Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overfiskeri i sø og mose

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Overfiskeri i sø og mose
    Sendt: 21 Jun 2011 kl. 11:19
Synes jeg læser om flere der har fået ødelagt deres lokale sø/mose af folk i hvis kultur det er normalt at hjemtage og spise fisk fra sø og mose.
Hvad er jeres oplevelser omkring dette?


Redigeret af morten - 21 Jun 2011 kl. 11:19
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 00:23
Præcis det samme.. De steder der er nemt tilgængelige uden kontrol bliver i den grad overfisket og jeg har med stort vemod set en masse gode steder blevet mere eller mindre blæst for fisk..
 
Kun de små ikke let tilgængelige steder og som er private og holdes under opsyn er der fisk at fange.


Redigeret af taro - 11 Maj 2012 kl. 03:04
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 06:59
Fisker kun selv i større søer i vandsytemet gudenåen og der gør det jo ikke noget at man hjemtager de fisk man fanger..
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 07:40
Hej !

Ja men det betyder da noget for vandet når du tar fisken med hjem. Godt eller dårligt det kommer jo an på. Det kunne väre sjovt hvis vi kunne få en biolog til at skrive lidt.
Alt vand kan jo kun produsere en vis mängde fisk, afgörende er mad, skjulesteder, legebund osv.
I Danmark har jo vandene en ret stor produktion, såden var det ikke i nord der jeg boede i 26 år og så er det lettere at opdage sammenhängene. Et fjeldvand kan måske produsere 3,5 kg !!! fisk per 100 ha / år, der kan altså ikke tages ret mange fisk med hjem förend det går galt. Det er jo ikke bare få madfiskere som kan ödelägge det hele, også mange fiskere som hver og en fisker fornuftigt kan skabe et stort fisketryk. Et ex.- en stalling på ca 30 cm ( ikke meget at have til mad ) vil i en elv i Lapland väre ca 7 år gammel = derfor er der så få store stallinger mange steder. Stallingene når altså ikke at vokse op i fred, sådan er det sikkert med de fleste fisk både i Dk og andre steder. Jeg tror at vi behöver tänke nyt når vi vil have mad på bordet.Maden kan skaffes fra mange steder men gode fiskeoplevelser er det lidt svärere med.
mvh.  Steen


Redigeret af sovereign - 10 Maj 2012 kl. 10:02
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 10:39
Citat: sovereign

Hej !

Ja men det betyder da noget for vandet når du tar fisken med hjem. Godt eller dårligt det kommer jo an på. Det kunne väre sjovt hvis vi kunne få en biolog til at skrive lidt.
Alt vand kan jo kun produsere en vis mängde fisk, afgörende er mad, skjulesteder, legebund osv.
I Danmark har jo vandene en ret stor produktion, såden var det ikke i nord der jeg boede i 26 år og så er det lettere at opdage sammenhängene. Et fjeldvand kan måske produsere 3,5 kg !!! fisk per 100 ha / år, der kan altså ikke tages ret mange fisk med hjem förend det går galt. Det er jo ikke bare få madfiskere som kan ödelägge det hele, også mange fiskere som hver og en fisker fornuftigt kan skabe et stort fisketryk. Et ex.- en stalling på ca 30 cm ( ikke meget at have til mad ) vil i en elv i Lapland väre ca 7 år gammel = derfor er der så få store stallinger mange steder. Stallingene når altså ikke at vokse op i fred, sådan er det sikkert med de fleste fisk både i Dk og andre steder. Jeg tror at vi behöver tänke nyt når vi vil have mad på bordet.Maden kan skaffes fra mange steder men gode fiskeoplevelser er det lidt svärere med.
mvh.  Steen

Thumbs Up
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 12:29
Citat: sovereign

Hej !

Ja men det betyder da noget for vandet når du tar fisken med hjem. Godt eller dårligt det kommer jo an på. Det kunne väre sjovt hvis vi kunne få en biolog til at skrive lidt.
Alt vand kan jo kun produsere en vis mängde fisk, afgörende er mad, skjulesteder, legebund osv.
I Danmark har jo vandene en ret stor produktion, såden var det ikke i nord der jeg boede i 26 år og så er det lettere at opdage sammenhängene. Et fjeldvand kan måske produsere 3,5 kg !!! fisk per 100 ha / år, der kan altså ikke tages ret mange fisk med hjem förend det går galt. Det er jo ikke bare få madfiskere som kan ödelägge det hele, også mange fiskere som hver og en fisker fornuftigt kan skabe et stort fisketryk. Et ex.- en stalling på ca 30 cm ( ikke meget at have til mad ) vil i en elv i Lapland väre ca 7 år gammel = derfor er der så få store stallinger mange steder. Stallingene når altså ikke at vokse op i fred, sådan er det sikkert med de fleste fisk både i Dk og andre steder. Jeg tror at vi behöver tänke nyt når vi vil have mad på bordet.Maden kan skaffes fra mange steder men gode fiskeoplevelser er det lidt svärere med.
mvh.  Steen

Fuldstændig rigtigt.
I DK har vi så også det problem, at der er for mange om for lidt. Eller jf en anden tråd...for få som ejer det meste og ikke vil give adgang. Hvis presset kunne jævnes ud på mere natur, vil antallet af predatorer (os) måske være mere realistisk pr ha sø/vand. Det rokker dog ikke ved det faktum, at en styring altid vil være påkrævet.


Redigeret af sage - 10 Maj 2012 kl. 12:33
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Bent Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bent Kristensen

Tilmeldt:: 20 Jul 2002
Geografisk: Køge / Borup
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bent Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 18:44
Hej Morten.

Jeg har selv været uheldig at opleve følgende.Dead
DeadJeg har adgang til et fantastisk (det var engang ) Jeg og mine drenge har fisket der igennem 16 år, vi har kun hjemtaget to mindre gedder, der har været kroget for dybt. Ellers har vi altid værnet om fiskevandet og taget stort hensyn til fiskene. De senere år har det kun været fluefiskeri efter gedderne vi har dyrket. Den største gedde på 10,4 kg. svømmer måske stadigvæk rundt derover.(er desværre ikke sikker)
Men sidste år gik det så helt galt. Der er to lodsejer der ejer søen, ca. halvdelen til hver. Den ene som er meget konfliktsky, har så givet nogle af hans ansatte (øst-europæer) til at fiske der. Det har de så gjort sidenhen, men med garn. Den ene gang hvor jeg var nysgerrig efter at se hvad de fangede i garnet. Sad der flere gedder og enkelt suder op til ca. 3 kg. Jeg ved godt at de fisker, for at få noget at spise. Med det er godt nok træls. At se ens drømmevand forvandle sig til det døde hav på under et år. Hvor man førhen kunne fange 4-6 flotte gedder på fluestangen, er der nu intet at fange. Vandet er dødt intet liv, heller ikke noget liv i overfladen.
Ja og bonden han er squ lige glad med det skete desværre, nu havde  han jo givet sine ansatte lov til at fiske der. Men han viste jo heller ikke at de ville fiske med garn.
Bent.
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 19:19
Kender til et fiskevand der er ikke underligt ejet af jægere og dertil godtfolk.
 
De fik så den fikse ide at de ville fange en hel del omend ikke alle gedderne da de tog deres ællinger mv.
 
Stedet var kendt for at huse rigtig store gedder og mange af dem.
 
Men de satte garn ud og begyndte at opfiske gedder.. De fangede mange og store gedder der var tale om en på bla knapt 20 kg .
 
Men hvorom alting er så blev de lokale lystfiskere noget forargede og påtalte det men jægerne var tilsyneladende ligeglade så lystfiskerne anmeldte det hvilket resulterede i det stoppede..
 
Er ikke helt klar over om politi og fiskerikontrol var inde over men stoppet blev det da det påtrods af de ejede søen.
 
Hvad der gjorde sig gældende som ikke lovligt i den sammenhæng ved jeg ikke.  
 
Ku forestille mig det var det at de ville udrydde gedderne der var det ulovlige.
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 20:01
 
i Danmark har vi ca 120.000 søer over 100 m2 og et utal af søer som ligger under dette mål og jeg må igen sige at fordi at der har været nogle få oplevelser med igen de farlige og luskede  
øst-europæer, så kan det ikke stå mål med alle de glatnakkede og tomhjernede etniske dansker der marcher rundt ved vores fiskevande og kaster affald (tomme øldåser glas med for gamle regnorme fiskelinier power-bait glas og madpakkepapir etc etc) og hvad menes der med   i hvis kultur det er normalt at hjemtage og spise fisk fra sø og mose.??  I alle kulturer over hele verden er det da for fanden da normalt at hjemtage ens fangst.
vi skal alle værne om vores fiskevande og vi har alle et ansvar for at der ikke bliver overfisket men vi har alle ret til at hjemtage fangst hvis vi overholder reglerne.Wacko
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 20:38
Mads du glemmer bare at de der kulturberigere har en helt anden mentalitet til tingene .. Det er bare sjovt de går igen når man tænker på hvor "få" der er i landet kontra danskere.. Er det ikke lidt iøjenfaldende ? Bare lidt..

Redigeret af taro - 11 Maj 2012 kl. 03:04
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 20:55

Måske fordi det hjælper på folks selvværds følelse når de udpeger et helt folkefærd og bilder sig ind at de er bedre end dem?  - Kan se behovet, når nu man ikke engang kan finde ud af at stave sit navn med stort?!Wink

Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 21:30
jeg kan godt se at du er noget bange for de fremmede Wink men hvis vi skal diskutere politik så kom bare an Clap
hvad er det for en mentaliet som er så forskellige fra vores ??
hvad mener du med hvor "få" der er i landet kontra os ??
og nej!! jeg synes absolut ikke det er iøjenfaldende, derimod synes jeg det er godt og berigende for vores samfund at vi mod alle odds har fået alle mulige folkeslag til at bosætte sig i vores lille kolonihaveTongue 
 
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 21:53
Mads den mentalitet der hedder blæs på reglerne og mindstemål.. Gi mig gi mig gi mig..  Smile DEN mentalitet..
 
Går ud fra du selvfølgelig bor klods op af problemerne eller midt i dem.
 
Men jo.. Gudskelov er vi ikke delt fifty fifty endnu .. Smile
 
Pr 2010 var det 9,8 % af befolkningen der var indvandrere og efterkommere deraf.
 
Så påtrods af de kun udgør 10% har de formået at skabe sig det ry ..
 
Grundløst og hysteri? Ja måske i dine øjne.. Men de fakta man oplever og læser om gir et noget anderledes billede end det du nok vil udlægge. Tongue
 
For slet ikke at sige de fiskevande jeg selv og flere andre har set med egne øjne blive ødelagt af overfiskeri og blæsen på mindstemål fra sultne kulturberigere.
 
Tidligere i år blev der udsat havørreder her i området i den nærliggende å. De efterfølgende måneder hvor jeg har kørt forbi har der stået kulturberigere og fyldt spande med små 10-15 cm havørreder.. Hvad de så end sku bruge dem til. Cry
 
Det samme gør sig gældende i havnen der står altid et utal af kulturberigere med alt hvad der kan fiskes med og opfisker undermålstorsk med spande mentaliteten .. Op med dem og ned i spanden. Shocked
 
Det samme på molen.
 
For hver 5 kulturberigere der står står der måske 1 dansker imellem og fisker.
 
Denne dansker tager måske et par torsk med hjem men til forskel for berigerne er hans over målet.
 
Jeg er overbevist om at det er som ovenstående ud fra egne erfaringer indtil andet er bevist. Sleepy
 
Er det i dine øjne bare fis i en hornlygte når folk nævner ovenstående som fællesnævner ?
 
Hold dig nu konkret til kulturberigerne og lad være med " Danskerne gør det os" argumentationen. Hug
 
 
 


Redigeret af taro - 11 Maj 2012 kl. 03:05
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 06:47
Kan kun desværre give jer ret
i vores meget kultur prægede land med et folkeslag af mange forskellige nationaliteter er der desværre en stor del af dem som ikke kender til etik regler og mindste mål
og i sidste ende skider på reglerne
gang på gang ser man dem ved de lokale søer side og fiske med hele familien
de slår alt ihjel
fredfisk herunder karper suder osv
sidste år i Odense å lige efter udsætning af smolt stod
et utal af sorte langs åen med bambus stænger flåd orm osv og fiskede
tusindevis af smolt op igen

I mine øjne burde Politiet have grebet ind
og sendt hele banden hjem hvor de kommer fra hvis de ikke vil indordne sig under vores regler

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 07:50
Hmmm, så lige på et af de utallige krimi programmer på TV i går, at udlændinge skønnes at stå bag ca. 15% af kriminaliteten i Danmark - hvilket vil sige at 85% begås af griserøde etniske danskere. Hvor skal de så sendes hen fætter tyndfisk

Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 08:37
Citat: Jan Persson

Hmmm, så lige på et af de utallige krimi programmer på TV i går, at udlændinge skønnes at stå bag ca. 15% af kriminaliteten i Danmark - hvilket vil sige at 85% begås af griserøde etniske danskere. Hvor skal de så sendes hen fætter tyndfisk

Først og fremmest nævner du selv at det kun er et skøn. derudover er det i min optik, også ganske relevant om forbrydelsen består i butikstyveri eller mord. Så det hele skal ikke gøres op i procenter. Men udover det - Hvis 10% af befolkningen er udlændinge, men de står for 15% af kriminaliteten, så er tallene knap så rosenrøde.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 08:57
Citat: legolas

jeg kan godt se at du er noget bange for de fremmede Wink men hvis vi skal diskutere politik så kom bare an Clap
hvad er det for en mentaliet som er så forskellige fra vores ??
hvad mener du med hvor "få" der er i landet kontra os ??
og nej!! jeg synes absolut ikke det er iøjenfaldende, derimod synes jeg det er godt og berigende for vores samfund at vi mod alle odds har fået alle mulige folkeslag til at bosætte sig i vores lille kolonihaveTongue 
 
 
Hej Mads
 
Vi er helt enigeClapClapClap
 
 
Ole T
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 09:21
Citat: StefC

Citat: Jan Persson

Hmmm, så lige på et af de utallige krimi programmer på TV i går, at udlændinge skønnes at stå bag ca. 15% af kriminaliteten i Danmark - hvilket vil sige at 85% begås af griserøde etniske danskere. Hvor skal de så sendes hen fætter tyndfisk

Først og fremmest nævner du selv at det kun er et skøn. derudover er det i min optik, også ganske relevant om forbrydelsen består i butikstyveri eller mord. Så det hele skal ikke gøres op i procenter. Men udover det - Hvis 10% af befolkningen er udlændinge, men de står for 15% af kriminaliteten, så er tallene knap så rosenrøde.


Du glemmer så lige at tage højde for de ikke herboende udlændinge, der kommer til landet for at begå kriminalitet - de står med ret stor sandsynlighed for mere end 5%

Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 09:22
Hvor meget har folk med den kultur at hjemtage fisk fra sø/mose ødelagt det kontra vores egen miljø ødelæggende destruktive adfærd,vores egne bønder har ødelagt flere moser og vandløb end de nogensinde kommer til at ødelægge ved at hjemtage smågedder og fredfisk.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 09:34
Er debatten ikke kørt lidt af sporetOuch?
Kan vi ikke blive enige om, at hvis nogen opfører sig, som beskrevet må der rettes henvendelse til rette myndighed?
Her handler det jo ikke om hudfarve eller nationalitet. Eller gør det?
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 09:44
Det er blot et faktum at alle moser og søer med "frit" fiskeri i det område hvor jeg bor ikke indeholder fisk i nævneværdige mængder, af arterne brasen, karpe og gedde. Så kan I selv prøve at finde ud af hvorfor, der er nok ikke bønderne da jeg bor i stor kbh. 

Jeg har ikke lige råd til at betale for adgang til de søer med fisk i, så jeg må fiske i havet på de udsatte ørred. Det er sgu da lettere surt ikke at kunne fiske på den måde man gerne vil, men er nødt til at fiske der hvor der er sat fisk ud. Det er af samme grund jeg fisker mindre og mindre med stang. Fladfisk med harpun er der stadig nok af. Og hvis jeg skal vælge mellem at fange ingenting med stang eller lidt med harpun så vælger jeg den metode der giver bare lidt fangst. Så kan det da godt være jeg måske hellere ville sidde og mede en gang fredsfisk i en sø, men når der ikke er nogen af dem................. SÅ KAN DET VÆRE DET SAMME.

Jeg er dybt ligeglad med hvem der tømte søerne med deres garn, det skal stoppes og der skal sættes nye fisk ud for fisketegnsmidlerne.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 10:35
Citat: sage

Er debatten ikke kørt lidt af sporetOuch?
Kan vi ikke blive enige om, at hvis nogen opfører sig, som beskrevet må der rettes henvendelse til rette myndighed?
Her handler det jo ikke om hudfarve eller nationalitet. Eller gør det?


Thumbs Up
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 12:38
Har en gang kontaktet fiskerikontrollen vedrørende havnefiskeriet og et par dage efter var de på pletten og bødeblokken glødede da de kiggede i deres spande og i øvrigt spurgte til fisketegn.
 
Har så lagt mærke til nu at de brådne kar nu efterfølgende bære fiskene ind i bilen hvor de der har deres spand.
 
Dette er udentvivl fordi de klog af skade har lært ikke at udstille deres fisk når ordensmagten kommer.
 
Hvilket nok skyldes at fiskerikontrollen nok ikke har bemyndigelse til at måtte kigge i bilen så de på den måde kun slipper med en bøde for manglende fisketegn.
 
Snedigt. Men er positivt overrasket ovet at de få dage efter anmeldelsen rykkede ud.


Redigeret af taro - 11 Maj 2012 kl. 12:39
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 13:38
Citat: taro

Mads den mentalitet der hedder blæs på reglerne og mindstemål.. Gi mig gi mig gi mig..  Smile DEN mentalitet..
 
Går ud fra du selvfølgelig bor klods op af problemerne eller midt i dem.
 
Men jo.. Gudskelov er vi ikke delt fifty fifty endnu .. Smile
 
Pr 2010 var det 9,8 % af befolkningen der var indvandrere og efterkommere deraf.
 
Så påtrods af de kun udgør 10% har de formået at skabe sig det ry ..
 
Grundløst og hysteri? Ja måske i dine øjne.. Men de fakta man oplever og læser om gir et noget anderledes billede end det du nok vil udlægge. Tongue
 
For slet ikke at sige de fiskevande jeg selv og flere andre har set med egne øjne blive ødelagt af overfiskeri og blæsen på mindstemål fra sultne kulturberigere.
 
Tidligere i år blev der udsat havørreder her i området i den nærliggende å. De efterfølgende måneder hvor jeg har kørt forbi har der stået kulturberigere og fyldt spande med små 10-15 cm havørreder.. Hvad de så end sku bruge dem til. Cry
 
Det samme gør sig gældende i havnen der står altid et utal af kulturberigere med alt hvad der kan fiskes med og opfisker undermålstorsk med spande mentaliteten .. Op med dem og ned i spanden. Shocked
 
Det samme på molen.
 
For hver 5 kulturberigere der står står der måske 1 dansker imellem og fisker.
 
Denne dansker tager måske et par torsk med hjem men til forskel for berigerne er hans over målet.
 
Jeg er overbevist om at det er som ovenstående ud fra egne erfaringer indtil andet er bevist. Sleepy
 
Er det i dine øjne bare fis i en hornlygte når folk nævner ovenstående som fællesnævner ?
 
Hold dig nu konkret til kulturberigerne og lad være med " Danskerne gør det os" argumentationen. Hug
 
 

Dejligt indlæg der tydeligt viser hvordan en enormt kompleks problemstilling ofte bliver kogt ned til noget simpelt, ved at skære alle indvandrere over en kam, udråbe dem alle som kriminelle og tyvfiskere og derefter kalde det fakta.

 Jeg er sikker på dit indlæg nok skal hjælpe til med at sætte indvandrere uden for fællesskabet og dermed være med til at generere flere problemer.  For at blive sat uden for fællesskabet, tror jeg er det der skaber langt de fleste problemer. Mange kriminelle handlinger er en indirekte reaktion på ikke at blive accepteret pga. eksterne attributter som man ikke selv har kontrol over.

Der er mange som tænker som dig og der er mange indvandrere der opfører sig på en måde som giver brændsel til den form for tankegang og så kan i ellers gejle hinanden op i en uendelig selvforstærkende cirkel til vi får en borgerkrig et sted ude i fremtiden.. Det er set mange gange i historiens løb og da vi nu også har fjernsyn, internet og andre medier til at accelerere den negative udvikling, så kommer det jo nok til at ske igen.

 

Nu forholder det sig sådan at jeg selv er Kulturberiger / Perker eller hvad du nu måtte finde på at kalde det og jeg kan garantere dig for at langt de fleste af os er normale mennesker, der lever et normalt liv med job, fritidsinteresser og et håb om en dag at få skrabet penge nok sammen til villa, vovse, Volvo og et trygt liv sammen med vores kære, langt væk fra sociale problemer. – Det ligger man desværre ikke mærke til.. - Anderledes forholder det sig med de tyvfiskende Polske håndværkere bestående af dagslejere samlet op fra et fattigt kvarter i Polen eller gangsteren Muhammed som er vokset op i ghettokvarteret i Ishøj. – Desværre..

 

Din slutning; "jeg så/læste om en indvandrer der begik kriminalitet ergo er alle indvandrer kriminelle", ville indenfor videnskabsteorien være ”Fy-Fy”, alligevel er der mange der henfalder til denne. I praksis ville det svare til at jeg baserede mit syn på danskere udelukkende på negative oplevelser/anden-håndsinformationer der involverede rockersupportere og fodbold hooligans.. Hvordan mon det ville se ud?

 

Indvandrerdebatten er generelt en sørgelig og frustrerende debat hvor man bevæger sig mod den forkerte af de to poler ”gensidig forståelse, respekt og med tiden integration” og ”yderligere adskillelse og polarisering”.

 

Du vælger selv om du vil fortsætte med at fodre dragen, bare husk at den store taber bliver os alle..

 

 

//Peter

Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 14:06
Citat: Jan Persson

Hmmm, så lige på et af de utallige krimi programmer på TV i går, at udlændinge skønnes at stå bag ca. 15% af kriminaliteten i Danmark - hvilket vil sige at 85% begås af griserøde etniske danskere. Hvor skal de så sendes hen fætter tyndfisk



Der er ca 10 pct indvandrere i dk
befolknings tal ca 5,5 mil
dvs 550.000 indvandrere

i modsætning til 4.950.000

Indvandrene står for 15 pct af kriminaliteten
danskere for 85 pct

hvis vi siger der på årsplan

i årets første kvartal i dk blev der begået ca 10 000 kriminelle handlinger, udover færdsels forseelser
dvs indvandrene stod for ca 1500

regner du så stykket efter og tager højde for antallet af danskere kontra antallet af indvandrere i dk begår de ca 50 pct flere forbrydelser end den almene dansker

så der er nok en grund til folk ser lidt skævt til dem
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 14:31
Citat: fætter ål

Citat: Jan Persson

Hmmm, så lige på et af de utallige krimi programmer på TV i går, at udlændinge skønnes at stå bag ca. 15% af kriminaliteten i Danmark - hvilket vil sige at 85% begås af griserøde etniske danskere. Hvor skal de så sendes hen fætter tyndfisk



Der er ca 10 pct indvandrere i dk
befolknings tal ca 5,5 mil
dvs 550.000 indvandrere

i modsætning til 4.950.000

Indvandrene står for 15 pct af kriminaliteten
danskere for 85 pct

hvis vi siger der på årsplan

i årets første kvartal i dk blev der begået ca 10 000 kriminelle handlinger, udover færdsels forseelser
dvs indvandrene stod for ca 1500

regner du så stykket efter og tager højde for antallet af danskere kontra antallet af indvandrere i dk begår de ca 50 pct flere forbrydelser end den almene dansker

så der er nok en grund til folk ser lidt skævt til dem
 

Eller 0,273% af herboende indvandrer, svarende til ca 2,7 ud af 1000, som har begået kriminalitet i løbet af det sidste kvartal hvis man antager at der kun er begået en forbrydelse pr. person, hvilket nok ikke er helt realistisk da man har en kerne af hardcore kriminelle der står for en massiv andel af de kriminelle handlinger..

 Er jeg virkelig den eneste der kan se et problem i at dømme de resterende 997,3 ud af 1000 på de 2,7 ud af 1000's handlinger?


Redigeret af King - 11 Maj 2012 kl. 14:42
Til top
nicolai frahm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frahm Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frahm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 20:13
[QUOTE=taro] Mads den mentalitet der hedder blæs på reglerne og mindstemål.. Gi mig gi mig gi mig..  Smile DEN mentalitet..
 
Går ud fra du selvfølgelig bor klods op af problemerne eller midt i dem.
 
Men jo.. Gudskelov er vi ikke delt fifty fifty endnu .. Smile
 
Pr 2010 var det 9,8 % af befolkningen der var indvandrere og efterkommere deraf.
 
Så påtrods af de kun udgør 10% har de formået at skabe sig det ry ..
 
Grundløst og hysteri? Ja måske i dine øjne.. Men de fakta man oplever og læser om gir et noget anderledes billede end det du nok vil udlægge. Tongue
 
For slet ikke at sige de fiskevande jeg selv og flere andre har set med egne øjne blive ødelagt af overfiskeri og blæsen på mindstemål fra sultne kulturberigere.
 
Tidligere i år blev der udsat havørreder her i området i den nærliggende å. De efterfølgende måneder hvor jeg har kørt forbi har der stået kulturberigere og fyldt spande med små 10-15 cm havørreder.. Hvad de så end sku bruge dem til. Cry
 
Det samme gør sig gældende i havnen der står altid et utal af kulturberigere med alt hvad der kan fiskes med og opfisker undermålstorsk med spande mentaliteten .. Op med dem og ned i spanden. Shocked
 
Det samme på molen.
 
For hver 5 kulturberigere der står står der måske 1 dansker imellem og fisker.
 
Denne dansker tager måske et par torsk med hjem men til forskel for berigerne er hans over målet.
 
Jeg er overbevist om at det er som ovenstående ud fra egne erfaringer indtil andet er bevist. Sleepy
 
Er det i dine øjne bare fis i en hornlygte når folk nævner ovenstående som fællesnævner ?
 
Hold dig nu konkret til kulturberigerne og lad være med " Danskerne gør det os" argumentationen. Hug
 
 
 
[/QUOTE

Hej det er meget muligt at dette er sket med at du har set kultruberigere, og fyldt spande med 10-15cm havørreder, men hvad gør du ved det ??? køre forbi og bander og svovler over dem? konfronter dem dog med det og fortæl dem at de har gang i noget forkert?
ellers står de der nok igen næste dag Smile
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2012 kl. 21:02
Nicolaj dette har jeg prøvet en gang. Det står på hvert år efter udsætningen. Fik et gebrokkent "bland dig uden om" svar..
Ligeledes har jeg konfronteret en havnefisker en gang om ikke han var klar over at de var for små... Han vidste ikke hvad mindstemål betød hvilket jeg tolker hans rysten på hovedet som. 
Han skulle dog ha en anden til at svare for sig da han ikke selv talte dansk. Men svaret var "der er jo så mange af dem" til de undermålstorsk.
Så ak ja.. Jeg har gjort mit og gjort fiskerikontrollen opmærksom på det.
 
Så Nicolaj det er hvad jeg gør ved det..
 
Nogen forslag til hvad man ellers kunne gøre?


Redigeret af taro - 11 Maj 2012 kl. 21:03
Til top
Niels Holler Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niels Holler

Tilmeldt:: 20 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Holler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 01:09
alle de smukke og rigtige ord om at være korrekte .... men mit fiskevand er stadig smadret ! 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 01:27

Min første tanke da jeg så trådstarters indlæg gik i samme retning som den simple konsekvens det har at smide en håndfuld karameller i en sandkasse fuld af børn, hvilket til fulde blev bekræftet lidt længere nede, utroligt at det er så let at starte et verbalt slagsmål om hvilke befolkningsgrupper som tegner sig for hvad....

Altså...når man nu ved at 10 % af alle færdselsulykker er forårsaget af folk som har drukket, så må det jo betyde at 90 % af ulykkerne sker når folk er ædru.


Vil det så sige at man er en meget bedre til at køre bil når man er skidefuld ?


Mvh

Jim.

Til top
René Jespersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
René Jespersen

Tilmeldt:: 26 Maj 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 09:22
Jeg kan kun gentage mig selv. Meld det nu til Fiskerikontrollen!!!! Vi har en udemærket hjemmeside hvor vi modtager rapporter, og vi kontakter anmelder hver gang! Det er ikke sikkert vi har tid til, eller mulighed for at rykke ud med det samme, men så er det trods alt registreret! Det giver os nogle tal vi kan vise ledelsen, og der igennem håbe på flere midler. Vi kan ikke opnå noget med løs snak, og rygter!! Smid en detaljeret rapport, så gør vi vores bedste!!
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
René Jespersen

Tilmeldt:: 26 Maj 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 09:30
Ovennævnte side findes her: http://www.anmeldelse.fd.dk/
Til top
Niels Holler Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niels Holler

Tilmeldt:: 20 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Holler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 10:41
Jim hvorfor skriver du med stort ... er det fordi du råber til børnehaven om at de ikke må tage karamellerne før du har fået dit ....eller er du skidefuld Wink
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 17:18
Niels, ellers er der ingen der lægger mærke til hans indlæg...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 21:04
halo halo
I ribe puno i jesti sve što sam uhvatiti Ja elskerr danski čovjeka je on glup čovjek Wink
 
prøv google oversæt
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum