Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Pernille Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
quipe

Tilmeldt:: 21 Aug 2011
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér quipe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nybegynder
    Sendt: 21 Aug 2011 kl. 13:06
Hej,
Vi er lige begyndt at fiske (er startet i put&take for at lære basis). Købte en billig fiskestang i netto, for at se om det var noget. Nu har interessen fanget, så vi har fået noget meget bedre.
 
Fik i går 2 stænger af en bekendt.
1 - Okuma Beast Composite
2 - Ron Thompsen Steelhead II
 
Nogen der kan fortælle noget om disse 2. Mit eget bud er, RT er god til put&take og den anden er til hav?? Fik også en MASSE tilbehør, men det ved jeg intet om endnu :)
 
Vi skal bare øve os lidt mere i put&take. Der bruger vi bare krog med powerbait. Men skal ud senere i dag, og vil gerne prøve blink. Måske nogen kan fortælle mig opsætningen af det??
 
Når vi bare bruger krog med powerbait, så sætter vi en flyder (den der boble) på, en meter længere nede en vægt kugle, og 40 cm længere nede krogen. Er det samme princip med blik? Hvis det overhovedet er helt rigtigt :)
 
Håber I gider hjælpe, ved ikke ret meget om det.
 
Vh.
Til top
Chris Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fisker bums

Tilmeldt:: 25 Okt 2008
Geografisk: Midt og Vest
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fisker bums Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 14:34
Hej med jer.. Tror bestemt I skal starte på biblioteket eller simpelthen købe en bog om lystfiskeri.! 
Ellers kan vi andre skrive vores fingre i stykker inden i får det hele med.

Men kig rundt her i forum og søg på det i kommer i tvivl om. God fornøjelseBig smile
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 16:46
Jeg er ved at dø af grin Udskyl  Pernille Hansen Måske låne nogen film på bibliotek og en bog
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 17:32
Hej Pernille Big smile

Jeg kan høre, at du har gå på mod med fiskriet, og al respekt med det. Imidlertid mangler du så også de fundamentale ting for en god start. Dette vil du bedst kunne skaffe dig via div. fiske bøger, da der jo er så meget forskelligt, og det vil tage en evighed - og verdens længste tråd, at få det hele med LOL

Så så Glen - Vi har jo alle været i samme situation - selvom det godt nok er mange år siden . (ca. 48) LOL

Mvh. - Kim -
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 18:02
Bedste råd må være at du melder dig ind i en lokal fiskeklub.
Samtidig en tur på biblioteket, hvor du kan låne bøger, om det specifike fiskeri du ønsker at udøve.
På med krum hals - Det er en dejlig sport du har valgt Smile
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres