Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fladfisk fra vestkysten

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fladfisk fra vestkysten
    Sendt: 11 Sep 2011 kl. 10:54
Hej derude,
 
Jeg kunne godt tænke mig at forsøge at fange et par fladfisk fra Thorsminde, Hvide Sande eller Bovbjerg (eller noget deromkring). Det er molefiskeri jeg går efter, ikke åben strand efter pighvarre.
Det er bare længe siden jeg har gjort noget ved, så jeg er delvist på bar bund.
Hvordan er fiskeriet derude nu, kan det betale sig at tage afsted ? De seneste par gange jeg prøvede (sidste år) blev agnen plyndret af krabber gang på gang på gang Angry...
Alle råd modtages med taknemmelighed Smile.
 
Mvh Klaus
Til top
Peder Svendsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Svendsen

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 12:01
Husk molen er lukket i Hvide Sande i år
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 12:04
Jeg kan ikke suge dig præcist hvilken en af stederne der er bedst pt. Men i forhold til at undgå tyveri fra krabber så kunne du forsøge dig med langsom indspinning, det syntes jeg minimerer krabbernes interesse og så er det noget fladfiskene godt kan lide. Alternativt kunne du prøve at fiske med gulp det kan holde til mange krabbe angreb, men husk at skifte agn jævnligt, så virker det udemærket. Jeg har bedst erfaring med den type der ligner en børsteorm i stor udgave og farven rød, et par spinneblade på forfanget gør heller ikke chancerne mindre.

Knæk og bræk, og lad endelig høre fra dig hvis du får held med de flade...
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 12:49
Hej Klaus
 
Den massive sandfodring/kystsikring har bevirket at der er langt....meget langt mellem fladfiskene. Det er mange år siden jeg eller nogen af mine bekendte har haft en god fiskedag med et fornuftigt udbytte mht. fladfisk.
Jeg taler om strækningen Thyborøn - Thorsminde.
 
En negativ melding? Ja men desværre realiteten, husker med glæde de gamle dage 20 - 30 år siden, hvor en aftensfangst på 30 - 50 fladfisk ikke var usædvanlig for min far og jeg.
 
Jeg håber forholdene ændrer sig på et tidspunkt, glæder mig til at høre om dine erfaringer.
 
Mvh Jens
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres