Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eneste gene ved griseproduktion ...

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Eneste gene ved griseproduktion ...
    Sendt: 14 Aug 2011 kl. 10:55
Her ser vi så Vagn Lundsteen bekende kulør for alvor
 
 
Man skøjter fint og unyanceret hen over alle de andre gener og for slet ikke at tale om den miljømæssige belastning....Confused


Redigeret af Søder - 14 Aug 2011 kl. 11:22
/Søder
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 11:09
Jow da, og eneste ulempe er lugten..............
 
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 11:28
Når nu Hr Vagn Lundsteen var så flink at blande sig i miljø debatten her på sitet ja så opfordrer jeg hermed om at miljø intereserede stangfiskere gør det samme via linket så ikke hans ord ikke står uhørt hen som den falske propoganda det i virkeligheden er ...Thumbs Down

Redigeret af Søder - 14 Aug 2011 kl. 11:39
/Søder
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 12:04
Man skal bare besøge deres egen hjemmeside http://www.baeredygtigtlandbrug.dk/ så er man ikke i tvivl om hvad de står for. Jeg frygter for vores fælles natur med den ego holdning den forening står for.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 13:16
Jeg har nu egenhendigt skrevet en mail til formanden for "Bæredygtigt Landbrug" hvori Carsten Castenskjiold bliver bedt om at forholde sig til direktørens Vagn Lundsteen propoganda udtalelser om lugtgener skulle være den enste bivirkning ved svineproduktion....vender tilbage med hans svar ...hvis jeg da for et ....griner...
/Søder
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
martin.u Avatar

Tilmeldt:: 06 Aug 2011
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér martin.u Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 14:03
STORT skulderklap til dig Henning.
Jeg er spændt på(måske) at høre svaret på din mail..
 
Keep on fighting.Thumbs Up
Knæk & Bræk :-)
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2011 kl. 20:00
Jeg har nu fået en dialog i gang med Carsten Castenskiold formanden for Bæredygtigt landbrug og han virker lydhør og intereseret i et eller andet samarbejde så vil forsøge at få et møde i stand hvor vi kunne få nogle ting på bordet og et samarbejde op af stå det er det jeg sigter mod ...
Vender tilbage når der er nyt ....
/Søder
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2011 kl. 21:20
Kære Henning Søder,
Jeg synes du har en helt og aldeles god holdning til vores natur og miljø. Dine indlæg bære præg af stor iver for, at alle skal informeres om hvad der er galt og hvem som bærer årsagerne hertil. Det er i høj grad vigtigt, at vi har sådan nogle som dig til at være "vagthund" i en folkelig debat.

Med hensyn til Bæredygtig Landbrug, vil jeg dog anbefale dig at undgå dem. Hvis du går ind i et "samarbejde" med dem ,er det så på vegne af 123.nu´s brugere  eller tænker du det som et samarbejde mellem Bæredygtig Landbrug og DIG ???

Man kan vel ikke forvente, at du samarbejder med dem på vegne af os sportsfiskere, hvis du ikke har et formelt mandat til noget sådan ?

Det jeg tænker er. At bemeldte forening hidtil har fyldt landets aviser, radioer, tv-stationer med den ene beskæmmende løgn efter den anden. De har påstået urigtigheder om landbrugets påvirklninger af naturen (eller mangel på samme) som er blevet publiceret. De har offentliggjort urigtige tal og beregninger om landbrugets fantasiske betydning for DK økonomi. Alt i alt har de på intet tidspunkt fremstået som en seriøs forening, som man bør stole på. Jeg er bange for, at du bliver spændt for deres propagandavogn. At de bruger dine citater fra brevvekslinger (uddrag) som dokumentation for den samlede danske skare af sportsfiskere samtykke til deres holdninger. Hidtil har de læst alverdens rapporter om landbrugets indflydelse på naturen som fanden læser biblen.

Foreningen arbejder for, at der INGEN restriktioner skal være for landbruget. Hverken gift, kvælstof, opgravning af vandløb, antal dyr på m2, dyretransport. Jeg kunne blive ved. Foreningen er ultra liberal og så langt ude, at det øvrige landbrug tager afstand fra dem. Giver et vist fingerpeg om hvor ekstreme de er i deres holdninger.

Så derfor synes jeg de bør bekæmpes med dokumenterede og rigtige faktaer om hvordan landbruget i dens nuværrende form, er altødelæggende for vores miljø.
En dialog med dem er naturligvis altid relevant, men personligt synes jeg det bør ske af mere demokratiske valgte kanaler. Jeg vil anbefale DSF at varetage  denne sag.

Men du skal vide, at jeg helt og aldeles deler dine holdninger i langt de fleste indlæg og jeg absolut har stor respekt for dig.

I al fredsomlighed.

Niels Åge
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2011 kl. 21:53

Hej Henning.

Jeg kan med min bedste vilje ikke se hvad det er for et ”samarbejde” der kunne være tale om her. At man er åben for en dialog lyder jo rigtigt fint, men hvem er de involverede parter i dette samarbejde egentligt ? Jeg er ked af at sige det, men hvis nogen tror at en ”samarbejde” mellem folk fra landbruget og vi/dem som ønsker det bedste for miljøet overhovedet kan føre til noget som helst konstruktivt…så er de vist mere naive end godt er, undskyld tonen men det mener jeg virkeligt ! Og så skal Hr Vagn Lundsteen i øvrigt overhovedet  ikke blande sig i noget som helst herinde under påskud om at have forstand på vandmiljø. Hans indlæg herinde i den forbindelse var et så grinagtigt forsøg på manipulation at det simpelthen var for pinligt !

Jeg tror bare at vi skal klappe hesten og se hvad der sker ved det ret nært forestående valg. At man i landbruget brokker sig over konkurrenceforvridning mht miljøkravene ift de andre lande i EU virker ret skræmmende i det at jeg sagtens kunne forestille mig at man fra politisk side vil stille sig forstående her. Sandheden er jo bare at der pga landets geologiske og maritime beskaffenhed ikke kan drages sammenligninger som skulle tjene den konkurrencedygtige retfærdighed som landbruget ønsker hvis vi i fremtiden skal undgå at smadre vores vandmiljø til fuldstændig ukendelighed.

 

Mvh

Jim.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                

 

 

 

 

 

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2011 kl. 22:00
Niels Åge Skovbo.
 
Stort bifald for dit indlæg Thumbs Up
Jeg kan kun erklære mig fuldstændigt 100 % enig !
 
Mvh
Jim.
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2011 kl. 23:16
Og jeg erklærer mig hermed enig med både Niels Åge og Jim, lad være med at gå i "samarbejde" med den forening, det ville være det rene selvmord, for uanset hvad du kommer med af argumenter, vil de snakke dig efter munden, eller slet og ret sige du er tosset, det viser deres mangel på virkelighedssans indtil nu da tydeligt.
Så Henning jeg syntes du skal holde dig i skindet, selvom dine intentioner er gode nok.
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2011 kl. 10:29
Nærer skam stor respekt for dine intentioner, selv håber jeg dette er løsningen:
http://www.altinget.dk/Miljoe/artikel/s-regioner-skal-have-flere-miljoe-opgaver
som trods svaghederne, rummer en bedre løsning i mine øjne.
Min respekt for bæredygtigt landbrug ligger et lille sted, deres hidtidige aktioner har ikke ændret dette.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2011 kl. 11:10
Jeg har jo netop forsøgt at indgå en dialog med dem for at få dem til at forklare mig og andre selvstændigt tænkende individer om hvorfor de laver dísse lodrette "løgne " udsagn i forbindelse med deres propoganda for "Bæredygtigt Landbrug"
Det jeg har desideret spurgt til er hvordan man her sidst kan proglamere at den eneste gene ved svineproduktion er lugten ....
Jeg har fået et længere svar hvori man ikke er afvisende for et møde hvori der vil kunne udveksles meninger og viden fordi jeg ikke kan se at sådan som det kører nu fører til noget konstruktivt.
Alene at kalde det for for "Bæredygtigt " uden at tage højde for miljøet er lidt af en frækhed ...og det har jeg derfor bedt dem om at forholde sig til ....
Med ordet samarbejde mener jeg ikke at vi som stangfiskere skal indgå i nogen form for blåstempling af deres måde at køre tingene på som det kører nu men derimod påvirke dem til at komme med saglige rigtigte udsagn som du selv nævner Niels Åge.
Jeg har feks nævnt deres påstand omkring udlednigen af nitrit/nitrat til vandløb via gylle og dermed forurening af vækst miljøer i vores fjorde og have og konkret nævnt deres udsagn om ålegræsset og opblomstringen af denne havplante som de siger ikke er tiltaget i vækst uden at tage hensyn til at denne plante er langsomt voksende og har svært ved at finde rodfæste på nye områder samt det faktum at den også er mkindre hårfør i eks hårdt vejr og derfor nævnt at de måske skulle kigge på en anden plante for at komme med rigtigte oplysninger ...


Redigeret af Søder - 25 Aug 2011 kl. 11:24
/Søder
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2011 kl. 12:31
Hej Henning.

Jeg er helt enig med Niels Åge, Keld og andre, der har advaret dig mod at gå i dialog med dem på den måde. Ikke fordi jeg ikke deler din skepsis overfor foreningen, men fordi du sikkert bliver spændt for deres vogn og misbrugt til noget, du slet ikke kan styre. Alene det, at de vil bruge tid på at mødes med dig, bør få alle advarselslamper til at blinke. Det gør de selvfølgelig ikke, hvis de kun ser dig som en privat person, der ikke repræsenterer andre end dig selv. Hvis nogen som lystfisker skal gå i dialog med andre organisationer, bør de for det første være valgt til det. For det andet være klædt langt bedre på rent fagligt, end langt de fleste af os. Ellers bliver du bare kørt rundt i manegen af erfarne lobbyister, der kender spillet.

Johan
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2011 kl. 12:49

Hej Henning.

 

Ja det kunne jo være rigtigt interessant at høre hvorledes man vil forsvare sin ærlige hensigter når man under overværelse af en biologs tilstedeværelse og medvirken i et offentligt forum medgiver at afgrøderne lige præcis optager luftens naturlige og i øvrigt tilstrækkelige indhold af 80 % kvælstof…og derefter pludseligt forsvinder når man konfronteres med et helt naturligt spørgsmål om hvorfor man så bliver ved at bruge kunstgødning….øhm…

At den eneste gene ved svineproduktion er lugten må vel bero på et faktum om at man  finder de mange uheld med gylleudslip og døde fisk i tusindvis for værende mindre væsentligt.

 

Jeg er ked af at sige det Henning, men jeg kan ikke helt se den dybere mening med at indgå en dialog med en organisation som markedsfører sig under dække af direkte usandheder med mindre det foregår under overværelse af en journalistisk instans, en sådan konstellation vil sandsynligvis aldrig blive overvejet et eneste øjeblik.

 

Mvh

Jim.

Til top
Nikolaj Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ngandersen

Tilmeldt:: 20 Aug 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ngandersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2011 kl. 13:46
Jeg snakkede med Vagn Lundsteen under den store giftige algeopblomstring i DK i foråret. Jeg er marinbiolog og prøvede at forklare Vagn Lundsteen biologi som der bliver undervist i på gymnasiet. Han ville som Jim er inde på slet ikke forholde sig til disse videnskabelige fakta. Jeg har opgivet at bruge tid det.
 
Min egen far er landmand og han kan sagtens forstå disse biologiske sammenhænge og forklarede mig også meget af det inden jeg blev biolog. Så det har intet med landmænd generelt at gøre. 
 
Edit: Forresten synes jeg at det er et godt initiativ at tage kontakt til dem.  
 
/Nikolaj


Redigeret af ngandersen - 08 Dec 2011 kl. 11:34
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2011 kl. 15:26
Jeg henvender mig ikke til "Bæredygtigt landbrug" for at blive bon kammerat med dem under nogen omstændigheder men for at få dem til at forholde sig til sandheden i deres sørgelige forsøg på at fremgøjle en fornemmelse af at de gør en masse for miljøet !
Det eneste de i realiteten vil er at tjene flere penge uanset omkostningerne for samfundet på miljøsiden...
 
Jeg var i sidste uge sammen med en Borrnholmer som foritalte mig om at de på "solskinsøen" komprimerer gylle til en fast form for gødnings pille som kan spredes på markerne i stedet og bruger meget  af den til biogas hvorfor bliver sådan noget ikke gjort i større målestok på landsplan i stedet for bare at køre den ufortyndet ud på marken ?


Redigeret af Søder - 25 Aug 2011 kl. 15:31
/Søder
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ThomasS

Tilmeldt:: 04 Aug 2008
Geografisk: Kysterne omkring Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2011 kl. 16:05
Hej Henrik
 
Som svar på dit spørgsmål om biogas: Der er ikke økonomi i det endnu, da omkostningerne skal konkurrere med den lave pris på naturgas. Regeringens vækstplan varsler dog et højere tilskud til biogasproduktion, som - hvis den vedtages - vil gøre biogas-projekter rentable. det er den del af vækstpakken som af nogle er anset som endnu et knæfald for landbruget. Støtten gives dog ikke til landbrugene, men derimod direkte til biogasanlæggene - af hvilke flere dog ejes af landmænd. Støtten ser dog ikke umiddelbart ud til at være af en størrelse, så ejerne kan trække særlig store beløb ud af anlæggene - for eksempel med henblik på at finansiere en landbrugsproduktion.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2011 kl. 16:23
Hej Thomas s
 
Jeg går ud fra at det er mig du tiltaler Wink
 
Er det så ikke bare at se få gjort det rentabelt økonomisk politisk når teknikken nu findes ?
/Søder
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ThomasS

Tilmeldt:: 04 Aug 2008
Geografisk: Kysterne omkring Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2011 kl. 20:39
Jo, men det er jo så også det Regeringen foreslår at gøre noget ved i sin vækstpakke.
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2011 kl. 21:25
Citat: Søder

Jeg henvender mig ikke til "Bæredygtigt landbrug" for at blive bon kammerat med dem under nogen omstændigheder men for at få dem til at forholde sig til sandheden i deres sørgelige forsøg på at fremgøjle en fornemmelse af at de gør en masse for miljøet !


Det er der vist heller ingen, der siger. Men uanset dine intentioner kan du meget let blive misbrugt i deres interesser. Tænk på, hvorfor skulle de dog ønske et møde med dig, medmindre de betragter dig som repræsentant for lystfiskere? Det er du ikke, ligeså lidt som jeg er. Eller en hvilken som helst anden, der ikke er valgt til det.

Foreningens vigtigste budskab er, at landbruget ikke påvirker vandmiljøet. De er så langt ude, at selv Karen Ellemann kalder dem ekstremister! Og fornuftige landmænd vil ikke have noget med dem at gøre. Afstanden kan blive så enorm, at man ikke kan bygge bro. I bedste fald spilder du tid og kræfter. I værste fald bliver du en brik i deres spil, som repræsentant for lystfiskerstanden!

Johan

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2011 kl. 22:01

Uanset min skeptiske holdning til Hennings beundringsværdige initiativ nærer jeg stor respekt for hans vedholdende og utrættelige energi…hvis vi alle var gjort af samme stof så det helt anderledes ud på miljøområdet.

Selv har jeg det på den måde at jeg sandsynligvis ville få sagt nogle ting som jeg måske senere ville fortryde hvis jeg fik lejlighed til at konfrontere folk fra Bæredygtigt Landbrug direkte med de usandheder og løgnehistorier som bare er så lette at gennemskue.

Hvis selv Karen Ellemann kalder dem ekstremister er det mere end almindeligt slemt.

 

Men jeg så gerne at offentligheden blev bekendtgjort med dette skumle foretagende.

 

Mvh

Jim.

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 10:26
Citat: Johan

[QUOTE=Søder]

Det er der vist heller ingen, der siger. Men uanset dine intentioner kan du meget let blive misbrugt i deres interesser. Tænk på, hvorfor skulle de dog ønske et møde med dig, medmindre de betragter dig som repræsentant for lystfiskere? Det er du ikke, ligeså lidt som jeg er.



Redigeret af Søder - 26 Aug 2011 kl. 10:32
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 10:30
 Kære Johan
 
Det er jo så ikke helt rigtigt at jeg ikke er valgt som talsmand for stangfiskere !
 
Jeg sidder som formand for region 4 i HØ SJ regi under forbundet ,bare til din oplysning og har tidligere været aktiv for både stangfiskeri og miljø den gang Danske Lystfiskere blev stiftet så har i gennem mange år været aktiv i både miljø og politiske sager...
/Søder
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ThomasS

Tilmeldt:: 04 Aug 2008
Geografisk: Kysterne omkring Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 11:19
Citat: Søder

 Kære Johan
 
Det er jo så ikke helt rigtigt at jeg ikke er valgt som talsmand for stangfiskere !
 
Jeg sidder som formand for region 4 i HØ SJ regi under forbundet ,bare til din oplysning og har tidligere været aktiv for både stangfiskeri og miljø den gang Danske Lystfiskere blev stiftet så har i gennem mange år været aktiv i både miljø og politiske sager...
 
Hej Henning,
 
I så fald vil jeg da foreslå, at du tager kontakt til Forbundet og tager en snak med Kaare Manneche om dit møde med ""bæredygtigt" Landbrug" (jeg kan næsten ikke få citationstegn nok rundt om "bæredygtigt")
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 10:54
Kære Thomas S og andre læsere
For at mane en hver misforståelse i jorden omkring min entension til at kontakte "Bæredygtigt Landbrug" så er det ikke for at bistå dem i deres skævridning af kendsgerningerne omkring miljøet, men derimod det stik modsatte !
/Søder
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 11:05
Citat: Søder

Kære Thomas S og andre læsere
For at mane en hver misforståelse i jorden omkring min entension til at kontakte "Bæredygtigt Landbrug" så er det ikke for at bistå dem i deres skævridning af kendsgerningerne omkring miljøet, men derimod det stik modsatte !
 
Intensionen er sikkert god nok - men disse mennesker bremser ikke for dyr, mennesker eller andet.
 
Du vil 100% blive misbrugt i deres propaganda.

http://www.maskinbladet.dk/node/31605
 
 
 
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 11:47
For lige at springe ind i emnet biogas fra gylle, så er min personlige mening at man er ved at stikke os blår i øjnene, vel vidende at den danske griseproduktion er totalt urentabel og stærkt miljøbelastende, ved at komme med ytringer om at der kan skabes "gratis" energi fra lortet, skaber man positiv stemning, og når disse biogasanlæg er blomstret op, hvilket jeg aldrig tror sker, har man skabt etr behov, for fortsat produktion af gyllen, og så kører rumlen, specielt herude på landet hvor den tunge trafik, allerede nu ødelægger de mindre veje som aldrig før.
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 12:00

Altså…danske forskere er iflg Vagn Lundsteen de eneste som mener at kvælstof er årsag til iltsvind og at DMU ikke kan dokumentere dette.

 

Jeg tror simpelthen at den skrappe retorik og postulatet om det vil blive en for langvarig proces at køre en sag imod DMU for videnskabelig uredelighed blot er et udtryk for en mafialignende måde at køre butikken på.

Dette passer jo også ganske glimrende med at Karen Ellemann valgte at holde sig helt væk under traktordemonstrationen i København.

 

Mvh

Jim.

Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ThomasS

Tilmeldt:: 04 Aug 2008
Geografisk: Kysterne omkring Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 12:03
Hej Keld
 
Enig i, at en større støtte til biogasforarbejdning vil medføre forøget gylletransport, hvilket er en problemstilling i sig selv. For eller imod biogasanlæg? Personlig har jeg ingen speciel holdning til det. Jeg kan dog godt se din pointe. Jeg hæfter mig dog ved, at planerne udelukkende gå på støtte til selve oparbejdningen af biogassen og ikke til transporten. Når så biogassen skal konkurrere med naturgasprisen, vil det nok først og fremmest være gylle fra steder tæt på disse anlæg, som vil blive anvendt.
 
I øvrigt ser det ud til at være en ide, som både blå og rød blok er interesseret i. Anne Grethe Holmsgaard gav i hvert fald udtryk for, at der var behov for yderligere støtte til biogasforarbejdning, da hun deltog i et seminar på Christiansborg om Regeringens energi-vision tidligere på året.
 
Så vi kan lige så godt først som sidst finde ud af, hvor vi står i forbindelse med forøget transport af gylle.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 12:15
Citat: Keld P.

For lige at springe ind i emnet biogas fra gylle, så er min personlige mening at man er ved at stikke os blår i øjnene, vel vidende at den danske griseproduktion er totalt urentabel og stærkt miljøbelastende, ved at komme med ytringer om at der kan skabes "gratis" energi fra lortet, skaber man positiv stemning, og når disse biogasanlæg er blomstret op, hvilket jeg aldrig tror sker, har man skabt etr behov, for fortsat produktion af gyllen, og så kører rumlen, specielt herude på landet hvor den tunge trafik, allerede nu ødelægger de mindre veje som aldrig før.

Genialt !...og så får man sikkert yderligere støtte til svineproduktionen til en stærkt øget eksport.

Hele Europa og gerne det meste af verden skal bare æde masser af flæskesteg og hvis befolkningen ikke kan holde lugten som jo er det eneste problem ud, så placerer man blot nogle kæmpe svinefarme ude i Nordsøen…Danmarks nye energiimperium ! Lamp

 

Mvh

Jim.

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 13:17
Citat: scott

Citat: Keld P.

For lige at springe ind i emnet biogas fra gylle, så er min personlige mening at man er ved at stikke os blår i øjnene, vel vidende at den danske griseproduktion er totalt urentabel og stærkt miljøbelastende, ved at komme med ytringer om at der kan skabes "gratis" energi fra lortet, skaber man positiv stemning, og når disse biogasanlæg er blomstret op, hvilket jeg aldrig tror sker, har man skabt etr behov, for fortsat produktion af gyllen, og så kører rumlen, specielt herude på landet hvor den tunge trafik, allerede nu ødelægger de mindre veje som aldrig før.

Genialt !...og så får man sikkert yderligere støtte til svineproduktionen til en stærkt øget eksport.

Hele Europa og gerne det meste af verden skal bare æde masser af flæskesteg og hvis befolkningen ikke kan holde lugten som jo er det eneste problem ud, så placerer man blot nogle kæmpe svinefarme ude i Nordsøen…Danmarks nye energiimperium ! Lamp

 

Mvh

Jim.

 
Eller rydder den sidste rest af Østerild klitplantage når Vestas og Siemens er færdig med deres del Dead
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 14:12
Citat: ThomasS

skrev bl.a.
 Så vi kan lige så godt først som sidst finde ud af, hvor vi står i forbindelse med forøget transport af gylle.
 
Ja man kan da få sine bange anelser, når de kære svinefabrikker end ikke kan styre gyllen i egne anlæg - hvordan bliver det så ikke, når de skal til at laste/losse og transportere den - uha uha ..............Dead
Heinz 


Redigeret af tackler - 29 Aug 2011 kl. 14:12
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 16:21
Nå men hvor om alting er så har Vagn Lundsteen altså invilget i et møde hvori vi kan se hinnanden lidt an, og jeg vil som sagt ved den lejlighed holde ham op på hans til tider noget useriøse måde at udtrykke sig på omkring landbrugets måde at produktiere på,samt mane i jorden en gang for alle at vi som stangfiskere ikke ønsker landbruget lukket, men til at tage aktivt del i den forpligtigelse det set med minje øjne er at bruge vores fælles jord på.
/Søder
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 17:15
Så må vi jo bare håbe at du ikke ender med et sagsanlæg på halsen som flere af de eksperter og politikere, der har talt dem imod har fået Pig
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 22:39
Citat: Søder

Kære Thomas S og andre læsere
For at mane en hver misforståelse i jorden omkring min entension til at kontakte "Bæredygtigt Landbrug" så er det ikke for at bistå dem i deres skævridning af kendsgerningerne omkring miljøet, men derimod det stik modsatte !


Hej Henning

Det tror jeg, alle er med på, så der er vist slet ingen misforståelse. Jeg holder bare stadig på, at du i bedste fald intet opnår, og i så fald kun, hvis du fremstår som en enkelt lystfisker, der på eget initiativ forsøger at ændre deres verdensbillede. Den tror jeg bare ikke på. Hvorfor skulle de dog mødes med dig, hvis du bare er ude for dig selv? Jeg er helt overbevist om, at de ser din henvendelse som en kærkommen lejlighed til at tegne et billede af en udskældt og misforstået forening, der skam vil det bedste og forsøger at række hånden ud til samarbejde. Du bliver misbrugt til noget helt andet, end du vil. Og derfor er jeg bange for, at du gør mere skade end gavn med dit initiativ.

Johan
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 10:24
Hej Johan og andre tvivlere
 
Vi får se om jeg overlever mødet og hvad der kommer ud af det om en uges tid ! Wink
/Søder
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 12:26
Citat: Søder

Hej Johan og andre tvivlere
 
Vi får se om jeg overlever mødet og hvad der kommer ud af det om en uges tid ! Wink
 
Henning
 
Jeg tror ikke noget frygter for dit liv og din førlighed - men der imod forsøge de fleste at udtrykke deres frygt for, at Du på 'fagets' vegne bliver misbrugt - noget der kan være uhyre svært at reparere på - når skaden er sket.
 
Med al respekt for ildsjæle osv., kunne man frygte at Du (som mange andre, der altså beviseligt har prøvet!) slet slet ikke er 'klædt på' til at håndtere og imødegå sådanne manipulerende og nærmest skruplesløse propagandister.
 
Du er blevet præsenteret for links til disse metoder, som jo endog bliver undsagt af seriøse landmænd (deres egne Henning !)- der ikke vil stå model eller lægge navn til manipulationerne !
 
Alligevel mener Du ikke der er den ringeste chance for at Hr. Søder dels kommer til at skyde sig selv i foden (det er din afgørelse!) men også kommer til at skyde hele den store gruppe du så gerne vil hjælpe - så grundigt i benet, at det skader mere end det gavner?
 
Tænk Henning - tænk !!!!
 
Med venlig hilsen
Heinz


Redigeret af tackler - 30 Aug 2011 kl. 12:27
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 13:12
 
Jeg tror ikke noget frygter for dit liv og din førlighed - men der imod forsøge de fleste at udtrykke deres frygt for, at Du på 'fagets' vegne bliver misbrugt - noget der kan være uhyre svært at reparere på - når skaden er sket.
 
Med al respekt for ildsjæle osv., kunne man frygte at Du (som mange andre, der altså beviseligt har prøvet!) slet slet ikke er 'klædt på' til at håndtere og imødegå sådanne manipulerende og nærmest skruplesløse propagandister.
 


Præcis Thumbs Up

Man skal være mere end almindelig godt klædt på, før man går ind i den slags. De såkaldt bæredygtige vil så let som ingenting kunne slynge om sig med tal og teorier uden hold i virkeligheden. Man er forsvarsløs, hvis man ikke er så grundigt inde i stoffet, at man på højt niveau kan forholde sig til hvad som helst, de kommer med. Ellers bliver man kørt rundt i manegen, og så har man gjort modparten en stor tjeneste, som det bliver meget svært at rette op på bagefter.

Det er præcis, som med Jehovas Vidner. Det er nyttesløst at diskutere med dem. Gør man det alligevel, ender man lynhurtigt med at skulle forholde sig til skriftsteder i bibelen. Hvis man ikke kender sin bibel særdeles grundigt, taber man den diskussion, selvom man nok kan diskutere deres udlægning af teksten. De fleste ved jo godt, at man høfligt men bestemt skal afvise dem.

Johan



Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2011 kl. 18:03
Nå så har der været "nytteløst" møde med "Bæredygtigt Landbrug" og jeg fandt det nu ikke så nytteløst endda som nogen gerne vil gøre det faktisk fik vi fundet ud af vi kan samarbejde om mange ting feks har formanden Vagn Lundsteen startet underskrift indsamling mod mod musling fiskeri i Issefjorden for at standse den bundvending det giver 8oo underskrifter so far....
/Søder
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2011 kl. 19:29
Henning, hvis det såkaldte bæredygtige landbrug, sætter en underskriftsindsamling i gang imod mod det i øvrigt stærkt kritisable muslingeskrab i vore fjorde, så syntes jeg faktisk at de burde tage sig af det som jeres dialog vel egentlig gik ud på fra starten først, der er mange ting som berører deres, skal vi kalde det for ansvarsområder, jeg nævner, næringsstof og kvælstoftilførslerne til de selvsamme fjorde, de enorme gylleproblemer, problemerne med at landbruget ikke bringer pestidsidforbruget ned som aftalt, de endnu manglende erstatningsmarginaljorde der indgik i aftalerne ved brakkens ophør, ja jeg kunne blive ved, faktisk syntes jeg det er søgt, at foreningen skyder efter andre.
Kort og godt, en begyndelse kunne meget vel være at landbruget begyndte at overholde aftaler og frister. 
Bare MIN mening.


Redigeret af Keld P. - 07 Sep 2011 kl. 19:31
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2011 kl. 19:55
Kære Henning,
Det vil være interessant for os at høre hvad foreningen havde at sige til de helt konkrete spørgsmål, som Keld Skytte så rigtigt remser op i tråden herover.

Hvad havde de at sige til de kritikpunkter som vi i lang tid har påpeget. Må gå ud fra at du naturligvis spurgte til netop disse emner, som jo berører vores vandmiljø aller mest. Pesticider, gødskning, vandplaner mm.

Endvidere kunne det være interessant at høre hvilke andre områder, vi (du) mener vi kan samarbejde om. Du nævner at der var flere ting !

Et lille referat af mødet, ville være spændende læsestof for trådens læser her.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 07 Sep 2011 kl. 19:58
Til top
jesper søndergaard winther Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesper online Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2004
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesper online Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2011 kl. 20:56
Hvis folk ville lade være med at hælde terpentin, medicin, og alt muligt i toiletet, kunne vi udnytte kvælstof fra afføring / urin, på samme vis.
 
Mht forvrængelse af sandheden..
Grunden til at EU stævnede DK, er at Venstre  folk ikke var tilfreds med at vores vandløb blev erklæret for at være af naturlig oprindelse, af fagfolk.
(EU kræver at vandløb af naturlig oprindelse skal  sikres god økologisk tilstand)
 
Venstre folk ønskede istedet at bruge ekstra tid/ andre landes metoder,  til at få vores vandløb vurderet, til at være stærkt modificerede eller kunstige( EU har ringere forventninger om opretholdelse af økologien i sådanne vandløb).
Læren om istidens gletjer og dannelsen af vandløb i grundskolen, er forsvundet, og man husker blot "oprettelsen" af afløb, der skal dræne landbrugs jordene.. .
 
Men det var en omlæggelse!  Det var vores vandløb, af naturligste oprindelse. Der har levet stør, vilde laks, m.f., bævere og stationære fugle langs bredderne/våd engene.
 
storken er fløjet, men hvis vi lod EU, og en ny regering komme til, kan det være den vender hjem til de våde enge en dag.
 
 
 
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2011 kl. 21:09
Mon ikke mange landmænd kunne lære noget af denne video

http://www.youtube.com/watch?v=aMfSGt6rHos&sns=fb
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2011 kl. 21:31
Til Niels Åge ,Keld P og andre intereserede
 
Det vigtigste udbytte af mødet med BL har været at fremme resturrerings arbejdet med deres medlemmer og formanden vil tale for et bredere samarbejde omkring dette og gøre brug af vores mangeårrige viden på området set i forlængelse af at mange bønder tror at vores arbejde sinker vandfremførringen i vandløbene hvilket jo på ingen måde er virkeligheden .men der kan komme andre projekter på tale på sigt indtil videre er vi positive indstillet for at udvæksle viden på området som en start.
Jeg har også gjort opmærksom på at nogle af de udtalelser BL fremstår med i pressen og på TV giver et meget dårligt billede af hvad det er BL ønsker for fremtiden på miljø siden og dette blev også taget til efteretning
Ligeledes har jeg gjort det klart fra start af at jeg ikke vil citeres i deres organision uden at få forelagt hvad de skriver først...hvilket de har indviljet i


Redigeret af Søder - 07 Sep 2011 kl. 21:37
/Søder
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2011 kl. 22:41
Kære Henning,

Jeg synes stadig ikke at du fortæller os her på tråden hvad dit private samarbejde med Bl går ud på og især hvad du fik at vide af dem ifh. til de problemer som vi har med landbrugets alt for store miljøpåvirkning. Deres holdning i BL er jo trods alt milevidt fra den miljøholdning som det etablerede landbrug trods alt har. Og det siger ikke så lidt.
Så fortæl fortæl hvad de sagde til dig, for jeg går da stærkt ud fra at du ikke bare lod dem tale et øre af dig, men du vedvarende forsøgte at finde ud af hvad de mener og hvorfor de har de meget rabiate og ekstreme holdninger til vores natur og miljø.
Tråden har været lang og du har brugt megen tid på at fortælle os andre her, hvad du havde på sinde og hvad du i øvrigt mener om BL, så du skylder os i høj grad en forklaring på hvad der kom ud af mødet og især svarrene på dine kritiske spørgsmål til deres miljøholdning.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2011 kl. 00:29

Som jeg flere gange før har været inde på, så er ”Bæredygtigt Landbrug`s” måde at sige og gøre ting på så let gennemskueligt og klodset at man tager sig til hovedet.

 

Hvilken interesse skulle de overhovedet have i at starte en underskriftindsamling mod muslingeskrab i Isefjorden ?

Er det ikke blot et smart taktisk træk at vende fokus mod andre under foregivelse af at ville miljøet det bedste….på bekostning af muslingefiskerne ?

Næste gang er det vel muslingefiskerne i Limfjorden det går ud over.

Selvfølgelig ville det resultere i en væsentlig forbedring af vandkvaliteten begge steder, men at det skal ske på foranledning af en organisation som selv er den værste miljøskurk er simpelthen så forkasteligt at man tror at det er løgn.

 

Men måske ville det være klogt blot at indvilge i alle de sammenhænge BL måtte vise sig at være interesseret i at samarbejde omkring.

Efterfølgende får man så blot en ”samarbejdsaftale” med Danmarks Fiskeriforening om en underskriftindsamling mod spredning af gylle på markerne.

 

Dette svarer jo til at smide en håndfuld karameller i en sandkasse….hold da kæft altså det er da for morsomt.LOL

 

Mvh

Jim.

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2011 kl. 07:06
Kære Niels Åge
 
Jeg vil gerne forklare det samlede mødes indhold når jeg har opsumeret med mine kontakter i forbundet om hvorvidt de ønsker at jeg skal arbejde videre med de konkrete tiltag som jeg har løfter om fra BL
/Søder
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2011 kl. 09:59
Det er da så let at gennemskue at det er næsten pinligt.

Ved at fokusere på muslingeskrab, så fjerner de fuldstændig fokus fra egen forurening og forsøger at bilde folk ind at det er fiskerne, der er skyld i de døde fjorde og ikke landbruget.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2011 kl. 10:50
At sætte sig på positiv propaganda er et helt bevidst trin på stigen til at kunne styre og manipulere nyhedsstrømmen. Det indså malersvenden fra Wien allerede i 1930'rne, hvor hans propaga-minister (datidens spinddoktor) havde modtræk mod stort set alle negative nyhedsstrømme mod regimet, som hvis de ikke kunne stoppes, så kunne forvanskes - eller blot 'modificeres', så de tog sig ud til regimets fordel.
 
Omend nok en skrøne - så går historien, at Hitler og Mussolini skulle løbe om kap, desværre vandt Mussolini, men den klarede propagandaminister Göbbels med at udsende nyheden om "at Hitler var kommet ind på en ærefuld andenplads og Mussolini kom næstsidst" !
 
Et faktum er - at smarte (og ikke nødvendigvis sande) nyheder - kan være et uhyggeligt effektivt værktøj til at bevise næsten alt !
 
mvh
Heinz
 
 
 


Redigeret af tackler - 08 Sep 2011 kl. 10:51
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum