Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mandalselva

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mandalselva
    Sendt: 22 Jul 2011 kl. 10:18
hej drenge, min far og jeg har besluttet vi skal en tur til norge næste år, men helst ikke ret langt op i norge, så er Mandalselva et bud? evt hvilken Zoner? nogen der kender noget til det?  vi fisker med flue begge to.
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2011 kl. 11:02
Hej
I skal tage til zone 3 der får i mest vand for pengene.
Carsten Lai
Til top
Ole Friis Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ole friis Avatar

Tilmeldt:: 17 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole friis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2011 kl. 14:56
Jeg vil også helt klart anbefale sone 3 Wink
Hvis i vil prøve noget i sone 2, så er Holmesland A noget af det bedste stykke. Stykket er til 4 stænger. Så medmindre man vil dele det med nogen, bør man købe retten til de 4 stænger selv.
Jeg var i sone 3 i uge 28 og fik en laks på 74 cm, 4,2 kg.
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2011 kl. 06:19
Hej.
ER enig i sone 3-der er den mest brugbare med meget vand.
Men måske skulle i istedet overveje Bjerkreimselven der ligger ca. 100 km.nordligere-idet der her er meget større chancer for at få laks-og Mandal har skuffet fangstmæssigt de senere år-hvorfor jeg og mange andre har skiftet elv.
SE evt.FIskeavisen hvor en fynbo Emiliussen skriver om Mandal og ellers er der links herefter med oplysninger:www.mandalselva.no
og:www.bjerkreimselva.no..
Mandalselven ca.5-6 tons laks årligt-mange smålaks 1-3 kg. Bjerkreinselven ca. 10-12 tons også mange smålaks-og man kan være heldig at elven næsten koger af nye fisk hvis man rammer plet.
Begge steder er der masser af overnatningsmuligheder-disse fremgår af hjemmesiderne.
FLuer til Mandal-da elven er brunlig fluer i orange nuancer-samt lokale Fugletveit flue m.fl.
Fluer til BJerkreim f.eks. fluer med sølvkrop-og blåt eller grønt hackle er fine.
GOd fornøjelseSmile
Hvis i mangler fluer til turen har jeg de lokale mønstre til begge steder-og binder og sælge på nettet-så i skal blot sige til så finder vi ud af noget.
 
mvh.
Mogens HansenTongue
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres