Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardy fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hardy fluestang
    Sendt: 15 Jun 2011 kl. 13:55
 
 
Er der noger der ka hjælpe med at identificere denne fluestang
Hardy 9`3" fod kl. 10. Brun med orange beviklinger. Der står `c/y` som initialer på den , ellers ikke noget om model og serie nr
mvh
jesper


Redigeret af jkm66 - 15 Jun 2011 kl. 13:58
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 14:15
Hej
jeg er sikker på at C/Y er en kode for hvornår stangen er bygget... altså årstal
se her
 
 
jeg får det til marts 1974....
 
mvh
J


Redigeret af Jørgen S - 15 Jun 2011 kl. 14:25
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 14:25
Jeg ville tro at du kunne finde mere om denne stang i Hardy´s Katalog fra 1974, hvis et sådan kan skaffes evt. bare som pdf file
 
Eller du kan købe det her:
 
og husk googel er din venWink
 
mvh
J


Redigeret af Jørgen S - 15 Jun 2011 kl. 14:47
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 14:48
Hej !

Skulle tro at din stang er en Hardy Jet, glasfiberstang, bogstaverne er måned og år.Har ej en liste her men det kan skaffes senere. Din stang er fra slutninen af 1960erne begyndelsen af 1970erne.
samlerhilsen  Steen
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 20:17
Hej med jer! Og tak for svarene. Ka fornemme at det ikke bare er sådan lige at finde ud afSmile Har gået og spekuleret på om det kunne være en hjemmebygget Hardy klinge, i så fald er arbejdet gjort yderst professionelt, har aldrig været brugt tror jeg ikke , cellofanen sidder stadig på håndtaget. Har overvejet at bygge den om til en spinnestang eller er det helligbrøde? Tror nemlig aldrig jeg kommer til at fiske med en kl. 10, men vil nu heller ikke bare sælge den for en slik da den jo egentlig er ganske sjov. Men er der nogle interesserede så lad mig høre.
Har også en anden som jeg købte af samme mand, Hardy Graphite Favourite 9`kl 6/7, kender i den og hvordan vil i bedømme den nr. IHJ9IH09
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 20:26
lige et billede af favouriten
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 20:32
hej jesper
glasfiberstangen er helt bestemt IKKE en hjemmebygget.
jeg har selv en der ligner virkelig meget, også fra halvfjerdserne.
aktionen på min er ekstrem dyb og langsom, den vil bestemt ikke være noget værd som spinnestang.
men vent bare, heinz gerhard må have ferie eller være syg, eller noget - når han springer på sagen får du formentlig helt klar besked.
favoritten er jo en kulstang -  den har måske lidt hurtigere aktion, men prøv den før du saver i den.
jeg har selv fisket med ombyggede hardykulstænger i mange år - og jeg tror jeg må indrømme at det ikke nødvendigvis er bedre, men anderledes.
 
mvh hcg
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 20:44
Hej hcg!
Tak for svaret, kulstangen kunne jeg ikke finde på at bygge om ,den passer , tror jeg , perfekt til min måde at kaste på, indtil en anden stang har bevist den er bedreSmile og nu da jeg har fundet ud af hvor gammel glasfiberen er, ka jeg heller ikke rigtig nænne at begynde at skære i den. Måske der skulle være en med et passende hjul fil Favouriten som er interesserede i et eller andet
mvh
Jesper
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 21:32
  hej jesper!   pas nu på!    kul stangen er"kulstangen"  men det er glas, stangen der er "guldet" Som jeg ser det, er det ikke en "JET" Så  ville det stå  sammen med hardy, logoet"    men speciel, fordi der heller ikke står " Fibalite"    mvh. steen.
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 21:41
hej steen!
okay , jeg farer med lempe indtil jeg finder ud af mere om den, håber der kommer flere besvarelser her i forummet til at belyse sagen. Synes det er svært på de udenlandske sider
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 22:01
kan heller ikke finde billeder af JET eller Fiberlite med den slags hjulholder
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 22:17
  hjul holderen er ok!  overgangen mellem  "jet"  og  fibalite"  var  glidende""  efter at kunstruktøren,"  bag klingen ",, Jon  E Tarentino  blev skudt  først i 70"erne      og hardy  ændrede navnet. til "fibalite"  klingen er den samme.     det er mit bud..   pragtfulde stænger!!  med rygrad,     glas!!!!   yeps!           
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 22:32
okay, dejlig at høre fra en der ved hva han snakker om
fisker du med glas
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 22:57
eller rettere fra` nogle` der ved hva de snakker omSmile
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 23:10
Her er et link hvor navne, arstal og datering af Hardy stænger og hjul ligeledes beskrives.
 
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 23:30
 KYNDE..  tror du at jeg tager fejl,  så  skal du   bare sige det!  det er ok!!!!!!!! 
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2011 kl. 23:42
`Tak for linket Peter, det må jeg prøve
STEEN SmileNej overhovedet ikke, tværtimod og er meget taknemmelig for dine bud, det gir stof til videre efterforskning! Faktisk rigtig spændendeSmile
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 00:26
ka bare ikke finde nogle stænger fra `74 der passer i længden 9`3", hmmm
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 00:37
pas nu på den!  og fisk med den   !!  ellers har jeg nok et hjul!!!     der, er mange   vandløb som fiskes,  fint med  en  kraftig  enhåndsstang 
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 18:55
Har en ide om at i overgangs fasen fra navnet Jet til Fibalite , har været produceret nogle stænger uden navn. For ifølge dette link http://www.trademarkia.com/fibalite-73034408.html
har Hardy først fået patent på navnet Fibalite fra okt 74 og min stang er fra Marts 74 så den har sikkert ikke kunnet få navnet Fibalite. Man har vel så haft nogle Jet klinger som jo var forgængeren og vel af samme materiale, i overskud , som man så har sendt på markedet uden navn. For søger man på Fibalite finder man ikke fibalite i længden 9`3" hvorimod man ka finde en Jet i den længde. Derved opstår et hul i deres produktions oversigt hvor årstal, længde, klasse og navn ikke passer ind som f.eks min. Eller er jeg helt ude i hampenSmile
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 20:31
Jeg hælder mest til at der er tale om International Jet Set 9'3" - der skal veje ca 140 gr. (5 oz.), også fordi jeg ikke umiddelbart kan se nogen steder, at Fibalite nogensinde har været lavet som #10 stang ud over deres 14' 2 håndsstang ?
 
Beviklinger, håndtag (Fixed Screw Grip w/Cork Covered Housing), bunddup (Screw-In Rubber Button) og skrift passer. Der fandtes en 2" (5 cm) forlænger, der kunne skrues ind, når bunddup'en blev fjernet.
 
Hvorvidt det er sådan en rigtig guld stang som nævnes er nok lidt svært at få mange til at skrive under på, da det er en møj kraftig sag - at næppe mange ville begive sig ud med den idag. Men fiske kan den - og håndtere nogle grumme fisk kan den også, men om dine håndled og rygstykker kan tage mange timer i selskab med den står hen i det uvisse.Confused
mvh
Heinz
 
ps: Jet serien blev introduceret i 1968 i samarbejde med verdensmesteren i kast Jon E. Tarantino (som nævnes tidl. i tråden)


Redigeret af tackler - 16 Jun 2011 kl. 20:41
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 21:21
Hej Heinz og tak for svaret, men den her fætter vejer 175g så ja det er en heavy sag. Men ellers har du fuldstændig ret i at den ka forlænges, såda ser det ihvertfald ud
Hva er sådan en værd for en samler evt
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 22:39
Det tør jeg ikke gætte på - men jeg er bange for det ikke er vildt meget - da det altid er kombinationen samlerværdi/brugsværdi der giver det bedste resultat - så lad spørgsmålet stå åbent - sæt den evt. på auktion ?
 mvh
Heinz
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 22:46
Hej
 
Det er en Fibalite. Modelnavnet stod ikke på disse stænger og på de tidligere udgaver, der hed Jet, som de andre jo også skriver, stod Jet-navnet øverst på selve det guldfarvede Hardy-label.
 
Jeg har selv en på 8 fod og 9 tommer i klasse 8, og det er en ganske sjov stang at fiske med. Det ville være synd at begynde at bygge din stang om, da det jo faktisk er et stykke fluefiskehistorie du har - og tænk lige på, hvad en Hardy-glasstang koster i dag... Måske kunne den være sjov at fange et par gedder på. Du kan evt. få fat i et forlængerhåndtag til at skrue ind i gevindet.
 
Jeg har et katalog fra 1978, og deri kan man se hele serien. Bemærk det fine billede - de var faktisk meget bedre til at præsentere deres stænger dengang end i mange senere kataloger og på hjemmesiden:
 
 
 
 
 
(Kilde: Hardys katalog fra 1978)
 
De to stænger til højre er monteret med forlænger-/fighthåndtag.
 
Der står i teksten at din stang vejer 158 gram og at den er til stor ørred, havørred, grilse og mellemlaks. Den er til forhold, hvor distance er vigtig - reservoirs, store floder og søer, store fluer, blææsende vejr. God til at kaste en "shooting taper line". Der anbefales en WF10F.
 
PS: 1978-kataloget er det eneste jeg har fra 70'erne, så stangen kan godt være i kataloger fra andre år.
 


Redigeret af Henrik L. - 17 Jun 2011 kl. 11:19


Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 23:01
Hej Henrik og tak for svar, nu er billedet lidt utydelig, men synes ikke jeg ka se en 9`3" i kl. 10
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 23:24
Hej igen
 
Ja, det er lidt svært at se, så jeg scannede lige den nederste række i tabellen:
 
 
Her er billedteksten. du kan se, at din stang er repræsenteret ved stangen til højre:
 


Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 23:47
Hej Henrik, okay så lader vi det være sådan og det er sikkert også rigtig, men de må  ha lavet dem 4år før dit 78er katalog så, da årsangivelsen er marts 74
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 00:07
  jesper, jeg tror at du står med den "mellem"ting!!  køb dig et hjul der for stangen til at ,balancere,  og fisk med den!!    mvh steen.
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 00:19
Smil, ja jeg kommer det nok ikke nærmere, der er nok ikke nogen tvivl om at det er en Fibalite, bare lidt sjovt det med årstallet, men måske kommer svaret en dag. Tror nu ikke jeg kommer til at bruge den
Så hvis der nogle der vil bytte med et eller andet, evt et kl.7hjul eller en kl. 4 ell.5 stang, så bare sig til
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 01:55
jesper j jeg vil godt bytte!  send en mail!  mvh steen.
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 08:32
Hej Steen , har sendt et par beskeder til dig privat, ved ikke om du har set dem
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 22:16
 hej jesper .  jeg kan ikke åbne min post!!!  på 123. mvh. steen.  men vil stadig gerne have den kl,10,  stang!
Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 22:59
okay, hva har du af let fluegrej som du evt ville bytte med
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 19:13
Hej igen
 
Her er stangen i "Jet-udgaven" før den skiftede navn til Fibalite:
 
 
E. G. Michelsen , forfatter til Havørred og Fluer, skriver i øvrigt i bogen, at han  brugte netop denne stang og fangede hundredevis af havørreder på den. Så den første "Ræven" er måske søsat vha. denne stang.


Til top
Jesper kynde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkm66

Tilmeldt:: 11 Sep 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkm66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 20:46
Hej Henrik og tak for svaret og billedet
Forstod bare ikke lige den sidste sætning
"Så den første "Ræven" er måske søsat vha. denne stang"
Mvh
Jesper
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 21:42
Hej igen
 
Ræven er en ret kendt flue, som E. G. M. skrev om i sin bog. Han skrev, at han fangede rigtig mange fisk på den, og den ser da også ret indbydende ud:
 
 
Jeg har ikke selv fanget på den, men kender en, som for nogle år siden tog en flot havørred på over 6 kg på den.
 
E. G. M.'s fine lille bog var i øvrigt på auktionen for nylig, uden at nogen bød på den. Få fat i den hvis den kommer på igen, for den er vældig god, selvom den har nogle år på bagen.
 


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down