Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fladfisk på Fyn?

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Bundsgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bundsgaard

Tilmeldt:: 27 Jul 2011
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bundsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fladfisk på Fyn?
    Sendt: 29 Jul 2011 kl. 09:52
Hej alle,
 
Jeg vil gerne vise knægten, hvordan det er at fiske og at fange dem. Jeg tænker, at det ville være godt at starte med fiskeri efter fladfisk, da det er børnevenligt. Men hvor på Fyn, er der godt for tiden - og hvad bør vi fiske med? Jeg tænker, at vi har brug for et sted, hvor der er dybt pga. årstiden.
 
Bundsgaard
Til top
Alexander Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Alek Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Alek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2011 kl. 10:01

Hej Brian. Du skal fiske med helt almindeligt fladfiskeforfang og så med sandorm, børsteorm eller sildestykker på krogen. Men husk når du fisker med orm så skal du tjekke forfanget ret ofte pga krabber kan nemt finde på at æde ormen. Hvor på fyn kan jeg ikke hjælpe dig med :) Knæk og Bræk :)

Til top
Alexander Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Alek Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Alek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2011 kl. 10:02
Men ellers hvis du ikke finder nogle steder at fiske fladfisk kan jeg altid anbefale ved snoghøj. Lige under den gamle lillebæltsbro. Der har jeg nappet mine :) Ellers skulle du tage drengen med i p&t det er også børnevenligt. Der lærte jeg at fiske af min far :)
Til top
Brian Bundsgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bundsgaard

Tilmeldt:: 27 Jul 2011
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bundsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2011 kl. 10:43
Tak. Ang. p/t, så har jeg en sjov historie. Forleden tog vi til en p/t i Assens. Vi brugter 3 timer i børnesøen, uden at fange noget som helst, vi kunne se fiskene hele tiden, men de gad ikke. Vi fiskede med Power B,  og blik. Vi var ved at blive sindsyge. Så kom der en pige på 8 år, hun kastede sin flue ud to gange med to flotte fisk som gevinst. Så står man der og kigger på knægten, der kigger lidt mistroisk tilbage, jeg havde vist tabt lidt respekt. Så nu skal vi fange:)
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2011 kl. 10:48
Konkludere at man aldrig bliver for gammel til at lære Wink
Håber i får mere held med de fladeThumbs Up
 
K&B Brian
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2011 kl. 13:06
Brian. Ude ved ydermolen ved Nyborg gamle færgehavn der er dybt, og så skal du ikke bruge sandorm, de holder ikke så godt, men som Alexsander nævner børsteorm, sildestykker eller hornfiske strimler.
Til top
Alexander Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Alek Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Alek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2011 kl. 18:36
Hvis du gerne vil fange mange fisk med powerbait i p&t og kan jeg anbefale at du bare sætter 2 stykker klemmebly på linen og så bare en krog. (En krog). Sæter powerbaiten på og form det så det går i vandet og så spinner du bare med det. Mærker du et hug slår du bøjlen over og ser du at linen den køre så slår du den tilbage og gir modhug. Og så er der fisk :) Jeg kommer aldrig hje fra en p&t uden 5 fisk som minimum på den metode :)
Til top
jens l. rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
eppom

Tilmeldt:: 25 Jul 2011
Geografisk: Ejby
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eppom Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2011 kl. 20:40
ja lige præcis
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2011 kl. 20:45
Citat: Alek

Hvis du gerne vil fange mange fisk med powerbait i p&t og kan jeg anbefale at du bare sætter 2 stykker klemmebly på linen og så bare en krog. (En krog). Sæter powerbaiten på og form det så det går i vandet og så spinner du bare med det. Mærker du et hug slår du bøjlen over og ser du at linen den køre så slår du den tilbage og gir modhug. Og så er der fisk :) Jeg kommer aldrig hje fra en p&t uden 5 fisk som minimum på den metode :)
Så har du aldrig fisket i den p&t han snakker om - går ud fra at det er Agernæs... der synes jeg godt nok der er langt mellem fiskene efterhånden. Jeg fanger som regel mere på kysten.
Til top
Alexander Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Alek Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Alek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2011 kl. 22:04
haha okay :)
Til top
jens l. rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
eppom

Tilmeldt:: 25 Jul 2011
Geografisk: Ejby
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eppom Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2011 kl. 15:29
saltvands p&t er lidt svære men bruger som relt et bombada og lader det synke og så trækker langsomt hjem med pawerb formet i spids. og er der nap så laver jeg spindstop og drejer stangen ud af mod linen og så trækker jeg til i linen igen. men fortrækker en grøn salty 12g eller en 4g hjemme lavet blink.
med hensyn til flade er fyret i strib nogle gange et godt bud. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres