Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr lodsejerne ved Karup å gået fra forstanden ?

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Er lodsejerne ved Karup å gået fra forstanden ?
    Sendt: 22 Jul 2012 kl. 09:50
Citat: Steen Kehler

Jeps!, lige præcis et supplement til husholdningen og da toggerfiskeri er en erhvervsfiskemetode og ikke en rekreativ fiskemetode skal det dermed stoppes øjeblikkeligt.


Er du ligeså uforsonlig udenfor dette forum? Ha' en god dag i dit firkantede univers.

Johan
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 10:23
Citat: Johan

Jan, det generer også mig, når jeg ikke har åen for mig selv. Det generer mig, når andre lystfiskere skræmmer fiskene ved at gå tæt på åen på vej til og fra fiskeriet. Det generer mig, når andre lystfiskere plasker og tramper rundt. Det generer mig, når folk foran mig fisker langsomt. Det generer mig, når hundeluftere kaster lange skygger ud over åen og skræmmer fiskene. Og jeg kunne blive ved. Jeg synes bare ikke helt, jeg kan tillade mig at forvente at have det hele for mig selv. Det kan vi som lystfiskere heller ikke. Tag det som en oplevelse og prøv, om der er hold i snakken om, at fiskene er lettere at få i tale, når toggerfiskerne har været der. Eller find et andet sted, hvor de ikke fisker. Der er dog grænser for, hvor mange meter af åen, de kan dække.

Johan


Oftest er det mest venligt at give plads til dem der færrest muligheder og mindst albuerum. Så enten tag den snak med de lokale toggerfolk eller fortræk til om ikke grønnere så andre græsgange...

Hvis der nogle der hos mig kan være irritation over andre af den slags som du nævner johan - ved å, kyst eller sø - ja så gælder jo samme regel, sætte sig ned og snakke lidt eller fortsætte til et sted uden irritation.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 10:26
det var da vist sort snak.. 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 10:27
Kevin R :

At sammenligne dambrugsdrift med toggerfiskeri, er helt irrelevant.

De danske dambrug er styret af et omfattende regel og lovsæt - og er nok mere kontrolleret end selv den mest intensive svineproduktion.
Du kan jo starte med at læse den seneste bekendtgørelse på området.

Toggerfiskeri er derimod styret af "gammel ret", og hævd - og beregnet til en helt anden tidsalder end vi lever i.

I MINE øjne burde det overgå til ren museumsdrift, der er absolut ingen fornuftige argumenter for garnfiskeri i en å.

Men som forening, der lejer fiskeret af de pågældende lodsejere, er det nok ikke en diskussion man rigtig har lyst til at tage.

Der findes så vidt jeg husker, også et gigantisk garn i Køge Bugt,, flere kilometer eller sådan noget - det er også en "gammel ret" eller noget med et Kongebrev.
Men det skal vi måske også bare ignorere, fordi det er så hyggeligt at mindes de svundne tider?

Vi har haft rigtig mange sjove måder at "fange" fisk på : ålejern, ret til spærring af lakseførende vandløb, dynamitfiskeri, laksefælder osv ..
Fordi det var i en anden tid, med en anden vurdering af hvad vi kan og skal med naturen - men tiderne skifter, og heldigvis for det!

Vh.Simon


Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 10:28
Citat: tackler

....og hvad syntes du man skulle begrunde en sådan afskaffelse med;
Kom så frem med 3-4 tunge argumenter om hvorfor en lodsejer - der hygger sig med lidt toggerfiskeri og dermed ind imellem med et par gode fisk skulle afsige sig den ret?
Fordi vi som stangfiskere finder det gammeldags og uhensigtsmæssigt eller hvad tror du ville formå en lodsejer til af afstå fra hans form for at få en fisk i ny og i næ, og som hans familie har bedrevet i åresvis ?
 
mvh
Heinz


Tiden er løbet fra det, de generer de mennesker, som de har solgt fiskeretten til.

Kunne du komme med 3-4 tunge argumenter for, hvorfor de ikke ligeså godt kunne bruge stang og snøre som alle os andre i stedet for at plaske rundt i åen med waders, stang og garn?


Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 10:32
Togger fiskerene kunne også sige hvad skal de skide lystfiskere rende rundt på vores jord når de kun brokker sig. Det er jo lodsejerne der togger  fisker Wink
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 10:42
Simon
 
Hvis loven ikke er lavet om inden for de sidste 7 år er det stadigt tilladt at stange ål 2 steder i danmark, det ene sted ikke langt fra dig og din sø.
 
Har du set et toggegarn og hvordan det føres langs med brinken.
 
Ole T
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 22:40
Citat: Jan Persson


Tiden er løbet fra det, de generer de mennesker, som de har solgt fiskeretten til.

Kunne du komme med 3-4 tunge argumenter for, hvorfor de ikke ligeså godt kunne bruge stang og snøre som alle os andre i stedet for at plaske rundt i åen med waders, stang og garn?

 
Tiden er løbet fra hvad........stangfiskeri er praktiseret i tusinde år eller mere, og eneste grund til at ingen siger at tiden er løbet fra det - er jo at det blev de manges foretrukne fiskeform. Disse mennesker skulle så diktere, at andre lovlige fiskeformer ikke må bruges mere og at de skal overgå til din?
 
Prøv nu at sætte dig lidt ind i tingene Jan - prøv at chekke lidt op på hvor mange, hvor tit og med hvor stort udbytte dette fiskeri praktiseres - og bliv så forhåbentlig lidt klogere på hvad Du og de andre modstandere egentlig bruger tiden på.
 
Hvad med at bruge krudtet på nogle af de rigtigt tunge sager, som lovgiverne i deres taburet-iver lister udenom gang på gang - noget som betyder noget i den store sammenhæng for lystfiskere og andre naturbrugere. 
 
I samme moment ville det måske være lidt klogt at tænke over, om det er rigtig politisk smart - som lystfisker i Karup Å - at diktere hvilken fiskeform stedets lodsejere skal bruge........?
 
mvh
Heinz
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 23:29
Citat: Jan Persson




Tiden er løbet fra det, de generer de mennesker, som de har solgt fiskeretten til. [/QUOTE]

Jeg er selv medlem i et par af de foreninger der har fiskeret langs Karup å og sjovt nok er toggefiskeriet ikke noget der fylder ret meget i hverken klubblade eller hos de andre medlemmer jeg snakker med langs åen, så hvilke mennesker er det helt præcist du udtaler dig på vegne af?

Jeg synes det er påfaldende at kritikken bæres af folk der tilsyneladende ikke er medlemmer langs åen.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 23:48
Citat: tackler

Citat: Jan Persson


Tiden er løbet fra det, de generer de mennesker, som de har solgt fiskeretten til.

Kunne du komme med 3-4 tunge argumenter for, hvorfor de ikke ligeså godt kunne bruge stang og snøre som alle os andre i stedet for at plaske rundt i åen med waders, stang og garn?

 
Tiden er løbet fra hvad........stangfiskeri er praktiseret i tusinde år eller mere, og eneste grund til at ingen siger at tiden er løbet fra det - er jo at det blev de manges foretrukne fiskeform. Disse mennesker skulle så diktere, at andre lovlige fiskeformer ikke må bruges mere og at de skal overgå til din?
 
Prøv nu at sætte dig lidt ind i tingene Jan - prøv at chekke lidt op på hvor mange, hvor tit og med hvor stort udbytte dette fiskeri praktiseres - og bliv så forhåbentlig lidt klogere på hvad Du og de andre modstandere egentlig bruger tiden på.
 
Hvad med at bruge krudtet på nogle af de rigtigt tunge sager, som lovgiverne i deres taburet-iver lister udenom gang på gang - noget som betyder noget i den store sammenhæng for lystfiskere og andre naturbrugere. 
 
I samme moment ville det måske være lidt klogt at tænke over, om det er rigtig politisk smart - som lystfisker i Karup Å - at diktere hvilken fiskeform stedets lodsejere skal bruge........?
 
mvh
Heinz
 
Heinz gamle dreng, du har det da med at forsøge at plukke tingene fra hinandenWink
Som mod svar kunne man jo spørge dig om DU ikke hellere skulle bruge dit krudt på at pille de store tunge sager fra hinanden, du ved dem der virkeligt rykker. Sagen om toggefiskeri er da vist alt for lille til digSmile
Du skal vide at jeg sætter meget pris på dine indlæg i trådene, også selv om vi jo sjældent er enige (men det sker da indimellemSmile)
Det gør mig lidt mismodig at du sådan ligger dig på ryggen for lodsejerne som du gør. Det er da totalt ligegyldigt hvad lodsejerne mener. Her på foraet er det så lystfiskere der diskuterer om hvorvidt toggefiskeriet skal nedlægges. Så må lodsejerne da tage debatten der hvor de nu diskuterer den slags ting. (Vistnok ikke længere på købmandens kro i Hagebro, den er da vist lukket, det var den i alt fald sidst jeg var derude)
 
Der er for fra toggefiskeriets tilhængere alt for meget "Morten Koch" i den. Man husker for mange år siden at have fået gode historier på kroen, man mødte som ung en par toggefiskere ved åen,  uha...uha... ungdomsminder fra før verden gik af lave. Og når man så lige bor 3-400 km væk fra det sorte midtjylland, så håber man jo at tingene som forventet er gået i stå herovre, for så er det jo så hyyyyygeligt når man hvert 10énde år slår et smut forbi togge-åen, så skal tingene jo helst være som dengang.........   Men kære ven, vi har altså smidt folkedragterne over til Hjerl hede, og mange af os håber at togge-fiskeriet smutter samme vejTongue
 
/frede
 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 00:48
Du er da lidt af en hyggespreder Frede
 
Citat:
Det gør mig lidt mismodig at du sådan ligger dig på ryggen for lodsejerne som du gør. Det er da totalt ligegyldigt hvad lodsejerne mener. Her på foraet er det så lystfiskere der diskuterer om hvorvidt toggefiskeriet skal nedlægges. Så må lodsejerne da tage debatten der hvor de nu diskuterer den slags ting. (Vistnok ikke længere på købmandens kro i Hagebro, den er da vist lukket, det var den i alt fald sidst jeg var derude)
 
Du er helt ude i hampen på den måde du omtaler lodsejerne ved Karup å, læs lige hvad Jacob Hansen skriver vedr: klubber samt medlemmernes mening om emnet, hvorfor fylder det så meget i din hverdag, hvor tit fisker du ved Karup å.
 
Ole T
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 01:05
For år tilbage fiskede jeg en august nat nedstrøms Hagebro Kro. Det var fulmåne og jeg var alene ved åen. Det var helt dødt, men dagene forinden havde givet mig et par fine fisk. Så kom der på et tidspunkt en ældre mand, som fiskede på modsatte bred med tit toggergarn. Da han kom ned til mig fik vi en snak hen over åen. Han fortalte om hvordan fiskeriet foregik og hvordan man skulle lære at bruge nettet, men også stokken. Han sagde at det tog lang tid at lære og man skulle vide hvordan fiskene opførte sig, eller fangede man intet. 

Vi talte også om åen, naturen og fiskene og ikke mindst det stigende antal fisk i åen. Han syntes at lystfiskerne havde gjort et stort stykke arbejde med udsætninger mm. Han fortalte også at han havde fanget et lille dusin fisk hen over sommeren, men det havde været svært. De fleste fisk var smuttet fra ham lige som de havde gjort denne nat.

Efter han var gået fangede jeg en fin ørred på godt tre kilo, præcis på et sted han netop havde drevet med sit garn.

Men faktum for mit vedkommende med mødet med denne gamle mand var, at han ikke gjorde nogen skade. Dette år fangede jeg i alt fem fisk på 8-10 fisketure, så man kan vel sige at vi fangede næsten lige meget Wink

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 09:12
Niels Åge: Igen et af de der nostalgiske historier fra fortidenWink
 
Ole: Jeg har gennm mange år fisket næsten dagligt i åen. De senere år fisker jeg sjældent i åen, men køber et dagkort i ny og næ, og kender en lodsejer som har et par kort som jeg og en kompis låner en gang imellem, men sjældent. 
Det at jeg ikke fisker så meget i åen mere, mener du at det betyder jeg ikke må udtale mig om toggefiskeriet? For så er der da vist rigtig mange i den her tråd som skulle have mundkurv på, men ikke jeg- den hopper jeg ikke på.
Jeg forstår ikke at du syntes jeg omtaler lodsejerne "helt ude i hampen"   men hvis du dermed forstår at jeg ikke slikker røv, ja så har du ret.
/frede 
 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 09:42
Citat: ljf

Niels Åge: Igen et af de der nostalgiske historier fra fortidenWink
 
Ole: Jeg har gennm mange år fisket næsten dagligt i åen. De senere år fisker jeg sjældent i åen, men køber et dagkort i ny og næ, og kender en lodsejer som har et par kort som jeg og en kompis låner en gang imellem, men sjældent. 
Det at jeg ikke fisker så meget i åen mere, mener du at det betyder jeg ikke må udtale mig om toggefiskeriet? For så er der da vist rigtig mange i den her tråd som skulle have mundkurv på, men ikke jeg- den hopper jeg ikke på.
Jeg forstår ikke at du syntes jeg omtaler lodsejerne "helt ude i hampen"   men hvis du dermed forstår at jeg ikke slikker røv, ja så har du ret.
/frede 
 
 
Frede nu var det dig der skrev dette.
Der er for fra toggefiskeriets tilhængere alt for meget "Morten Koch" i den. Man husker for mange år siden at have fået gode historier på kroen, man mødte som ung en par toggefiskere ved åen,  uha...uha... ungdomsminder fra før verden gik af lave. Og når man så lige bor 3-400 km væk fra det sorte midtjylland, så håber man jo at tingene som forventet er gået i stå herovre, for så er det jo så hyyyyygeligt når man hvert 10énde år slår et smut forbi togge-åen, så skal tingene jo helst være som dengang.........   Men kære ven, vi har altså smidt folkedragterne over til Hjerl hede, og mange af os håber at togge-fiskeriet smutter samme vejTongue
 
Nej det er ikke så mange år siden jeg havde denne oplevelse, og du kan have dine holdninger som du lyster, men jeg vil da høre fra dig når du kender åen så godt.
Hvor mange bruger deres ret til at toggefiske, hvor tit gøres det af dem, hvor mange fisk fanger de, og hvordan skader det åen og bestanden.
Det må da være et centralt spørgsmål i en debat om nedlæggelse af fangstmetode samt en ret man har som lodsejer.
 
Så glem nu alt om din Morten Koch og snak om fortidslevn, kom med fakta og udvis lidt respekt over for de folk hvis jord vi betræder og giver os mulighed for at komme til åen.
 
Ole T 
 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 10:00
Frede - hvem er det dog der forbyder dig at udtale dig ? Det har squ da hidtil ikke afholdt dig fra at have dine meninger - og fint med det. Men læs nu tråden igen - hen over en kop kaffe eller det der er værre - og tag så summen af hvad der blevet kørt frem - (frasortèr lige de værste hylehoveder på begge sider) - og hvad er der så tilbage?
 
At der findes noget meget begrænset toggerfiskeri - som ud over at være lovligt og dermed ligeså legitimt som dit stangfiskeri - og iøvrigt kun bedrevet at folk der ejer jord ned til åen. De fleste der kender lidt til dette fiskeri ved - at det hverken tolder voldsomt på fisk eller generer lystfiskerne i nævneværdig grad.
 
På den anden front findes der en række lejere/brugere langs åen, som for en (måske meget begrænset bl.a. jf Jacob Hansen indlæg) dels vedkommende finder det ganmmeldags, utidsvarende og forstyrrende - med i koret er så en række personer, som ikke ved ret meget om de praktiske forhold - men som støtter op om at det skal væk.
 
Så det er en usympatisk måde at skyde mig i skoene at jeg ligger fladt på maven for grundejerne - er det fordi jeg ikke er enig - og kan se sagen fra en anden side end din - eller kniber det simpelthen med holdbare argumenter, siden jeg skal ha' det i hovedet?
 
Hvad er det for noget sludder med Morten Koch og fuldemandshistorier på kroen - det er som nævnt historisk fiskeri i mine øjne, men som sagt - hvis vi skal til at pille ud hvad der historisk er ældst lille Frede - så er det squ nok dit stangfiskeri der vinder.
 
Er det så ikke Morten Koch og en krohistorie værd - eller er det fordi der er sket en voldsom udvikling i grejet du mener det er tidssvarende? Men tro mig Frede - dit fiskeri 'stang, snøre og agn' er basalt brugt stort set på samme måde - de tusinde år det har været praktiseret. Hvor imod toggerfiskeriet og dets udstyr er stort set uændret gennem hundrede år eller mere.
 
Frede, din tågesnak om at du har smidt folkedragten og din indstilling til det jyske i almindelighed - tror jeg ikke hjælper på folks forståelse for eller imod toggerfiskeriet !
 
mvh
Heinz
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 10:03
Hej Ole T.

Nej jeg har ikke set toggerfiskeri udført i praksis, men vil følge det med fornøjelse, når det overgår til museumsdrift.
Jeg har udelukkende min viden fra bøger, og et par videoklip jeg har set (for år tilbage)

Det forhindrer mig dog ikke i, at have en helt klar holdning til at man hiver fisk op med garn af en å - en hvilken som helst å.
Bare fordi det er "gammel ret".

Det er helt fint, at i er nogle der synes at det er ok, og at det er vigtigt at please nogle lodsejere/udlejere - jeg er bare grundlæggende modstander af, at gamle privilegier for nogle få, vægter højere end de love der gælder for alle os andre.

Så er jeg sådan set bedøvende ligeglad med, at man kan påstå at der kun fanges 50, 100 eller 150 ørreder med denne metode om året.

Hvis en lodsejer ved Skjern Å lige smider et nedgarn i april måned, og nakker et par blanklaks (fordi han kan huske at hans tip-tip oldefar jo gjorte det samme et par gange i syttenhundredehvidkål, og han forøvrigt har arvet garnet), så vil der nok blive set med helt andre øjne på sagen.. Men grundlæggende er den eneste forskel jo bare  - et gammelt stykke papir, med en rettighed fra svundne tider.

Nå, det er jo fremragende vejr, og jeg har en fornemmelse af at de 2 dages tørvejr betyder at vandstanden i en given å er begyndt at falde, og vandet klare op  - så jeg vil have ryddet op ved min sø, så der MÅSKE bliver tid til en lille tur med fluestangen når mørket falder påSmile
Smile
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 12:02
Citat: Jabber



Jeg synes det er påfaldende at kritikken bæres af folk der tilsyneladende ikke er medlemmer langs åen.


Jeg var egentlig trådt ud af denne tråd, da der ligesom ikke kommer nogle nye argumenter på bordet og man nu blot begynder æv-bæv du er dum argumentation.

Men - når folk som dig kommer med direkte usande indlæg - gad i øvrigt vide hvor du har dine oplysninger fra - så må jeg sige fra. Til din orientering, så er jeg medlem af 2 foreninger ved Karup Å og betaler omkring 3000 kroner årligt for at fiske der, så klap i med dine grebet-ud-af-luften argumenter tak.

Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 12:11
Citat: Jan Persson


Citat: Jabber


Jeg synes det er påfaldende at kritikken bæres af folk der tilsyneladende ikke er medlemmer langs åen.
Jeg var egentlig trådt ud af denne tråd, da der ligesom ikke kommer nogle nye argumenter på bordet og man nu blot begynder æv-bæv du er dum argumentation.Men - når folk som dig kommer med direkte usande indlæg - gad i øvrigt vide hvor du har dine oplysninger fra - så må jeg sige fra. Til din orientering, så er jeg medlem af 2 foreninger ved Karup Å og betaler omkring 3000 kroner årligt for at fiske der, så klap i med dine grebet-ud-af-luften argumenter tak.


Nu er du jo ikke den eneste der kritiserer toggerfiskeriet så slap nu helt af. Du besvarede aldrig mit spørgsmål om hvilke mennesker det er, du taler på vegne af.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 13:10
Ole: Fint nok at du kommer herover i ny og næ, men der er nu mange andre steder jeg kunen anbefale frem for HØ i Karup å. F.eks. skulle du prøve at gå ind på Silkeborg fiskeriforenings hjemmeside, der er bare så´ mange muligheder udover HØ.
Nå...til dine spørgsmål. 1. Jeg tror ikke der er særlig mange der toggefisker.  2. Som jeg tidligere har nævnt et par gange tror JEG ikke at toggefiskeriet på nogen som helst måde skader fiskebestenden i Karup å. 2b. Det par gange jeg har mødt toggefiskere ved åen har det heller ikke generet mig, jeg snakker sq da med dem og får et par fif ligesom jeg får af så mange andre.
Men på trods af ovennævnte så er det bare min holdning at toggefiskeri ikke er ok. Det hører en anden tid til, hvor man af mange grunde ikke tog tingene så alvorligt.
I 2012 skal man ik fiske med net i åen og alt andet end erhvervsfiskeri med net ka jeg helelr ik li.
I 2012 skal man ikke stange ål med jern, det er en makaber ting der hører fortidens synder til.
I 2012 skal man ikke "lyse" ål elelr andre fisk, den metode hører fortiden til, i dag skal fisken have en chance.
I 2012 skal man ikke lægge bundsnører ud i åen som jeg gjorde som dreng.
I 2012 burde man ikke ødelægge fjordbunden med muslingeskrab, det er da for dumt
I 2012 burde det ikke være muligt at en gyllepumpe kortslutter og dermed dræber alt liv i den nærliggende å.
osv osv osv
Jeg har i forhold til min hobby holdninger til mange ting. Måske hjælper det ingenting at råbe op, måske hjælper det? I alt fald får jeg personligt det ud af det at jeg hører i andres holdninger råt og usødet og det er meget værd, selv stædige gamle jeg kan da flyttes med gode argumenter. Men der er enkelte situationer hvor der bare ikek findes argumenter, hvor det ikke er nødvendigt at dokumentere, hvor man bare syntes noget er forkert.
Tag for eksempel muslingeskrabet i limfjorden. Nogle biologer har påstået fjorden ik tager skade af det. Hold da kæft, vi har set undervandsoptagelser af den golde og tomme fjordbund bagefter skrabet, ingen kan over bevise mig om at fjorden ik tager skade af det skidt, det kan je´g ikke bevise men jeg tror det så meget at jeg tør sige det.
Sådan er der så meget.
Jeg kan ikke bevise at toggefiskerne gør noget forkert, ødelægger noget, skader bestanden, generer stangfiskerne, jeg syntes bare det er forkert.
 
Og nui vil jeg så bare studere i andres holdninger resten af denne gode tråd. Ikke flere indlæg fra mig, jeg har vist gentaget mig selv så rigeligt. Vi ses i andre tråde i gæve mennesker.
/frede
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 13:45
Fint nok FredeWink
 
Min gamle farfar er et fortidslevn, han var uld-jyde, det vil sige at han gik på de jyske veje og handlede med bøndernes hustruer.
 
Så mon ikke vi er mange her fra øen der har lidt jysk muld under tøflerne, eller lidt sund DNA fra heden.Smile
 
Ole T
 
 
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 15:20

Fredriksen Lad dog drengene sætte deres liner som du gjorde Ved en kortsslutning springer sikringen Og hvis du mener motoren ja så kortsslutter man 3 faser over 3 eller flere spoler for at få den til at køre så det må være en anden fejl du mener

Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 19:51
Jamen Frederiksen, det var da en slags tilståelse. Du har ingen argumenter mod metoden, men den skal nedlægges, fordi...ja altså, det synes du bare...! Du har en stærk sag der...LOL.

Johan
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 20:15
Toggerfiskeriet er jo en ret der har været der så længe, at det vel kan betegnes som `der er hævd på den rettighed.
Men hvis det var mig der havde den rettighed ville jeg da udnytte den, til min egen husholdning. Desuden ville jeg derudover benytte mig af min rettighed til vandet med min "stage".
Men jeg ville også som grundejer, hvis jeg fik en flok bedrevidende kværulerende sports/lystfiskere ind over, som ville forbyde mig denne rettighed til toggerfiskeriet, bede dem pakke sammen med det samme, og forsvinde fra MIN grund. Det er lig med opsigelse af lejekontrakt!
 
Jeg tror man skal passe meget på med at komme med indsigelser, mod et fiskeri der kun er tilladt ganske kort tid, og acceptere dette, imod at få lov til at betræde den pågældende gårdejers grund.
Take care out there......
Jo...det er rigtigt, jeg er Sjællænder og kommer kun ganske få gange til åen, men jeg støtter totalt op om dem der har de hævdvundne rettigheder, imod at jeg de få gange, om året,  kan svinge min fluekæp over åen, og især nyde den fabelagtige natur.
 
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 21:10
Der er også et par familier, der i generationer har fisket med garn i Silkeborg søerne - det er vel så også ok?

http://www.tv2oj.dk/artikel/19701:Aktuelt---regionalt--Livet-i-Silkeborg-soeerne-truet


Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 21:30
Per Hansen Clap Clap helt enig jeg har tidligere skrevet det samme og så var jeg straks HERREMAND
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 21:42
Hvornår mon i vågner op, og ser, at i læser i øst og svarer i vest?.

Hvordan kan noget som helst være i orden for al fremtid bare fordi, at det har fungeret i mange år i fortiden?. Er det stenaldermænd der står bag? eller er det bare god gammel jysk dum stædighed, der gør, at i ikke er i stand til, at forny jer i forhold til den verdslige tidszone?.

Det synes tydeligvis som om, at de eneste forsvar til dette menneskeligt tilbagestående fiskeri, er det, at det er socialt hyggeligt (for dem der kan dyrke det), og hvis i er utilfredse, kan i bare skrubbe væk fra min jord. Så er vi jo tilbage til det oprindelige - nemlig at det er en modbydelig opretholdt skik, der er forbeholdt "herrefolket", og blot er endnu en ting blandt mange, der skal holde bønder og herreidioter adskilt!.

Mvh. - Kim -
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 21:46
 man kan jo også sætte spørgsmålstegn ved at landmænden besidder 70% af vores land.  og med  den enorme landbrugsstøtte.  stadig mener at det er deres...burde de ikke lige puste engang i underkoppen!!!  ps  tilbage. til togger tingen!!! det er en kunst!  og de fanger ikke en skid..  mvh.
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 21:51
Rigtig lang tråd der kan skabes ud fra historiens tand.

Personligt bryder jeg mig ikke om net i afgrænsede områder, om det er å, sø, fjord eller bugt. Dog synes jeg dog at vi "stangfiskere" skyder med spredehagl, vi kritiserer folk der har en ret iflg. lovgivningen, frem for at skyde på lovgivningen.

Jeg troede der fandtes sådan en slags overbygning til stangfiskere, som en masse roser for deres politiske indflydelse, så det må vel være en sag for dem at få påvirket politikerne og bruge deres kæmpe indflydelse på at få ændret lovgivningen.

Så kan vi almindelige stangfiskere jo tage fat på at rydde op hos os selv først, vi har jo vel også områder der er tilladte men ikke særligt hensigtsmæssige, eks. må man ikke sælge endegrej med bly indhold, men vi må lovligt gerne selv lave det og bruge det.

Eller hvad når vi ormefisker med små kroge i vand hvor vi ved der er masser af undermålere, gad vide hvor mange der overlever en dyb krogning. Ja det er lovligt, men burde vi ikke kigge lidt på det ?

Jeg forstår godt at der er ikke-stang-fiskere der kigger på os, og mener vi er nogle egoistiske tude fjæs, for hvor er vi dog pokkers gode til at finde fejl ved alle andre, også selvom disse andre har lovgivningen på deres side.

Toggefiskeri, hvem der må/vil, og ikke må/vil, er da ikke noget med HerreFolk at gøre, det er simpelt menneskelighed, for husk :
Vi er alle liberalister når vi har noget andre vil have, og
vi er alle socialister når andre har noget vi vil have.

Og skrub så ud i naturen og fisk.

K&B
Ole Nielsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 22:32
Hmmm..

Vi har helt sikkert ALLE sammen fejl. Imidlertid er det sådan, at hvis vi hver gang vi tog fat i nogle fejl fik at vide, at vi skulle tage os af andre fejl, ja så blev der jo ALDRIG ordnet nogen som helst fejl!!!.

Derfor - når et problem kommer op, er det som regel et problem der vedkommer os ALLE sammen, i og med det er vores natur versus mennesket vi prøver at få styr på!. Så hold på hat og briller, og lad IKKE som om, at problemerne skal deles op i utallige afdelinger af fiskeriet. Dette vil kun få problemet til, at sive ud i intetheden, med de undskyldninger jeg tidligere har nævnt!.

Kun hvis vi står sammen kan vi få de større problemer løst hurtigt. Småborgerlig hygge problem løsning omkring en kasse lunken pils i den lokale fiskeklub kan ALDRIG få noget stort til at flytte sig!.

Toggefiskeriet er som før skrevet kun en petitesse, der ikke behøver "fars" vågne øje, som det foregår i dag og i den mængde!. Men også som tidligere skrevet er det IKKE i min ånd, at det stadigvæk er tilladt. Ku`de så ikke i det mindste fremvise det til turisterne og tjene nogle kroner til statskassen. Det gør andre garnfiskere da i det mindste.

Mvh. - Kim -
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 22:53
Kim, af den omgængelige og rummelige fyr, du selv hævder at være, har du godt nok en uforsonlig tone!

Med hvilken ret kan vi forlange, at andre skal give afkald på en fornøjelse, når de hverken generer andre, eller skader fiskebestanden mere end vi selv gør? Jeg gentager lige: De er hverken til gene eller skade! I himlen dog, hvis I er ligeglade med det, hvad bliver så det næste, I vil forbydeDisapprove

Jeg håber meget, det kun er en meget lille håndfuld, der læser med her. For hvis nogen ønsker at fremstille os lystfiskere som en flok opblæste fantaster, der tror, alt drejer sig om os, skal de bare henvise til denne tråd. For her står det sort på hvidt! Jeg synes, det er trist! Og det er synd for de fornuftige ildsjæle rundt omkring i foreningerne, der kæmper en brav kamp for vores interesser. De har mindst af alt brug for det prædikat, vores modstandere gerne vil klaske på ryggen af os.

Johan
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 22:56

Johan Thumbs Up

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 00:05
Citat: Johan


Med hvilken ret kan vi forlange, at andre skal give afkald på en fornøjelse, når de hverken generer andre, eller skader fiskebestanden mere end vi selv gør? Jeg gentager lige: De er hverken til gene eller skade! I himlen dog, hvis I er ligeglade med det, hvad bliver så det næste, I vil forbydeDisapprove


Johan
Toggerfiskeri hører ikke ind under det rekreative fiskeri, så det er fuldstændig forkert at kalde det en fornøjelse, toggerfiskeri er en erhvervsfiskermetode - det er ikke et spørgsmål om at forbyde noget, der er blot tale om at inddrage tilladelserne, da forudsætninger der lå til grund ikke længere er til stede.
 
- Det næste der skal forbydes, det er; Det skal være forbudt for tyndarmsbanditter at sætte garn/ruser tættere på land end 200 meter.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 03:27
Citat: Steen Kehler

Citat: Johan


Med hvilken ret kan vi forlange, at andre skal give afkald på en fornøjelse, når de hverken generer andre, eller skader fiskebestanden mere end vi selv gør? Jeg gentager lige: De er hverken til gene eller skade! I himlen dog, hvis I er ligeglade med det, hvad bliver så det næste, I vil forbydeDisapprove


Johan
Toggerfiskeri hører ikke ind under det rekreative fiskeri, så det er fuldstændig forkert at kalde det en fornøjelse, toggerfiskeri er en erhvervsfiskermetode - det er ikke et spørgsmål om at forbyde noget, der er blot tale om at inddrage tilladelserne, da forudsætninger der lå til grund ikke længere er til stede.
 
- Det næste der skal forbydes, det er; Det skal være forbudt for tyndarmsbanditter at sætte garn/ruser tættere på land end 200 meter.
 
Steen det er sent på natten, har det rart efter en god grill aften, jeg gider ikke at skrive om de gamle dage og ansættelse af karle på gårdene og deres kontrakter samt hvordan husholdningen var skruet sammen.
 
Om toggefiskeriet er der skrevet nok og du fatter ikke en dyt, tror det hele handler om lille dig og dit ego.
 
Gid din røv må klø og dine arme er for korte Wink
 
Ole T 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 07:01
Clap
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 07:19
Var lige ude i mandags på en 5-timers aften-buletur, der var fint med buler op til 6 meters højde og det blev til ca 50 torsk med 10 stykker mellem 5 og 8 kg. Aftnen blev afrundet med flot solnedgang og fuldmåne samt lækre studenterbrød fra den nye Farumhus bager i Værløse – Super aftentur!!!
 
Ja det er skrevet af Steen Kehler, 50 torsk!!!!
 
Steen Kehler, du anser toggerfiskjeriet for at være erhvervsfiskeri, hvad kalder du så dit eget ??
Jeg vil tro at dette ikke kun er den ene gang, men mange andre gange hvor du har forsøgt at "tømme Øresund for torsk" Det vil jeg kalde "privaterhvervsfiskeri!!
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 08:55
LOLClap
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 09:09
Citat: tranholm

Citat: Steen Kehler


 Toggerfiskeri hører ikke ind under det rekreative fiskeri, så det er fuldstændig forkert at kalde det en fornøjelse, toggerfiskeri er en erhvervsfiskermetode - det er ikke et spørgsmål om at forbyde noget, der er blot tale om at inddrage tilladelserne, da forudsætninger der lå til grund ikke længere er til stede.
 
- Det næste der skal forbydes, det er; Det skal være forbudt for tyndarmsbanditter at sætte garn/ruser tættere på land end 200 meter.
 
Steen det er sent på natten, har det rart efter en god grill aften, jeg gider ikke at skrive om de gamle dage og ansættelse af karle på gårdene og deres kontrakter samt hvordan husholdningen var skruet sammen.
 
Om toggefiskeriet er der skrevet nok og du fatter ikke en dyt, tror det hele handler om lille dig og dit ego.
 
Gid din røv må klø og dine arme er for korte Wink
 
Ole T 
At du pakker din holdning ind i usaglighed og selvhøjtidlighed, det vidner blot om, at du ikke acceptere/respektere, at andre fremfører en anden holdning end din og det klæder hverken dig eller debatten.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 09:11
Citat: Taonga

Ja det er skrevet af Steen Kehler, 50 torsk!!!!
 
Steen Kehler, du anser toggerfiskjeriet for at være erhvervsfiskeri, hvad kalder du så dit eget ??
Jeg vil tro at dette ikke kun er den ene gang, men mange andre gange hvor du har forsøgt at "tømme Øresund for torsk" Det vil jeg kalde "privaterhvervsfiskeri!!
Toggerfiskeri er en erhvervsmetode, stangfiskeri er en rekreativ metode --> hvad er det du ikke forstår Per???
 
 
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 09:25
ja man kunne i det stille frygte  at der er lodsjere der kigger med og lukker for lystfiskere så har du da for en gangs skyld opnået noget Steen Lad os håber de lukker for togger fiskeriet og I SAMME ÅNDEDRAG LUKKER FOR BULEFISKERIET I ØRESUND  se det er der fornuft i Wink eller er der 50 Torsk det er SVINERI
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 09:27
Steen
 
 
Jeg har selv oplevet toggerfiskeriet i Karup å og kan godt følge dig noget af vejen i at et garn ikke har noget at gøre i et vandløb. Nu er toggerfiskeriet i Karup noget lodsejerne har haft lov til i mange år og det er ikke mit indtryk at det på nogen måde udøves så det er til skade for bestanden af fisk
 
Pers poiente er da vel meget god - Hvis vi lystfiskere argumenterer for at toggerfiskeri er rovfiskeri så klinger dette da noget hult hvis vi selv har fryseren fuld uanset om det er torsk eller havørred ????
 
/Jan
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 09:32
Citat: Steen Kehler

Citat: Taonga

Ja det er skrevet af Steen Kehler, 50 torsk!!!!
 
Steen Kehler, du anser toggerfiskjeriet for at være erhvervsfiskeri, hvad kalder du så dit eget ??
Jeg vil tro at dette ikke kun er den ene gang, men mange andre gange hvor du har forsøgt at "tømme Øresund for torsk" Det vil jeg kalde "privaterhvervsfiskeri!!
Toggerfiskeri er en erhvervsmetode, stangfiskeri er en rekreativ metode --> hvad er det du ikke forstår Per???
 
 
Stangfiskeri er skam også erhvervsfiskeri - og bedrives i stor stil i asien - rundt den Iberiske halvø - så hvad er det lige du ikke forstår Steen ?
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 09:58
Steen Kehler
 
citat:
At du pakker din holdning ind i usaglighed og selvhøjtidlighed, det vidner blot om, at du ikke acceptere/respektere, at andre fremfører en anden holdning end din og det klæder hverken dig eller debatten.
Steen. Det er nogle fine ord du bruger, det var ord jeg kunne havde skrevet til digClap
 
Med din holdning til andres fiskeri er vi jo ude i det usaglige, og selvhøjtidlighed passer jo også godt ind i dine rammer for forståelse af dit eget fiskeri.
 
Vi lystfiskere er de eneste sande personer der har ret til at fiske, vi ved hvad der må fanges og spises, vi er de eneste der ved hvordan fisk skal behandles, vi er de eneste der bruger grej som er kreativt, vi bør have ret til at fiske i alle åer, søer, moser uanset ejerforhold, alle ejere, lodsejere skal fratages deres ret til at bestemme over deres jord og parceller.
Vi er de eneste der forstår hvad et godt miljø er, vi er de eneste der altid efterlader vores fiskeplads ryddeligt og rent som der aldrig havde været nogle at fiske.
Vi lystfiskere er guds udvalgte til at herske over fiskene i verdens have, vi fisker aldrig efter mere en vi selv kan spise, vi er den sande miljø vogter.
 
Alle andre der vover at fiske og har gjort det i generationer er tyndarmsbanditter der intet har at gøre på vores udvalgte jord.
 
Steen Kehler, dette er hvad jeg har lært om dig og dine holdninger gennem et lille år her på 123nu, hvis jeg tager fejl så ret mig lige hvor jeg rammer forkert.
 
Ole T
 
    
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 10:05
Clap
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 10:13
Ole du må ikke være grim ved manden det passer sig ikke Wink Ellers må jeg nok sige ClapThumbs UpClapThumbs Up
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 10:43
Hej per kan du ikke lige ligge linken til torske svineriet så alle kan finde den jeg har desværre ikke fundet den Ellers er der  Thumbs UpThumbs UpClapClap til dig
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 13:03
Citat: Steen Kehler



Toggerfiskeri er en erhvervsmetode, stangfiskeri er en rekreativ metode --> hvad er det du ikke forstår Per???
 
 


Er det en definition du selv har vedtaget eller hvor stammer den fra?
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 13:28
JacobClap
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2012 kl. 08:35
Hvor er I bare sjove - jeg er enig med steen kehler (den bandit) i at togger mere ligner erhverv da det er lodsejere og dermed de der tjener penge på deres Lodder. Man må så modsat sige de er underlagt langt strengere krav end alle os andre - så i bund og grund er der langt mere erhverv i stangfiskeriet ved karup å, alene af den grund at der fanges laaaangt flere på denne facon og pengene i det er langt større!


Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2012 kl. 08:40
som fuglejæger er det hele langt nemmere. Vores "konkurrenter" går enten med kikkert - ringmærkningsnet eller andre ikke dræbbare redskaber. Men derfor kan bølgerne nu godt gå højt har jeg HØRT.

En smule indbyrdes konkurrence jægerne iblandt kan man også observere og virker lidt som spild af tid.

tja..
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2012 kl. 08:45
Vi får nok aldrig svaret fra S.K. - måske holdes der ferie.

Jeg har nu også lært at Steen kan holde debatter kørende i det næsten uendelige, så det er måske i virkeligheden det man skal lære noget af.

Over and outSleepy


Redigeret af MikaelWS - 29 Jul 2012 kl. 08:46
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 34567>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres