Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Borre sø?

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Borre sø?
    Sendt: 08 Jul 2011 kl. 18:50
Hej.
 
Jeg skal på ferie ved silkeborg og huset ligger helt ned til Borre Sø..
Er der nogle der ved noget om stedet, fiskearter mm?
Jeg har læst mig til, at der findes gedder, aborrer og sandart???
 
Nogle der ved hvilke fluer disse fisk tager, har flashfluer til gedder!
hvad med spinnere og blink?
 
 - Frederik
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2011 kl. 19:26
Hej Frederik
 
Ja der er de samme fisk som der er i alle andre søer:0) dog har jeg hørt at bestanden af ørreder skulle være ret god i søen!
 
Ellers er der heller ikke langt ind til silkeborg søerne og hvis du vil se lækker natur så kør ud til slåensø ved virklund og prøv der, jeg har taget flere 1 kilos aborre i slåensø
 
Husk fiskekort til silkeborg fiskeriforening(140kr) eller køb dagstkort i grejbiksen eller på posthuset(dyrt)
 
Mvh Daniel
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2011 kl. 01:40
Jeg mener desværre, at fiskeriet i Slåensø er forbeholdt medlemmer af Silkeborg FF, men at det tidligere har været frit (Måske noget med, at søen er yderst let tilgængelig fra land, og derfor blev overfisket, hvorfor forening/kommune indførte særligt begrænsende regler? Måske lokale kan be/afkræfte dette).

Men ellers helt enig med Daniel. Særligt hvis du har båd til rådighed byder søerne på mange fine muligheder.
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2011 kl. 06:29
Hej Frederik
 
Skal du fiske fra land eller ´båd? Fra land vil jeg anbefale dig at fiske med jigs i neutrale farver (grå, brunlige) eller skaller nær bunden, hvis det er sandart du vil fange. Fra båd kan du også fiske med de to agn, men ellers kan 10-13 cm slanke woblere være ganske udemærkede, hvis du dørger langsomt rundt - i sær morgen og aften. Aborre har jeg ikke den store erfaring med, men normalt er det samme agn som til sandarterne, blot i mindre størrelser. Aborrer kan også godt lide Mepps eller Vibrax spinnere i str. 2-3...
 
Gedderne tager gerne skaller eller aborre fisket midt i vandet. Ellers kan woblere eller store jigs gøre udslaget. Agnene til gedderne kan næsten ikke blive for store. Du har den letteste adgang til søen, hvis du fisker fra båd. K&B
 
Mvh. John 
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2011 kl. 13:35

Hej der er kun fiskeri for medlemme i slåensø....

Det er ikke skide nemt at finde godt fiskei fra breden i borresø, men det kan bestemt lade sig gøre at fange et par fisk. Hvis du har muglighed for at finde båd så er det langt mere optimalt.
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 13:13
Det findes en båd der hører med til huset!! :-)
 - Regner stærkt med at jeg skal nappe nogle gedder, men hvad siger i til bestanden af ørreder?
 
 - det har jeg kun hørt én mening om, og aner ikke noget om søen ;)
 
 Frederik
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 15:24

Jeg har ikke selv fisket målrettet efter søørred i Borresø, og det er ikke der jeg kommer mest, men jeg har alligevel set et par stykker springe fri af vandet under hyggesejlads i "Paradiset", og jeg har set en fin 2 kgs fanget på wobler i søens østende.

De er der, og naturligvis kan det lade sig gøre at fange en. Om du vælger flue, blink, spinner eller måske endda en lille spinskalle trukket efter båden må dit grej, vejret og ikke mindst fiskenes opførsel afgøre. Jeg selv ville vælge at trække langsomt rundt med et par spinskaller, med mindre jeg tydeligt kunne se dem i færd med at spise insekter på overfladen.

Nu du har båd skal du ikke snyde dig selv for en tur ud på Julsø også - Du får utroligt meget vand inden for rækkevidde.
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 15:41
Goddag Frederik -

Silkeborg søerne er ikke ét vand , men en række sammenhængende vande. Du kan se hvordan de hænger sammen på Dagkort.dk. Her desværre uden dybdekort som ellers på sitet. Men godt for orienteringen.

På Dagkort.dk kan du se mange andre kort og du kan købe dagkort og ugekort på Nettet også via din smartphone.

Knæk og bræk! (og et direkte link).

http://www.dagkort.dk/?p=assoc&assoc=52
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum