Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sufix matrix pro black

 Besvar Besvar
Forfatter
David Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
David N

Tilmeldt:: 05 Okt 2010
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér David N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sufix matrix pro black
    Sendt: 18 Jul 2011 kl. 14:39
for noget tid siden fik jeg sufix matrix pro black på mit hjul som jeg selv spolede på. men det havde en tendens til at ende som en fuglerede under kast og jeg tænkte at det nok bare var mig der var en klaphat til at spole line på.
derfor fik jeg ny line, også matrix pro black, påspolet med maskine men problemet er det samme.
er det et generalt problem med netop denne line? eller skal jeg finde årsagen et andet sted?
 
på forhånd tak
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 14:43
Hvilket hjul anvender du?
 
Hvilken diameter på line anvender du?
 
Har brugt denne line på et Stella/Lesath setup uden problemer.
Til top
David Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
David N

Tilmeldt:: 05 Okt 2010
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér David N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 14:45
det er på et shimano aspire hjul
og det er både 0,12 og 0,18 jeg har og problemet er det samme
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 15:01

Mener Aspire skulle have et glimrende lineoplæg, så grejet er nok ikke problemet.

Jeg kender ikke den omtalte sorte model, men har været en del fletliner igennem, incl. matrix pro i grøn. Alle de bløde fletliner er disponerede for at lave "overløbsfuglereder" efter et par kast, hvor linen ikke kommer stramt på.
Lånte et hjul ud med Performance Braid o,12 på familietur i weekenden. Det kostede hurtigt tre fuglereder der endte i stangtoppen. Da jeg overtog hjulet, og udstyrede vedkommende med 0,25 monofil var der ikke flere problemer med nogen af hjulene.
 
Hjulet udstyret med 0,14 spiderwire stealth invisibraid gav aldrig problemer, selv om det havde en del forskellige novice-brugere - Men den line er også en lille tand stivere i det end performance braiden er det.

Ergo tror jeg bare du skal vænne sig til at holde linen stram i det du begynder indspinning, og ind til der er kontakt med agnen, så du undgør løse loops på spolen.

Høje kast i modvind eller opstrøms spin med lette agn er nok de situationer, hvor man oplever fænomenet mest.
Til top
David Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
David N

Tilmeldt:: 05 Okt 2010
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér David N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 15:09
hmm var ved kysten her i weekenden og oplevede det flere gange og her var det ofte kast i modvind og forholdsvis høje bølger så det kunne være forklaringen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres