Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr lodsejerne ved Karup å gået fra forstanden ?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Er lodsejerne ved Karup å gået fra forstanden ?
    Sendt: 15 Jul 2012 kl. 09:27
Nå, lad os få lukket denne tråd med en klonklusion om, at Vi lystfiskere som altid står samlet i at bekæmpe fjenderne af lystfiskeriet, hvor vi end finder dem, thi der er kun een sand måde at fange fisk på.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 09:43
Kim K
Hvornår kommer de saglige argumenter imod toggerfiskeriet så?? De argumenter der for alvor slår dets skadelige indflydelse fast?
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 09:54
Citat: TBH

Kim K
Hvornår kommer de saglige argumenter imod toggerfiskeriet så?? De argumenter der for alvor slår dets skadelige indflydelse fast?
Så du mener altså, at der kan åbnes op for mere toggerfiskeri, sålænge der slipper nok gydefisk forbi - jamen det skal lodsejerne da nok blive glade for at høre.
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 10:12
Hold nu kæft Steen! Det er jo ikke det Tom mener.
Kan heller ikke se hvad du skal blande dig for, dine ørreder får katten jo!

Som nævnt i tråden skal vi jo bare være glade for de lodsejere, og deres kamp for at bevare måske verdens bedste havørredfiskeri!

Alle jer der tuder over toggerfiskeriet, burde droppe turen til karup, og blive på øen og fiske put ørreder i stedet.

Rasmus.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 10:23
Clap
Citat: Rasmus Bech

Hold nu kæft Steen! Det er jo ikke det Tom mener.
Kan heller ikke se hvad du skal blande dig for, dine ørreder får katten jo!

Som nævnt i tråden skal vi jo bare være glade for de lodsejere, og deres kamp for at bevare måske verdens bedste havørredfiskeri!

Alle jer der tuder over toggerfiskeriet, burde droppe turen til karup, og blive på øen og fiske put ørreder i stedet.

Rasmus.

ClapClapClap
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 11:01
Hold nu kæft Steen! Kan heller ikke se hvad du skal blande dig for, dine ørreder får katten jo!
ClapClapClapClapClapClap
velskrevet, og meget passende!!!!!
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 11:02
Citat: Rasmus Bech

Hold nu kæft Steen! Det er jo ikke det Tom mener.
Kan heller ikke se hvad du skal blande dig for, dine ørreder får katten jo!

Som nævnt i tråden skal vi jo bare være glade for de lodsejere, og deres kamp for at bevare måske verdens bedste havørredfiskeri!

Alle jer der tuder over toggerfiskeriet, burde droppe turen til karup, og blive på øen og fiske put ørreder i stedet.

Rasmus.
Jeg har meget svært ved at se, at det skulle være relevant for at ytre sig, hvad den enkelte lystfisker gør med fangne fisk og herudover, så kan vi jo kun forholde os til det, som Tom skrev.
 
- De eneste som tuder her, det er da de der Karup å lodsejer lovers - tyndarms banditter skal bekæmpes også selvom de er forklædte med stråhat og halm i skoene. 
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 11:10
Citat: Rasmus Bech

Hold nu kæft Steen! Det er jo ikke det Tom mener.
Kan heller ikke se hvad du skal blande dig for, dine ørreder får katten jo!

Som nævnt i tråden skal vi jo bare være glade for de lodsejere, og deres kamp for at bevare måske verdens bedste havørredfiskeri!

Alle jer der tuder over toggerfiskeriet, burde droppe turen til karup, og blive på øen og fiske put ørreder i stedet.

Rasmus.
Rasmus: har du et alias der hedder Tom, siden du kan oplyse hvad det er han mener.
 
Nå men man kan jo konkludere at der er en hel del som vil bakke op om at togger fiskeri skal gøres lovligt overalt, siden denne fiskeform har så gavnlig indflydelse på fiskeriet og havørred og laks i Karup å må det jo være en spore til at lade lodsejere i alle andre åer togge fiske.
I samme åndedræt kan man lade alle Morten Koch-landmænd og lodsejere fiske i samtlige fredningszonerm alt andet vil være synd for dem, og det der er synd for bondemanden skader jo lystfiskerne som det fremgår i en stor del af indlæggene i denne tråd.
I det hele taget skal bondemændene selvfølgelig heller ikke være omfattet af fredninger eller mindstemål. De skal have lov til at tage det hele med hjem, ellers vil det sikkert gå lystfiskerne rigtig skidt.
Ålejernet skal naturligvis lovliggøres, men kun for lodsejere og bondemænd. De gør jo så meget for os, og så skal vi selvfølgelig acceptere at de benytter denne afskyelige form for fiskeri, ellers går det bare lýstfiskerne rigtig d´skidt.
I samme åndedrag bør vi nok indføre en regel at lodsejere og bondemænd skal have lov til at frække vod i åerne en enkelt gang om ugen. Så vil det heller ikek have nogen betydning om de hælder overskudsgylle i åen en af de andre dage, for så er der jo ingen fisk.
Skulle vi så i det hele taget ikke give lodsejere og bondemænd total skattefrihed samtidig med at deres tilskud fordobles, de har det jo så skidt og ofrer sig gang på gang for naturen og dermed lystfiskerne...........Wink
 
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 11:23
mage til uintelligent nonsens skal man dælme lede længe efter .. eller, nåårh nej, vi kan blot kigge tilbage på debatten om DSF, der nåede vi samme absolutte lavmål som man er ved at opnå her.

De eneste som tuder her, det er da de der Karup å lodsejer lovers - tyndarms banditter skal bekæmpes også selvom de er forklædte med stråhat og halm i skoene.
hvad ønsker du at opnå ved at skrive ovenstående ???

Nå men man kan jo konkludere at der er en hel del som vil bakke op om at togger fiskeri skal gøres lovligt overalt, siden denne fiskeform har så gavnlig indflydelse på fiskeriet og havørred og laks i Karup å må det jo være en spore til at lade lodsejere i alle andre åer togge fiske.
I samme åndedræt kan man lade alle Morten Koch-landmænd og lodsejere fiske i samtlige fredningszonerm alt andet vil være synd for dem, og det der er synd for bondemanden skader jo lystfiskerne som det fremgår i en stor del af indlæggene i denne tråd.
I det hele taget skal bondemændene selvfølgelig heller ikke være omfattet af fredninger eller mindstemål. De skal have lov til at tage det hele med hjem, ellers vil det sikkert gå lystfiskerne rigtig skidt.
Ålejernet skal naturligvis lovliggøres, men kun for lodsejere og bondemænd. De gør jo så meget for os, og så skal vi selvfølgelig acceptere at de benytter denne afskyelige form for fiskeri, ellers går det bare lýstfiskerne rigtig d´skidt.
I samme åndedrag bør vi nok indføre en regel at lodsejere og bondemænd skal have lov til at frække vod i åerne en enkelt gang om ugen. Så vil det heller ikek have nogen betydning om de hælder overskudsgylle i åen en af de andre dage, for så er der jo ingen fisk.
Skulle vi så i det hele taget ikke give lodsejere og bondemænd total skattefrihed samtidig med at deres tilskud fordobles, de har det jo så skidt og ofrer sig gang på gang for naturen og dermed lystfiskerne...........Wink
bortset fra at opnå en mere eller mindre smållig form for retorik, og udvise lidt dansk småborgerlighed, så har denne debat reelt set ikke noget med landmænd at gøre og deres landbrug, men derimod de personer der har jord ned til Karup å, som har lov til at udøve toggerfiskeriet, på nogle meget afgrænsede tidspunkter .. og hvad gør det mere afskyeligt end at fiske med net i havet af fritidsfiskere eller lign. klap nu lige jeres hellige hest drenge!


Redigeret af Ørde - 15 Jul 2012 kl. 11:23
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 11:26

@Steen

Jeg er ikke en lodsejer "lover" men kun glad for at jeg har kunne fiske på deres privat ejede marker og er glad for at de har givet os lystfiskere den chance,priserne og mulighederne havde nok været en anden hvis de havde lavet en sammenslutning af lodsejere og solgt fiske kort.Men vi er så heldige i Danmark og ikke kun Karup å men fleste steder i Danmark at velvillige bønder/lodsejere giver os retten til at fiske på deres privat "baghave"
 
@Frederiksen
Der er altså bønder/lodsejere der værner om vores natur og ikke er pengekåde miljøsvin,Så store penge tjener de nu heller ikke på at give foreningerne ret til at fiske på deres private ejede marker.
 
 
 
 
 
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 11:55
Man skulle fandeme tro, at der år efter år blev lavet voldsomme kontrakter med en masse paragraffer for at skovle penge ind for fiskeretterne i Karup Å.
 
Men sådan er verdenen ikke. Foreningerne har fået fiskeretten for en slat penge, som ikke er særlig stor, der er ingen kontrakter, men et gammeldags håndslag, som giver en hel del lystfiskere glæden ved at fiske ved denne herlige å.
 
Var lodsejerne grådige væsner, som nogle uvidende folk her gerne vil give det indtryk af, så var priserne helt anderledes og der var voldsomme restriktioner på brugen af fiskeretten. 
 
Det er der ikke, så lad nu være med at gøre disse ret flinke folk til nogle grådige væsner. Det er unfair.
 
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 12:00
Citat: Kevin rostrup

Der er altså bønder/lodsejere der værner om vores natur og ikke er pengekåde miljøsvin,Så store penge tjener de nu heller ikke på at give foreningerne ret til at fiske på deres private ejede marker.
 
 
 
 
 


Det er mig komplet umuligt at forstå, hvorfor det er så svært for nogle her inde at skelne mellem privat ejede marker og så de vandløb, der løber igennem disse marker. Vandløb og fisk, der tilhører os ALLE. Bønderne har nok købt (eller belånt) jorden - men vandet og fiskene tilhører altså ikke bønderne, så hvorfor skulle de have specielle rettigheder til at skamride det stræk, der tilfældigt løber på deres mark?  Rent faktisk kan de nu ikke længere påstå at vi bruger deres jord, da vi alle har fået adgang til de nye randzoner langs vandløbene, så argumenterne bliver mere og mere udhulede.

Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 12:05
Snøft-snøft............
Man bliver jo næsten helt rørt over de sidste tre indlæg.
Ja Ørde: Det er jo frygtelig at alle "de untiligente" ytrer sig, de burde selvfølgelig slet ikke have ret til at udtale sig hvis deres IQ er lavere end din vel??
Det ville være skønt ikke, så kunne du sidde og være enig med dig selv, uden at "de uintiligente" hele tiden blandede sig.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 12:28
glemte sådan en Wink, undskyld
/frede
Til top
karsten nykjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karsten

Tilmeldt:: 12 Jul 2001
Geografisk: midtjyland
Status: Offline
Beskeder: 60
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 12:38
Så!
 
Nu kan debatniveauet da vist ikke komme længere ned.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 12:51

Næ det burde ikke kunne lade sig gøre....og dog..

http://www.kandu.dk/spg20008.aspx



Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 14:03
Citat: ljf

Snøft-snøft............
Man bliver jo næsten helt rørt over de sidste tre indlæg.
Ja Ørde: Det er jo frygtelig at alle "de untiligente" ytrer sig, de burde selvfølgelig slet ikke have ret til at udtale sig hvis deres IQ er lavere end din vel??
Det ville være skønt ikke, så kunne du sidde og være enig med dig selv, uden at "de uintiligente" hele tiden blandede sig.

uintelligente .. hvem snakker om intelligens ?? det jeg hentyder til hvad angår retorik, er dine småsarkastiske bemærkninger jeg hentyder til, som på ingen måder hjælper til debatten, eller på nogen som helst måde er saglig i forhold til de ting der bliver snakket om. Så om du er intelligent eller ej, det må stå for din egen vurderingsevne.

Jan@ god pointe, men hvad så når vi skal fra parkeringspladsen og ned til vandløbet, eller de ikke siger noget til, at vi går ned over deres marker. En anden ting er at du skriver at fiskene er vores ALLE's .. var det ikke lidt det som ham "lakse-napperen" fra Skjern å (kan ikke huske om det var Skjern å), prøvede at fremtvinge en pointe med .. og som jeg har skrevet tidligere, så husk på, at de ikke alle er landmænd, der findes også jordejere der har et helt andet erhverv!

Vi skal bare passe på at vi ikke gør os selv så "pisse" hellige, at vi ikke tillader at der er plads til andre, og det de har 100% ret til at udøve .. 


Redigeret af Ørde - 15 Jul 2012 kl. 14:06
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 18:19
Man kan kun håbe foreningerne ved karup å og sammenslutningen laver en liste over uønskede individer ved åen Det vil sige disse brokrøve der ikke kender den grundlovs sikrede private ejendomsret der gør at lodsejerne selv bestemmer hvem der fisker på deres jord og ja jeg forsvarer togger fiskeriet for lodsejerne
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 18:21
Steen
Du kan lige finde et eneste sted hvor jeg direkte skriver at jeg ønsker MERE toggerfiskeri inden jeg forsvarer min holdning til det. Kom frisk?
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
karsten nykjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karsten

Tilmeldt:: 12 Jul 2001
Geografisk: midtjyland
Status: Offline
Beskeder: 60
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 18:25
Hej Tom
 
Det kan han ikke. Heller ikke indirekte.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 18:44
Citat: pip_ser

Man kan kun håbe foreningerne ved karup å og sammenslutningen laver en liste over uønskede individer ved åen Det vil sige disse brokrøve der ikke kender den grundlovs sikrede private ejendomsret der gør at lodsejerne selv bestemmer hvem der fisker på deres jord og ja jeg forsvarer togger fiskeriet for lodsejerne


Ja, det vil være et fantastisk samfund, hvor man bliver truet til tavshed hvis man vover at sige den gamle elite imod.

Det har vist været forsøgt flere steder i verden uden den store succes på den lange bane.

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 19:22
Citat: TBH

Steen
Du kan lige finde et eneste sted hvor jeg direkte skriver at jeg ønsker MERE toggerfiskeri inden jeg forsvarer min holdning til det. Kom frisk?
Kan du finde et eneste sted, hvor jeg direkte skriver, at du ønsker mere toggerfiskeri - kom frisk???
 
- Du argumentere overfor Kim K., at han ikke kommer med saglige argumenter for at stoppe toggerfiskeriet og da han ikke kan dokumentere, at omfanget af det nuværende toggerfiskeri er direkte skadeligt,,, så må det jo betyde, at toggerfiskeri kan finde sted i et omfang indtil, at omfanget vil være skadeligt (da du jo har sat det som sagligt kriterie) --> som du skrev det tidligere i tråden: "Kim K
Hvornår kommer de saglige argumenter imod toggerfiskeriet så?? De argumenter der for alvor slår dets skadelige indflydelse fast?"
 
 
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 19:55
Steen
Det er et ret simpelt spørgsmål jeg stiller dig. Skal du have hjælp?
Dit ævl gider jeg ikke læse eller gå med på. Dine fortolkning er, nå ja, dine fortolkninger.
Jeg kan tydeligt forstå at Kim er IMOD toggerfiskeriet, men ved ham reelt hvad det er der foregår og kender han til det antal fisk toggerne tager??? Ved du om han gør det???
Ved du også om det eventuelt var noget Kim SELV skulle svare på inden du læser mine indlæg som noget de slet ikke er???
Kan du finde ud af at svare på det???


Redigeret af TBH - 15 Jul 2012 kl. 19:56
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 20:13
Citat: TBH

Steen
Det er et ret simpelt spørgsmål jeg stiller dig. Skal du have hjælp?
Dit ævl gider jeg ikke læse eller gå med på. Dine fortolkning er, nå ja, dine fortolkninger.
Jeg kan tydeligt forstå at Kim er IMOD toggerfiskeriet, men ved ham reelt hvad det er der foregår og kender han til det antal fisk toggerne tager??? Ved du om han gør det???
Ved du også om det eventuelt var noget Kim SELV skulle svare på inden du læser mine indlæg som noget de slet ikke er???
Kan du finde ud af at svare på det???
Fortæl mig lige hvorfor jeg dog skulle svare på et irrelevant spørgsmål??
Derimod, så er mit spørgsmål yderst relevant, da du jo direkte skyder mig i skoen, at jeg skulle have sagt, at du ønsker mere toggerfiskeri.
Og nu var det jo et ganske simpelt spørgsmål, som jeg stillede dig - skal du have hjælp?
 
- Nu er det ikke fortolkninger, men ordret hvad du selv har skrevet - at du fornægter betydningen af det, som du har skrevet, det viser jo bare, hvem det er der ævler.
Til top
karsten nykjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karsten

Tilmeldt:: 12 Jul 2001
Geografisk: midtjyland
Status: Offline
Beskeder: 60
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 21:47
Hallo
 
Æh, bæh, buh du er dummere end jeg er! Er det virkelig niveauet?
Nu skal I passe på, for ellers sender jeg bud efter min onkel i Amerika, for han kan banke jer allesammen på een gang.
 
Karsten
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 08:07
Steen
Jeg ved ikke hvad det er du forsøger at fortolke ud fra mit indlæg - men det er tydeligt du ikke forstår hvad jeg mener.
/Gone Fishing - gider ikke dit pis.

"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 08:50
Nu er det sådan at foreningerne ved karup å skal sørge for fiskevand til deres medlemmer OG ikke dig og andre dagkort fiskere Hvis de vil kan de lave sådan en liste eller meget bedre stoppe for salget af dagkort så slipper de for dem der brokker sig. Det er ikke noget problem at lave en regel i foreningernes love så er det generalforsamlingen der bestemmer brokrøvens skæbne i foreningen
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 11:32
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 11:45
Man kan jo kalde det iloyallitet mod foreningen og vupti en exklusion er en generalforsamlings beslutning. At køre det på denne måde er at tage alle dem der køber dagkort og acepterer det lidt togger fiskeri der er som gidsler det kan jo blive enden på det og det kan de utilfredse ikke gøre noget ved uanset hvor meget de hyler op så nyd toggerfiskeriet hvis du ser detBig smile Det er stadig Lodsejerne og foreningerne ved karup å der har fiskeretten og ikke de få der brokker sig
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 20:25
Citat: pip_ser

Man kan jo kalde det iloyallitet mod foreningen og vupti en exklusion er en generalforsamlings beslutning. At køre det på denne måde er at tage alle dem der køber dagkort og acepterer det lidt togger fiskeri der er som gidsler det kan jo blive enden på det og det kan de utilfredse ikke gøre noget ved uanset hvor meget de hyler op så nyd toggerfiskeriet hvis du ser detBig smile Det er stadig Lodsejerne og foreningerne ved karup å der har fiskeretten og ikke de få der brokker sig
Der kunne da snilt være nogle af brokekhovederne som også har fiskeret gennem et tårnhøjt kontingent til en forening. Wink
Men  det betyder vel ikek at de mennesker ikke må sige deres mening.
Jeg syntes såmænd der er en del af deltagerne i dennetråd (du betegner som brokkehoiveder) der har en point, men vi ser jo forskelligt på det. Og iøvrigt synger hver fugl jo med sit næb, vi er ikke alle lige gode til at få budskabet ud på en gramatisk rigtig mådeDead
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 20:32
1000 kr om året er da ikke en herregård men det er åbenbart bedre at hakke løs på lodsejere og så miste fiskevandet det er super humor eller er det
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 22:01
Citat: pip_ser

1000 kr om året er da ikke en herregård men det er åbenbart bedre at hakke løs på lodsejere og så miste fiskevandet det er super humor eller er det
landmændene/Morten-Kochérne derude, ja de kan da generelt gøre som de vil hvis de ellers følger lovgivning og almindelig etik.
Derimod syntes jeg så IKKE det er i orden at retten til togge gennem generationer er solgt med ejendommene, og fortsat bliver det. Det er en fiskeform som jeg ikke syntes hører sig til i dag, lidt ligesom kongerækken: man fødes til at regere over kongeriget, på samme måde fødes herremanden ved karup å´s søn med retten til toggefiskeri, det hører ingen steder hjemme.
 
Efter min mening er det udelukkende Morten Koch nostalgikere der falder på halen over den fiskeform, der grundlæggende hører en anden tid til. At nogle så syntes at vi lystfiskere skal stikke piben ind og logre med halen over noget vi ikke bryder os om, bare fordi de e rbange for at lodsejerne bliver sure og sanktionerer mod deres fiskevand: NIX
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 10:26
Nu er det sådan fredriksen at hvis de jægere der går på min jord teede sig sådan så røg de ud jeg ejer der er gæster uanset hvad de betaler
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 10:40
Herremands mentalitet Thumbs Down
 
Mon ikke også dine jægere protesterede hvis du satte klapfælder eller snarer i skoven til at fange kronvildt fordi din oldefar gjorde det samme??
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 11:08
småborgerlig/misundelses dansker mentalitet ;-) lad os håbe at vi får meget mere toggerfiskeri .. der er aaaalt for få net i åen!!
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 11:13
Kære person det hedder konsekvens pædagogik der hvor jeg kommer fra
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 11:39
Citat: Jan Persson

Herremands mentalitet Thumbs Down
 
Mon ikke også dine jægere protesterede hvis du satte klapfælder eller snarer i skoven til at fange kronvildt fordi din oldefar gjorde det samme??
 
Jan
 
Enhver har jo lov at have sin mening - uanset om det er i herremænd eller enhedslisten man finder sit tilhørsforhold, men få nu lige argumenterne ind på sporet igen:  
 
klapfælderne og snarene er ulovligt
 
toggerfiskeri er altså lovligt !
 
mvh
Heinz
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 12:09
Heinz, det ændrer jo ikke ved princippet om at når man betaler for enten jagt eller fiskeri, så har man en forventning om at man får det som man har betalt for.
 
Man har også en berettiget forventning om, at man har lov til at påtale eventuelle uhensigtsmæssigheder uden at blive smidt på porten - det kaldes i daglig tale at tale om tingene.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 12:31
Jan
 
Jeg syntes man skal springe al det der følelsespornopladder over - og blot konstatere, at nogen mener det ene andre noget andet.
 
Det er næppe bred/jordejerne, der kan forventes at ville afskaffe egne gamle privilegier, så vil man have dem afskaffet, ja så er det lovgiverne der skal gøre det.
 
Nu har lovgivere det med at vælge deres mærkesager efter hvormange stemmer der er i dem - så mon ikke dette (i mine øjne) yderst begrænsede og næppe særligt skadelige toggefiskeri - nok ikke bliver det første vi ser til trediebehandling på Borgen.
 
Både jægere og fiskere har i generationer kunnet tale sig tilrette uden nogle "offentlige krige" hvor alle mulige uforstående har deres pladderballe-meninger om dette eller hint - til at forstyrre et fornuftigt samarbejder parterne imellem. Så mon ikke også det fortsætter fremover.
 
mvh
Heinz 
  


Redigeret af tackler - 17 Jul 2012 kl. 12:33
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 13:52
Heinz det er sådan at nogle tror at lodsejerne er til for dem Men de er i deres gode ret til at smide fiskere og jægere ud til hver en tid når deres kontrakter løber ud Det er enhver forenings bestyrelses opgave at finde fiskevand til medlemmerne. Ingen fiske vand ingen medlemmer og inger forening, så enkelt er det Alle lodsejere kan leje ud til højest bydende Er det et lille lukket konsortie eller en udlænding så kan folk hyle op alt det de vil de kan intet gøre. Man har sammenslutninger og lodsejerforeninger og der ordner de problemerne og jeg formoder de har en posivtiv indstilling til toggerfiskeri Begynder sammenslutningen at råbe op ja så mister de sansynligvis fiskevandet og andre med en mere liberal holdning til toggerfiskeri kommer til Der er kun en taber i det spil og det er dem der er medlem og dem der fisker på dagkort.
Hvad angår et medlemsskab til 1000 kr det er peppernødder i forhold til hvad du får for pengene . prisen er den samme om du spiller bold eller dyrkrer kampsport intet er gratis så må man vudere hvad man vil betale Til åen kan du tage hver dag 1000 kr i P og T kommer du heller ikke langt med. Så er der kysten den er gratis næsten da fisketegnet koster også lidt Så husk uanset hvor meget i betaler er i stadig kun gæster ved lodsejeren og han har altid det sidste ord at skulle have sagt Nu vil jeg tage ud og være en ydmyg HERREMAND og fiske som gæst i en af de foreninger jeg er medlem af Smile
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 13:54
Jan, om dine forventninger bliver indfriet er da fuldstændig underordnet i denne debat, igen, om toggerfiskeri skal bibeholdes eller ej .. så tag for debatten's skyld, og hold dig til det aktuelle .. du må gerne påtale "uhensigtsmæssigheder", men det er igen DIT syn af uhensigtsmæssigheder .. og om du bliver smidt på porten, ville da være træls for dig at skulle sove på gaden ;-)
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 14:06
Citat: Jan Persson

Herremands mentalitet Thumbs Down
 
Mon ikke også dine jægere protesterede hvis du satte klapfælder eller snarer i skoven til at fange kronvildt fordi din oldefar gjorde det samme??
 
Hvad gør toggefiskeriet værre end måden de har fanget dine vildtfangede akvariefisk på,klager du også på måden de har fanget dem på ? 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 14:46
Hej rødder Big smile

Jeg beklager, men mit haleben dansede en tur ned af bagtrappen, så jeg har været meget lavt flyvende siden sidst.

Jeg har prøvet at læse mig igennem de fleste indlæg, og kan se, at det er gået over i ævlebævle!. Det gør det som oftest når argumenterne blegner i lyset af de efterkommende personlige nedgørende indlæg!.

Med hensyn til togger fiskeriet er det sådan, at jeg får det som en tyr med en rød klud foran sig (tyre er farveblinde). Det toggerfiskeriet repræsenterer, er at det er en "lukket klub" for de få udvalgte - udøvet foran de udelukkede, og det bryder jeg mig IKKE om. Heller ikke som andre "klubber" med samme lukkede system, hvor man dog kan få medlemskab, hvis man kan betale det horible medlemsgebyr. Havde godsejeren derimod som en del betaling ret til, at fiske ved siden af "drengene" ville det være en anden sag. Så kunne de fede lodsejere få sig lidt motion med kaste armen, og der ville også også være flere madpakker at deles om LOL

Har gods/lodsejeren forøvrigt ret til samme mængde laks uanset den årlige laksekvote?.

Om toggerfiskeriet fortsat skal bestå, drejer sig overhovedet ikke om, hvorvidt konsekvenserne kan gå ud over den ene eller den anden part!. Det er selve toggerfiskeriets over/underpart der bl.a. bør ligge til grund for, om det skal bestå.

Hvis vi siger, at det er selve princippet i det, kan det jo sagtens modsiges/undskyldes med, det er begrænset hvor mange der ta`r  hvor mange fisk - og hvorledes, men hvis man lader de små principper "leve", kan det hurtigt medføre/tage overhånd. Nu har vi så ikke flere lakseåer af betydning i danmark, så lige her, vil der ikke blive anarki ved de små vande Big smile Havde vi så haft flere åer med laks, og samme medfødsret til toggerfiskeri ville der for længst ha` været kamp om det fiskeris fortsatte beståen.

Nå men nu er jeg løbet tør, og må lidt ind og ligge igen. Jeg prøver at komme tilbage lidt senere.

Krum hals og høj haleføring
/Kim -

Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 14:51
Karup å er IKKE lakseførende og mig bekendt er det kun i karup å man togger og mig bekendt er der ingen godsejere ved karup å om igen Kim
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 14:54
Øhh - jeg kan ikke lige se, hvor jeg skriver, at Karup å er lakseførende?

Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 15:07
Nå men uanset om jeg har skrevet det eller ej - er det en lakse å. Prøv selv at google det - bl.a.

Dog er den ikke en "bærende" lakse å Wink

http://kortlink.dk/b8xx

Mvh. - Kim -

Ved i forøvrigt hvordan man får de irritende billeder væk fra skriften i indlæggene?

På forhånd tak /Kim -


Redigeret af kikophil - 17 Jul 2012 kl. 15:08
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 18:07
Citat: Ørde

Jan, om dine forventninger bliver indfriet er da fuldstændig underordnet i denne debat, igen, om toggerfiskeri skal bibeholdes eller ej .. så tag for debatten's skyld, og hold dig til det aktuelle .. du må gerne påtale "uhensigtsmæssigheder", men det er igen DIT syn af uhensigtsmæssigheder .. og om du bliver smidt på porten, ville da være træls for dig at skulle sove på gaden ;-)
 
Her skrives lige præcist hvad en del af diskussionen handler om. Der har jo altid været herremandens/den herskende klasses privilegium at kunne smide tyende på porten, især hvis tyendet føler at han har uytringsfrihed til at påtale eventuelle uretfærdigheder.
Dedr er ting som ikke ændrer sig. At en del af tyendet dukker sig ærbødigt og slikker røv for at få en del af kagen, ja det er sq godt nok sørgeligt.
For min skyld kan herrefolket tage deres Å og stikke derop hvor de er højest når de plukker jordbær, for toggeriet skal der sq lukkes for efter min mening.Cry
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 18:32
Kære Frederiksen Big smile

Trusler fra overklassen, har jo altid været vejen frem til kontrol og underdanighed for at tilegne sig privilegier udover almene borgere!.

Om det er forkert???. - JA for fanden er det da det!. Intet menneske er bedre end et andet!. Du taler om ytringsfrihed - og ja - den er der da, men den bliver knægtet hver eneste dag i næsten samtlige firmaer i danmark!!!.

Det er ren utopi hvis/når danmark mener at danmark har ytringsfrihed!. Det er ligesom når danmark siger, at vi hat demokrati!!!.

Tråden knækker altid i firmaerne hvor - tyrannisk - diktatorisk - m.m. ledelses stil huserer, til dagligt - modbydeligt - sexistisk - nedværdigende - truende - pressende - ansættelsesmæssigt - og meget mere!.

Fik i fat i den piger og drenge???.

Skriv evt. til mig - så vil jeg prøve på, at sende ønskerne videre!.

P/S - ved godt, at vi nu er lidt udenfor tråden, men send mig en besked med problemstillingen og evt. nærliggende problemer Big smile

Mvh. - Kim -
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 22:07
Kim: Når du skriver om en laksekvote i Karup å, må det vel være fordi du mener den er lakseførende ikk?
Citat Kim: Har gods/lodsejeren forøvrigt ret til samme mængde laks uanset den årlige laksekvote?. Citat slut
Der er INGEN lakskvote i Karup å, da der ikke er en laksestamme i den å.
Og så er den ged vist barberetWink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 22:34
Hvorfor er denne Å ikke lakseførende ?
Til top
 Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum