Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

karpesæt

 Besvar Besvar
Forfatter
nicolai frahm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frahm Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frahm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: karpesæt
    Sendt: 04 Aug 2011 kl. 21:29
hej har kigget på  et komplet karpesæt til 1300 kr, men har hørt at det skulle være ringe kvalitet, ville høre om der er nogle af jer der måske har købt det eller nogle, der måske skulle have et karpe sæt liggende.

karpesæt mener jeg 3 stænger med hjul 
Til top
Karsten Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lefish

Tilmeldt:: 16 Nov 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lefish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 10:34
Hej frahm
 
Jeg har en full-bag.
6 stænger, 4 shimano baitrunner, keepnet, bandstick, parasol, m.m.
Alt 100% i orden.
 
Du kan købe det hele, eller bare det der er dit behov.
Hvor bor du, kommer tit i kbh men du er velkommen til at komme forbi Næstved.
 
Andre er også velkommen til at byde ind.
 
Mvh
Karsten Larsen
Til top
nicolai frahm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frahm Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frahm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 11:46
desvære kommer fra Kolding så det er for langt :D 
Til top
Johnni Mikkelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Johnni M

Tilmeldt:: 25 Maj 2011
Geografisk: Svenstrup J
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johnni M Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 13:01
Hej Nicolai!
Jeg kander ikke lige det sæt du nævner, men man kan jo købe det, og så se om karpefiskeriet er noget for dig, hvis det så er det kan man jo altid forbedre sit grej henad vejen.
Jeg har et rigtigt lækkert tripod til salg, se det under køb/salg. Derudover har jeg en fin stang til salg, perfekt til mindre karper, suder, aborre, karusser osv....
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 13:36
Jeg kender tre, der har købt billige "Alt inklusive" sæt i det nævnte prisleje... Den ene fisker næsten aldrig karper, og de andre to, der blev bidt af det, har skiftet alt ud i bidder på en periode på to år, fordi hverken stænger, hjul, svingers etc er tilfredsstillende i længden.

Men ja, det er da bestemt en billig adgangsbillet - Bare du ikke opgiver karpefiskeri i frustration over at stænger er yderst upræcise og hjulhåndtagene bøjer bekymrende når du endeligt står og holder hårdt mod hårdt med storfisken. 

Btw, så har der været markante forskelle på disse sæt. Makkeren der fik et sæt med Kinetic-baitrunnerhjul havde noget mindre bøvl, end ham der fik Helios Baitrunner.
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 14:37
Det skulle vel ikke være sættet fra predator? www.webshop.predatorsportfishing.dk/shop/karpesaet-danmarks-billigste-375p.html
I så fald købte jeg det for en del tid siden, da jeg sammen en kammerat skulle genopfriske de gamle karpedage. Alt mit gamle karpegrej blev stjælet ved et indbrud i min kælder....
 
Men tilbage til sættet... Til prisen er det ganske udmærket. Det er selvfølgelig bunden af bunden. men det hele fungere efter hensigten og vi har da også fanget karper op til 8 kg. på stængerne.
 
Man skal være indstillet på at kvaliteten er i bund og prøve at lade være at sammenligne med eksempelvis ens kystgrej. Jeg går selv med en Shimano Speedmaster stang og et Shimano Stella 4000 SFE hjul, og der er en verden til forskel og det er endda en underdrivelse!
 
Men hvis man bare vil snuse til karpefiskeriet med de rigtige remedier så vil jeg klart anbefale dette sæt, eller evt. et brugt et i samme prisklasse.
 
Håber du får succes ved søen uanset hvad du vælger!
 
K&B
Morten Lehmann
Til top
nicolai frahm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frahm Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frahm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 14:18
mange tak har regnet lidt på det og hvis jeg skal købe alle tingene løse i den billige prisklasse så render det op i 4000 kr så man kan jo altid skifte delene :D
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 14:51
Citat: frahm

mange tak har regnet lidt på det og hvis jeg skal købe alle tingene løse i den billige prisklasse så render det op i 4000 kr så man kan jo altid skifte delene :D
KlogtThumbs Up
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 16:45
Start du roligt med sådan et sæt. Få den fornødne erfaring så du ved hvad du ønsker og om det i det hele taget er noget for dig.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres