Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soft bait til åen..Relax Kopyto

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Soft bait til åen..Relax Kopyto
    Sendt: 12 Aug 2011 kl. 19:06
Igen er der sket en kortslutning, jeg vil fange en Karup Å-havørred på softbait. Jagten på disse går ind næste weekend, derfor er der nogen der kender til andre typer af softbaits end Relax Kopyto ?

Desuden, jeg tør næsten ikke spørge, er der andre der har forsøgt sig med gummi i åen efter havørred....
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 19:22

Savagegear 4 play:0) De rykker satme, har dog aldrig fanget ørrede på dem, har heller ikke forsøgt!

Til top
michael hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
michael kastrup dk Avatar

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael kastrup dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 20:18
savagegear 4 play 9 cm  slov sinking ,den rykker og fangerThumbs Up   
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 20:18
www.toppredator.dk

der er et rimeligt stort udvalg, og en del artikler om deres agn..

jeg har selv købt et hav af jig hoveder og forskellige gummidyr til en tur efter aborre som aldrig blev til noget, men de skal nok komme i brug i åen også..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 20:21
Hej Ole.
 
Når du spørger så forsigtig, så går jeg ud fra at du med gummi, mener plastagn enten til flue eller spin - eller evt. spin flue.
 
Jeg har dyrket Karup å siden midten af 80erne, og har eksperimenteret med mange ting, både med flue og spin, og jeg har brugt mange forskellige oplæg, dog er den mest effektive absolut den gode gamle fluewobler, som jeg i dag laver på den måde, at jeg ud over ballonhalen - har en ske fra en pipette + Skum krop fra Peter Falkenbergs udbud.
 
I de senere år, er der kommet lidt varierende typer ind, men Det Fleksible Rørfluestystem er sat i spil, med flere typer, blandt andet de to på billedet.
De 2 er udstyret med en original udstanset Fluewobler hale, og der kan så sættes alverdens vinger på de kroppe.
 
Jeg ynder på denne årstid en langvinget Sunray Shadow  med ballonhale - måske en ide?
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 12 Aug 2011 kl. 21:11
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum