Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluestang til begynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Linneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian L

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluestang til begynder
    Sendt: 04 Jun 2011 kl. 01:23
Hej
Jeg er begyndt at fiske igen efter mange års pause, jeg har altid gerne vil prøve at fluefiske. Nu skal det være, jeg har snakket med et par stykker, en mener at man købe et forholdsvis dyrt sæt, da de billige sæt er for dårlig. En anden mener man ikke skal købe for dyrt et sæt da de er sværre at fiske med.
så jeg er lidt forvirret, har fundet nogle tilbud men ved ikke om det er noget der dur til mig. Det er kun det øverste sæt der står for begynder ved (ved ikke hvor stor betydning det har). Det skal buges til P&T og å'er.
Håber I hjælpe mig
 
 
 
 
 
Hilsen Brian L
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2011 kl. 08:01
Hej Brian.
Mit råd er, at du skal besøge en grejbutik som kan vejlede dig, feks. Korsholm i Skjern.
Du kan evt. ringe til dem i forvejen og lave en aftale med Jimmy, så er du i gode hænder!
 
Mvh. IJ
 
Til top
Brian Linneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian L

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2011 kl. 10:54
Hej
Grunden til jeg har valgt disse var at det var nogle gode tilbud.
hvor jeg kunne komme igang for billige penge.
var inde på det link du sendte der koster hver del det som et sæt koster.så går der nok lige et stykke tid før jeg har råd til det.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2011 kl. 11:59
Brian skrev bla: gode tilbud og komme igang for billige penge, tjae det eneste der bliver billigt er min pengepunk den bliver tom med de priser, kan næsten gå med til den pris fra Huntershouse Før: 2.199,- Nu: 699,- men så kommer det resterende "liner" og de er sgutte billige. Jeg er meget fasineret når man ser fluefiskerne bruge deres grej og har ind i mellem tænkt på at skaffe et sæt til Å fiskeri, men sgutte til de priser, jeg er pensionist ikke millionær
Til top
Brian Linneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian L

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2011 kl. 12:25
Alle Sæt er med liner også fra hunters house stå nede i bunden på siden
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2011 kl. 13:54
Jeg kender ikke de omtalte sæt, og kan derfor ikke bedømme dem, men når en line af god kvalitet koster 400-600 kr. så er der ikke meget tilbage til stang og hjul.
Stænger og hjul er nok ok. til prisen, men linen der følger med skal måske skiftes til en bedre kvalitet, og så bliver det alligevel lidt dyrere.
Jeg tror at du skal op i ca. 2000 kr. for et godt sæt, du skal også lige overveje hvilken klasse sættet skal være til dit fiskeri. Til P&T og åfiskeri efter bækørreder vil en #5 eller #6 nok være det rigtige.
Nu vil jeg ikke forstyre mereWink
 
K&B.  IJ
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2011 kl. 14:08
http://www.fisknu.dk/product.asp?product=3182

http://www.fisknu.dk/product.asp?product=7458

To fine sæt hvor du kan komme godt i gang.
De koster lidt mere, men det er der som regel en grund til;-)
Til top
Brian Linneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian L

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2011 kl. 16:54
Men de tilbud jeg har fundet er før prisen det dobbele eller mere (ved godt at før prisen mange gange er sat lidt høj) hvis stang og hjul er gode kan jeg vel skifte linen ud når jeg får råd
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2011 kl. 18:00
Hej Brian
 
Fenwick sættet du linker til ville jeg ikke være bange for at købe.
Det er en rigtig fin stang og hjul og liner fungere også fint.
Men er det kraftigt nok, hvilke åer vil du fiske i? Og hvor store fisk skal du fange?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Brian Linneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian L

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2011 kl. 18:11
Til top
Brian Linneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian L

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian L Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2011 kl. 18:19
Det bliver nok skjern å og karup å og div. P&T
Så store som muligt, men jeg bestemmer jo ikke hvor store fisk der bidder Wink
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2011 kl. 18:40
Så ville jeg gå efter en større klasse.
Hvis du tager en #8 stang kan den klare det meste af det du løber ind i her i DK.
Denne stang er fantastisk til prisen:
Jeg har den selv, og det er min faste stang til det tunge fiskeri. Den måler sig fint med stænger der koster 10 gange så meget.
Køb dertil et fornuftigt hjul timl omkring 500,- og brug lidt penge på en ordentlig line. Så er du rigtig godt kørende.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down