Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fisk hva klok og bombarda?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fisk hva klok og bombarda?
    Sendt: 30 Jul 2011 kl. 15:55
Hejsa alle lystfiskere :)

Jeg har lige 3 spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med :)

spørgsmål 1 : Forleden dag var mig og min svoger ude og fiske i Visborg put n take vi var afsted omkring kl. 14 og der var rimelig varmt i vejret. Vi mærkede intet så vi opgav efter 3 timers fiskeri. vi tog så til meddestedet og der kunne man se fiskene gik heeelt oppe i overfladen og de eneste der fangede fisk der var folk med fluestænger. vi snakkede så om at tage til meddestedet i morgen og så starte kl. 6. Mit spørgsmål er så. er fiskene mere aktive om morgenen hvor varmen endnu ikke er på sit højeste?

spørgsmål 2 : Jeg plejer normalt at bruge flydende bombarda med en sort flue i enden men da jeg er ny i faget ved jeg ikke om jeg skal have et flåd der synker eller om jeg skal beholde det flydende? og hvad med fluer i dette vejr er det mørke farver eller er det noget med nogle pang farver jeg skal have fat i :)

Spørgsmål 3 : Jeg har en fluestang (Jeg er ikke prof til det) men er det værd at prøve i dette varme vejr? og er det godt med fluestang så tidlig på morgenen?
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2011 kl. 16:09
1 JA

2: Brug Hvid Jigg efter flydende/let synken bombarda Bruger ikke andet i Medestedet

3 Ja det er vær at prøve Prøv med Montana Fluen ellers hvis fisken er meget i overfladen med Nogen Tørfluger

4 Powerbait der bare flyder i overfladen har jeg også fanget mange på i mesestedet

Til top
Martin hardorff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hardorff Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2006
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hardorff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2011 kl. 19:31
Hvid flue med et guld hoved. Prøv det på flue stang. Kasr ud til de fisk du kan se. Og lad den synke. Så tager de dem :-) mega fedt. Har taget mange sådan :-)
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2011 kl. 20:30
Citat: hardorff

Hvid flue med et guld hoved. Prøv det på flue stang. Kasr ud til de fisk du kan se. Og lad den synke. Så tager de dem :-) mega fedt. Har taget mange sådan :-)
er det ikke den der hedder herning flue du mener :D er ihvertfal giftig :D
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 05:15
Alle de p&t jeg har været i har der ALTID været mest bid mellem 10 og 12. Har set at de springer utrolig meget om morgenen, men hen ad mod formiddagen/middag begynder de for alvor at bide!
Til top
Bo Christian Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianH

Tilmeldt:: 25 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 12:30
 1.   Ja fiskene er mere aktive morgen/aften og nat.
       Alt afhængig af temperatur, falder deres forbrænding med varmen.
       Ørreders optimale vandtemp. er 12-14 grader, og der er deres forbrænding
       høj.  De vil osse gå højt i varmt vand, for at få mere ilt.
 
 2.  Flydende bombarda er fint, da du så kan fiske ekstra langsomt.
      Prøv nogle små fluer, ala nymfer og vådfluer.
      Hold osse øje med eventuelle insekter, og find noget der minder om.
 
 3.  Jo, du skal helt sikkert prøve din fluestang..  tyndt forfang 0,18 måske
      også en lille sort nymfe.. Prøv Wink både morgen og midt på dagen..
 
  Ekstra fif, hvis fluen ikke virker, så prøv at rulle en klump powerbait, ud til en         aflang pølse, med spidse ender..dæk krogen uden revner i baiten..
  Det skal 2m under bombardaen, også trækkes ultra langsomt ind !!
   Ved hug, gives lidt line, og derefter tilslag..  Det virker !!
 
 Håber det gav dig lidt !! Smile
  
  
            
K&B Streamwalker
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum