Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wobler til mindre åer

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: wobler til mindre åer
    Sendt: 16 Jun 2011 kl. 11:03
ja jeg har fået købt spinnere til den forestående sæson..

men der skal også lidt woblere i æsken, men hvad skal man satse på..

idag har jeg lidt forskellige billige woblere, og et par r.t. sito woblere som da også har givet fisk i put and take, og en enkelt 20 cm bækørred..

hvad modeller skal man satse på, og hvad farver, når det gælder fiskeri i mindre nordjyske åer efter havørred...

vil gerne betale for at få noget ordentligt, men har nok en smertegrænse på 70-80 kr stykket.. ud fra at jeg med jævne mellemrum mister endegrej Embarrassed

de skal endvidere fiskes på min ul stang, så vægte fra 3-7 gram er at foretrække..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 11:53
Her er lige mit bud på et par favoritterBig smile

http://www.efi-esbjerg.dk/produkter-1/lystfiskeudstyr/endegrej/woblere/savage-gear.html

Fry modellen og larva - fantastiske woblere der giver fisk.
Mvh Claus
Til top
Jonas Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jonsebasse123

Tilmeldt:: 08 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonsebasse123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 12:00
KNÆK & BRÆK
JONAS KRISTENSEN
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 12:08
Jeg har en del SALMO woblere du kan få til 35 kr stykket. Det er nogle super woblere, og de vil lige passe til dit fiskeri. Jeg ved ikke om det har interesse ?
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 12:16
takker for rådene..

bruger idag savagegear troutizimo stangen, og de spinnere jeg har fra savagegear er også super gode..

så den fry ser bestemt spændende ud, og til en god pris..

rapala jointed har jeg også set på, og hørt godt om, men kunne jo være der var andet som var lige så godt og til billigere penge..

salmo woblerne ser også fine ud, og kan være jeg vender tilbage for at høre mere om farver, størrelser osv..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Morten Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Erbs

Tilmeldt:: 12 Dec 2006
Geografisk: Klarup v/Aalbor
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Erbs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 12:27
Hej René
 
 
Billigere fås Rapala vist ikke og udvalget er stort. Porto er ca. 55 kr. og så sendes det anbefalet.
 
Hilsen Morten
Til top
Jacob Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JHansen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 13:10
Min favorit er denne, i farven M99, 66 mm synkende. Har taget en del fisk på den i karup å. Ved ikke om den kan købes i danske butikker pt.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 13:15
Morten
Tak for linket, ja det må siges at være til en rimelig fornuftig pris..

har tidligere fundet dem i usa meget billige, men risikoen er jo for de bliver taget i tolden og et gebyr på 160 kr i fortoldning til posten skræmmer lidt..

fluer.dk har dog også jointed til de 69 kr..

JHansen
Mangler der ikke lige et lille link eller noget Wink

kan være jeg skal se om nogle af de lokale har fået savage gear woblerne hjem, kan være de kan lave en god pris som jeg plejer og få Clap
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2011 kl. 03:19
ja vælger lige og hente denne tråd til toppen igen..

købte i sin tid bare en rapala jointed og lod det blive ved det..

men har netop købt 3 savage gear larvea ved efi i esbjerg..

så er lidt nysgerrig efter råd til hvordan de fiskes??

som en almindelig wobler med kast nedstrøms og stille og roligt indspinning??

og er der nogle som har forsøgt sig med dem som agn i natten eller sen aften??
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
martin Schack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mschack Avatar

Tilmeldt:: 01 Jun 2007
Geografisk: Ribe
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mschack Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2011 kl. 10:59
Salmo hornet! 4 eller 5 cm- fire tiger farve. DEN virker bare til havørreder i åen.

Mvh

MS
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2011 kl. 20:58
Martin-->>

tak for anbefalingen..

jeg prøver indtil videre med den rapala jeg har, de par sito og så mine ny indkøbte larvea..

så er lidt spændt på hvordan de går i vandet og om de kan hente nogle havørreder op af åen..

men de salmo skal nok også i æsken på et tidspunkt, for må indrømme at det er fedt og fiske flue men sommetider er det også skønt med lidt flex på klingen.. og det går ikke for svært med fluestangen..

med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2011 kl. 21:08
Jafi i Viborg har et meget stort udvalg i rapala woblere. Enhedspris 50,-
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2011 kl. 21:22
Jens-->>

takker for hint, og havde egentlig set deres gode pris på woblere tidligere..

men nu prøver vi lige et par larvea, så må vi se om det giver fisk.. eller der skal handles rapala i stor stil..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2011 kl. 00:19
Hej
 
Du kunne overveje at blive hjemmebygger:
 
 
 
Det er faktisk ganske let at lave wobblere af balsatræ og du skal bare have fat i balsatræ, wire til øjer, splithagl til belastning i bugen, klar plast eller aluplade til ske, maling, lak, lim, springringe og kroge. Diverse former for sølvpapir fra chokolade mm. kan bruges til beklædning på siderne.  
 
Ækvator Sport i Odense har en del indenfor "gør-det-selv":
 


Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2011 kl. 04:07
Henrik-->>

vil da lige se de par film ved lejlighed..

dog tror jeg ikke det er noget jeg kommer til at gøre i, men er nok mest fordi jeg pt mest går med fluen..

men kunne da være sjovt og prøve at lave sine egne woblere..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2011 kl. 04:10
Bruger selv denne
http://seafishingbaits.dk/cranckbaits-7/cranckbaits-13.html
ca 4 cm og 1,9 g - mere UL kan det dårligt være.
Fik dem i 3 varianter, den lyserøde, en med lysegrøn ryg og gul bug samt en med sort ryg, blågrøn side, og gul bug. Tror desværre kun den lyserøde er tilbage, men tjek selv.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2011 kl. 05:43
Toraa-->>

har været forbi Leonard og hente et par stykker af dem...

er bare ikke kommet i gang med at bruge dem rigtigt.. kan godt være de skal prøves igen med et lille stykke synk foran...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Thommas Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ThommasS

Tilmeldt:: 23 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThommasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2011 kl. 13:00
Hej René
Jeg ligger inde med en del Nils Masters woblere i 5 og 8 cm udgave, både almindelige og dybdegående udgaver og i en del forskellige farver, hvis det kunne have interesse?
MVH Thommas
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2011 kl. 14:22
Citat: ThommasS

Hej René
Jeg ligger inde med en del Nils Masters woblere i 5 og 8 cm udgave, både almindelige og dybdegående udgaver og i en del forskellige farver, hvis det kunne have interesse?

MVH Thommas

takker for tilbudet... Dog må jeg takke nej da jeg har hvad jeg mangler i samlingen pt...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres