Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste langtidsopbevaring af regnorm?

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bedste langtidsopbevaring af regnorm?
    Sendt: 12 Aug 2011 kl. 16:05
Jeg bruger en plastikbalje med græs. Har den stående i mit værksted, hvor der er mørkt og ikke for varmt Wink

Skifter græsset efter behov, ca. hver 3 uge... Hvis det bliver surt, dør slangerne Wink
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 15:05
Jeg ligger 3-4 sider avispapir i bunden til at suge fugten.
Til top
richard kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rich Avatar

Tilmeldt:: 29 Jan 2006
Geografisk: lolland-falster.
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 11:08
ps, du kan også foder med kartoffel skræl. kål rester med råt. mht den fine flamingo kasse kom noget køkkem rulle papir i den ene ende af kasse så ormen kan komme hen og tøre sig, eller kan de blive for slimet og mugne,
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 10:53
Okay Thumbs Up
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 10:38
Nej Tongue
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 10:37
Altså overhovedet ingen jord i kassen??
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 10:32
Find en stor flamingo eller plastikkasse bor huller i låget - i mangel af rensdyr lav herhjemme Smile  kan du bruge en god favnfuld alm mos og visne blade - det er vigtig at det ikke er for vådt - sæt kassen mørkt og koldt.
 
Skift mos ca engang i ugen - må ikke lugte surt - foder med en lille smule havregryn, men pas på ikke at komme for mange i da der hurtigt går skimmel i hvis der er for meget og for fugtigt.
 
På denne måde sku du gerne ku have friske orm i nogle måneder.
 
NB - ingen aviser i bunden.


Redigeret af fiskefreak - 12 Aug 2011 kl. 10:33
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 10:20
Ved opgravning af kartofler har jeg samlet mig en stor portion regnorm. Jeg har dem nu i en spand med jord, men jeg tænker det ikke er den bedste måde at langstidsopbevare dem på?
 
Hvordan opbevarer jeg dem bedst?
Forslag ønskes, takker.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum