Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indtagningsteknik Cigarfluen

 Besvar Besvar
Forfatter
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Indtagningsteknik Cigarfluen
    Sendt: 15 Jun 2011 kl. 20:23
Hej,
 
Jeg var på min første reelle natfisketur i søndags. Det foregik efter nattens frembrud med cigarfluen - hvilket faktisk også resulterede i et godt hug - og en fight på 2-3 min. i Lillebælts sorte vand. Fisken røg af...desværre. Da jeg koncentrede mig om ikke at falde, få flue i øret eller nakken under kast i mørket, lagde jeg ikke mærke til, hvorledes jeg trak flue ind, da hugget faldt - hvilket jeg normalt forsøger at huske (for forhåbenligt at kunne gentage det med samme succes).
 
Nå - nu til mit spørgsmål - hvilken indtagningsteknik anvender I til disse minipoppers? Som f.eks. med pattegrisen - korte, hurtigt på hinanden følgende træk? Lange jævne træk som børsteorm - eller en blanding?
 
Jeg mener selv, at hugget under en lang jævn indtagning - med kort stop imellem trækkene...
 
Mvh
 
Mads
Til top
Go-Fishing Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Go Fishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Go Fishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 22:55
Hej Mads
Ærgeligt at dyret faldt af - men du ved hvor den bor.
Jeg har godt nok pløjet mange cigarer gennem sommernatten, og haft mange herlige fiskeoplevelser med den flue.
 
 
Mine erfaringer siger helt klart at du skal tage den hjem stille og roligt i glidende træk. Laver du små hidsige træk så plasker/popper fluen i overfladen. Det KAN tænde en ørred, men ofte har det den modsatte effekt og hugget udebliver.
I dagslys fisker jeg mine fluer meget hurtigt - men i mørke fisker jeg dem roligere og langsommere.
Prøv at fiske cigaren på blank vand i dagslys. Så får du en god fornemmelse af hvad der skal til for at den køre med en jævn bevægelse i overfladen uden for meget poppen og plasken. En cigar flue der har fisket en times tid synker forøvrigt. Vær opmærksom på det, og skift et par gange iløbet af natten til nye friske. De våde hænges så til tøre til næste nat og kan da en times tid igen.
 
Vi ses derude i mørket
Hilsen
 
Claus/Go-Fishing 
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 23:52
Nymfeindtagningen... Til det hele!
Knæk og bræk
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 10:13
Hej
 
Prøv den i øvrigt med en selvlysende perle foran - det virker!
 
Mvh
Henrik
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 11:41
og en propel a´la den der sidder på Jensen insekt spinner - det virker også!
 
 
mvh
J
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum