Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

København fiskested?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jess Andreasen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JessMaam

Tilmeldt:: 15 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JessMaam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: København fiskested?
    Sendt: 15 Jun 2011 kl. 19:33
Hej allesammen :)

Jeg vil gerne ud at fiske i morgen men er næsten lige flyttet til Kbh så kender ikke rigtig nogle gode steder? Det skal være i cykel afstand og jeg er interesseret i både sø og kystfiskeri. Håber at der er nogen som kan give mig en god ide om hvor jeg skal cykle hen:) ?

På forhånd tak!
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 19:51

læs denne artikel. Være den kan give lidt inspiration:-) http://www.fiskogfri.amazezig.dk/Soeg/Artikler/Streetfishing-kbenhavn---Storby-fiskeri.aspx

Til top
Brian Brogaard Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
panelsnuser Avatar

Tilmeldt:: 10 Jun 2011
Geografisk: vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér panelsnuser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 23:56
Hej
Det ville også hjælpe hvis du skriver ca hvor i københavn du bor :)
 
Mvh
Ivrig Fisker
Brian Brogaard Andersen
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads B Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2008
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads B Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 01:01
Prøv også at se skov og naturstyrelsens side for lystfiskeri. Der er kan du se en række ferskvande omkring KBH hvor man bare behøver det obligatoriske statsfisketegn. http://www.naturstyrelsen.dk/Naturoplevelser/Aktiv/Lystfiskeri/ .

Det mest attraktive fiskeri omkring byen er efter min mening kystfiskeriet. De steder der nævnes i artiklen fra caspars link er alle fine fiskesteder. Specielt lige nu og de næste uger er der et meget fint fiskeri efter torsk når de i skumringen kommer tæt på land for frådse i krabber. Til det fiskeri overgår jigs langt andre agn lige pt., gerne med  sorte eller brun/rødlige haler. vestenvind er at foretrække.

  Brakvandsaborren er en lidt overset fisk i kbh. havn. Den kan mødes mange steder, men har selv haft godt fiskeri efter dem i området omkring sluseholmen. Levende rejer kan fanges mange steder i havnen, og er top agn til dette fiskeri. Aborre fiskeriet svinger meget efter strømmens retning (sikkert  noget med saltholdigheden at gøre) og vejret i øvrigt. Så det kræver kendskab til forholdene , og de kan være meget svære at få i tale. Har du øjnene med dig kan du være heldig at se en af disse grove aborre hvis vandet er klart. De næste uger er der gode chancer for netop at møde en af disse fisk i selve havnen. Læs i øvrigt:
http://www.scandicangler.com/article/vinteraborrer-i-storbyhavnen godt nok om vinterfiskeri efter disse fisk ...

Det er absolut muligt at lave en "grand slam" med havnens rovfisk i løbet af sæsonen (torsk, havørred, aborre, hornfisk og makrel)

Knæk og bræk Smile




Redigeret af Mads B Nielsen - 16 Jun 2011 kl. 02:48
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres