Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluefisker vest

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluefisker vest
    Sendt: 19 Aug 2011 kl. 19:49
hej jeg ska bruge en fiske vest generelt til fluefiskeri ved putten og kysten

jeg har kigget lidt på følgene fra jan&bo
Simms Guide vest 1049 kr lyder og ser fin ud på billedet og prisen ja det er jo ik den helt store bondegård men godt derhen af
Simms G3 Guide vest 1599 kr ser os ret fornuftig ud men prisen av av av
simms freestone vest 599 bryder mig ikke om at der ikke er en lynlås
 
 
Hvad siger i andre ka i komme med nogen gode råd til valg af vest og meget gerne noget ala simms med lynlås
 
da jeg fortrækker at prøve den før køb så ser jeg gerne et sted man ka handle på sydsjælland faxe (mertz er alt alt alt for dyrt)
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 20:04
Hvilken str. bruger du? Jeg har en G3 Guide til at ligge i rigtig god stand.
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 20:29
ja se det er jo derfor jeg vil prøve den før jeg vil tænke på overhovedet at købe en

men jeg er 175 cm høj vejer ca 65 kg og normalt bruger jeg str M men vil være 100% sikker på den sidder som jeg gerne vil ha det og har været ude for div mærker hvor str enten er store eller for små selvom det er str M
 
men lad mig da høre hva du ka byde på og pris? og hva farve er den evt
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 20:37
Har en Simms Mesh vest grøn Str. M hængende, net i ryggen for bedre ventilation, desværre brugt alt for lidt.
Ved. int send PM.
 
 
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 20:39
Det er vist ligemeget. Jeg har ikke været på din størrelse siden midten af tredje klasse :)
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 20:39
Er forresten fra Sorø!!
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 20:54
jakob hehe jeg har problemet med jeg ik ka tag på og jeg fylder 28 i næste måned og vesten var en tiltænkt fødselsdags gave til mig selv :)
 
 
 
ole er det en model med lynlås ?
hvor mange lommer har den ka jeg lige få lidt info omkring den og gerne et billed som den ser ud lige nu


Redigeret af Klaus rosseland - 19 Aug 2011 kl. 20:54
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 21:55
Hejsa

Jeg har lige erhvervet mig simms G3. Og kan hurtigt sige jeg er rigtig glad for den...

Den har sparet mig for at have rygsækken med. Har dog ikke haft den i så langtid så ved ikke om den holder så godt, men efter kvaliteten af den skulle den jo nok holde et par sæsoner og mere til.
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 22:31
hej michael rygsækken slipper jeg sku aldrig for for har altid spin sæt med og div hvis de bare slet ik gider flue og min task vejer allerede godt til og godt fyldt op og det er altså en stor Jagt taske med indbygget stol  det ender snart med jeg er nød til at fylde sterioder på min lille citroen saxo så jeg ka få mere plads til det grej jeg vil ha med til enten putten eller  *LMAOL*
men tror sku jeg blir nød til at køre en tur ned til jan&bo i næstved og se og prøve den store forskel mellem G3 Guide & Guide vesten for tror næsten at det må blir en af de 2
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 09:49
Hej Klaus

Jeg vil anbefale, at du også prøver Simms Vertical Guide, som jeg selv har benyttet de seneste par år.
Min erfaring er, at de vertikale lommer giver mere bevægelsesfrihed, når der kastes. Når du skal prøve de forskellige veste, vil jeg anbefale, at du laver nogle kastebevægelser mens der ligger et par (store) flueæsker i lommerne, så du får en god fornemmelse af de forskellige vestes bevægelsesfrihed.

Simms Vertical Guide har ingen lynlås, men da jeg ikke lukker vesten, gør det mig ikke noget.


Mvh
Christian 


Redigeret af Saltflyfish - 20 Aug 2011 kl. 09:57
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 01:46
hej christian ja den har jeg os set på nettet men ser ik ud til at jan&bo de har den de har den ihvertfald ik på ders side og jeg har det såen jeg vil prøve før jeg køber

de valg de har på ders side er simms Guide vest. simms g3 guidevest. simms freestone vest de er hva de viser på ders side men ka jo se om de har mere end det når jeg kommer der ned ellers hvis i sku vælge imellem disse 3 hvilken ville i så anbefale ud for jeres egen erfaring med disse veste
 
ja det er en skam der ik er lynlås på vertical guide for så havde jeg ik noget at sku tænke om så var det blevet den tror jeg næsten men pga der ik er lynlås røg den tanke hurtigt vidre og må så finde en anden med lynlås
 
men vil da lige sige når jeg ska prøve veste stik mig lige nogen store flue æsker så jeg ka lave en demo og evt lige få en stang i hånden os så man rigtig ka lave bevægelse det tror jeg godt man ka få lov til tror i ik ??
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 11:25
Hej Klaus

Da det er vigtigt for dig at prøve før du handler, vil jeg anbefale, at du kontakter Jan og Bo inden du besøger dem, for at høre, hvad de har på lager. Har de ikke Vertical Guide, burde de kunne skaffes den ganske hurtigt. Det er ærgerligt at fortryde et køb, fordi du ikke fik prøvet alle vestene.

Jeg er nogenlunde samme størrelse som dig, og mine veste fra Simms er str. M.

Jeg har også en Guide vest, men på kysten foretrækker jeg min Vertical Guide vest pga. den større bevægelsesfrihed. Derudover har lommerne velcro lukning, hvilket jeg foretrækker på kysten pga. saltet.
Guide vesten har flere "store" lommer, og det giver bedre mulighed for at organisere vesten, hvis man slæber rundt på mange ting.

Vertical Guide vesten har ikke lynlås, men den har lukning med snapkobling, så den kan godt lukkes. Om det ene fungerer bedre end det andet, ved jeg ikke, da jeg ikke lukker mine veste.

Det burde ikke være et problem, at låne et par store flueæsker i butikken, og du kan sagtens lave nogle kastebevægelser uden stang.


Mvh
Christian
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 12:24
Jeg synes, at du skal købe en Simms Headwaters Mesh-vest. Det er en fantastisk god vest med mange gode lommer. Bl.a. er der en stor lynlåslomme på ryggen + en stor lomme til fangsten! Den er perfekt til al slags vejr, hvor de andre veste nemt bliver for varme om sommeren!

Du kan se den hér:

http://www.simmsfishing.com/site/headwaters_vest.html

Den kan vistnok købes på tilbud flere steder i DK.

Bo
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 13:13
Citat: Saltflyfish

Hej Klaus

Jeg vil anbefale, at du også prøver Simms Vertical Guide, som jeg selv har benyttet de seneste par år.
Min erfaring er, at de vertikale lommer giver mere bevægelsesfrihed, når der kastes. Når du skal prøve de forskellige veste, vil jeg anbefale, at du laver nogle kastebevægelser mens der ligger et par (store) flueæsker i lommerne, så du får en god fornemmelse af de forskellige vestes bevægelsesfrihed.
 
Simms Vertical Guide har ingen lynlås, men da jeg ikke lukker vesten, gør det mig ikke noget.
 
Mvh
Christian 
 
Helt enig i ovenstående. Har selv den billigste Simms "Vertical" samt et par popier af den normale S Guide-vest. (Vision og G.Anderson). Jeg bruger kun den fra Simms - og det er IKKE pga snobberi - de andre er stort set samme kvalitet - men der er "arbejdsfrihed" UNDER boxlommerne - en stor bekvemmelighed!!
Mvh JB
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 15:40
Jeg har som sagt en Simms G3 Guide i "gun metal" grå i rigtig god stand.

Det er en XXL. Hvis nogen kan have interesse i den så send et bud. Jeg smider den også på køb&salg.
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 18:03
prøver og ringe til jan&bo og høre hva han har hjemme og så køre jeg de små 30 km ned til ham og prøver løs jeg ka nemt være ½ time om at prøve veste da jeg er meget kræsen

men glæder mig spændt at se men pt tror jeg selv det blir enten guide eller G3 guide
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres