Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sælger fortryder aktion

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Rasmus Spangsberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus S.

Tilmeldt:: 21 Aug 2009
Geografisk: Esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus S. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sælger fortryder aktion
    Sendt: 17 Jun 2011 kl. 09:11
Hej derude

Jeg oplevede noget igår, som er mit første møde herinde på denne side, under aktionen. Og jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg skal forholde mig.
Jeg valgte at sende en mail til 123nu.dk igår aftes efter svar. (venter stadig) Smile
Men uanset hvad svaret bliver, vil jeg lige høre folks moral på dette område.
Here goes:

Igår eftermiddags, var jeg så heldig at vinde en aktion på et multihjul (et helt nyt Abu Ambassaduer 6500CS pro Rocket).
Og jeg får så en mail fra 123nu.dk at jeg er vinder osv. og venter derfor lige et par timer med at skrive til sælger, for ligesom at han har en chance for også at skrive.
Da klokken bliver ca. 19.30 sender jeg så en mail. Der går ikke langtid, før der kommer et svar, og sælgers egne ord er følgende: "Jeg ved godt at jeg har sat hjulet til salg . Men havde nu forestillet mig et større beløb , da hjulet koster 1899.00 , og er helt nyt . Så tror altså ikke at jeg sælger det kun for 500 kr"
Jeg har efter følgende fundet et 6500CS rocket hjul til 999 kr og et 6500CS pro rocket til 1399 kr... Så ved ikke hvor sælger får de 1899 kr fra.

Jeg syntes det var lidt underligt, og bliver en smule "paff" over at en sælger, kan vælge at dømme sin aktion for "ikke gældende" "bare" fordi den ikke rammer det ønskede beløb. Det er vel ikke min skyld? Når han selv kan bestemme hvor stort beløbet skal starte på, og hvad mindste overbud skal være på. Jeg vælger derfor ikke lige at svare ham med det samme, da der vil nok komme til at stå noget i den mail, som jeg måske ville fortryde et par timer efter.
Men efter jeg så mailer 123nu.dk, kan jeg se at sælger har valgt at sætte samme hjul til salg igen. Nu er start prisen bare 600 kr.

Nu har jeg handlet et par gange herinde. Og hver gang har jeg været fuldt ud tilfreds.
Og jeg kan læse på forum at der er en "del" købere som springer fra. Men er det lovligt at sælger springer fra?
Og hvad sker der med "folk" som bare springer fra, efter deres bud, aktion er startet/givet... Man må da ligesom stå ved hvad man sætter på skrift!?

Mvh Rasmus
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 09:25
Efter min mening så burde Den pågældne person ikke længere have lov til at sælge på 123nu - men det er ikke mig, der bestemmer så....

Redigeret af Stone05 - 17 Jun 2011 kl. 09:26
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 09:29

Dårlig stil Thumbs Down

Byd 10000 på hjulet og fortryd så når han vil ha’ pengene.

Men det bedste er selvfølgelig at rapportere til webmaster om problemet.

TC

Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 09:30
Det er ikke ok fra sælgers side


Knæk og bræk
Til top
jens kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jenskr

Tilmeldt:: 22 Maj 2006
Geografisk: brejning
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenskr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 09:39
Hej Rasmus.

Ja, det er da dårlig moral, at sætte hjulet til salg igen til en højere pris.
Du havde jo "købt" hjulet!!!
Nå, men jeg tror da jeg vil byde ham 1899 kr, og så trække i land igen...
Der er ikke andet at gøre end at huske sælgerens navn, og så undgå at handle med ham i fremtiden.

ps.. og så håbe på at han ikke får lov til at sælge mere på 123nu.

mvh Jens
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 09:43
Hej Rasmus
 
Jeg er helt enig med dig i at sælger i dette tilfælde handler på en særdeles kritisabel måde. Naturligvis bør han acceptere prisen, selv om han selvfølgelig gerne havde set et større bud. Jeg synes det er foragteligt, at han opretter en ny auktion med en startpris på 600 kr. Der er reelt tale om, at han udstiller sig selv som en tåbe for blot 100 kr.  Forstå det hvem som kan. Confused
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 09:44
Citat: salar

Dårlig stil Thumbs Down

Byd 10000 på hjulet og fortryd så når han vil ha’ pengene.

Men det bedste er selvfølgelig at rapportere til webmaster om problemet.

TC


Big smileThumbs Up
og så er det enda et hjul han "bare" har vundet, så de 1899kr er ikke engang en pris han selv har betalt.
men man skal jo ikke gøre sig selv lige så dårlig som ham, men jeg kunne nu godt finde på at byde de 10000 bare fordi jeg kunne Smile
Til top
Roholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fætter JR Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2006
Geografisk: KBH (kender nordkysten som min lomme )
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fætter JR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 09:52
Måske man skulle byde de 1000kr,og så informere sælger om at man skal have 50%, da hjulet har været ude af æsken, nå hvem kommer først.
 
NÅ JACOB BURDE DU IKKE ANULLERE DEN NYE AUKTION OG SÆLGE HJULET TIL DEN RETTE MAND.
 
ellers må vi jo få ham Lars til at lukke den ip også.
 
Go weekend mvh fætter jr
Til top
Per Johan Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Svendsen Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2006
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 09:53
Denne Jacob Lyck har jo nu sat det samme hjul til salg to gange ved henholdvis 600 kr. og 900 kr.!!
Jeg kan se af medlemslisten, at han kun er 14 år gammel, så det forklarer nok en del af det.
Per Johan Svendsen
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 10:54
Det er ikke iorden, han overholder helt sikkert reglerne om auktioner
 
Klippet fra siden (numrene passer ikke)
  1. Når du sætter grej til salg på auktionen, skal dette grej være til rådighed i hele auktionsperioden. Det må ikke forsøges solgt på anden måde.

  2. Udbyder må IKKE selv byde på sit grej.

  3. Når man sætter en auktion i gang, står man selv inde for dens oprigtighed. De forpligtigelser dette medfører, SKAL derfor overholdes

Det er rigtigt dårlig stil, håber at du har meldt det til Lars og at han tager sig af sagen. jeg vil dog ikke opfordre til selvtægt på mandens auktioner selv om det er forståligt hvis noget sådan sker

 
MVH
Topper
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 12:00
Tjah, jeg havde selv en lignende oplevelse for ikke så længe siden. Jeg bød på en bulkspole med fletline og fik den til en rimelig god pris. Da jeg så får sælgers oplysninger var der kun et for- og efternavn (der var meget almindelige) samt et bynavn og et vejnavn der ikke kunne identificeres i på google i den pågældene by. Jeg beder så sælger om lidt flere oplysninger inden jeg overfører pengene, såsom tlf. nr., adresse og fuldt navn.
 
Sælger svarer så at hvis jeg skal være så mistroisk så vil han annulere handlen , han føler sig mistænkeliggjort og i øvrigt havde han forventet en bedre pris for sin fletline.
 
Det undlader jeg så at svare på da jeg ikke gider ud i en længere diskussion med en person der opfører sig sådan.
Til top
Rasmus Spangsberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus S.

Tilmeldt:: 21 Aug 2009
Geografisk: Esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus S. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 12:01
Det var da rart at høre, at jeg ikke er alene med den opfattelse!.

Jeg tror lige jeg vil sende et link til sælger, så han har en chance for selv at forklare sagen fra hans side, hvis altså han har lyst.

Og så har jeg stadig ikke hørt noget fra 123nu.dk
Jeg har bare sendt en mail til 123nu.dk, er der en anden og mere korrekt person jeg skal mail, for at evt. bliver kastet lys over sagen?

Nårh ja, og så vil jeg da lige sige tak, for jeres svar. Smile
I må have en god weekend derude!

Mvh Rasmus
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 12:21
Citat: gammelgnu

Tjah, jeg havde selv en lignende oplevelse for ikke så længe siden. Jeg bød på en bulkspole med fletline og fik den til en rimelig god pris. Da jeg så får sælgers oplysninger var der kun et for- og efternavn (der var meget almindelige) samt et bynavn og et vejnavn der ikke kunne identificeres i på google i den pågældene by. Jeg beder så sælger om lidt flere oplysninger inden jeg overfører pengene, såsom tlf. nr., adresse og fuldt navn.
 
Sælger svarer så at hvis jeg skal være så mistroisk så vil han annulere handlen , han føler sig mistænkeliggjort og i øvrigt havde han forventet en bedre pris for sin fletline.
 
Det undlader jeg så at svare på da jeg ikke gider ud i en længere diskussion med en person der opfører sig sådan.
 
HALLO! Hva er det der lige sker med Danmark. Uærlighed og det der er verre. Begynder sku og ligne mer og mer på typisk østeuropæiske tilstande!.
Selv bor jeg i Norge og har ALDRIG haft problemer med handler av brukt udstyr. Ofte sendes udstyret før pengene er på konto.
Men her på 123 er det andre tilstande. Her sviner man heller end gerne hinnanden til. Prøver fup og svindel, og overholder ikke normal etik. Hvor er æren bland jer? Vi burde jo stå sammen og kæmpe for de værdier som vi holder så meget af. Der går jo akurrat nu en tråd mer omkring dårlig handel her på 123. Og dette er ikke første gang heller. TA JER SAMMEN!
 
Når det gelder denne aktions fortryder, så tror jeg vi kan sætte det på kontoen "ung og uviden". Og burde der ikke ha været en minimums aldersgrænse for handel her på 123?
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 12:41
Dårlig stil.. Var det mig, ja så havde jeg budt 10000 på begge hjul og så trække i land bagefter..
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 12:43
nej jeg synes virkelig ikke der skal være en alders grænse da det lukker dørene for de nye lystfiskere og man skal da have lov at være med bare fordi en ikke kan finde ud af det skal han ikke ødelægge det for alle os andre?
Til top
Børge Erland Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BEJ.dk86

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BEJ.dk86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 12:50
Hej
Jeg er enig med de øvrige i at det ikke er i orden som det er forløbet.
Hvor er den tilsalg ???
mvh
Børge
Til top
Rasmus Spangsberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus S.

Tilmeldt:: 21 Aug 2009
Geografisk: Esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus S. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 13:30
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=65896 <-- den aktion til 900 kr

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=66011 <-- den aktion til 600 kr
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 13:54
Hvis knægten kun er 14 år. Så syntes jeg ærligt talt at man bør vise lidt storsind.
Køb hjulet for en 600-800,- Det er stadig en god pris, og junioren får lidt mønter til nyt grej.

Mvh.

Jan
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 14:24
Hvsi en knægt kun er 14 år kan han ikke indgå juridisk bindene aftaler. Måske man skulle overveje den ovennævnte aldersgrænse på auktionerne? 18 år måske? Ikke at en aldersgrænse sorterer idioter fra, men de fleste ved jo hvor meget der roterer i kasketten når man er teenager. Det kan jo være svært at træffe beslutninger omkring mindstepris osv. hvis Bettina fra parallelklassen har de der stramme bukser på.
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 14:32
Søren fra Norge skriver:

HALLO! Hva er det der lige sker med Danmark. Uærlighed og det der er verre. Begynder sku og ligne mer og mer på typisk østeuropæiske tilstande!.
Selv bor jeg i Norge og har ALDRIG haft problemer med handler av brukt udstyr. Ofte sendes udstyret før pengene er på konto.
Men her på 123 er det andre tilstande. Her sviner man heller end gerne hinnanden til. Prøver fup og svindel, og overholder ikke normal etik. Hvor er æren bland jer? Vi burde jo stå sammen og kæmpe for de værdier som vi holder så meget af. Der går jo akurrat nu en tråd mer omkring dårlig handel her på 123. Og dette er ikke første gang heller. TA JER SAMMEN!

Jeg blev sgu helt rørt og kunne ikke have skrevet det bedre selv. Så godt gået SørenThumbs Up

Alt det med ære, ærlighed og bare almindelig god dannelse kan hurtig blive en by i Rusland her på 123nu. Og som Søren skriver, hvad med den fælles sag, sammenhold m.v. - det er til tider længere væk end Rusland, som jeg oplever det.

Vi burde stå sammen, debattere på en ordentlig måde uanset forskellige meninger og vigtigst af alt - kæmpe fiskens sag. Der er masse at tage fat på og her kommer vi længst med en seriøs dialog - ellers taber vi overfor de mange modstandere vi reelt har f.eks landbrug og mange andre. Det samme gør sig gældende overfor handlende der ikke opfører sig ordentlig - de skal også mødes med modstand af de mange gode kræfter, der trods alt også findes her på forum.

Så til Søren i det naturskønne Norge vil jeg sige følgende. Langt de fleste handlende her på forum er yderst ærlige og troværdige - jeg har så sandelig også fået tilsendt varer fra sælger inden pengene er gået ind til ham. Det handler om tillid og har man et godt navn (og dem findes der mange af herinde) - ja så er det såmænd ikke så meget anderledes end i Norge.

Men vi har desværre en lille gruppe både private og proffessionelle - der hverken har ære, moral eller troværdighed - men opererer helt hæmningsløst for at tjene nogle penge på andres godtroendes bekostning - det er ærgeligt og skal bekæmpes efter min opfattelse.

Rent juridisk er aftaler med mindreårige ikke gyldige - dvs. er man under 18 år kan man indgå aftaler og ikke forpligtes af disse. Så vidt jeg husker er der dog en undtagelse - noget man kalder kontantreglen - altså betaler man kontant forholder det sig anderledes. Derfor bør medlemmer på en aktion naturligvis være over 18 år efter min opfattelse. Men som sagt lad os få dem frem, der har urent trav i dette forum - det er det bedste middel desværre og er vejen frem. Det må gerne rygtes helt ned i Øst Europa, at det gør nas at snyde på dette forum grundet en høj moral og selvjustits, hvis jeg måtte bestemme.

På den anden side må vi også være rimelige og hvad kan man forlange af en 14 års knægt, der sikkert ikke mener noget ondt med sine handlinger og ikke helt kan overskue disse. Her må et faderligt råd fra forum være på sin plads og så må vi håbe, at han ikke gentager. Men jeg syntes det er fint, at det bliver nævnt og jeg kunne ikke drømme om, at byde på en 14 årigs ting - det ville hurtig kunne give problemer.

Jeg forstår tanke gangen fra nogle debattører - byd et stort beløb, løb fra handlen eller kræv 50% efterfølgende - så kan han lære det?

Men her er vi ovre i gradbøjningen dum, dummere og dummest - og det får vi ikke et bedre forum af efter min opfattelse. Så som Søren skriver - vi må tage os sammen her i gode gamle Danmark - vel og mærke på en ordentlig måde. Og her er et godt middel - frem i lyset med disse mennesker.

JanSmile





Redigeret af JH - 17 Jun 2011 kl. 16:07
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 14:57
Bare min menig denne,er man under 18år må man få sine forældre til at sætte ting og sager tilsalgSmileGod weekend alleThumbs Up
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 15:15
Citat: MR BIG

Bare min menig denne,er man under 18år må man få sine forældre til at sætte ting og sager tilsalgSmileGod weekend alleThumbs Up
 
Lyder som et rigtig god ide. Vil løse et problem på en god måte.
 
 
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 15:24
Citat: JH


......................... Så til Søren i det naturskønne Norge vil jeg sige følgende. Langt de fleste handlende her på forum er yderst ærlige og troværdige - jeg har så sandelig også fået tilsendt varer fra sælger inden pengene er gået ind til ham. Det handler om tillid og har man et godt navn (og dem findes der mange af herinde) - ja så er det såmænd ikke så meget anderledes end i Norge.

Men vi har desværre en lille gruppe både private og proffessionelle - der hverken har ære, moral eller troværdighed - men opererer helt hæmningsløst for at tjene nogle penge på andres godtroendes bekostning - det er ærgeligt og skal bekæmpes efter min opfattelse...............

JanSmile
 
Selvsagt satte jeg det litt på spissen. Men jeg synes at der er riktig mye innlegg som omhandler uærlige handler mm. Virker som om der er flere som synes det er ok å lure (snyde) folk for bare en 5 kr.
 
Også måte folk skriver til hinnanden på, er dårlig tone. Jeg vet ikke om der er fordi tale måte blandt folk i gamle landet har endret sig de siste 11 årene, men personlig synes jeg folk burde skjerpe sig og holde innleggene fri for ukvemsord og personangreb. Hold resepten for hverandre (hinnanden) og dette forumet vil bli mye koseligere (hyggelig) å besøke.
 
Burde kanskje ha vært en moderator for hver tråd i forumet. Den kunne da ta bort upassende innlegg og løfte en pegefinger for enkelte iblandt. Virker som nogen trenger det.
 
Søren
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 15:33
Citat: JH

.....................På den anden side må vi også være rimelige og hvad kan man forlange af en 14 års knægt, der sikkert ikke mener nået ondt med sine handlinger og ikke helt kan overskue disse. Her må et faderligt råd fra forum være på sin plads og så må vi håbe, at han ikke gentager. Men jeg syntes det er fint, at det bliver nævnt og jeg kunne ikke drømme om, at byde på en 14 årigs ting - det ville hurtig kunne give problemer....................

JanSmile

 
Jeg synes litt synd på gutten (drengen). 14 år og får da en masse kjeft av alle de "voksne og bedrevitende", fordi han har trått litt galt. Håper ikke det avskrekker han fra å delta på forumet i fremtiden.
Og ja, var helt sikkert dumt av mig og komme med mitt innlegg omkring holdingene i denne tråden. Men ble litt forbannet. Skulle ha opprettet en egen.
 
Uansett vil jeg si undskyld til gutten, hvis han er blitt såret. Innlegget mitt var ikke ment direkte til han. Men som Jan skriver:"et faderligt råd". Og kanskje en aldersgrense for deltagelse på aktionen. Dette for å unngå slike (sådanne) situasjoner og evt. kjefting på mindreårige.
Ut å fisk. Nu er det helg (weekend). Så til alle - god helg.
 
Søren


Redigeret af sbj - 17 Jun 2011 kl. 15:35
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 17:05
En aldersgrænse på 18 å i forbindelse med brug af auktionen ville være fint, jeg er faktisk ikke sikker på at en 14 årig på nogen som helst måde er juridisk forpligtet af et bud eller et salg på 123nu.
Jeg har ikke noget imod unge mennesker, men ovennævnte ville måske være med til at højne niveauet på sitet. Indimellem kunne man generelt godt se 123nu samt et par "søster-sites" som tumlepladser for purunge knejter der er "seriøse" på en alternativ måde end man måske kunne ønske sig.
 
/frede
Til top
Jacob Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jacoblyck Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacoblyck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 17:25
hej det er mig der har dummet mig , jeg stopper med at bruge siden for jeg for problemer , og er rigtig ked af det 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 17:33
Citat: JH

... På den anden side må vi også være rimelige og hvad kan man forlange af en 14 års knægt... Man kan forlange, at han overholder de regler, som gælder for auktionerne ... der sikkert ikke mener noget ondt med sine handlinger og ikke helt kan overskue disse...
- Så du mener altså, at fordi en person ikke mener noget ondt med sine handlinger, så skal andre mennesker acceptere denne persons handlinger - - - Der er vi så dybt dybt uenige, der er jo ikke tale om et spædbarn.
Til top
Rasmus Spangsberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus S.

Tilmeldt:: 21 Aug 2009
Geografisk: Esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus S. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 18:26
Det skal lige siges, at jeg anede ikke at Jacob var 14 år, før det kom frem herinde.

Min hensigt er heller ikke at svine ham til. Men at høre om det var noget der skete ofte, eller engang imellem.
For jeg kunne da godt have været villig til at ofre lidt mere end de 500 kr. Det blev bare gjort ret klart en mailen, at den ikke ville blive solgt så billigt. Og forholdsvis kort tid efter, var den til salg igen.

Men jeg har bare stadig ikke hørt fra 123nu.dk. Så der evt. kan komme en eller anden form for regel, eller noget som man kan forholde sig til.
Jeg har opgivet at købe fiskehjulet, så det er ikke det. Det er bare for fremtiden, hvis det skulle ske igen.


Rasmus
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 18:27
Jakob Lyck, der er ingen grund til at stoppe med at bruge siden. Alle begår fejl og det er der plads til. Jeg synes du skal blive herinde og nyde både artikler, forum og brugere. Lad nu være med at ligge søvnløs, du er ny bruger og har handlet i god tro og har undskyldt en lille fejl. Så er den ikke længere. Jeg synes det er god stil at du lige smider en kommentar her i tråden, så folk kan se du ikke re stolt over det. Jeg er sikker på at Rasmus og andre nok skal bære over med dig. Skulle du lave en auktion en anden gang, kender du nu de regler der er herinde. Det er desværre ikke alle der overholder de regler der er sat, så det er også en af grundene til at folk i denne tråd udtaler sig, da det er et generelt problem. Men op med hovedet og igang med at læse med på siden ;)

Thumbs UpVelkommen til


Redigeret af S.G - 17 Jun 2011 kl. 18:31
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 18:44
Citat: S.G

Jakob Lyck, der er ingen grund til at stoppe med at bruge siden. Alle begår fejl og det er der plads til. Jeg synes du skal blive herinde og nyde både artikler, forum og brugere. Lad nu være med at ligge søvnløs, du er ny bruger og har handlet i god tro og har undskyldt en lille fejl. Så er den ikke længere. Jeg synes det er god stil at du lige smider en kommentar her i tråden, så folk kan se du ikke re stolt over det. Jeg er sikker på at Rasmus og andre nok skal bære over med dig. Skulle du lave en auktion en anden gang, kender du nu de regler der er herinde. Det er desværre ikke alle der overholder de regler der er sat, så det er også en af grundene til at folk i denne tråd udtaler sig, da det er et generelt problem. Men op med hovedet og igang med at læse med på siden ;)

Thumbs UpVelkommen til
Som jeg skrev tidligere, så er jeg lei mig (ked av det) hvis jeg har såret dig. Mine innlegg har ikke vært direkte ment for dig. Forsett og bruk siden. Du er ung og har mange år som fisker liggene foran dig. Og herinne er der store muligheter for å lære. Tror nok trådstarter er enig og har tilgitt digSmile. Og som S.G. skriver:"....det er god stil at du lige smider en kommentar her i tråden...."
Velkommen tilThumbs Up
 
Søren
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 19:03

det er sgu i orden at du melder ind Jakob ! det er dælme flot ... op på hesten igen og snak med køberen så handlen kan gå sin gang den ene eller anden vej og alle kan være glade :D 

Velkommen til - og du er jo trods alt "månedens fisker" så vask fejlen væk du har undskyld for din fejl - længere er den ikke!

top dollar og 5 øre herfra  

Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 19:11
Til Jacob Lyck

Jeg syntes det er flot du lige giver en melding - men lad dog være med at være ked af det, vil stoppe med at bruge siden. Vi kan alle komme til at begå en lille/stor fejl uden det egentlig var tilsigtet - det vigtigste er, at man så lige gør hvad man kan for at rette op på det. Jeg føler mig overbevist om, at du er tilgivet - også af Rasmus. Men husk, at selv om du ikke er så gammel - så ville du nok heller ikke bryde dig om, at købe noget på en aktion - du erfarer senere du alligevel ikke har købt.

Så jeg tror ikke nogen tror du har forsøgt at snyde nogen - du har blot kastet dig ud i noget du senere har fortrudt. Så husk fremover - sætter du noget på aktion herinde - så må du også sælge til de indkomne bud. Er du ikke indstillet på det - så lad være med at sætte noget på aktion, men i stedet på salg - her kan du jo diskutere prisen med en køber og først sælge, når og hvis I bliver enige.

Så frisk mod Jacob - hæng på og så er den vist ikke længere.Thumbs Up

Jan



Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 19:12
Hej Rasmus

Jeg har lige haft en lignende oplevelse dog som sælger. Køber blev ved med ikke at overholde sine aftaler om overførsel af penge og havde hele tiden nye undskyldninger. Han blev ved med at holde mig hen i omkring 3 uger, selvom jeg flere gange spurgte om han havde fortrudt handlen.

Meget irriterende og jeg har da flere gange tænkt tanken ikke at bruge auktionen mere...

Meeen, så er det vidst heller ikke værre Wink  Jeg har jo også haft mange fine handler, hvor det hele er forløbet hurtigt og smertefrit, både den ene og den anden vejThumbs Up

Man skal nok bare regne med at det er en del af vilkårene (selvom det ikke burde være sådan) på auktionen og når den værste irritation har lagt sig kan man glæde sig over at vi alle kan hjælpe hinanden med både at købe og sælge godt grej til billige penge, så det ikke ender på losseren Tongue


Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 19:17
Da jeg så linket første gang idag (som steen kehler linker til) linkede den ganskevist til en auktion hvor jakob står som sælger, men nu hedder han lige pludselig morten? missede jeg et elle andet?
ret mig gerne hvis jeg tager fejl!
K&B

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=66011
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 19:36
Til Steen Kehler

Nu er du jo en ret kontant person i dine meninger her på forum. Det virker som om, at du ikke altid læser hvad man skriver og kommer med dine uforbeholdne meninger - at man ikke er et pattebarn når man er 14 år og jeg skulle mene, man bare skal acceptere uhensigtsmæssige handlinger, blot det ikke er ondt ment.

Mine holdninger til urent trav her på forum syntes jeg klart at have meldt ud - men der vist et ordsprog der hedder, at det er menneskeligt at fejle.

Som lystfiskere og de lidt ældre har vi en forpligtelse overfor de unge både ved fiskevandet og her på forum omkring etik, moral m.v. omkring vores fælles interesse efter min opfattelse. Den plejer vi ikke ved at pisse disse unge ned, kalde dem pattebørn eller ej, hvis de træder ved siden af. Så lærer de jo blot, at det er måden er gøre det på og det er ikke vejen frem efter min mening.

Så kunsten at tilgive er nu ikke at foragte efter min opfattelse - specielt når man kun er 14 år. Så er man som en anden debattør skriver rent faktisk lidt ør i hovedet, men bliver ældre og klogere. Hvor klog man bliver afhænger meget af, hvem man har som lærermestre. Så jeg har ikke noget imod, at man lige klapper hesten med hensyn til en dreng på 14 år, uanset du så mener vi ikke er enige.

JanSmile
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 19:37
ja nu bliver det da først mistroisk!
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 20:05
Citat: HAJ

det er sgu i orden at du melder ind Jakob ! det er dælme flot ... op på hesten igen og snak med køberen så handlen kan gå sin gang den ene eller anden vej og alle kan være glade :D 

Velkommen til - og du er jo trods alt "månedens fisker" så vask fejlen væk du har undskyld for din fejl - længere er den ikke!

top dollar og 5 øre herfra  

Sikken en gang fordrukken vrøvl. Der er overhovedet ingen "top dollar" over Jacob´eller dine handlinger i denne sag Henrik.
Nu har du ikke udfyldt din profil, så jeg kan ikke se hvor gammrel du selv er Henrik. Men skal tråde som denne have nogen effekt, og her tænker jeg på opdragende effekt, så skal man sq ikke rose en snothvalp for at gå ind på et "voksen site" og lave det han har gjort.
_En dreng på 14 år har ingenting at gøre på en auktion, han burde have hjælp til den slags ting f.eks. fra hans far eller mor.
 
Bare min mening/2
 
/frede
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 20:21
fredeThumbs Up
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 20:37
Til Frederiksen

Nu har jeg den holdning, at vi alle har ret til at have vores mening og det har du selvfølgelig også.

Men jeg giver Henrik "topdollar" for sit indlæg og for så vidt dit indlæg er 5 øre mange penge set i mine øjne og det vil jeg gerne lige begrunde.

Jeg kan slet ikke se, at Henrik roser Jacob for det han har gjort. Henrik syntes derimod det er flot, at man erkender sine fejl og melder klart ud. Det syntes jeg også.

Jeg kan forstå, at du har et indgående kendskab til Jacob, da du kalder ham en snothvalp og du mener, at der skulle ligge en opdragende effekt her. Så hvis du har ret, hvilket jeg dog har mine tvivl om, tror jeg såmænd ikke han bliver en bedre snothvalp med din fremturen her på forum - vi kunne i værste fald få en debattør der ytrer sig i samme vendinger som dig om nogle år.

Men jeg er enig med dig i, at børn på 14 år ikke har noget at gøre på en aktion eller salg i øvrigt - medmindre forældrene er med inde over. Men det er jo ikke tilfældet her og hvad gør vi så Frederiksen. Er budskabet så til en dreng på 14 år - " fis hjem til din mor din snothvalp, da du intet har at gøre blandt voksne lystfiskere".

Jeg tror vi er enige herinde omkring aktioner - så lad os bruge kræfterne på de voksne der ikke helt har forstået det og ikke en dreng, der allerede har meddelt, at han er ked af det og vi så lægger til grund, at det gør han så ikke igen.

Bare min mening Frederiksen.

JanSmile


Redigeret af JH - 17 Jun 2011 kl. 20:38
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 20:48
Citat: JH

Til Frederiksen

Nu har jeg den holdning, at vi alle har ret til at have vores mening og det har du selvfølgelig også.

Men jeg giver Henrik "topdollar" for sit indlæg og for så vidt dit indlæg er 5 øre mange penge set i mine øjne og det vil jeg gerne lige begrunde.

Jeg kan slet ikke se, at Henrik roser Jacob for det han har gjort. Henrik syntes derimod det er flot, at man erkender sine fejl og melder klart ud. Det syntes jeg også.

Jeg kan forstå, at du har et indgående kendskab til Jacob, da du kalder ham en snothvalp og du mener, at der skulle ligge en opdragende effekt her. Så hvis du har ret, hvilket jeg dog har mine tvivl om, tror jeg såmænd ikke han bliver en bedre snothvalp med din fremturen her på forum - vi kunne i værste fald få en debattør der ytrer sig i samme vendinger som dig om nogle år.

Men jeg er enig med dig i, at børn på 14 år ikke har noget at gøre på en aktion eller salg i øvrigt - medmindre forældrene er med inde over. Men det er jo ikke tilfældet her og hvad gør vi så Frederiksen. Er budskabet så til en dreng på 14 år - " fis hjem til din mor din snothvalp, da du intet har at gøre blandt voksne lystfiskere".

Jeg tror vi er enige herinde omkring aktioner - så lad os bruge kræfterne på de voksne der ikke helt har forstået det og ikke en dreng, der allerede har meddelt, at han er ked af det og vi så lægger til grund, at det gør han så ikke igen.

Bare min mening Frederiksen.

JanSmile
Enig. Clap Trenger ikke kalde noen for ukvemsord. Dette med respekt og høflighet håper jeg ikke er borte fra det danske samfunn.
I mine 11 år i Norge høre minst en gang i uka, at danskere er koselige (hyggelige) og innbydende. Synes der er mye her på forumet som motbeviser dette. Trist.Cry
 
Frederiksen har rett til sin mening. Men hans innlegg kunne fint ha vært foruten ordet "snotvalp" uten at det hadde svekket hans mening.
 
Vi snakker om en gutt (dreng) på 14 år - altså et barn.
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 23:11
Citat: ljf

Citat: HAJ

det er sgu i orden at du melder ind Jakob ! det er dælme flot ... op på hesten igen og snak med køberen så handlen kan gå sin gang den ene eller anden vej og alle kan være glade :D 

Velkommen til - og du er jo trods alt "månedens fisker" så vask fejlen væk du har undskyld for din fejl - længere er den ikke!

top dollar og 5 øre herfra  

Sikken en gang fordrukken vrøvl. Der er overhovedet ingen "top dollar" over Jacob´eller dine handlinger i denne sag Henrik.
Nu har du ikke udfyldt din profil, så jeg kan ikke se hvor gammrel du selv er Henrik. Men skal tråde som denne have nogen effekt, og her tænker jeg på opdragende effekt, så skal man sq ikke rose en snothvalp for at gå ind på et "voksen site" og lave det han har gjort.
_En dreng på 14 år har ingenting at gøre på en auktion, han burde have hjælp til den slags ting f.eks. fra hans far eller mor.
 
Bare min mening/2
 
/frede
 
Hold da ferie en gang mudder du fik kastet der - men min profil er som den er.
 
Ganske rigtigt som NOGEN ser respektere jeg folk som har mandsmod nok til at se fejl i øjne også "offentligt" - det er derfor jeg giver knægten et skulder klap.
 
Men næste gang du kører for stærkt eller på anden måde "fejler" - så tænk lige over din dom du har sagt her på dette forum og gå ud og hæng dig selv fordi tilgivelse er ikke noget du dyrker.
 
Det syntes på ingen måde det er i orden det han har lavet, men klapper af hans nosser for at træde frem.
 
Har lyst til at vide mere om mig, kan du blot kontakte mig, så tager vi en lille sludder og hvem jeg er -
men lad mig sige jeg har nok set mere end du nogensinde kommer til i dette liv og det næste.
 
MVH
Henrik Arnberg
 
 
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 23:17
Jan Hagen, du belyser netop dit eget problem: Der er kun dig selv der ved noget som helst.
Til top
Jacob Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jacoblyck Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacoblyck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 23:29
Hej med jer . Tak for at nogle af jer kan tilgive mig , og byde mig velkommen . Prøver at blive her lidt endnu . Som jeg før har sagt erkender jeg at jeg har lavet en  stor fejl . Men synes ikke at det er fedt at få at vide af en voksen mand at man er en snot hvalp . Jeg er nu sikker på at du heller ikke har været perfekt som barn .. 
 - Men tak for opbakningen , det er jeg rigtig glad for . 
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 23:44
Citat: Jacoblyck

Hej med jer . Tak for at nogle af jer kan tilgive mig , og byde mig velkommen . Prøver at blive her lidt endnu . Som jeg før har sagt erkender jeg at jeg har lavet en  stor fejl . Men synes ikke at det er fedt at få at vide af en voksen mand at man er en snot hvalp . Jeg er nu sikker på at du heller ikke har været perfekt som barn .. 
 - Men tak for opbakningen , det er jeg rigtig glad for . 
Det er godt at høre at du forsatt er medSmile.
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 00:39
Til Jacob Lyck

Bare hæng i, vi begår alle nogle fejl/dumheder her i livet - kunsten er at erkende dette, tage ved lære og det syntes jeg du klarer ganske fint.

Du er skal også lige vide, at man ikke altid skal tro på, hvad andre siger - der er et ordsprog der lyder: Det du siger er du selv.

Så mit råd er - glem den sag, tag ved lære og gør det ikke igen. Så er det hurtig glemt. Man skal såmænd blot have en mening her på forum der ikke passer visse debattører - så bliver man kaldt de frygteligste ting.

Så god vind til dig fremover.

JanSmile
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 01:03
Lidt OT, men alligevel ikke... og jeg må have lidt luft!

Denne tråd viser med al tydelighed en langsom forrådnelse af begreberne"Ære, respekt, moral og ansvar" i det danske samfund - egoisme, snæversynethed og jantelov bliver desværre mere og mere udbredt efterhånden.

I Danmark får 2 parter en konflikt, eller skal opnå enighed, men i stedet for at søge en løsning vil man have sin ret - næsten for enhver pris og uden hensyn til anden part.
Søren Bang Jokumsen kan se det - min kammerat i Sverige kan se det.

"I danskere prøver altid på, at tage røven på hinanden"

I tråden er der flere forslag til hvordan man kan lave en "hævner" tilbage med at byde 10.000 osv. - ja, det skal nok få os den rigtige vej! - det er DEN holdning jeg er ude med riven efter!

Jeg kan også nævne talrige eksempler på det rundt omkring i hverdagen.

Tag nu din egen løn forhandling med din arbejdsgiver - man starter ofte milevidt fra hinanden med helt urealistiske mål og mødes så på midten - og ingen er egentlig helt tilfredse... I Sverige er man næsten enige om lønnen inden man sætter sig ved bordet og begge parter smiler under samtalen...
 
Håndværkeren der nævner en pris på et stykke arbejde som så koster ekstra efter det er færdigt - med fuldt overlæg.

Politikeren der ikke vil tage tyren ved hornene fordi det koster stemmer!

Tilsvining af medmennesker og virksomheder i foras - bare fordi man vil have sin ret - koste hvad det vil - uden hensyn... 

Tag en tur på motorvejen - alle ligger i overhalingsbanen fordi der 1800 meter fremme ligger en campingvogn i inderbanen - men ham bagved mig skal i hvert tilfælde ikke foran - så jeg bliver herude i venstre bane! (det kunne jo være ham bagved skulle hjem efter sin datter i børnehaven som har slået hovedet - men det skider vi da på - jeg skal da først forbi den Campingvogn)

Jeg kom hjem fra 1 års frivilligt arbejde i det sydlige Afrika i slutningen af 1997 og havde oplevet at færdes blandt glade mennesker med stor indbyrdes respekt og forståelse og som levede langt under fattigdomsgrænsen.
Da jeg kom hjem var der generalstrejke i Danmark og det var et sygt billede af overvægtige mennesker der i supermarkedet nærmest kom op at slås over et rugbrød (som så blev smidt ud 14 dage efter) - jeg var lige ved at tage en returbillet!

Hvorfor er det blevet sådan? - og hvordan gør vi noget ved det?
Prøv at skrue meget ned for egoet og vis respekt - men uanset hvad, står man altid til ansvar for sine handlinger... 

I dette tilfælde:
- Jacob burde have accepteret at sælge til prisen her og så tage ved lære til næste gang... Køber ville måske endda acceptere at lade handlen annullere, hvis sælger indrømmer at have begået en fejl...
Jacob har indrømmet at have begået en fejl og lært af det - respekt for det.

Jeg ønsker mig mere ære, respekt og uselviskhed.... 
Det gode ved det hele er, at vi jo godt er klar over det.
- kom så, vi ved det jo godt!





Redigeret af mvk - 18 Jun 2011 kl. 01:29
_________________
Venligst
Morten
Til top
Brian Brogaard Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
panelsnuser Avatar

Tilmeldt:: 10 Jun 2011
Geografisk: vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér panelsnuser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 01:15
velkommen til Big smile

Og man skal ikke tage sig så meget af, når folk ikke kan finde ud af at skrive tingene på en pæn måde. for du ved vel bedst at du sikkert ikke er en "snotunge"

God vind unge mandWink
Og fang så nogle flere rekordfisk.

Mvh.
Ivrig Fisker
Brian Brogaard Andersen
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 02:32
Godt du blev. Du kan også se at der er medlemmer af forummet, som går i strammere underdrenge end andre ;) Du må selv sortere i dem. Det lærer du med tiden.


Til top
Rasmus Spangsberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus S.

Tilmeldt:: 21 Aug 2009
Geografisk: Esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus S. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 10:35
Citat: Rasmuslaustsen

Da jeg så linket første gang idag (som steen kehler linker til) linkede den ganskevist til en auktion hvor jakob står som sælger, men nu hedder han lige pludselig morten? missede jeg et elle andet?
ret mig gerne hvis jeg tager fejl!
K&B

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=66011


Også det jeg undrede mig over. Og fandt mistroisk!
Sælger hed lige pludselig Morten og kom fra 6400 København (6400 er Sønderborg)

Og der var 2! aktioner på samme hjul. Hvad skete der med den som blev solgt til 610 kr? Blev den solgt, eller lavede han samme nr. igen?
For mig, ser det ikke rigtig ud til at Jacob helt har lært noget.

Eller tager jeg fejl her?!

Rasmus
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 11:10
Citat: mvk

Lidt OT, men alligevel ikke... og jeg må have lidt luft!

Denne tråd viser med al tydelighed en langsom forrådnelse af begreberne"Ære, respekt, moral og ansvar" i det danske samfund - egoisme, snæversynethed og jantelov bliver desværre mere og mere udbredt efterhånden.

I Danmark får 2 parter en konflikt, eller skal opnå enighed, men i stedet for at søge en løsning vil man have sin ret - næsten for enhver pris og uden hensyn til anden part.
Søren Bang Jokumsen kan se det - min kammerat i Sverige kan se det.

"I danskere prøver altid på, at tage røven på hinanden"

I tråden er der flere forslag til hvordan man kan lave en "hævner" tilbage med at byde 10.000 osv. - ja, det skal nok få os den rigtige vej! - det er DEN holdning jeg er ude med riven efter!

Jeg kan også nævne talrige eksempler på det rundt omkring i hverdagen.

Tag nu din egen løn forhandling med din arbejdsgiver - man starter ofte milevidt fra hinanden med helt urealistiske mål og mødes så på midten - og ingen er egentlig helt tilfredse... I Sverige er man næsten enige om lønnen inden man sætter sig ved bordet og begge parter smiler under samtalen...
 
Håndværkeren der nævner en pris på et stykke arbejde som så koster ekstra efter det er færdigt - med fuldt overlæg.

Politikeren der ikke vil tage tyren ved hornene fordi det koster stemmer!

Tilsvining af medmennesker og virksomheder i foras - bare fordi man vil have sin ret - koste hvad det vil - uden hensyn... 

Tag en tur på motorvejen - alle ligger i overhalingsbanen fordi der 1800 meter fremme ligger en campingvogn i inderbanen - men ham bagved mig skal i hvert tilfælde ikke foran - så jeg bliver herude i venstre bane! (det kunne jo være ham bagved skulle hjem efter sin datter i børnehaven som har slået hovedet - men det skider vi da på - jeg skal da først forbi den Campingvogn)

Jeg kom hjem fra 1 års frivilligt arbejde i det sydlige Afrika i slutningen af 1997 og havde oplevet at færdes blandt glade mennesker med stor indbyrdes respekt og forståelse og som levede langt under fattigdomsgrænsen.
Da jeg kom hjem var der generalstrejke i Danmark og det var et sygt billede af overvægtige mennesker der i supermarkedet nærmest kom op at slås over et rugbrød (som så blev smidt ud 14 dage efter) - jeg var lige ved at tage en returbillet!

Hvorfor er det blevet sådan? - og hvordan gør vi noget ved det?
Prøv at skrue meget ned for egoet og vis respekt - men uanset hvad, står man altid til ansvar for sine handlinger... 

I dette tilfælde:
- Jacob burde have accepteret at sælge til prisen her og så tage ved lære til næste gang... Køber ville måske endda acceptere at lade handlen annullere, hvis sælger indrømmer at have begået en fejl...
Jacob har indrømmet at have begået en fejl og lært af det - respekt for det.

Jeg ønsker mig mere ære, respekt og uselviskhed.... 
Det gode ved det hele er, at vi jo godt er klar over det.
- kom så, vi ved det jo godt!

ClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClap
Et flott innlegg. Smile
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres