Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluer

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
christian12345

Tilmeldt:: 14 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian12345 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluer
    Sendt: 15 Jul 2011 kl. 23:19
hej jeg har lige anskaffet mig en daiwa fluestang og ville høre om der var nogle der har god erfaring med nogle fluer til kyst, hav og sø 

ved ikke hvad der er bedst rørfluer, tørfluer eller?? Confused

Tak på forhånd 

mvh Christian Tongue  
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 23:58
Jeg lytter med engang har selv købt så mange fluer at jeg kan lave udsalg, men første her på det sidste er jeg begyndt på kysten ellers har det være å jeg har brugt den i.
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2011 kl. 00:15
Hvis du er nybegynder i fluefiskeri, så vil jeg anbefale at du læser bogen

http://www.wideopen.dk/pi/Godt_i_gang_Fluefiskeri_1883_34.aspx
 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
christian12345

Tilmeldt:: 14 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian12345 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2011 kl. 10:59
den vil jeg købe mange tak for hjælpen :D
Til top
Hans Aarre Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hans Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 17 Feb 2006
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2011 kl. 12:01
Hej Christian,
 
Endnu en der vil være fluefiskerSmile
 
Du skal nok starte med at finde ud af hvor du først og fremmest vil bruge fluestangen - hvis du starter for bredt er det svært at komme i gang.
 
Det bedste du kan gøre er at gå til din lokale grejforretning og få et råd om hvordan du starter og få dem til at vælge et par fluer til dig.
 
Et fluekaste kursus er også godt at starte med.
 
Sidst og ikke mindst så er øvelse og øvelse og øvelse det eneste der rigtig tæller.
 
Hilsen
 
Hans
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
christian12345

Tilmeldt:: 14 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian12345 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2011 kl. 13:01
Tak for hjælpen :D jeg har tænkt mig at starte i en å i nærheden af hvor jeg bor..

jeg har også lige købt noget line http://fiskogfang.dk/shop/flueline-4442p.html
kan man bare spole det på hvilken som helst stang?

tak på forhånd Wink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down