fladskærme og store biler man kan køre helt op til døren i København.

Gid der var flere af den slags Thumbs UpHug
Til top
Potte - Per Ottosen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
potte Avatar

Tilmeldt:: 30 Dec 2007
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér potte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 23:09
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 23:38
Citat: Taonga

Hvad er din ide til at løse miljø- og trængselsproblemet i København, når det ikke skal være en betalingsring????
 
Spørger ORAKLET fra Ballerup...
 
På forhånd TAK
En ide til en  løsningsmodel kunne f.eks. være, at der mindst skulle være 2 mennesker i bilen for, at den måtte køre ind i København i myldertiden.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 00:36
Citat: Stone05

Citat: Taonga

Hvad er din ide til at løse miljø- og trængselsproblemet i København, når det ikke skal være en betalingsring????
 
Spørger ORAKLET fra Ballerup...
 
På forhånd TAK
En ide til en  løsningsmodel kunne f.eks. være, at der mindst skulle være 2 mennesker i bilen for, at den måtte køre ind i København i myldertiden.

Ja...eller at al tung trafik skulle køre i venstre side af vejen på ulige datoer for at skabe bedre plads.

Mvh
Jim.
Til top
Potte - Per Ottosen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
potte Avatar

Tilmeldt:: 30 Dec 2007
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér potte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 00:53
Hej Søren P.
Jeg forstår du åbenbart ikke kan lide Helle T. - Det forstår jeg da lidt hen af vejen!
Men jeg kan forstå, at du er hoppet på blå bloks spinner-doktor'ri
Lars'es Løkke har åbenbart taget dig både ved næsen og halen.
De kikker i krystalkuglen og forudser' 27.500 ulykker!
Set i bakspejlet kunne de ikke se - at når man løber linen ud, ser man også bunden
af spolen! (finanskrisen) 
De troede vi kunne gå på vandet og fiske uden at isen smeltede.
De sidste 15år er der en anden drift end FORNUFT - der har drevet det danske samfund. Er det også sådan du udøver dit fiskeri?
 
Vi har i dag et samfund hvor vi har -
Et landbrug, der er dybt forgældet pga. lån i ejendommens værdi og ikke på driften 
Et boligmarked - hvor rigtig mange er på krogen.
Valauta-slangen (Euro) - som er blevet til en dræbersnegl!
En miljøminister som lever i land(brug)flygtighed!
 
PS. Mænd som har besøgt en luder i København - har åbenbart ikke noget imod en "betalingsring"
 
 
 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 05:49
Citat: Jan Persson

Respekt til Jesper for at tænke langsigtet og på vores børns fremtid i stedet for egen vinding, flere fladskærme og store biler man kan køre helt op til døren i København.

Gid der var flere af den slags Thumbs UpHug

Og nul respekt for sådan en selvfed egocentreret holdning, der jo er gratis at have når man bor landfast med Tyrkiet i det mørke JyllandAngry

Den enlige far til 2 små drenge, som bor i Roskilde og som arbejder inden for den kommende betalingsring i København, han har netop købt en lille sparegris af en bil for at få sin hverdag til at hænge sammen, og kunne nå at bringe sine sønner til sport o.s.v.
Når betalingsringen kommer, så kan han ikke længere få tingene til at hænge sammen, hverken økonomisk eller tidsmæssigt. 

Han var i tv forleden iøvrigt, men det så du helt bestemt ikke, du har så pissetravlt med at pudse glorien herinde og ævle om samtalekøkkener og fladskærme - sikke en empati og forståelse du besidderCensored
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 07:16
Big smile
Citat: Rådhede

Citat: Jan Persson

Respekt til Jesper for at tænke langsigtet og på vores børns fremtid i stedet for egen vinding, flere fladskærme og store biler man kan køre helt op til døren i København.

Gid der var flere af den slags Thumbs UpHug

Og nul respekt for sådan en selvfed egocentreret holdning, der jo er gratis at have når man bor landfast med Tyrkiet i det mørke JyllandAngry

Den enlige far til 2 små drenge, som bor i Roskilde og som arbejder inden for den kommende betalingsring i København, han har netop købt en lille sparegris af en bil for at få sin hverdag til at hænge sammen, og kunne nå at bringe sine sønner til sport o.s.v.
Når betalingsringen kommer, så kan han ikke længere få tingene til at hænge sammen, hverken økonomisk eller tidsmæssigt. 

Han var i tv forleden iøvrigt, men det så du helt bestemt ikke, du har så pissetravlt med at pudse glorien herinde og ævle om samtalekøkkener og fladskærme - sikke en empati og forståelse du besidderCensored

Ja se det er jo luksus problemer, i forhold til de virkelige problemer. I virkeligheden et udtryk for hvor vi befinder os på skalaen over problemer, i forhold til alt muligt andet i den store verden og iøvrigt til mange af vores andre problemer. Har du iøvrigt aldrig set life of bryan OleOuchBig smile

Så tror jeg iøvrigt, at os der er landfast med Tyrkiet lider afsavn på mange andre politiske områder (læs udkants Danmark). Jeg mener at man er selvfed, med de små luksusproblemer du/i har. Prøv lige at tage bussen her ovre i det mørke. Jeg tror ikke at du kan skræmme ret mange Jyder på det område Ole. Jeg er fra 65 og er opvokset og bor på Djursland og så længe jeg kan huske skulle der nærmest afsættes det meste af dagen for, at komme til storbyen Århus og hjem igen (45 km), eller blot lige smutte 10 km væk. Så tag en tudekiks.

P.s Ikke alle Jyder har, ej heller råd til bil.  

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Henrik Leth Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Leth Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2004
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 07:24
Min anbefaling skal være et X ved Torben Hansen (A)

Læs mere om Torbens og socialdemokraternes holdning til miljøet, Gudenåen og ulovligt fiskeri:

http://www.brakvand.com/index.php/gamle-nyheder/714-en-fremtid-for-vandet
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 07:54
Kære alle,

En ny regering vil uanset hvor man sætter sit x for et regeringsskifte, blive en sejer for miljøet. Vandplanerne vil blive vedtaget inden nytår og det med en KLAR forbedring. Det samme med en reduktion af pesticider, fredningen af ålen og mange andre ting, som den nuværrende regering har syltet i ti år.

En ny regering vil, som jeg ser det, bliver hen over midten. De radikale har klare liberale intresser og bliver sikkert det 2. største parti i en ny regering, og har samtiddigt lovet at blok-politikken skal væk. Bl. a med samarbejde med de konservative.

Dem af Jer der er borgelige behøver vist ikke være så bange for økonomien. Under den sidste S/R regering og Nyrup, var der en enddog meget god økonomi i Danmark. Og det samtiddigt med, at vi havde politiker som ville naturen og miljøet det godt.

Personligt stemmer jeg på et parti som vil miljøet og så er jeg såmænd ikke så bange for alt det andet.

Godt valg til jer alle uanset partifarve, og så skal vi snart ud at fiske igen :-)

Niels Åge Skovbo
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 09:01
@Ole Råhede.
 
Hvis dit største problem i Danmark er, at man skal betale for at køre ind i Københavns centrum - så har du sådan set lige bekræftet min fordom Dead
 
Undgå smølferne - Hva er ligheden mellem kvælning og politik? Når man bliver blå, så ser det skidt ud ...!!!
 
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 09:21
All of us who are concerned for peace and triumph of reason and justice must be keenly aware how small an influence reason and honest good will exert upon events in the political field.

- Albert Einstein

fornuft og politik hænger sjælendt sammen ... - og bare det du sætter et kryds, er jeg godt tilfreds - det er retten til at sætte krydset vores soldater dør for!

God valgdag til alle :)

Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 09:37
Citat: sage


Så tror jeg iøvrigt, at os der er landfast med Tyrkiet lider afsavn på mange andre politiske områder (læs udkants Danmark). Jeg mener at man er selvfed, med de små luksusproblemer du/i har. Prøv lige at tage bussen her ovre i det mørke. Jeg tror ikke at du kan skræmme ret mange Jyder på det område Ole. Jeg er fra 65 og er opvokset og bor på Djursland og så længe jeg kan huske skulle der nærmest afsættes det meste af dagen for, at komme til storbyen Århus og hjem igen (45 km), eller blot lige smutte 10 km væk. Så tag en tudekiks.

P.s Ikke alle Jyder har, ej heller råd til bil.  

Jamen jeg er da helt sikker på, at du nok få din super de luxe offentlige transport  - tro på detThumbs Down
Og nej, du tager fejl - selvfed det er man når man ved enhver given lejlighed sidder her og pudser på sin strålende glorie og slynger om sig med påstande om, at alle andre kun tænker på store biler til døren, samtalekøkkener og større fladskærme, mens man selv bidrager big time til forureningen af vores klode og flyver den halve og hele jord rundt til Mexico og Argentina i jagten på den næste store fisk.
 
Et glimrende eksempel på den dobbeltmoral der hersker i dette land.
 
Du kan sgu selv tage en tudekiks til din snak om udkants Danmark og manglende råd til bil.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 12:51
Ole du bragte det af sporet her...
Jeg klager faktisk ikke over transporten/kørsel i byen, det gjorde du. Helt ærligt, hvor meget tror du lige de betyder for befolkningen i resten af landet, med den miljøring? Jeg kalder det et lokalt problem, som ikke burde være med i valgdebatten. Dermed mener jeg også, at der findes langt vigtigere emner, som vedrører os alle frem for det. Jeg vil lige minde dig på, at der findes ca. 5,5 mill mennesker i Dk og tusindevis af vigtigere emner, at kaste sig over.
En god kiks smager godt med ost og rødvin. Det har både du og jeg sikkert råd til. Skål og god apetitLOL
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 13:01
Citat: sage

Ole du bragte det af sporet her...
Nå, men så læs lige dit indlæg igen, hvor du tuder om udkants Danmark o.s.v.
 
Nu var betalingsringen blot et eksempel - der er mange at tage af, og din bagatellisering af emnet vil da helt sikkert falde i god jord hos dem der bliver berørt af den - rigtig mange af dem kommer fra dit udkants Danmark, nåh nej, det er jo kun i Jylland den slags findes.
 
Men undskyld mange gange, at jeg anvendte et eksempel fra min landsdel, og uanset du synes det ikke vedrører resten af landets befolkning, så er det et emne der optager mange, specielt de der i nær fremtid kan se frem til, at deres hverdag bliver endnu mere besværlig, og økonomien endnu mere trængt. Og man må da ikke håbe de læser med her, hvor de kan få en selvfed og arrogant belæring om, at de skal tænke længere end til den næste fladskærm.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 13:03
I denne tråd går jeg hverken ind for det ene eller det andet.
Men jeg vil alligevel spørge om der er nogen som ved, hvorfor det lige er København som skal omkrandses af en betalingsring?
Som jeg har forstået det umiddelbart, er det for at holde bilerne ude af byen.
 
Men hvorfor nævnes andre storbyer ikke i denne sammenhæng?
Der er da også ret mange biler i både Århus, Ålborg, Odense og......
 
Nå, men uanset, så ønsker jeg alle et godt valg, så må vi se hvad fremtiden bringer os :-)
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 13:15
Citat: Jan Johansen

I denne tråd går jeg hverken ind for det ene eller det andet.
Men jeg vil alligevel spørge om der er nogen som ved, hvorfor det lige er København som skal omkrandses af en betalingsring?
Som jeg har forstået det umiddelbart, er det for at holde bilerne ude af byen.
 
Men hvorfor nævnes andre storbyer ikke i denne sammenhæng?
Der er da også ret mange biler i både Århus, Ålborg, Odense og......
 
Nå, men uanset, så ønsker jeg alle et godt valg, så må vi se hvad fremtiden bringer os :-)
 
Det er fordi et klart flertal af dem, som bor i København længe har haft et ønske om at få begrænset antallet af biler i København - flertallet af københavnerne stemmer på partierne i den røde blok og grunden til at den endnu ikke er blevet oprettet er, at den blå regering har blokkeret for det, da de jo reelt er pisse ligeglade med miljøet og ikke har nogen fornuftige fremtidsvisioner.
 
- Hvorfor de andre store byer, som du nævner ikke nævnes i forbindelse med betalingsring, det skal nok ses i lyset af, at bil-trængsels/miljøproblemet ikke er lige så stort i disse byer, som i København.


Redigeret af Stone05 - 15 Sep 2011 kl. 13:19
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 13:16
Citat: Jan Johansen

I denne tråd går jeg hverken ind for det ene eller det andet.
Men jeg vil alligevel spørge om der er nogen som ved, hvorfor det lige er København som skal omkrandses af en betalingsring?
Som jeg har forstået det umiddelbart, er det for at holde bilerne ude af byen.
 
Men hvorfor nævnes andre storbyer ikke i denne sammenhæng?
Der er da også ret mange biler i både Århus, Ålborg, Odense og......
 
Nå, men uanset, så ønsker jeg alle et godt valg, så må vi se hvad fremtiden bringer os :-)
 
Det er for at holde bilerne ude af byen, noget man i høj grad allerede har gjort adskillige forsøg på i forhold til parkeringszoner, nedlæggelse af p-pladser, højere parkeringsafgifter m.m.
 
Problemet er bare, at mange tusinde borgere har deres arbejde i København, og derfor er henvist til at pendle fra "udkants Danmark" til hovedstaden. Skiftende regeringer har ikke evnet at udbygge og forbedre den kollektive trafik, der mildt sagt fungerer ad helvede til.
Et aktuelt eksempel er, at man ved S-togs stationerne i Storkøbenhavn ikke har anlagt tilstrækkeligt mange p-pladser til de pendlere, der netop ikke ønsker at køre i bil ind til byen, og nu hvor man har lukket hele indre by af i anledning VM i cykling, så bliver der kaos når alle nu er henvist til at tage toget på arbejde. Mange vil være henvist til at parkere ulovligt, med mere kaos til følge. De kan selvfølgelig også bare blive hjemme, og så nøjes med at købe en fladskærm mindre.
 
Ideen om en betalingsring skal nok komme til de andre byer også, men lige nu er det "bare" et "lokalt" problem, der godt nok kommer til at berøre rigtig mange mennesker, men åbenbart ikke mange nok ifølge nogen herinde.
 
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 13:26
Tak, det var også hvad jeg selv havde opfattet, men måske jeg havde overset en linie eller tre i denne sammenhæng.
 
Jeg kan så kun være glad for at jeg ikke skal så tit til København. Og bliver det en realitet, bliver mine besøg endnu færre.
 
Så, vi betaler altså vores bil 3 gange når vi køber den via afgifter. Vi betaler afgifter for at have den stående, og vi betaler afgifter for at køre i den via benzin. Vi betaler for at køre over broer, vi betaler for at parkere den, betaler for at få den synet, og vi skal måske også betale for at køre ind til "byen". Ja, bilister og husejere har altid været en sikker indtægt for staten.
 
Mvh
en vælger som stadig kan nå at ændre sit X.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres