Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linekurv

 Besvar Besvar
Forfatter
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Linekurv
    Sendt: 27 Jun 2011 kl. 19:10
Jeg skal ud og have købt en linekurv til når jeg er ved kysten.
 
Jeg aner intet om det, og hvad forskellen er på de forskellige.
Det eneste jeg ved er jeg nok ikke kan bruge en flexstripper.
 
Håbr i ka hjælpe?
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 19:18
Jeg bruger en Orvis kurv fra Go-Fi og er glad for den, men ved ,der er billigere ,som andre måske vil anbefale
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 19:20
personligt er jeg rigtig glad for min orvis linekurv, men det er måske lidt mange penge (550,- + fragt) for et stykke plastik.
er man ikke villig til at smide ca. 600kr inc. fragt for en ny, kan man kigge efter linekurv.dk, eller lawson som begge er næsten halvpris ;)
forskellen er den samme, de kan alle tre det samme og ikke andet, så det er nok mest op til dig hvor meget du vil smide for et stykke plastik :)
en anden mulighed er at købe brugt..
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 19:25
Jamen er der nogen form for forskel på den orvis i har og en lawson eller andre'?
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 19:46
Den fra Orvis er noget lettere og den vil jeg anbefale frem for Lawson og Linekurv.dk

Til top
Jens Kloch Bengtson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jekbe Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jekbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 19:48
... og linekurv.dk er meget høj.
Det gør nas om vinteren at ramme kantenPinch

Venligst
Jens
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 20:00
Den ser rigtig spændende ud! Kom endelig med andre bud også
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 20:02
Hej Caspar

Tag i nærmeste shop, og prøv og have en kurv monteret på hoften! Så ved du lidt mere om det:)
Jeg kan da selv fortælle, jeg brugte dyre penge på en Orvis kurv for en del år siden, men har siden solgt den, og købt en Lawson! Grunden hertil er, at Lawson'en har højere kegler i bunden. Dette er en stor fordel for mig, da jeg fisker meget med tynde nylon skydeliner. I Orvis kurven, havde det en tendens til at vimse rundt i kurven, og blive noget værre rod! Så mine anbefalinger til Lawson, eller linekurv.dk

Mvh Allan
Til top
christian dyhrberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dyhrborg Avatar

Tilmeldt:: 12 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dyhrborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 20:06
jeg selv bruger lawson, da jeg ikke gider smide så meget, på en plastik balge, syntes den fungerer rigtig godt! foreskællen på  linekurv.dk og lawson, er at lawsons er næsten hel gennemsigtig, så man ikke falde over sten eller andet, når man vader, og det kan jeg godt lide!
  
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 20:11
Gode medinger. Min lokale grejmand sælger kun lawsonén, derfor  jeg lige vile høre om andre også.
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 20:15
har orvis's og linekurvs så kan kun svare for disse
forskellen på disse er længden og kegle størrelse og placering
indermål på orvis er 34 cm med en kegleformation på 3x3
og en keglehøjde på ca 5 cm
 
linekurv er større med sine 39 cm en kegleformation på 4/3/2
og en keglehøjde på 6 cm
 
hvad angår finish/udførsel
vinder orvis med sine bukkede kanter og fine bløde kanter i stang vilet
 
som taburet/stol ved kysten er der ingen forskel de holder snildt til 120 kg (man er jo en vel voksen mand ) uden at de knækker eller vrides ud af form.
 
angående den fra salmonfly med pigge..havde jeg på et tidspunkt monteret pigge i min orvis for at teste om det ville hjælpe mod vinden når der fiskes med mono skydeline ie. som halv linekurv/flexistripper det fungerede udemærket
men det havde en tendens til at lave flere løkker når der var mere end 20 meter skydeline i kurven..så dem afmonterede jeg igen
så den største fordel ved salmonfly's linekurv er nok nakkeselen..den forhindre at kurven glider a vommen og havner om anklerne..
 
men alt i alt har jeg brugt orvis's i ca 8 år eller på den anden side af 1500 timer's fiskeri (det er lavt sat) og den er som ny og er også den linekurv jeg rækker efter når der skal fiskes
 
MVH
CKN
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 20:23
Orvis helt klart ;) har haft en lawson, og den er klodset og tung og går nem i stykker...
Så hellere give lidt ekstra og få en ordenlig balje ;) køb en orvis og du vil ikke fortryde :D
Jeg bruger også min balje til stol når jeg skal holde en pause, og det kan lawson ikke holde til ret mange gange..
Min knækkede hvertfald fordi det er sådan noget hårdt plast..!!

Redigeret af stewy - 27 Jun 2011 kl. 20:25
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 20:27
Hej Steffen

Nu skriver du nok om den 1. version af Lawson ikke? Den nye mælkehvide vejer 110gr mere end Orvis'en! Vejede selv mine, da jeg havde begge slags!

Caspar, et yderligere tip er, at købe et strækbar bælte til linekurven! Har selv et simms neoprenbælte, som jeg bruger til min Lawson. Så undgår du at kurven "kravler ned" under praktisk fiskeri! (det gør alle, undtagen Fisker baljen, med nakkerem)

Mvh Allan
Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 21:08
Jeg har en Lawson i klar.
Den valgte jeg egentelig pg.a. prisen 249,- og den er super, sidder godt, og linen ligger pænt.
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 22:12
I skal lige huske at nævne at der er et hul/håndtag på linekurv.dk. Det syntes jeg er meget nyttigt til og fra vandet.
 
Jeg går dog selv med en Orvis kurv med simms neopren bælteThumbs Up
Til top
Kennet Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kdamm

Tilmeldt:: 23 Nov 2004
Geografisk: Glostrup
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kdamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 23:52
Hej Caspar

Der er også denne linekurv:

http://www.dammsflydesign.dk/9639/JF%20LINEKURV

Venligst
Kennet Petersen
Damm's Fly Design


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres